sisse79

forlover

7 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vores forlover fungerer også som toastmaster. Han sidder desuden ved siden af gommen i kirken, og holder styr på at tingene glider planmæsigt i løbet af dagen.... :balloons: Han hjælper derudover også gommen (os) med en masse praktiske ting... Jeg tror f.eks. at han skal hente min brudebuket som min kæreste har bestilt og han skal også lære os brudevalsen... ;)

0

Del dette indlæg

Hos os er det kun forloveren der står ved alteret sammen med gommen.

Vores forlover er også vores toastmaster... ellers skal han bare hjælpe gommen med at få tiden til at gå og få ham til at slappe af på dagen :balloons: og så bliver det temmelig sikkert også ham der kører dem til kirken.

Redigeret af Felixia
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen aldersgrænse for at være forlover?

Min kæreste vil gerne have hans søn på 9 til at være forlover (og have jobbet med at holde ringene). Vi holder jo ikke stor fest og alt det praktiske står jeg for, så han vil altså ikke have anden rolle end at skulle holde ringene.

Så kan den store pige holde Frida til dåben og de to små kan dele risposer ud - så har alle ungerne en rolle :balloons:

0

Del dette indlæg

Min kæreste vil gerne have hans søn på 9 til at være forlover (og have jobbet med at holde ringene). Vi holder jo ikke stor fest og alt det praktiske står jeg for, så han vil altså ikke have anden rolle end at skulle holde ringene.

Så kan den store pige holde Frida til dåben og de to små kan dele risposer ud - så har alle ungerne en rolle :balloons:

Det mener jeg bestemt ikke der er. Ulrick på 9 skal også være forlover hod os. Cecilie er brudepige, så de har også begge noget "at lave".

Da min papbror blev gift var det også hans søn på 6-7 år der var forlover, så tror den eneste ulempe ved børn som forlovere er at de ikke kan hjælpe med de praktiske ting der normalt tilfalder en forlover (hente blomster, sørge for transport mv.)

0

Del dette indlæg

Nej der er ingen formel grænse men nogen præster har en holdning til det og vil derfor ikke ha alt for små børn. men andre gør det ikke noget for. vores forlover /ringholder er lige fyldt to på vielsestidspunktet og det har præsten sagt go for.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer