lmj

Polterabend og børn

16 indlæg i dette emne

Hejsa,

Jeg håber på at nogle af jer kvinder med børn kan give mig nogle input ang. børn og polterabend. Jeg er sammen med nogle andre veninder i gang med at arrangere polterabend for en veninde, der skal giftes i slutningen af april. Vi skal holde polterabend for bruden i næste weekend og i den forbindelse er vi blevet spurgt af en af deltagerne, om hun må tage hendes barn med på polterabend. Ingen af os har børn, så vi kan ikke sætte os ind i hendes situation og er noget splittede omkring barnets deltagelse. På den ene side mener vi, at det er et voksen-arrangement, hvor der selvfølgelig bliver drukket en del alkohol, men på den anden side er det også et heldagsarrangement, hvor hun vil skulle undvære barnet en hel dag/aften, hvis han ikke kommer med. Mine spørgsmål er så, om det er et problem for et barn på 3½ måned at undvære sin mor en dag (hun var til koncert da barnet var 14 dage gammelt, men det var jo kun en aften)? Har nogle af jer prøvet at have børn med på polterabend, og hvordan fungerede det? Vi har et program, der består af fysiske aktiviteter, hygge, alkohol, spisning og bytur.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg håber på at nogle af jer kvinder med børn kan give mig nogle input ang. børn og polterabend. Jeg er sammen med nogle andre veninder i gang med at arrangere polterabend for en veninde, der skal giftes i slutningen af april. Vi skal holde polterabend for bruden i næste weekend og i den forbindelse er vi blevet spurgt af en af deltagerne, om hun må tage hendes barn med på polterabend. Ingen af os har børn, så vi kan ikke sætte os ind i hendes situation og er noget splittede omkring barnets deltagelse. På den ene side mener vi, at det er et voksen-arrangement, hvor der selvfølgelig bliver drukket en del alkohol, men på den anden side er det også et heldagsarrangement, hvor hun vil skulle undvære barnet en hel dag/aften, hvis han ikke kommer med. Mine spørgsmål er så, om det er et problem for et barn på 3½ måned at undvære sin mor en dag (hun var til koncert da barnet var 14 dage gammelt, men det var jo kun en aften)? Har nogle af jer prøvet at have børn med på polterabend, og hvordan fungerede det? Vi har et program, der består af fysiske aktiviteter, hygge, alkohol, spisning og bytur.

Nu har jeg selv to børn. Og vil sige at hvis barnet bliver ammet vil det være svært for moderen at skulle være væk så lang tid fra barnet hvis den ikke vil tage flaske og det medfører selvfølgelig at hun har mulighed for at kunne malke ud. Derudover vil jeg sige at jeg selv var væk fra mit ene barn i 24 timer da han var 2 måneder og det kunne jeg mærke på ham var for lang tid da jeg mistede lidt øjenkontakt med ham, det kom dog hurtigt igen, men blev overrasket over hvor hurtig små børn reagere på at man er væk fra dem. Har ikke selv prøvet at være til polterabend med et barn, men vil sige at hvis jeg havde haft et barn med ville det nok have været rimeligt stresset over det da forholdene jo ikke altid er lige optimale for så lille et barn, eksempelvis hvis man skal være meget ude og vejret ikke lige er så godt. Men hvis hun har overskud til det og ikke forventer at I andre tager hensyn til hende pga barnet så kan jeg ikke se noget galt i det.

0

Del dette indlæg

Nu har jeg ikke selv børn, men har umiddelbart svært ved at forestille mig at det kan fungere både for hende selv og resten af polterabenden at være med hele dagen. Ikke for at lyde børnefjedsk men så synes jeg det er lidt synd for bruden hvis dagen skal foregå på mor og baby's præmisser fremfor på hendes.

KH Frk R

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis hun ammer vil det blive en meget lang dag for hende. Et par timer er ok for så kan hun malke ud inden hun tager hjemmefra og så komme hjem og få tømt brysterne, men en hel dag gør møg ondt hvis hun ikke får mulighed for at malke ud flere gange i løbet af dagen.

At den lille er adskilt fra mor og omvendt er ikke det store fysiske problem (med mindre hun ammer) men psykisk er det meget hårdt for en 'nybagt' mor at være væk fra sit barn i SÅ mange timer.

Nu ved jeg ikke hvad i skal i løbet af dagen, men mange drikker jo ikke før sidst på eftermiddagen. Jeg tænker at hun så kunne have den lille med om formiddagen når i skal i CD-studie, til massør, lære pole-dancing eller hvad det nu er, og den lille så kommer hjem til far når i begynder at drikke og blive vilde sidst på aftenen.

En anden tanke er at hun jo også amme om natten og derved ikke har sovet ordentligt i mange måneder.... det kunne være hun slet ikke har lyst til den vilde fest senere på aftenen efter en lang PA-dag, simpelthen fordi hun er for træt? Hun er jo blevet snydt for middagslur den dag ;)

0

Del dette indlæg

Barnet er jo ret lille, så jeg vil synes, at det er naturligt, at hun har barnet med -pga amning og psykisk afsavn. I kan selvfølgelig ikke tage hensyn i aktiviteterne, da aktiviteterne skal baseres på det bruden, vil synes er sjovt. Men mor og barn må jo bare følge med som de nu kan. Hvis alternativet er, at hun ikke kan deltage i polterabenden, så foretrækker bruden sikkert at både veninde og barn deltager, selvom veninden så ikke vil kunne være med til det hele 100%. Jeg har selv en veninde med et lille barn, som til brylluppet vil være 4 mdr. Jeg vil selv foretrække at de begge møder op til min pa, i stedet for at min veninde bliver hjemme, for det vigtigste vil jo være at være sammen med mine veninder den dag. Men jeg har det måske også sådan, fordi jeg ikke selv kunne være væk fra min egen dreng, da han var så lille.

Som flere andre har skrevet, så er det jo muligt at barnet kan passes lidt af faderen i løbet af dagen eller aftenen, men det kan jo kun moderen og faderen vurdere.

0

Del dette indlæg

Jeg var for nogle år siden til min venindes pa og der var der en af de andre der 1 mdr. tidligere var blevet mor. Hun havde barnet med hele dagen og det var bestemt ikke et problem, den lille var godt nok også meget nem og sov meget af tiden. Men jeg vil nu sige at hvis det var mig der havde en så lille baby som en på 3 mdr. ville jeg også tage barnet med og hvis ikke det kunne lade sig gøre ville jeg nok melde fra. Alternativet kunne være at hun var med nogle timer, kunne forestille mig at det er rimeligt hårdt at være på nårman har en lille med.

0

Del dette indlæg

Jeg var sidste år til polterabend, hvor jeg havde min på det tidspunkt 4 måneder gamle søn med - af den årsag, som mange andre nævner; han blev ammet. Dagen forløb helt uden problemer - men vi havde dog heller ik' et MEGET ekstremt program. Og da de andre valgte at tage videre i byen, ja så tog vi hjem. Jeg havde en hyggelig dag til trods for lillemanden - han er dog også et meget nemt barn :rolleyes:

Med andre ord; Det kan, efter min mening, sagtens lade sig gøre, at have så'n en bette størrelse med :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er helt fint at tage et spædbarn med på pa. Det handler jo bare om at få nævnt at baby naturligvis er velkommen, men at det selvfølgelig ikke er på børne-præmisser. Da vores den ældste var tre måneder skulle jeg have været på pa. men fravlagte det da hun var rimelig besværlig. Og det er altså ikke sjovt at være hende med skrige-ungen!

Så hvorvidt veninden med barnet vil daltage eller ej må være op til hende. Jeg går ud fra at du har fået en liste, over dem bruden ønsker at få med, og at hun også stod på? Hun skal jo med til bryllup, så...

Kh Tina, der glæder sig til både egen og venindes pa uden børn!

0

Del dette indlæg

Nu har jeg ikke selv børn, men har umiddelbart svært ved at forestille mig at det kan fungere både for hende selv og resten af polterabenden at være med hele dagen. Ikke for at lyde børnefjedsk men så synes jeg det er lidt synd for bruden hvis dagen skal foregå på mor og baby's præmisser fremfor på hendes.

KH Frk R

Det vi overvejer, er bl.a. også, om det kan fungere for moderen, men det ved hun nok bedst selv. Vi ville aldrig lade dagen komme til at foregå på mor og baby's præmisser, da det er brudens dag, og det ved moderen også godt

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er helt fint at tage et spædbarn med på pa. Det handler jo bare om at få nævnt at baby naturligvis er velkommen, men at det selvfølgelig ikke er på børne-præmisser. Da vores den ældste var tre måneder skulle jeg have været på pa. men fravlagte det da hun var rimelig besværlig. Og det er altså ikke sjovt at være hende med skrige-ungen!

Så hvorvidt veninden med barnet vil daltage eller ej må være op til hende. Jeg går ud fra at du har fået en liste, over dem bruden ønsker at få med, og at hun også stod på? Hun skal jo med til bryllup, så...

Kh Tina, der glæder sig til både egen og venindes pa uden børn!

Vi har ikke fået en egentlig liste over dem bruden gerne vil have med, da vi kender alle hendes veninder og derfor kun har fået en liste med familiemedlemmer hun gerne vil have med. Den pågældende veninde skal ikke med til brylluppet. Hun var dog inviteret men har valgt et andet arrangement frem for brylluppet.

Jeg tror, vi er kommet frem til, at moderen kan tage barnet med, hvis hun vil, men hele arrangementet kommer til at foregå på brudens præmisser.

0

Del dette indlæg

Man vil jo kunne støde ind i flere ting som kan give begrænsninger. Da jeg var til en venindes pa var jeg i fertilitetsbehandling og var lige blevet insemineret. Jeg måtte derfor ikke drikke og var lidt utilpas pga hormoner og ømt underliv. Men jeg var med til så meget jeg kunne og lod så de andre gå amok i de ting jeg ikke magtede. Men min veninde har sagt at hun var virkelig glad for at jeg kom selvom jeg ikke var helt på toppen...

Der kunne jo også være gravide, folk med småskader man ikke kender og alt muligt andet. Så mor må da bare tage med til det hun kan og så grine af jer andre når hun ikke kan være med selv :biggrin:

God PA!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været til polterarbend med mit barn som jeg ammede, han var med under det hele, hvilket jeg jo så også kunne være, det fungerede fint for mig;0) Vil hellere have barnet med end at skulle væk et par timer fra arangementet det kan nogen gange være lidt svært at komme ind i stemningen igen...

0

Del dette indlæg

Da der blev holdt polterabend for mig for et par uger siden, havde min tilkommendes kusine sin dreng på 3,5 måned med. Det var der ingen problemer i. Hun deltog så meget hun kunne, og man lagde nærmest ikke mærke til, at han var der.

Kan vi få en update på, hvordan det gik med jeres polterabend og barnet?

0

Del dette indlæg

Hej.. Vores børn er store....Men tror tit at det ver et problem med børn og polterabend.. vi har 2 børn på 14½ og 13, samt en på 18 år.. og hende på 18 er jo voksen. vi er blevet spurgt om med de andre 2.. hvor vi gerne ville have de 2 med, men de skal ikke med og aften..

Og det er vi rigtig glad for at de kan være med noget af dagen...

0

Del dette indlæg

for ca 3 år siden var jeg til PA ved min svigerinde, en af hendes veninder havde også hendes lille datter på ca3 måneder med, netop fordi hun ammede, og det var overhovedet ikke noget problem, tværtimod havde vi en der kunne køre hele dagen, hvilket jeg også gjorde da jeg var gravid.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer