metteholm

dresscode

16 indlæg i dette emne

Hey alle

Har længe gået og tænkt på hvordan dresscodes skal formuleres. Ser det jo som en gavn for gæsten, så selvom jeg gerne vil lave noget der lyder lidt smart, skal gæsten altså stadig kunne forstå hvad der menes...

Hvad har i skrevet/ tænkt på at skrive??

Brylluppet bliver jo holdt på et gods, så rammerne er fine og tøjet må derfor også gerne være det. Men forventer ikke at folk kommer i lange kjoler og smokinger, for vil også godt have det lidt afslappet... men sådan en flot kjole kort som lang og måske jakkesæt til mændende... men hvordan formuleres det smart...??

Har tænkt på følgende:

1) Festtøj (siger den for lidt?)

2) Stiletter og Slips (hvad med dem på 70 der ikke ejer stiletter, de blir jo helt nervøse...)

3) Festtøj - så frem med stiletter og slips (igen... er det for meget at skrive at de skal have det på, det er jo ikke noget krav som sådan...)

(uanset hvad det ender med, regner jeg med at skrive at bruden bærer hvidt og gommen jakkesæt, bare så ingen kommer i hvidt og mændende ikke tager smoking på.)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Ved dresscode skrev vi: Festtøj/Galla

Var også meget i tvivl omkring hvordan vi skulle formulere det, for synes bestemt ikke at det er nødvendigt med lange kjoler og smoking, men ved bare at nogen f.eks anser jeans og en pæn skjorte som festtøj og vi vil jo gerne have at den lige får en tand ekstra til vores bryllup, så derfor tilføjede vi "galla" og håber at folk fanger ideen med det! ;)

Kh Majken

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har ikke skrevet noget om dresscode. Vi vil allerhelst bare gerne have gæsterne kommer i det de føler sig godt tilpas i.

Vi går nok lidt ud fra de godt selv ved hvad der er passende påklædning.

Synes måske lidt det er at lægge pres på gæsterne at "diktere" deres påklædning (måske det bare er mig??) - man kan som kvinde jo også godt

få pæne bukser til festlige lejligheder. Forventer på ingen måde at de som ikke har lange kjoler går ud og køber en for

at kunne deltage i vores bryllup. Vil som sagt bare gerne have gæsterne kommer - så finde de nok selv ud af resten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må slutte mig til den sidste kommentar. Vi skrev heller ikke noget, både fordi folk da skal komme i noget de føler sig godt tilpas i og fordi at de som af princip mener at cowboybukser og skjorte er galla kommer i det uanset hvad hulen vi skriver......((sådan en kollega har jeg for eksempel) ....eller shorts som fætter x hvis det er varmt)

Der er så nogen der har kommenteret at det 'mangler'. De ser det som en service til gæsterne så de ikke møder op finere end os.

Det må jeg så indrømme jeg også tager ganske afslappet hvis der er nogen der gør, men den vinkel er det også værd at tage i betragtning

Jeg tror så at langt de fleste mennesker der bliver inviteret til bryllup på et slot godt ved der skal lidt ekstra ud af skabet, så jeg kan godt lide det med at skrive at der er mulighed for at lufte det fine tøj hvis man har lyst....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg må slutte mig til den sidste kommentar. Vi skrev heller ikke noget, både fordi folk da skal komme i noget de føler sig godt tilpas i og fordi at de som af princip mener at cowboybukser og skjorte er galla kommer i det uanset hvad hulen vi skriver......((sådan en kollega har jeg for eksempel) ....eller shorts som fætter x hvis det er varmt)

Der er så nogen der har kommenteret at det 'mangler'. De ser det som en service til gæsterne så de ikke møder op finere end os.

Det må jeg så indrømme jeg også tager ganske afslappet hvis der er nogen der gør, men den vinkel er det også værd at tage i betragtning

Jeg tror så at langt de fleste mennesker der bliver inviteret til bryllup på et slot godt ved der skal lidt ekstra ud af skabet, så jeg kan godt lide det med at skrive at der er mulighed for at lufte det fine tøj hvis man har lyst....

Grunden til, at vi har skrevet dresscode er ikke for at diktere gæsternes påklædning, men for at vejlede dem. Synes selv det er så træls at være overdressed ELLER underdressed til en fest!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, dresscode.... :loveflag:

Kæresten og jeg vendte det 1000 gange..

Det endte med jeg opfandt en selv men kæresten syns det var for voldsomt..

Festtøj kunne opfattes som, hvad man selv syns og nok noget moderne, men vi ville også for alt i verden undgå jeans og t-shirts.. :iloveyou::cheerleader3:

og Galla var nok liiige en tand for fint især da der er en del ældre med.

Så vi skrev Selskabstøj.

Det er ikke galla hvis man ikke vil eller ikke har råd til at købe/leje for den ene dag, men det betyder absolut heller ikke jeans.!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, vi valgte denne version

The Dress will be "Formal Summer". This means suit for the gentlemen (no tuxedo / smoking please) and a nice dress / suit for the ladies.

There will be a small walk (max 25 mins) to the reception, so consider flat shoes for this part.

Also please remember to bring a jacket or jumper for the journey back to your hotel, as it can get a bit chilly at night here... even in Summer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så i sidste ende valgte vi en lidt humoristisk tilgang - synes vi da selv ;) Vi har skrevet følgende på vores hjemmeside:

Allan kommer i top lækker mørk habit. Louise vælger nok en lang kjole af en art - muligvis i en hvid nuance ;o)

Så vi beder blot vore gæster om at finde deres festligste skrud frem, og tage danseskoene på...[/i][/color]

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget, men sådan gjorde vi :loveflag:

jeg syntes OVENSTÅENDE er en super sød linie at skrive..

jeg er på job og kan ikke lige huske hvad vi skrev, mener noget i stil af: dit flotteste festtøj, jeg har en del lidt "røde" personer på min side af familien og for dem er det meget stort at trække i fljøls-habitjakke, måske slips og jeans/lærredsbuks, min mors fyr er til læderbukser og skjorte/slips....

efterfølgende har min mor og andre spurgt: om man skulle komme i lange kjoler og smoking - NEJ. for mig er det bare vigtigt jeg kan se at man har gjort lidt ud af sig selv, støvet fløjlshabitten af, pudset læderbukserne og redt skægget, jeg forventer ikke at man skal ud og bruge en masse penge på noget tøj man ikke kommer i igen :cheerleader3:

tilgændgæld ved jeg at alle vennerne kommer topdresset i fede cocktail kjoler, stiletter og smoking det har de fortalt!

(jeg mener rent EMMA GAD at hvis man skriver festligt betyder det smoking/galla.)

DET ER IKKE TØJET MEN DET GODE SELSKAB DER SKABER DEN GODE STEMNING OG GODE FEST!!

Redigeret af Beate007
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har skrevet :

Påklædning : Festligt/Mørkt kostume. ( D.v.s kom i dit pæneste tøj, men ikke i træningsbukser, jeans og gummisko) Herrerne eks. i mørkt jakkesæt, og damerne eks i kort eller lang aftenkjole, elegante lange bukser og pæn skjorte/bluse.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer