mille1981

Hvad har I over skuldrene i kirken?

21 indlæg i dette emne

God skik siger jo at man ikke må have bare skuldre i kirken. Men hvad gør I andre med kjoler uden ærmer?

Er sløret nok til at dække skuldrene, eller skal det være noget i retning af "rigtigt" tøj? Eller blæser I på at de bør være tildækket?

Vis mig gerne din løsning på de bare skuldre!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig ligeglad med om jeg må have skuldrene bare eller ej. Jeg skal have en stropløs kjole på og slør. Ikke andet... Kunne aldrig finde på at tage noget over bare fordi jeg ikke må have bare skuldre. Det skulle være fordi jeg synes det ville være pænt så... :heart:

Redigeret af Pernille & Lasse
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig ligeglad med om jeg må have skuldrene bare eller ej. Jeg skal have en stropløs kjole på og slør. Ikke andet... Kunne aldrig finde på at tage noget over bare fordi jeg ikke må have bare skuldre. Det skulle være fordi jeg synes det ville være pænt så... :heart:

Har du så forhørt din med præsten vedr. det? Eller satser du bare på det er ok?

Min pap-søster syr en del konfirmationskjoler, og der er mange præster der ikke vil have konfirmanderne har bare skuldre. Men jeg er ikke sikker på om slør er nok til at dække dem? Må hellere høre med vores præst... For jeg har engentlig mest lyst til ikke at have noget på, men det er nok også fordi jeg ikke har fundet noget der passer til kjolen ;)

0

Del dette indlæg

Jeg har aldrig hørt om nogle, der havde problemer med dette. Til de bryllupper jeg har været til, har bruden altid haft bare skuldre med slør ud over. Selv har jeg ikke tænkt mig at have noget på udover sløret, da jeg ikke har hørt noget om det var et krav.

Tænker, at det måske er anderledes med konfirmander, fordi de er så unge og præsten måske ikke mener, at de på den måde skal signalere noget sexet? :heart:

Men forhør dig hos jeres præst, så du ikke skal spekulere over det.

0

Del dette indlæg

Altså.... Der er jo generelt ingen påklædningsregler i de danske folkekirker... Man er velkommen til at gå i kirke iført bikini hvis det er det man føler for... Det er stort set kun i katolske kirker at der er regler for hvor tildækket man skal være... Jeg skal selvfølgelig ikke afvise at der kan have været en præst eller to der har gjort nogen opmærksomme på hvad der anses for at være passende i en given situation, - jeg var til en konfirmation i går og halvdelen af pigerne havde meget udfordrene Lolita-outfits på, der synes jeg godt at præsten kunne have givet dem et råd med på vejen - men de færreste vil da mene at en stropløs brudekjole er upassende eller mangel på "god skik" til et bryllup!

Noget helt andet er at mange middelalderkirker er ret kolde -selv om sommeren... Jeg regner dog ikke med at have noget over skuldrene af den grund - bortset fra sløret... ;)

Redigeret af E&T
0

Del dette indlæg

Eakatrina har ret. Forbuddet mod bare skuldre - og knæ for den sags skyld- er katolsk. Så der er ingen problemer hvis du gifter dig i en danske folkekirke.

Personligt kan jeg god li man er lidt ærbar i kirken, men det er smag og behag, der er ingen regler.

KH frk R

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var slet ikke klar over, at der var regler for påklædning i kirken. Jeg hverken spurgte præsten eller andre til råds omkring min kjole. Jeg kom i stopløs og prøvede at have sløret omkring skulderen, da jeg gik ind, men sløret havde sin egen mening.

0

Del dette indlæg

Jamen så blev jeg så meget klogere i dag :heart: Ved ikke lige hvorfor jeg var sikker på de bare skuldre også galt i danske folkekirker... Men det har sikkert noget med ærbarhed at gøre.

Men jeg vil stadig gerne se billeder af Jeres skulder-ting!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner med at min kjole bliver stropløs og skal ikke have noget over i kirken, regner dog med at jeg låner et hæklet sjal af min mor, som jeg kan tage over skuldrene, hvis det bliver køligt hen på aftenen....

0

Del dette indlæg

Jeg har aldrig hørt om nogle, der havde problemer med dette. Til de bryllupper jeg har været til, har bruden altid haft bare skuldre med slør ud over. Selv har jeg ikke tænkt mig at have noget på udover sløret, da jeg ikke har hørt noget om det var et krav.

Tænker, at det måske er anderledes med konfirmander, fordi de er så unge og præsten måske ikke mener, at de på den måde skal signalere noget sexet? :heart:

Men forhør dig hos jeres præst, så du ikke skal spekulere over det.

Er også sikker på at det er derfor konfirmanderne ikke måtte have bare skuldre. Har nu aldrig hørt om at det skulle være sådan her i området - hverken for brude eller konfirmander...

0

Del dette indlæg

Synes det er meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeget gammeldags (læs= middelalderagtigt) at føle sig tvunget til at tage noget over skuldrene. Det er helt ok, at gøre det, men at det skulle være noget man føler sig presset til holder vist ikke i dag (efter min mening).

Havde bare skuldre og slør selv - og så meget uskyldig og ærbar ud :heart:

Jeg havde en pelsstola til at tage på uden for, men det var selvfølgelig pga kulden

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kjole havde ærmer, men var bar over skulderne, det havde jeg ingen problemer med at bærer i kirken. Jeg synes ikke det er nødvendigt, hvis det ikke passer til kjolen, at tage noget henover.

Men der findes bare så mange søde boleroer eller lignende til brudekjolerne idag, så ønsker man at havde skulderne tildækket, er jeg sikker på, at div. forretninger sagtens kan hjælpe med at finde det rigtige:-)

0

Del dette indlæg

Synes det er meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeget gammeldags (læs= middelalderagtigt) at føle sig tvunget til at tage noget over skuldrene. Det er helt ok, at gøre det, men at det skulle være noget man føler sig presset til holder vist ikke i dag (efter min mening).

Havde bare skuldre og slør selv - og så meget uskyldig og ærbar ud :cheerleader3:

Jeg havde en pelsstola til at tage på uden for, men det var selvfølgelig pga kulden

Med tre børn.....yeah right! :loveflag::iloveyou:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg var i kjolen igen til tilretning, talte min mor også om en evt. stola eller andet til skuldrene. Jeg tror nu ikke, hun tænkte specielt på kirken. Selv er jeg ikke så meget til stofstolaer, så overvejer bare at finde en lille figursyet sort habitjakke - ikke i kirken, men til senere hvis vejret skulle være imod os :balloons:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer