Guest FruFrandsen

Vidner under vielsen

19 indlæg i dette emne

Da vi for et år siden startede planlægningen af vores bryllup "kom jeg til" at love hele tre af mine veninder titlen som brudepige. Dengang var planen at vi skulle være en del flere end hvad vi nu er nået frem til og desuden havde vi regnet med at holde et langt dyrere bryllup end det er endt med.

Min kommende mand har (næsten) valgt sin forlover. Dog er jeg ikke sikker på at han også vil have at han skal være vidne i kirken. Men hvordan foregår det?

Skal forlover/brudepige også være vidne? Og skal disse være oppe ved alteret under vielsen?

Jeg aner ikke hvem af mine tre veninder jeg skal vælge som værende brudepige og evt. vidne. Faktisk ville jeg gerne have at min bror blev det ene vidne, men han er stadig under 18 når vi gifter os, så det må han vel ikke?

Lad mig høre hvordan I gjorde/gør.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I bestemmer helt selv hvem der skal være vidner og det behøver ikke at være brudepige eller forlover...Så hvorfor ikke vælge din bror som det ene vidne.

Her valgte vi at min far og forlover/mandens bror blev vores vidner. De sad alligevel op ved alteret. De skulle ikke skrive under på noget, da vi havde givet navne og adresser på dem til præsten dengang vi var til samtale med ham.

0

Del dette indlæg

I bestemmer helt selv hvem der skal være vidner og det behøver ikke at være brudepige eller forlover...Så hvorfor ikke vælge din bror som det ene vidne.

Her valgte vi at min far og forlover/mandens bror blev vores vidner. De sad alligevel op ved alteret. De skulle ikke skrive under på noget, da vi havde givet navne og adresser på dem til præsten dengang vi var til samtale med ham.

Hvis min bror må være vidne så er der ingen tvivl om at han skal det, men som jeg skriver så er jeg ikke sikker på at han må fordi han er under 18 når vi skal giftes.

Havde du nogle brudepiger?

0

Del dette indlæg

Hvis min bror må være vidne så er der ingen tvivl om at han skal det, men som jeg skriver så er jeg ikke sikker på at han må fordi han er under 18 når vi skal giftes.

Ang det med om man må være vidne når man er under 18 år ved jeg faktisk ikke. Men det må da være muligt at høre præsten eller kirken omkring dette.

Ja det havde jeg. Jeg havde min søster som brudepige, men det eneste hun gjorde på dagen var at gå et stykke bag mig, så hun kunne rette mit slæb i kirken pga. vi tog et sving op af kirkegulvet.. og ellers var hun taskebærer :kiss:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ang det med om man må være vidne når man er under 18 år ved jeg faktisk ikke. Men det må da være muligt at høre præsten eller kirken omkring dette.

Ja det havde jeg. Jeg havde min søster som brudepige, men det eneste hun gjorde på dagen var at gå et stykke bag mig, så hun kunne rette mit slæb i kirken pga. vi tog et sving op af kirkegulvet.. og ellers var hun taskebærer :kiss:

Ja, det har jeg også tænk mig at gøre.

Tak for svar.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi havde møde med præsten, antog han automatisk, at det var forlover og ham der følger mig op (altså dem der sidder med ved alteret) der skulle være vidner. Det var ikke rigtig noget vi havde snakket så meget om og egentlig heller ikke noget vi tillægger den store betydning, så vi protesterede ikke ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke tænkt over vidner endnu, men da vi skal vies på rådhuset på en hverdag inden selve brylluppet (hvor vi så holder en udendørs ceremoni) er det kun vores forældre der skal med. Hvem af de 4 det bliver, aner jeg ikke.

Mht brudepige, så er min opfattelse, at bruden selv bestemmer hvilke opgaver hun får. Jeg har valgt min barndomsveninde, som er to år yngre end mig. Men i kirken får hun ikke rigtig nogen opgave - jeg har kun et kort slæb på min kjole, så det satser jeg på passer sig selv :kiss:

Derimod er det hende der skal lægge make-up på mig, shoppe undertøj og smykker med mig, evt med når jeg skal have taget morgengave-billeder, hjælpe os når vi skal fotograferes på location osv.

Men jeg regner hverken med hun skal være vidne eller gå op før mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror faktisk ikke vidner skal være medlem af folkekirken. Hos os bliver det også bare forlover og min far. Det var, som andre har skrevet, noget præsten bare antog og jeg synes det lyder fint.

Mht brudepiger, har jeg to. Det er to af mine gode veninder som jeg mest har spurgt for at de ved hvor meget de betyder for mig. Jeg har ikke helt overblik over, om de skal noget i kirken, men jeg skal ihvertfald være sammen med dem aftenen inden, og om morgenen.

Det er helt sikkert ikke noget problem at have tre :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer