Guest

Lille morgengave til gemalen...

17 indlæg i dette emne

Hej tøser!

Gemalen og jeg har besluttet at droppe morgengaverne og bruge pengene på en ekstra lækker bryllupsrejse. Vi har dog aftalt, at give hinanden en lille gave, mest for symbolikkens skyld, så den må max koste 3-400 kr.

Vi er begge to glade for musik - af alle mulige slags! Og jeg har nu to gange givet ham koncertbilletter i gave (vi har været til Tim Christensen- og Teitur-koncert i Vega og skal næste weekend til Dizzy Mizz Lizzy-koncert i KB-hallen. :rolleyes:

Jeg har i dag købt to billetter til Tina Dickow i KB-hallen til november, men kan ikke finde ud af om han ville blive rigtig glad for dem. Prøvede diskret at fortælle hun for ganske nylig har annonceret efterårsturne, men reaktionen var ikke heeelt så begejstret som ønsket - det er vist mig der er mest vild med Tina! :) Så måske det ikke er helt rigtigt som morgengave. Jeg kan jo så evt. give ham dem i fødselsdagsgave til oktober... Eller bare give ham dem fordi han er sød :)

Men hvad skal jeg SÅ give ham?! Jeg synes jeg er helt blank!! Kan I ikke komme med noget inspiration, piger? :)

Hvad skal I give manden? Og er der måske andre der heller ikke skal give 'store' (=dyre) morgengaver?

TAK! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er lige med her - regner med vi giver for max. 500.

Har overvejet en tur i en racerbil (har fundet et sted der er til at betale) men derudover er jeg blank!

En ide kan være indgraverede manchetknapper, men det har min mand udtalt at han bestemt ikke synes om, så det køber jeg ikke til ham... Men måske er der andre der er til det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for Jeres bud, piger! :)

Jeg har også overvejet slipsenål... Jeg gav ham faktisk en da vi lige var blevet kærester, som er blevet væk. En ny slipsenål er helt klart en mulighed!

Slips har han vist rigeligt af... Og han skal ikke rigtig bruge dem før til november, når han starter på arbejde efter endt orlov.

Han elsker whiskey, men synes det er lidt trist at give ham en morgengave der 'forgår' hvis du forstår...

Dørskilt er også en mulighed... Hvis vi havde et hus :) Vi bor i lejlighed og navnet på døren er papir der sidder i brevsprækken... Men vil helt klart have et fint dørskilt når vi en dag købe et hus. Forhåbentlig er familien blevet større til den tid, så må hellere vente med at købe noget endnu ;)

Jeg overvejer en kro-overnatning, men tror jeg synes det bliver for voldsomt ift. aftalen...

Jeg har også tænkt på at give ham et EatCard. Det er et nyt kort til de madglade, der netop har set dagens lys – kortet hedder EatCard, og med det i hånden får du adgang til gode priser og ditto rabatter på landets bedre – og i nogens øjne måske også bedste – spisesteder. Og også rabatter på forskellige overnatninger i blandt andet DK og Sverige. Så er der i hvert fald grobund for nogle oplevelser sammen... Er det en mærkelig ting at give ham? :rolleyes:

Redigeret af Susanne33
0

Del dette indlæg

Jeg synes bestemt ikke, at det er en mærkelig ting at give i morgengave! Har aldrig hørt om EatCard, men må da lige tjekke det ud (kæresten min har fødselsdag 5 dage før brylluppet, så der skal virkelig tænkes gaver :rolleyes: ) - det lyder spændende.

Jeg har det lidt som dig, at jeg gerne vil give en "ting", som man kan have og tænke på brylluppet, når man ser på det. Men jeg synes altså også, at oplevelser er en super-god gaveide, for det er jo også noget, som man har med sig. Oplevelser sammen er jo også godt for forholdet, så jeg bakker helt op om ideen (overvejer det også selv).

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt se hvad du mener med en gave der "forgår", jeg har tænkt mig at give husband-to-be et "abonnement" hvor han får en flaske af sin yndlings whiskey, hvert år på vores bryllupsdag ;-) Han snakker altid om at starte en samling af de whisky og de forskellige årgange, så det er jo faktisk det jeg giver ham, en whisky samling, i bidder.

Jeg er studerende og kan ikke være med på de vildt dyre gaver, men på den her måde bliver det alligevel specielt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt se hvad du mener med en gave der "forgår", jeg har tænkt mig at give husband-to-be et "abonnement" hvor han får en flaske af sin yndlings whiskey, hvert år på vores bryllupsdag ;-) Han snakker altid om at starte en samling af de whisky og de forskellige årgange, så det er jo faktisk det jeg giver ham, en whisky samling, i bidder.

Jeg er studerende og kan ikke være med på de vildt dyre gaver, men på den her måde bliver det alligevel specielt.

Det var da en fremragende idé!! Den er hermed noteret ;)

0

Del dette indlæg

Jeg har også tænkt på at give ham et EatCard. Det er et nyt kort til de madglade, der netop har set dagens lys – kortet hedder EatCard, og med det i hånden får du adgang til gode priser og ditto rabatter på landets bedre – og i nogens øjne måske også bedste – spisesteder. Og også rabatter på forskellige overnatninger i blandt andet DK og Sverige. Så er der i hvert fald grobund for nogle oplevelser sammen... Er det en mærkelig ting at give ham? :biggrin:

Jeg synes det lyder som en dog ide. Mit indtryk af jer er at I begge er både mad- og vinglade, og så er det jo noget I begge kan have lidt glæde af. :td: Det er selvfølgelig ikke en lige så varig gave som en slipsenål, men den er måske mere personlig på en eller anden måde. :)

0

Del dette indlæg

Jeg har også tænkt på at give ham et EatCard. Det er et nyt kort til de madglade, der netop har set dagens lys – kortet hedder EatCard, og med det i hånden får du adgang til gode priser og ditto rabatter på landets bedre – og i nogens øjne måske også bedste – spisesteder. Og også rabatter på forskellige overnatninger i blandt andet DK og Sverige. Så er der i hvert fald grobund for nogle oplevelser sammen... Er det en mærkelig ting at give ham? :)

Jeg synes det lyder som en dog ide. Mit indtryk af jer er at I begge er både mad- og vinglade, og så er det jo noget I begge kan have lidt glæde af. :) Det er selvfølgelig ikke en lige så varig gave som en slipsenål, men den er måske mere personlig på en eller anden måde. :)

Uhh den med en flaske hvert år lyder godt - men hva koster det??

Jeg har en veninde der er super god til at tegne og kæresten havde nogen kunstneriske erotiske billeder da vi mødte hinanden... Men i flytningen til nyt hus er de blevet væk og det er han meget ked af.. Derfor ville jeg bede hende tegne nogle lignende tegninger i sort/hvid, evt. med kul... og så sætte dem i små sorte rammer der kan hænge på væggen af hans side af sengen...

knuss

0

Del dette indlæg

I kan tjekke denne side ud

http://www.oplevelsesgaver.dk/

De har alt muligt mellem himmel og jord, sjove og gode oplevelser til mange forskellige budgetter :-)

Ellers ville jeg tjekke www.shutterfly.com ud - det er US side hvor man laver Fotobøger. Vi har bestilt flere gange derfra, og det er vanvittig flot lavet, super kvalitet, og man har rigtig mange muligheder end de sider der tilbyder det samme i DK

Lav en bog med nogle billeder af jer sammen, eller f.eks. opbygget over jeres liv indtil nu, fra i mødtes til i skal giftes.

Hvis ikke i har set filmen Op - så tjek den ud, den er VANVITTIG sød, og bogen som er med, gør lige pludselig at ideen med en billedbog eller bare en bog over ens liv med sin udvalgte sættes i et helt andet lys :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej tøser!

Gemalen og jeg har besluttet at droppe morgengaverne og bruge pengene på en ekstra lækker bryllupsrejse. Vi har dog aftalt, at give hinanden en lille gave, mest for symbolikkens skyld, så den må max koste 3-400 kr.

Vi er begge to glade for musik - af alle mulige slags! Og jeg har nu to gange givet ham koncertbilletter i gave (vi har været til Tim Christensen- og Teitur-koncert i Vega og skal næste weekend til Dizzy Mizz Lizzy-koncert i KB-hallen. :)

Jeg har i dag købt to billetter til Tina Dickow i KB-hallen til november, men kan ikke finde ud af om han ville blive rigtig glad for dem. Prøvede diskret at fortælle hun for ganske nylig har annonceret efterårsturne, men reaktionen var ikke heeelt så begejstret som ønsket - det er vist mig der er mest vild med Tina! :) Så måske det ikke er helt rigtigt som morgengave. Jeg kan jo så evt. give ham dem i fødselsdagsgave til oktober... Eller bare give ham dem fordi han er sød :blush:

Men hvad skal jeg SÅ give ham?! Jeg synes jeg er helt blank!! Kan I ikke komme med noget inspiration, piger? :)

Hvad skal I give manden? Og er der måske andre der heller ikke skal give 'store' (=dyre) morgengaver?

Jeg købte bl.a. en nøglering med et halvt hjerte i, hvorpå der står mit navn, den halvdel der så er tilbage, den har jeg med hans navn, den kostede kun 150 kr. du kan se den i min planlægningstråd, hvor der også er et link til forhandleren

0

Del dette indlæg

Hej tøser!

Vi er begge to glade for musik - af alle mulige slags! Og jeg har nu to gange givet ham koncertbilletter i gave (vi har været til Tim Christensen- og Teitur-koncert i Vega og skal næste weekend til Dizzy Mizz Lizzy-koncert i KB-hallen. :)

Jeg har i dag købt to billetter til Tina Dickow i KB-hallen til november, men kan ikke finde ud af om han ville blive rigtig glad for dem. Prøvede diskret at fortælle hun for ganske nylig har annonceret efterårsturne, men reaktionen var ikke heeelt så begejstret som ønsket - det er vist mig der er mest vild med Tina! :) Så måske det ikke er helt rigtigt som morgengave. Jeg kan jo så evt. give ham dem i fødselsdagsgave til oktober... Eller bare give ham dem fordi han er sød :blush:

JA DET LYDER SLET IKKE SOM OM DET ER NOGET FOR HAM... DET GIDER HAN IKKE TROR JEG!

JEG SYNTES DU SKAL SENDE DEM TIL MIG I STEDET FOR!! :):):biggrin:

Jeg er rimelig blank på hvad jeg selv skal snige ind af lille morgengave selv om vi heller ikke giver den slags! ville gerner dørskiltet fandt det flotteste emalje skilt, og prøvede også at spørge på den fede måde: ej er det ikk stilet - og der var på ingen måde den reaktion jeg håbede, øv

0

Del dette indlæg

Du har allerede fået mange gode ideer - jeg syntes bestemt den med et eatcard er en god idé :)

Jeg er lidt ude i de samme overvejelser som dig - vi vil også hellere bruge penge på bryllupsrejsen. Den anden dag faldt jeg over denne fine ting i et dameblad, og overvejer lidt om det skal være min gave til gommen. Han er tosset med chokolade! Men det er jo også en gave, som forsvinder som dug for solen, hi hi.

Men synes, at pakken er så fin, og så repræsenterer hvert stykke chokolade én af de 7 dødssynder!

Den koster 185 kr, og kan fåes i SecretKitchen i Kompagnistræde, KBH, eller på deres hjemmeside.

post-38032-1273662526.jpg

Link lige her: http://www.secretkitchen.dk/Default.asp?ID=160

0

Del dette indlæg

Jeg har også vendt og drejet alting.... næsten :)

Og er kommet frem til at give ham en "maskine" hvor man kan brygge sit eget øl og dertil købe nogle ølglas hvor jeg vil gravere vores navne og dato for brylluppet ind... men åhhhhh er stadig så meget i tvivl om det øl.... selvom jeg syntes at det må være så spændende at lave sin egen øl som vi så kan nyde sammen... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har får en mand der går helt vildt op i whisky. Har set at Calligraphen har et whiskyglas hvor man kan får graveret 2 linier... kun 150 kr. Så kan han sende mig en kærlig tanke når han drikker ;o)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer