nett

Menupriser

41 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ouch! Det lyder da godt nok dyrt!!!!!

Jeg tror min søsters bryllup sidste år kostede dem 340,- pr. kuvert inkl. borddækning og servering - og det var altså helt i orden!

Vores kuvertpris er 167,- for 5 retter + kaffe/the + natmad inkl. løn, men det er også et særtilfælde... en ganske genial og billig kok! ;)

Carina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også 500 lyder meget rimeligt. Vi giver ca. 800 pr kuvert - incl. velkomstdrink, 4 retter mad med vine ad libitum, fri bar (med spiritus), blomsterdekorationer, natmad og servering!

Er de 500 incl. drikkevarer, synes jeg ikke, det lyder galt!

God jagt ellers :-)

KH Louise

0

Del dette indlæg

Vi skal give 450 for velkomstdrink, + 3 retters menu, inkl. vin ad libitum og lidt til kaffen+ bryllupskage.

Derudover er der inkluderet blomsterdekorationer, bordopdækning. Udover skal vi give ca. 150 ekstra pr. person for øl, vin, sodavand og hedvin efter maden. Men kun til dem som bliver efter brudevalsen. (meget pænt af dem)

Jeg tror at det er en meget reel pris, det var i hvert fald hvad jeg kunne finde andre steder.

Line

0

Del dette indlæg

Vores kuvertpris bliver omkring 600,- til 700,- pr. person (har ikke fastlagt menuen endnu) og det er inkl. velkomstdrink, 3 retters-menu, vin, øl og vand ad libitum, fri bar, cognac og likør til kaffen, natmad, blomsterdekorationer og servering.

Og så får vi overnatning og morgenbuffet med i prisen :)

0

Del dette indlæg

Til at starte med havde vi sat 300kr af til kuvertpris, så vi fik et kæmpe chok da vi førte gang modtog brev hvor feststedet havde sat en pris ud fra hvad vi havde valgt, den lød på 475kr :)

Det var jo lige en del mere end vi havde regnet med, så jeg ringede derud og sagde at det alt for dyrt så enten skulle vi finde et andet sted eller ozze skulle vores menu laves om.

Vi valgte så at ændre menuen og det endte så med at vi kom ned på 370kr pr kuvert, det er godt nok stadig 70kr mere end vi havde regnet med, men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Prisen er for:

Forret.

Hovedret.

Dessert.

Natmad.

Vin - Øl og vand gennem hele festen.

Bowle.

Kaffe.

Servering.

Pynt.

Laila

Redigeret af Laila
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg har indtryk af at priserne varierer utrolig meget alt efter hvor i landet man befinder sig. Vi undersøgte rundt omkring i København og her lå priserne snildt på en 700-800 kr pr kuvert. Vi fandt imidlertidig et sted hvor det koster 250 for en 4-retters menu. Hertil kommer så drikkevarer og vi står selv for blomster til bordet.

-Dog skal det siges at vi ikke valgte ud fra prisen, men ud fra at restauranten har fået utrolig god kritik af brugerne.

Mit forslag er at I indhenter tilbud fra andre steder og så fremlægger dem for det sted I gerne vil holde festen. Måske kan I så presse dem lidt i pris eller få servering eller andet med i den nuværende pris... Ellers må jeg sige at det ikke lyder som en unfair pris, men jeg kan godt forstå jer når nu I havde regnet med en anden.

-Held og Lykke

Twinklee

0

Del dette indlæg

Hej med jer.

Dette er min jomfrue rejse i dette forum. Jeg er allerede ved at blive afhængig.

Min tilkommende og jeg har just i denne weekend fastsat datoen for vores bryllup, nemlig den 14. maj 2005... Jeg er helt oppe og køre her. :heppe:

Jeg har lige siddet og surfet rundt på nettet, for at finde ud af hvad det egentlig koster at holde bryllup... Gud hvor bliver man overrasket.. :lol: Nu bor vi i hovedstads regionen. Ved ikke om dette har noget at sige, men de priser jeg fandt frem til, var noget i nærheden at 8-900 kr pr. person. Dette er uden udsmykning men med 3 retters menu, vin ad libitum, kaffe, fri bar i 2½ time, og en varighed på 8 timers fest.. Også uden bryllupskage... Jeg er også begyndt at bevæge mig over på noget dinner transportable. Kokken og jumfruen har en luxus middag med velkomst drink med snack, 4 retters middag, kaffe og chokolade til en overkommelig pris af 174 kr pr person. :o Så skal man bare finde et selskabslokale og nogle serveringsfolk.

Men er der nogle derude som kender et godt og relativt billigt sted hvor man kan holde sit bryllup? Da det meste af min familie kommer fra jylland og hele min kommende mands (gud hvor lyder det altså godt!! :) ) kommer fra Belgien, ville det være fantastisk hvis der var mulighed for at overnatte...

0

Del dette indlæg

Ja vi har også undersøgt masser af priser:

Her er prisen på 4 stjernet hotel :

eftermiddagskaffe efter kirke, velkomstchampagne, 3 retters menu, vine ad libitum, kaffe med likør, samt fri bar med spiritus samt natmad, blomster og servering i et pænt lokale med en god atmosfære.

Løber også op i over 900 kr pr. kuvert. Dog har vi fundet steder med en kuvertpris til ca. 700 kr men husk at sammenligne alle ting......Nogle restauranter tager f.eks overpris efter kl 1.30, men tænk hvis gæsterne ikke er parate til at gå hjem.....................så skal brudeparret ofte både betale for servering m.m ekstra. Vi har fået lovning på at der ikke er ekstrabetaling efter kl. 1.30.

Og ja 900 kr pr næse er da mange penge................................

Det der koster er fri bar med spiritus, og menuen der er lidt dyrere end normalt pga, specielt valg af kød. Natmaden er med flere retter...................

Vi har kigget på mange steder og hvis man rigtigt skal holde en billig kuvertpris skal det være i et lokale hvor man selv står for alt.........her kan man godt holde et budget på 400 kr pr person for mad, servering, vin, øl, blomster,leje af duge, sodavand, snacks, likør m.m. Man kan jo hente de våde varer i Tyskland.....

Min 30 års fødselsdag blev holdt i lejede lokaler på denne måde og det var en kanon fest. Men vores bryllup må gerne være lidt anderledes og jeg kan ikke svare på om det er pengene værd ha.ha. at bruge så meget pr kuvert, men man bliver kun gift en gang forhåbentlig ....og en rund fødselsdag har man mange af. Desuden er det rart ikke at skulle tænke på noget selv.......

Så det hele drejer sig vel om hvad man prioiterer....... :)

0

Del dette indlæg

Vores arrangement har en kuvertpris på 595 kr. det dækker velkomstdrink, 3 retters menu med vine ad libitum, kaffe med cognac og likør samt natmad bestående af saltbuffet (div. pølser og pate). Derudover vil vi betale hvad der bliver drukket i løbet af aften :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa"

Vi har ikke 100% sat os på en menu endnu, men vi har regnet ud det vil komme op på ca. 500 det er inkl.:

Ad libitum under maden

3 retter

velkomstdrink

kaffe/the + kransekage

natmad

+ lys, duge, dekorationer...

Vi har valgt at betale pr. genstand efter middagen, da vi har regnet ud at ad libitum efter middagen svarer til at alle gæsterne skal drikke 4 øl hver for at det kommer op på prisen. Hvilket er for meget...!!

- Hvis jeg var jer ville jeg se nogle forskellige steder ud du kan f.eks. søge på http://www.danskerestauranter.dk

MVH

Camilla

0

Del dette indlæg

Hej alle sammen

Jeg synes det lyder dyrt. Hvor i landet skal bryllupet stå?

Vi skal holde vores på et hotel i midtjylland. Vi skal give 440 kr pr. kuvert. Med i den pris har vi:

Velkomstdrink

3 retters menu

Øl, vin og vand i 7 timer (de holder kun fast i de 7 timer, hvis det tager overhånd med drikkevarer)

Kaffe og kransekage

Natmad

Servering

Borddækning og pynt

Værelse til brudepar. :)

Hilsen Lena

Skal giftes d. 26. juni 2004

0

Del dette indlæg

Hejsa

jeg syntes også at det lyder lidt dyrt.

Vi skal holde festen på en kro på Fyn. Vi skal give 328,- for:

Velkomstdrink

3 retters menu

vin ad libitum

1 glas dessertvin

fri bar efter maden (uden spiritus) :drink2:

kaffe

Natmad

Borddækning, blomster og servering. :)

Det syntes jeg er billigt.

Anne :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu bor vi altså i københavn så derfor skal festen holdes der. Det kan godt være at der er prisforskel mellem øst og vest Danmark, men det er mit indtryk at priserne for en aftenfest på restaurant i Kbh ligger på nogenlunde samme niveau.

Vi skal give ca. 750 kr og det dækker over

velkomst drink

3 retters menu med vin ad libitum

kaffe og likør

natmad

fri bar

blomster

Vi skal bare selv sørge for bryllupskage. Stedet har godt nok en konditor tilknyttet, men at give 65 kr pr. kuvert for bryllupskage synes jeg er lige i overkanten.

0

Del dette indlæg

Hejsa

jeg syntes også at det lyder lidt dyrt.

Vi skal holde festen på en kro på Fyn. Vi skal give 328,- for:

Velkomstdrink

3 retters menu

vin ad libitum

1 glas dessertvin

fri bar efter maden (uden spiritus) :drink2:

kaffe

Natmad

Borddækning, blomster og servering. :)

Det syntes jeg er billigt.

Anne :heppe:

Må man spørge ?????

Hvilken kro er det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdt festen i Smidstrup Forsamlingshus og vi gav 530 kr. per pers. Vi skulle ikke selv sørge for mad, drikkevarer og opdækning, det klarer bestyren.

De 530 kr. var incl. alt dog ikke bryllupskagen som vi gav yderliger 35 kr. per pers. for og spiritus. Men incl. chokolade til kaffen og en lidt dyrere rødvin end husets som de normalt serverer til deres festarrangementer. Gæsterne ankom til forsamlingshuset kl. 16 hvor den fri bar startede og der var skåret frugt. Dette blev serveret imens vi blev fotograferet. Den fri bar løb så ca. til kl. 02. Dette var også med i kuvertprisen.

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Vi skal holde vores fest på Vallø slotskro og der kunne man vælge mellem tre pakker (alle med varighed på 8 timer):

1. Tre-retters menu og vin ad libitum under hele middagen til ca 400 kr pr. person

2. Tre-retters menu, vin ad libitum under hele middagen samt kaffe m. avec til ca. 500 kr pr. person

3. Velkomstdrinks, tre-retters menu, vin ad libitum under hele middagen, kaffe m. avec, fri bar og natmad til ca 600 kr pr person

Vi valgte den sidste pakke da alt er inkluderet i den. Borddækning sørger de også for. Så det eneste vi skal sørge for er blomster, og så selvfølgelig bord- og menukort. Jeg ved ikke om jeg synes det er dyrt - med alt det der er inkluderet i prisen synes jeg egentlig at det er ret fair. Synes også at pakke 1 og 2 ville være blevet lidt for tyndbenet.

Man skal nok regne med en kuvertpris mellem 500 og 700 kr de fleste steder, hvilket kan lyde dyrt. Men ofte kan der også være en del ting inkluderet i den pakke. Det skal man også lige tage højde for.

Knus fra Nille-pigen

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi skal holde fest i Århus nærmere betegnet noget der hedder Nilles Kro - vores menupris ligger mellem 650-700 kr. (vi har ikke fået det endelige tilbud endnu). Det inkluderer

velkomstdrink

3 - retters menu

vin ad libitum

kaffe/te cognac mv.

natmad

øl og vand og vin under dansen

Samt blomster servering mv. Vi har selv bryllupskage med da min onkel er konditor (så koster det nemlig kun 1200 for 85 personer)

Så din pris er billig - Jeg har undersøgt hvad det vil koste at holde det i et telt i haven, det blev lige så dyrt - hvis man skal have servering med og det endda selv om vi kan låne teltet gratis. Herudover skal man jo også tænke på alt det arbejde der med at holde det selv (det kan selvfølgelig også være en fornøjelse at gøre det selv).

:) Mai

0

Del dette indlæg

Hej

Vi var rundt og kigge forskellige steder da vi skulle finde ud af hvor vi skulle holde bryllupet og priserne svingede da også meget fra 89 kr for billigeste buffet til 950 for 3 retter og vin ad libitum. Vi valgte buffet til 150 kr pr kuvert så har vi været en tur i Tyskland efter vin, spiritus og champagne og sparede en del på det. Der er mange forskellige muligheder, men tingene/priser varriere meget fra sted til sted. Det er også meget forskelligt fra sted til sted hvor meget man selv må sørge for f.eks drikkevarer (mange steder skal man tage husets vin og drikkevarer ellers tager de op til 200 kr i "prop-penge" for at åbne vinen det syntes jeg er meget frækt :plante: ), blomsterarrengementer, borddækning o.s.v

Det bedste råd jeg kan give er at kigge jer omkring og ellers tale godt med kroværten og måske få nogle aftaler i hus - gerne på skrift. HUSK det er jeres dag og vigtigt at i får det som i vil.

Hanne :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer