Zinfull

Nina og Jussi

43 indlæg i dette emne

I lørdags (den 17. april) tog min dejlige kæreste mig ud og spise på Cap Horn i nyhavn. Rigtigt god mad, super betjening og lækre omgivelser.

På vejen hjem i bilen fortalte han at han havde en overaskelse til mig når vi kom hjem. Og da vi var i vores forhave gik han ned på knæ og spurgte om jeg ville gifte mig med ham. Yay, selvfølgeligt ville jeg det :D

Sådan mødtes vi

Tjekliste

Maj 2010

• Fastsæt en dato - OK, 21. maj 2011

• Reserver kirken - OK, Gyldenbjerg

• Reserver Festlokaler - OK, Nørrevang

• Lav foreløbig gæsteliste - OK

• Lav forløbig budget - OK

• Lav STD kort - Er igang

• Overvej kjole + tilbehør - Er igang

Juni/Juli 2010

• Beslut om vi vil have reception, hvor?, hvem?

• Book fotograf - se om vi kan få taget billederne på Nørrevang

• Book musik - ønsker vi dette?

• Transport/limo på dagen - Ønsker vi dette?

• Begynd på invitationerne når STDs er sendt

• Skift navn (kun mig)

August/September 2010

• Endelig gæsteliste

• Skriv ønskeliste

• Vælg toastmaster

• Vælg gavekoordinator - ønsker vi dette?

• Send STD kort - senest den 14. august

• Kig efter kjole /undersøg udsalgs datoer

• Bestil kagen

• Vælg bestman, brudepige

• Book frisør

Oktober/november 2010

• Send invitationerne - senest den 5. november

• Fastsæt menu - hvad med vin? kage?

• Vælg 2 vidner

• Lav kirkehæfte, skabelon - OK

• Lav bordkort

• Favorboxes + indhold

• Ægteskabserklæring - skaf og udfyld

Januar 2011

• Tjek at vi har fået ja/nej svar fra alle

• Find kjole - kan den sys ind/ud?

• Find sko

• Find slør

• Lingerie

• Tøj til gommen

• Find vielses ringe

• Book andres overnatning - eller?

• Lav kirkehæfte færdigt med salmer osv

• Lær at danse brudevals

Februar 2011

• Aftal endeligt antal og menu med feststed

• Begynd at tage sol - hver 10. dag ca

• Lav takkekort klar - gerne med navne osv

• Lav bordplan

• Bestil visitkort med ny adresse + navne (til takkekort)

• Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til kirken

Marts 2011

• Tilpasning af kjolen

• Tjek gommen har tøj, sko osv

• Gennemgå kirke ritual, kirke regler for ris, fotografering, bare skuldre, osv

• Aftal detaljer med fotograf

• Lav menu kort

• Køb morgengave

• Begynd på taler

• Køb takkegaver til folk der har hjulpet

• Aftalt forløb med toastmaster

April 2011

• Passer kjolen stadig?

• Øve valsen

• Aflever bordplan + bordkort, pynt, menu kort til feststed, kameras

• Tag sol lidt oftere

Andet

• Indhold af taske - plaster, panodil, strømpebånd, nål og tråd, tamponer, make up, hårnåle

Redigeret af Zinfull
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for alle de søde beskeder :D

Jeg er allerede vild med dette forum, og har fundet meget god inspiration her.

Jeg vil nok skrive en del i denne tråd, bare tanker jeg går med.. så hvis det hele bliver lidt rodet at følge med i, håber jeg i bærer over med mig :P

Nu har det været weekend, der er gået lidt over en uges tid siden vi blev forlovet og nu skal vi til at planlægge... Kæresten siger jeg skal finde alle de ting og ideer jeg gerne vil have til brylluppet, finde ca. priser og skrive det hele ned. Så kan vi sammen finde ud af nogenlunde hvor meget det ville koste, hvilke ting vi kan undvære og hvad vi bare må have med...

Vil i hvertfald gerne giftes i den kirke hvor jeg både er døbt og konfirmeret, så det bliver nok der. Da kirken ligger på nord falster, hvor jeg er vokset op, bliver det også der hvor alt skal holdes. Havde overvejet at holde selve festen på noget der hedder Vig Gaarden, sådan ca 3-5 minutters kørsel fra kirken. Men så gik det jo lidt op for mig at gæsterne nok har brug for at sted at over-natte efter festen. En stor del af dem kommer nemlig fra Belgien, så de kan jo ikke bare køre hjem bagefter :P

Så nu overvejer jeg at prøve at finde et hotel i nærheden i stedet. Hotel Falster i Nykøbing F skulle vist nok være et sted man kan leje til den slags. Vi havde alligevel snakket om at leje deres suite et par nætter, som en slags lille honeymoon. Vi ville gerne en tur til island, men nu med alt det vulkan osv er det nok ikke lige det vi skal satse på. Så havde vi snakket lidt om Scotland (hvor min kæreste har boet førhen), og så kunne vi blive gift igen derover. Vi ville nemlig gerne have en handfastning (en slags pegan/hekse bryllup), men det tæller ikke i Danmark som lovligt. Men i Scotland er det lige så lovligt som et almindeligt bryllup.

Skal også have snakket med hans venner ang PA.. det duer jo ikke at jeg hiver ham med til falster den weekend de har planlagt det hele hehe.. Og jeg har nogle klare grænser angående strippere osv, så håber virkeligt at de vil respektere mig.

Jeg vil smutte for denne gang

Knus Nina

0

Del dette indlæg

I aftenens løb har jeg leget med at få lavet en streg tegning af kirken. Det gik sådan set meget godt, men skal lige tegne det mere tydeligt nogle steder, samt fjerne lidt krims-krams rundt omkring. Vi har jo hverken dato eller noget planlagt endnu, men tænkte at det er bedre at gå i gang for tidligt end for sent. Og alt det kreative kommer jo nok til at tage lang tid hehe...

Har også fået kigget på en del kjoler rundt omkring på nettet... Har fundet et par stykker som jeg bare må prøve på, men ville jo gerne gå en tøj størrelse eller to ned inden vi skal giftes.. så vil nok vente lidt med at få prøvet kjoler, så jeg ved om det er realistisk at jeg får gjort noget ved vægt tabet...

Min mor syntes vist heller ikke super godt om de kjole-billeder jeg viste hende.. Nogle af kjolerne har nemlig lidt farve på kanter osv.. og hun synes at det ville være helt vildt mærkeligt at jeg kom i sådan en kjole.. så nu må vi lige se hvem af os der vinder den "kamp" :cheerleader3:

Hæfter lige billeder af 2 af de kjoler jeg har kigget på.. Man kan vælge at få det farvede i de farver man selv ønsker.. Synes det ville være flot hvis man fx havde hvid/rose kjole på og så brugte de samme farver til bordkort, menu osv osv :)

post-42597-1272408596.jpg

post-42597-1272408619.jpg

Redigeret af Zinfull
0

Del dette indlæg

Så har jeg fået snakket med min kommende skole.. skal nemlig starte med at læse igen her den 9.august 2010 så har været ret usikker på hvornår jeg kunne lægge brylluppet. Ville jo meget nødigt komme til at lægge det midt i en eksamens periode eller lige når jeg starter i praktisk.. Men de var søde og hjælpsomme og sagde at jeg sagtens kunne planlægge det til fx maj.. Der vil jeg være i praktik-perioden men skal starte allerede i januar.. Så kunne man nok få aftalt et par dages fri eller noget :heart:

Nu ved jeg så bare ikke helt om man ringer til kirken først eller til de forskellige fest steder.. for det hele skal jo passe sammen, så de begge kan på samme dato.. hmm hmm...

Og mine foreløbinge STD skulle se sådan ud.. Men nu synes manden at vi hellere skal få taget billeder i en foto-box på stationen.. Så nu må vi se hvem der vinder :P

og datoen er bare tilfældig.. skulle jo bare bruge en til at lave designet :P

post-42597-1272970903.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer