Guest Lotte1976

Hvorfor en morgengave?

21 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Selvfølgelig kan I det! Hvis I ikke kan finde på og i stedet synes det er en sur pligt at SKULLE finde noget, hvorfor så ikke droppe?

Vi snakker om, at vi kun vil give hinanden en lille ting - ca 500 kr og så i stedet bruge pengene på bryllupsrejse, som i forvejen bliver liiiiiidt pebret, med de drømme vi har.

Vi har lige givet hinanden en stor fest og fået en masse fine og flotte ting - behøver vi også give hinanden gaver?

Min tilkomne ønsker sig dog et festur og jeg tror han regner med at få... overvejer.. men han fylder 30 2½ mdr efter, så kan han få et til fødselsdag måske..

Jeg ved ikke.. måske får han intet, hvis vi bliver enige om det..

I hvert fald, så er det ikke en vigtig detalje for vores bryllup.. hyggeligt at vågne op til.. meeeeeeeeen livsnødvendig: nej!

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan de da droppes.

Vi giver fx ikke hinanden morgengaver. Vi giver hinanden en fantastisk fest og derudover vil vi hellere bruge pengene på vores bryllupsrejse.

Der er ikke rigtig nogen af os der har behov for absolut at skulle give hinanden en gave dagen derpå.

Så hvis I ikke kan finde på noget, så er det altså ikke noget man absolut skal. Og hvis I kan blive enige om at det ikke er det vigtigste for jer, så brug pengene på noget andet som I hellere vil have.

Gør tingene på jeres egen måde og glem alt om traditioner - i hvert fald dem som I ikke synes 100% om.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det ikke var fordi jeg fuldstændig er forelsket i idéen om bourdouir billeder (eller hvordan det nu staves!) så kunne vi også nemt have droppet det. Jeg har dog gået og fortalt min kæreste at jeg har fundet på den MEST GENIALE ide til hans morgengave - hvilket jeg i bakspejlets lys nok ikke burde have gjort, da han INGEN idé har om, hvad han skal give mig!

Jeg leger derfor lidt med tanken om, at vi aftaler ikke at give hinanden gaver (han fylder 30 senere på året, så "han kan jo bare få gaven der") men at jeg så alligevel giver ham billederne om morgenen...

Jeg synes at idéen om morgengave er rigtig rigtig sød, men da min kæreste slet ikke ville giftes, er brylluppet i sig selv så rigelig gave til mig!

0

Del dette indlæg

Hvis det ikke var fordi jeg fuldstændig er forelsket i idéen om bourdouir billeder (eller hvordan det nu staves!) så kunne vi også nemt have droppet det. Jeg har dog gået og fortalt min kæreste at jeg har fundet på den MEST GENIALE ide til hans morgengave - hvilket jeg i bakspejlets lys nok ikke burde have gjort, da han INGEN idé har om, hvad han skal give mig!

Skægt, jeg er i nøjagtig samme situation. Da min kæreste således er helt blank og nærmest føler præstationsangst over, at jeg har fundet på sådan en god idé til morgengaven, har vi afta1lt, at vi dropper min morgengave. For egentlig er billederne jo ligeså meget en gave til mig - og da jeg forventer at det bliver ret dyrt at få taget dem, vil jeg hellere spare min morgengave væk og så bruge lidt mere på billederne.

Men selvfølgelig kan man droppe morgengaverne helt. I forvejen får man jo en masse gaver til sit bryllup, så jeg synes egentlig ikke, at der er det store behov for morgengaver. Den største gave er vel, som nævnt, at man siger ja til hinanden..

0

Del dette indlæg

vi har aftalt, at vi ikke giver hinanden morgengaver, da vi begge giver hinanden vores ja samt en dejligt fest.

MEN jeg har nu fundet en lille ting som han skal have..En af grundene til at han friede var ..Altså udover at han jo selvfølgelig elsker mig...var, at vores søn var begyndt atspørge, hvorfor jeg hed noget andet til efternavn end de gjorde?(mine unger har fået deres fars navne)..Det kunne han bare ikke holde ud og så var det tid til at fri..SÅÅÅ..Min dejlige kæreste får et navneskilt til at sætte på huset med vores efternavne på..Jeg skal nemlig hedde det samme, som min mand og ungerne..Det hele kommer til at koste ca 300 kr..så det er ikke så galt endda

jeg synes selv, at det er genialt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg har jo også forelsket mig ideen om de der billeder, som jeg hverken kan udtale eller stave til og vi fik også lige forventningsafstemt forleden og han ved godt jeg har gang i noget. Vi drøftede pris og aftale at det ikke skulle være helt hen i vejret og blev enige om ca. 1.500 kr. +/-. (hvilket jo goså er en slags penge)

Men det kan sagtens droppes, det er jo kun hvad I gør dert til og jep, der er rigelig med udgifter i forvejen.

Jeg blev bare inspreret af den tråd der var om de der billeder på et tidspunkt og tænkte, at det måtte jeg altså gøre....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar :cheerleader3:

Jeg tror, vi bliver enige om at droppe morgengaven og bruge pengene på noget andet :loveboard:

Lige et spørgsmål til alle jer, der vælger at få lavet de dér billeder: Hvor skal de hænge henne? I soveværelset eller frit fremme??? Eller er det nogle, han skal have helt for sig selv på jobbet eller??? Ja, jeg er bare lidt nysgerrig, da jeg ikke selv kunne forestille mig, hvor sådan nogle billeder skulle hænge i vores hjem :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har egentlig aftalt ikke at give morgengave, men jeg tror jeg som en overraskelse får lavet Boudoirbilleder...... jeg ved han vil blive vild med det :cheerleader3: Jeg havde tænkt mig at gi ham dem i en mappe, så han selv kan vælge hvilke han vil have nogen op at hæng..... og det bliver så i soveværelset :loveboard:

De billeder jeg har tænkt mig at få taget skal være billede han vil være stolt af at vise frem og billeder jeg vil være bekendt at han viser frem ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er selv studerende og har ingen penge, i forhold til min kæreste, at bruge på en fin morgengave. Jeg har derfor brugt rigtigt meget tid på at finde på en billig løsning, for jeg vil bare give ham noget han vil huske og bruge i rigtig lang tid. Da vi blev forlovet fik jeg som forlovelsesring, en flott gamle ring som havde været hans oldemors forlovelsesring og som han mor arvede og bar. Hans mor døde for nogle år siden og jeg nåede aldrig at møde hende. Det samme gælder desværre min far. Jeg her derfor fundet et par guld manchett-knapper som min far tit brugte og vil lave en indgravering på bagsiden.

Jeg blev selv meget rørt over at få et smykke, der havde betydning og historie, og håber at han vil have det på samme måde.

Hilsen O

0

Del dette indlæg

Jeg er selv studerende og har ingen penge, i forhold til min kæreste, at bruge på en fin morgengave. Jeg har derfor brugt rigtigt meget tid på at finde på en billig løsning, for jeg vil bare give ham noget han vil huske og bruge i rigtig lang tid. Da vi blev forlovet fik jeg som forlovelsesring, en flott gamle ring som havde været hans oldemors forlovelsesring og som han mor arvede og bar. Hans mor døde for nogle år siden og jeg nåede aldrig at møde hende. Det samme gælder desværre min far. Jeg her derfor fundet et par guld manchett-knapper som min far tit brugte og vil lave en indgravering på bagsiden.

Jeg blev selv meget rørt over at få et smykke, der havde betydning og historie, og håber at han vil have det på samme måde.

Hilsen O

Det lyder også som en fantastisk gave!

Vi har aftalt at droppe morgengaverne. Og vi er heldigvis ret enige om det. Min kæreste var endda ikke engang klar over begrebet og dets betydning :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Traditionen med morgengaver stammer fra den gang hvor enken skulle sikres. Så derfor fik hun visse landområder, der var hendes og indtægterne tilfaldt hende, men som gik tilbage til slægten når enken døde. Kan ikke lige huske om det først var når hun blev enke eller allerede ved brylluppets indgåelse hun fik råderet. - Ja det var selvfølgelig i de velhavende samfundslag.

I amerika har de i stedet brugt traditionen med at forlovelses ringen skulle svare til 3 månedslønninger så enken kunne klare sig igennem de første par måneder. Så de romantiske traditioner er i virkeligeheden helt lavpraktiske

KH Frk R

0

Del dette indlæg

Altså nu var pengene ikke et problem for os - for os var problemet mere at vi simpelthen ikke anede hvad vi skulle give hinanden...

Derfor besluttede vi at tage sammen ud og købe gaver! Hvilket resulterede i, at jeg fik mig en smuk halskæde med vedhæng og min mand et lækkert guldarmbånd - ligesom vi begge havde ønsket os men som ingen af os absolut ville have købt til hinanden.

Dog vil jeg lige nævne, at om morgenen overraskede vi dog begge hinanden alligevel med en ekstra gave - jeg fik et ur jeg havde ønsket mig til min fødselsdag (som var en måned efter brylluppet - og vi rejste stort set en hel måned) - så det var kombineret fødselsdagsgave og ekstra morgengave.

Jeg havde lavet et gavekort til min mand for hver måned det første år som gift par - dvs. et for januar, februar osv.

Og det var ikke særlig dyrt, for her var kreativitetet i top - det var f.eks. et gavekort til en hyggeaften hjemme med god mad/film, gavekort til støvsugning, gavekort til cafetur, gavekort til retten over fjenbetjeningen en hel uge osv - så her er det jo bare selv om at finde på noget i kan lave sammen som ikke er så dyrt....

Held og lykke med det

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer