Lenebj

Hvor lang tid tager en vielse?

9 indlæg i dette emne

vi er ved at lægge den sidste hånd på vores invitationer og bliver egentlig i tvivl om , hvor lang tid en vielse tager..

vores gæster skal nemlig køre ca. 45 minutter til fest-stedet bagefter...

Jeg ville blive rigtig glad, hvis jeg kunne se nogle af jeres program-foreslag.

knus fra lene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også sige, at vielsen tager 30-45 min., afhængigt af hvor mange salmer man skal synge, og om der er planlagt særlige indslag som f.eks. sanger el.lign.

Men man skal nok også regne med at bruge lidt tid efter vielsen til at hilse på alle gæsterne, der jo gerne vil sige tillykke.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alle de vielser jeg har været med til har varet 35-45 min. Så vi regner med det er deromkring, men skrev til præsten i går, for at få hendes vurdering.

1-1½ time må da være incl. gæster ud+ind af kirken samt ris og billeder bagefter?

0

Del dette indlæg

Jeg tilslutter mig 30-45 minutter.

I den kirke, hvor vi skal giftes, er det muligt at få tider kl 13 - 14.30 og 16, dvs med 1½ time imellem og det er jo inkl at få tømt kirken og gjort klar til næste vielse og helst uden, at gæsterne snubler over hinanden.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi fik også afvide 30-45 min.

Vi starter kl 13.30, og gæsterne er inviteret til kaffe/kage kl 15 ca.. det ligger 5min fra kirken.

Så der er jo så ca en halv time til lykønskninger, billeder, ris osv inden gæsterne bevæger sig mod kaffen.

Det tror jeg passer fint :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som de andre skriver så varer en vielse typisk 30-40 minutter fra bruden er klar til at gå ind og til parret går ud. Dertil kommer så tiden FØR bruden er klar og EFTER parret er ude, mens gæsterne kommer ud osv. Derfor afsætter de fleste kirker 1½ time pr vielse.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer