Stikan

Bryllupsbog

10 indlæg i dette emne

Er der nogen der har lavet en bog efter brylluppet, hvor der er samlet det hele fra brylluppet?

Jeg er super dårlig til at få lavet børnenes bøger og ved at jeg ikke får lavet en bryllupsscrapbog - for det skal jo gøres efterhånden.

Overvejer at lave en bryllupsbog efter brylluppet hvor det hele er i - så er det samlet i stedet for flere bøger, mapper og fotoalbum rundt omkring.

Gæstebogen bliver alm. blankt papir som så scannes ind på computeren. Div. lister fra forberedelserne til brylluppet. Billeder fra fotografen. Menukortet. osv osv osv.

Og så lave en fotobog fra Bilka (som jeg har lavet en del af efterhånden. Det er super let og bliver rigtigt flot :cheerleader3:).

Er der andre der har tænkt at lave sådan en / har lavet en som jeg må se billeder af?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen der har lavet en bog efter brylluppet, hvor der er samlet det hele fra brylluppet?

Jeg er super dårlig til at få lavet børnenes bøger og ved at jeg ikke får lavet en bryllupsscrapbog - for det skal jo gøres efterhånden.

Overvejer at lave en bryllupsbog efter brylluppet hvor det hele er i - så er det samlet i stedet for flere bøger, mapper og fotoalbum rundt omkring.

Gæstebogen bliver alm. blankt papir som så scannes ind på computeren. Div. lister fra forberedelserne til brylluppet. Billeder fra fotografen. Menukortet. osv osv osv.

Og så lave en fotobog fra Bilka (som jeg har lavet en del af efterhånden. Det er super let og bliver rigtigt flot :loveboard:).

Er der andre der har tænkt at lave sådan en / har lavet en som jeg må se billeder af?

De bøger til dine børn skal du lave lige NU.... og de er meget vigtigere end dit bryllup!!!! :cheerleader3:

I dag er de bøger min eneste måde at få information om min barndom på, og jeg er SÅ lykkelig for at min mor brugte tid og energi på at skrive ALT (første ord, første skridt, børnesygdomme mm) om mig og sætte billeder i bøger, så jeg i dag kan mindes min barndom, selvom der ikke er nogen at spørge.

Min far døde da jeg var 5 og min mor da jeg var 10, så da jeg begyndte at "interessere" (eller hvad man nu siger) mig for min barndom, der var der ingen at spørge.

Mine forældre vidste ikke, da de begyndte på bøgerne, at de ikke skulle se mig og min bror vokse op (det er der vel sjælden nogen der ved), men da det gik op for dem, tror jeg selvfølgelig at især min mor brugte mere tid på det.

Så se at komme igang!!! Bedre sent end aldrig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg laver en tidslinje for dem med de store ting (først skridt, første dag i DP osv) og så skriver jeg breve til dem engang imellem. Og så er der vores blog hvor jeg skriver om sjove udtryk osv.

Brevene ligger ind til videre kun på min computer, men de skal lægges ned på USB-stick og lægges i bankboksen med kopier af alle vores mange tusinde billeder. Regner med at brevene bliver printet ud når de en dag er gamle nok til at læse dem (de ved ikke jeg skriver dem). Altså ikke når de er 18 og tænker på biler, druk og tøser, men sikkert når de selv bliver forældre og begynder at vise interesse for da de selv var børn :cheerleader3:

Men de der færdige bøger hvor man skal skrive tand nr. 5 og billeder af de andre i mødregruppen (som jeg kun var i 3 gange) får jeg ikke udfyldt - måske fordi jeg ikke selv synes netop de ting der er i sådan en bog er så vigtig...

Og så laver jeg fotobøgerne til dem, altså året i billeder. Og billeder sige jo mere end ord :loveboard:

Har da købt endnu en bog til lillesøster - så det KAN da være at jeg får lavet en til hende...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej det er det med at huske der er problemet. Bogen der er købt til lillesøster er en kalender som kommer til at hænge fremme, og når der så sker noget spændende en dag kan jeg skrive de i med det samme - og så når jeg bliver pensioneret skrive det rent i en lidt flottere bog.

Regner også med at kalenderen bliver brugt som alm. kalender, med mødregruppe, læge, babysvømning osv, og det er jo også sjovt at se tilbage på om 20 år hvor 'stresset' eller 'afslappet' barslen har været :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Først: Peanutdog, jeg fik helt tårer i øjnene over dit indlæg her :cheerleader3: Får helt ondt i hjertet over dine forældre døde så tidligt! Håber du har haft nogle andre søde og dejlige mennesker, der har taget sig af dig!!!!

Jeg har ingen børn, men er da blevet meget inspireret af jeres lille sidespring her i tråden. Jeg ved, at min mor har skrevet nogle ting ned om min barndom, som hun gemmer et eller andet sted - det skal nok blive sjovt at læse en gang.

:thumbsupsmileyanim:

Jeg har overvejet en bryllupsbog. Jeg synes, at det kunne være sjovt at have en slags scrapbog over hele planlægningen, men det er jo ved at være lidt sent og tror heller ikke, at jeg ville få den opdateret ofte nok. Ideen med en bryllupsbog efter brylluppet kan jeg godt lide, for så kan man jo også holde lidt fast i brylluppet i tiden efter. Vi har fx også lavet en invitation ekstra, så vi har en til os selv og det kan vi jo gøre med menukort, kirkehæfter mv også og så gemme billetter fra bryllupsmesse, regninger, ting som sange og evt. taler fra dagen, reservation fra bryllupsrejsen mv. og så samle det hele i en bog med nogle billeder også.

Super ide, tak for den :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

jeg lavede ikke en bryllupsbog over planlægningen, men brugte derimod planlægningstråden herinde, som jeg overvejer at kopiere ned på en cd, så jeg har den til evigt minde. Men jeg har gemt kvitteringer på de store ting, som jeg købte i forbindelse med brylluppet - ala på kjolen, ringene osv af den slags, dem har jeg sat i vores bryllupsalbum, sammen med en af invitationerne, et af menukortene osv af den slags. Jeg har også sat alle vores telegrammer og en af hver sang i vores album.

Jeg har også lavet en bryllupsbog ud af mange af fotografens billeder. Synes det er en god og anderledes måde at have billederne på ud over i fotoalbummene:-)

0

Del dette indlæg

Først: Peanutdog, jeg fik helt tårer i øjnene over dit indlæg her :denmarkflag: Får helt ondt i hjertet over dine forældre døde så tidligt! Håber du har haft nogle andre søde og dejlige mennesker, der har taget sig af dig!!!!

Jeg har ingen børn, men er da blevet meget inspireret af jeres lille sidespring her i tråden. Jeg ved, at min mor har skrevet nogle ting ned om min barndom, som hun gemmer et eller andet sted - det skal nok blive sjovt at læse en gang.

:thumbsupsmileyanim:

Jeg har overvejet en bryllupsbog. Jeg synes, at det kunne være sjovt at have en slags scrapbog over hele planlægningen, men det er jo ved at være lidt sent og tror heller ikke, at jeg ville få den opdateret ofte nok. Ideen med en bryllupsbog efter brylluppet kan jeg godt lide, for så kan man jo også holde lidt fast i brylluppet i tiden efter. Vi har fx også lavet en invitation ekstra, så vi har en til os selv og det kan vi jo gøre med menukort, kirkehæfter mv også og så gemme billetter fra bryllupsmesse, regninger, ting som sange og evt. taler fra dagen, reservation fra bryllupsrejsen mv. og så samle det hele i en bog med nogle billeder også.

Super ide, tak for den :thumbsupsmileyanim:

Det var ikke meningen at du skulle blive ked af det :cheerleader3: Min mor fandt (sammen med kommunen) en sød plejefamilie til mig og min bror inden hun døde. Så kunne vi blive i vores by, i vores skole og hos vores venner.

I dag har jeg så 3 familier: min mors, min fars og mine plejeforældres.... (lidt svært at holde gæsteliste på et fornuftigt og økonomisk plan med så mange mennesker man gerne vil have med)

Min nærmeste familie består af ca. 40 personer! :yeah: og selvom min bror og jeg ikke er "ægte" børn, så er vi alle én stor familie! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fundet et ganske almindeligt ringbind og sat plastik lommer ind i, og for hver ting der er at huske/planlægge har jeg lavet en forside.

Mine forsider hedder:

Liste over praktiske gøremål Anders har ansvaret for

Liste over det praktiske vi skal beslutte i fællesskab

Liste over praktiske gøremål Maja har ansvaret for

kirke/præst/vielsesattest m.m.

fest lokaler

Musik

Fotograf/billeder

Frisør/makeup

Brudekjole og tilbehør

Menu

ønskelist

Gæsteliste reception

Gæsteliste fest

Invitationer

Ringe

Reception

Menu reception (bryllupskage)

Nøglepersoner (gave koordinator, toastmaster, kamera fører osv)

Blomster

Bordpynt

Festen

Bordplan

Råd/vejledning/små praktiske ting at huske m.m.

Brudevals

Overnatning efter festen

Bryllupsrejse

Budget

serverings personale

Så ligger jeg brosurer, notater, skriblerier, tegninger, modeller, lister og what ever, der har med brylluppet at gøre, i plastik lommerne bagved. På den måde har jeg både en huskeliste over alle tingene, materiale til en collage eller scrapbook eller bryllupsmappe, samtidig med at det hele ligger i orden så ingenting bliver væk for mig!

0

Del dette indlæg

Jeg tror ikke jeg vil lave noget i planlægningsfasen (ud over min tråd herinde og de billeder jeg får taget for at lægge herind) Men efter brylluppet vil jeg HELT sikkert lave en opsamlignsbog med alt - huskelister, regninger, budget billeder, taler osv.

Jeg lavede både en efter min konfirmation, efter min interrailrejse mellem 2. og 3.g, efter mit halve år i Florida som udvekslingstudrende og efter mine 2 måneder på Galathea 3 eksepeditionen i forbindelse med mit speciale - så brylluppet skal helt sikkert også have en "erindringsbog"!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer