Guest Chdyb

Brudebuket

12 indlæg i dette emne

Hej Piger

Vi skal giftes til september og jeg har allerede nu gået og luret på buket, men de er forfærdelig dyre :kiss:

Hvordan undgår man at skulle af med en formue?

Nogle der kender årstidens blomster, eller en side dertil, -har forsøgt mig på nettet, men uden held.

Jeg er ikke så meget til roser, men mere: Calla, orkide, tulipan, georgine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med at gå på biblioteket? Min søde mor har lånt en kæmpe stak bøger med borddekorationer og buketter. Jeg ahr tænkt mig at beslutte mig endeligt omk. 14 dage før så jeg kan se hvd der er at få til hvilke priser. Men det skal være noget pink og jeg regner med at den samme blomst skal indgå i borddekorationen som skal være pink blomster og lime.

Mht buketten har jeg faktisk tænkt at binde den selv og forestiller mig noget a la dette alt efter hvilke blomster der ikke er for dyre. Regner f.eks. ikke med at kunne få pæoner og at gerbara stk.vis er for dyre

post-41741-1269980008.jpg

post-41741-1269980031.jpg

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg

du kan selv binde den, eller få en veninde eller familie til det. Men skal du ud og købe en, så lad være med at sige det er en brudebuket - de får simpelthen dollartegn i øjnene... Jeg så faktisk den anden dag, en superflot buket i den lokale spar's blomsterafdeling, der sagtens kunne have været brugt som brudebuket. Pris: 120,- Man kan jo altid selv sætte bånd om stilkene til at holde om.

0

Del dette indlæg

Georginer er skønne og de er i sæson i efteråret, så dem kan du vidst godt få. Tulipaner er i sæson nu, så dem skal du nok glemme. Ved ikke helt med calla og orkidé, tror faktisk at de er lige dyre hele året rundt fordi de er eksotiske.

Men ja, det bliver billigst hvis det er blomster i sæson, og så spørg hos en masse blomsterbutikker... det kræver lidt research ift. prisen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også set den smukkeste buket ved min lokale blomsterpusher. Jeg er til det helt enkle med 10-12 lilla tætbundne roser med grønt omkring, og dér var den bare - til 175 kr.

Det er derfor sådan en, jeg skal have. Jeg regner med at tage derud og fortælle, hvordan buketten så ud, antallet af roser + at den stod til 175 kr., og at jeg gerne vil have sådan en buket. Når de så derefter har sagt "ja ja, det kan vi sagtens lave", så vil jeg så sige, at jeg skal bruge den til vores bryllup, så det gerne må være nogle af de pæneste roser (ud af dem, de har i vaserne), som de gerne må bruge.

Ligeledes vil jeg gøre det klart, at jeg ikke ønsker noget specielt lavet ved buketten ift. håndtag mm., og at jeg derfor forventer, at prisen på de 175 kr. holder. (jeg vil max. give 200 kr. for buketten).

0

Del dette indlæg

Prisen kommer jo helt an på blomsterne, men du skal vide at det koster omkring de 3 - 400 kr. bare for ordet brudebuket.

Kender du ikke nogle der kan binde buketten for dig??

Hvor i landet bor du, det kan være at der er nogle herinde der evt. kan give en hjælpene hånd.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :)

Tak for de mange henvendelser :kiss:

Jeg har tænkt på at binde den selv, og har også set at man snild kan få nogle rigtig flotte buketter til omkring 300kr, så skal der bare lidt bånd og sten til, så det er ikke alverden, men skal så også have machende blomst til gommen.

Jeg bor i Horsens - så hvis der nogen der kender en god blomsterforretning så hører jeg gerne nærmere.

God påske!

0

Del dette indlæg

Jeg stod i samme problem. Syntes det er så mange penge at bruge.

Jeg snakkede med min veninde om det og hun foreslog af hun gerne ville binde den (det skal lige siges at hun har arbejdet i blomsterbutik i nogle år) Samtidig kom vi frem til den fantastiske ide, at vi skrev i indbydelsen at gæsterne skulle medbringe en rose til kirken en halv time inden vielsen. Så samtidig med at jeg ikke skal betale noget til den, vil den minde mig om alle mine gæster.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer