a.joel

Hvor meget sodavand, vin osv

5 indlæg i dette emne

Hej Alle I bridezillaer ;-)

Vi skal selv sørge for drikke varer til vores bryllup på ca 100 mand. Hvor meget har I andre købt ind?

Vi vil have:

Rød og hvidvin (her siger man normalt 1/2 flaske pr mand)

Fadøl

Cider/mokkai

Sodavand

Muscat asti

Håber en venlig sjæl eller 4 vil dele ud af deres erfaring/viden :-)

Hilsen

Anita

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan i hvertfald hjælpe dig noget af vejen:

Velkomstdrink 1,5 glas

Hvidvin 2 glas

Rødvin 4 glas

Dessertvin 1-2 glas

Det er den gængse tommelfingerregel. Nogen drikker mere men der er også altid nogen som drikker mindre

KH Frk R

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg

Vores venner har et vinimportfirma og siger at vi skal regne med 1flaske pr. mand(fordelt på rød og hvid), 1glas velkomstdrink, 1glas dessertvin. +/-

Ved ikke med barforbruget, men vi har indtil videre regnet med 1L fadøl og ½L sodavand pr. mand(det fordeler sig nok lidt anderledes, men vi har god tid til at justere). Sprut køber vi bare 10flasker tror jeg. Vi bliver 60.

Men det kommer vel også an på hvordan festen bliver. De bryllupper jeg har været til, har folk fået godt med vin og drikker derfor ikke så meget bagefter. Men hvornår festen slutter spiller jo også ind.

Synes at det er sværrest at regne sodavand ud, da jeg tror at folk har brug for noget uden alkohol senere på aftenen..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar indtil videre :-)

Jeg har vist fået skrevet det med vin lidt forkert.... Der skulle stå en halv flaske af hver pr mand :-).

Vi køber sodavand i flasker og på dåse, men hvos mange kasser regner I med?

Vi har også været MEGET i tvivl... Vi bliver 76. Der er kage og champagne om eftermiddagen hvor der også stilles cider, vand og øl frem.

Vi har købt sodavand i rammer i Tyskland:

2 danskvand

2 danskvand med citrus

2 schweppes lemon

1 Nikoline appelsin

1 tonic

2 coca cola

2 coca cola light

Vi har købt 16 flasker sprut... Tror det er rigeligt, men vi skal have cocktailbar med bartendere, så vil helst ikke løbe tør ;)

Derudover så har vi 18 flasker bobler, 4 rammer cider og 6 rammer øl og 50 liter fadøl (vi bestiller et ekstra anker med 25 l, men tror ikke det bliver åbnet)

Og så har vi købt 4 liter tranebærjuice og 3 liter appelsin- og æblejuice (af hver)

Der er købt 44 flasker rødvin og der bliver købt 16 flasker hvidvin (vi kender i hvert fald 5 gæster der ikke drikker vin overhovedet...)

Der er købt 3 flasker portvin til desserten.

Og sidst men ikke mindst: 2 flasker baileys, 2 flasker cognac, 1 flaske god whiskey og 2 flasker whiskey til irish coffee.

Jeg håber ikke der er nogen der kommer til at mangle noget!! :rolleyes:

Redigeret af Susanne33
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer