M&S

Brudebuket

10 posts in this topic

Er der nogle der ved hvad forskellen på en brudebuket og en alm. buket er?

Jeg vil gerne have en super enkel buket med calla og brudeslør, og tænker at den reelt ikke kan være så svær at lave! Jeg er dog bange for at den bliver lidt slatten i løbet af dagen og vil derfor gerne vide hvad blomsterhandlere gør for at undgå dette :(

Og umiddelbart har jeg ikke lydt til at betale det vide ud af øjnene for 5-10 blomster og 3 brystbuketter.

0

Annonce ♥

Vi køber ikke brudebuket, men en alm. buket.. der er oftest ca. 300-400 kr. til forskel... tror den eneste forskel er at de vikler bånd og stilkene så de er samlet pænt og ikke smitter af på kjolen.. MEN det kan man jo snilt gøre selv ;)

Se f.eks. denne type buket.. den koster 300 kr. hos interflora :D

Så vikler man bare selv satinbånd og stilkene ;)

post-39686-1274549118.jpg

0

Jeg mener der både findes almindelige buketter, rådhusbuketter og brudebuketter. Som jeg har forstået det (uden jeg har sat mig ind i det - har bare læst et par indlæg her på BK om det) så er en almindelig buket sådan en man giver sin mor til morsdag = ret tyk om stilken og ret stor og tung.

En rådhus buket er den billige udgave af brudebuketten - der er der vilket silkebånd om alle stilkene.

En brudebuket er nogle af blomsterne helt uden stilk, men har istedet ståltråd til at sætte dem fast. Så bliver brudebuketten ikke så tung, og håndtaget bliver tyndere og bedre at holde om.

Dog er jeg på igen måde sikker på jeg har forstået det rigtig - så No Promises!!

0

Hmm.. Jeg tænker mere på om de gør noget ved blomsterne så de holder sig bedre og ikke bliver grimme i løbet af dagen! Den skulle meget gerne med min mor hjem et par dage efter og på min fars grav... Må lige finde ud af hvor længe calla'er holder sig pæne og om det kan lade sig gøre :(

0

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har bestilt en smuk smuk brudebuket og to brystbuketter. Skal have bestilt en brystbuket mere og 2 små brudepigebuketter

Brystbuketterne koster 50 kr pr stk og med det som er bestilt nu(min brudebuket og de 2 brystbuketter) så bliver det mellem 800-1000 kr.

De to brudepigebuketter og den sidste brystbuket, koster nok en 300 kr tror jeg...

Så det bliver vel omkring 1300 kr ialt og det synes jeg ikke er dyrt.

Mine blomster bliver:

Store roser

Liljekonvaller

Duftranke

Gardenia

Grønt; måske "hængeasparges" eller andet luftigt, til at understøtte duftrankens sarte stængel med de fine blomster.

Til inspiration får I dette billede, min buket bliver dog i let dråbeform:

post-39651-1274559756.jpg

Ang. holdbarheden:

Den søde blomster-dame binder blomsterne om fredagen og de ligges på køl natten over. Jeg skal så hente dem - minus de to brystbuketter til min mand og min svigerfar - resten henter jeg efter frisøren kl 9.00 lørdag morgen, alt sammen for at de skal kunne holde til vejret den 5/6 som jo forhåbentligt for os, er strålende, men uheldigvis for blomsterne, er dårligt!!

Brystbuketterne bindes med et lille bitte glasrør med vand i, og det pakkes ind i sølvpapir og til slut sættes der bånd omkring - alt sammen for holdbarhedens skyld!

Min brudebuket bindes med ståltråd på nogle af blomsterne, og ellers sættes blomsterhovederne i med kort stilk, i en oasisholder med sølvhåndtag, en såkaldt Ladyholder - så holder brudebuketten bedre...

Der er altså gjort meget ud af de buketter man køber, derfor prisen!

Min buket kunne sagtens havde været dyrer! Hvis den skulle havde været trådet på alle blomsterne og bundet i et håndtag med bånd, så kostede den alene omkring 2000 kr!! Prisen stiger jo mere der skal arbejdes med buketten - og tådningen af hvert enkelt blomst tager tid, samt tiden til at binde vidundret!!

I får lige et billede af en Ladyholder :-) Min er dig pænt gjort færdig idet den har sølvhåndtag og sølvskål!

post-39651-1274560302.jpg

Kramz fra Lone.....som skal giftes om 14 dage!!

Yay.. Tillykke med brylluppet! Hvor er det spændende, at det nærmer sig. :(

Altså umiddelbart synes jeg heller ikke det er særlig dyrt, men eftersom jeg skal bruge max 13 calla'er og lidt brudeslør, synes jeg sagtens at jeg kan klare det selv og dermed spare lidt penge (i et i forvejen presset budget!!), så det jeg tænkte på var nemlig og de var i noget vand el lign., jeg tror næsten ikke man kan gøre det med calla'er.. Men håber at de kan holde sig fra fredag til lørdag, hvis man smider dem i køleskabet!

Må nok snakke med en blomsterbinder og finde ud af hvor meget det vil koste at få det lavet imod hvis jeg laver det selv!

Edited by M&S
0

Hejsa

Jeg har bestilt en smuk smuk brudebuket og to brystbuketter. Skal have bestilt en brystbuket mere og 2 små brudepigebuketter

Brystbuketterne koster 50 kr pr stk og med det som er bestilt nu(min brudebuket og de 2 brystbuketter) så bliver det mellem 800-1000 kr.

De to brudepigebuketter og den sidste brystbuket, koster nok en 300 kr tror jeg...

Så det bliver vel omkring 1300 kr ialt og det synes jeg ikke er dyrt.

Mine blomster bliver:

Store roser

Liljekonvaller

Duftranke

Gardenia

Grønt; måske "hængeasparges" eller andet luftigt, til at understøtte duftrankens sarte stængel med de fine blomster.

Til inspiration får I dette billede, min buket bliver dog i let dråbeform:

post-39651-1274559756.jpg

Ang. holdbarheden:

Den søde blomster-dame binder blomsterne om fredagen og de ligges på køl natten over. Jeg skal så hente dem - minus de to brystbuketter til min mand og min svigerfar - resten henter jeg efter frisøren kl 9.00 lørdag morgen, alt sammen for at de skal kunne holde til vejret den 5/6 som jo forhåbentligt for os, er strålende, men uheldigvis for blomsterne, er dårligt!!

Brystbuketterne bindes med et lille bitte glasrør med vand i, og det pakkes ind i sølvpapir og til slut sættes der bånd omkring - alt sammen for holdbarhedens skyld!

Min brudebuket bindes med ståltråd på nogle af blomsterne, og ellers sættes blomsterhovederne i med kort stilk, i en oasisholder med sølvhåndtag, en såkaldt Ladyholder - så holder brudebuketten bedre...

Der er altså gjort meget ud af de buketter man køber, derfor prisen!

Min buket kunne sagtens havde været dyrer! Hvis den skulle havde været trådet på alle blomsterne og bundet i et håndtag med bånd, så kostede den alene omkring 2000 kr!! Prisen stiger jo mere der skal arbejdes med buketten - og tådningen af hvert enkelt blomst tager tid, samt tiden til at binde vidundret!!

I får lige et billede af en Ladyholder :-) Min er dig pænt gjort færdig idet den har sølvhåndtag og sølvskål!

post-39651-1274560302.jpg

Kramz fra Lone.....som skal giftes om 14 dage!!

Yay.. Tillykke med brylluppet! Hvor er det spændende, at det nærmer sig. :(

Altså umiddelbart synes jeg heller ikke det er særlig dyrt, men eftersom jeg skal bruge max 13 calla'er og lidt brudeslør, synes jeg sagtens at jeg kan klare det selv og dermed spare lidt penge (i et i forvejen presset budget!!), så det jeg tænkte på var nemlig og de var i noget vand el lign., jeg tror næsten ikke man kan gøre det med calla'er.. Men håber at de kan holde sig fra fredag til lørdag, hvis man smider dem i køleskabet!

Må nok snakke med en blomsterbinder og finde ud af hvor meget det vil koste at få det lavet imod hvis jeg laver det selv!

Tak :cheerleader3:

Og ja prøv at snakke med blomster-damen, for jeg tror altså godt de tykke stængler kan slippe noget saft og det ville jo være så ærgeligt at få det på kjolen! Og så kan du, hvis du bryder dig om det, få blomster-damen til at sætte en hårnålelignende perle op i enden af hver stængel. Det ser så pænt ud synes jeg og pænt gjort færdigt også...og måske et bredt bånd om stænglerene midt på??

Prøv at se:

post-39651-1274562035.jpg

Ja, har også tænkt det med saften og har læst mig til at det kan man undgå hvis man giver den klar lak i enden.. Men tror at jeg helst vil have den under bånd omkring, men med bredt bånd midt på.... Men tænker altså heller ikke det er så dyrt, hvis ikke jeg skal have så mange...

Super fine billeder, du har fundet :cheerleader3:

0

Hej

søg disse link på youtube: Calla Hand-Tied Bridal Bouquet og How to create Wedding Flowers (Bouquets,Buttonholes,display)

Jeg håber at det kan hjælpe dig

0

Jeg har ikke læst alle svarene i denne tråd, men er sikker på, at flere har svaret, at forskellen på en brudebuket er, at blomsterhovederne bliver klippet af stilken og sat på ståltråd, for at gøre buketten letter og knap så tyk at holde om.

Jeg havde selv en meget enkel brudebuket bestående af 16 storhovedet røde roser, vedhæfter lige et par billeder af buketten, så du kan se den

post-34886-1274565316.jpg

post-34886-1274565346.jpg

0

Annonce ♥

Jeg har ikke læst alle svarene i denne tråd, men er sikker på, at flere har svaret, at forskellen på en brudebuket er, at blomsterhovederne bliver klippet af stilken og sat på ståltråd, for at gøre buketten letter og knap så tyk at holde om.

Jeg havde selv en meget enkel brudebuket bestående af 16 storhovedet røde roser, vedhæfter lige et par billeder af buketten, så du kan se den

Det er også en VIRKELIG smuk buket du havde, det er præcis noget lige så elegant og enkelt jeg drømmer om.. Må lige vise billederne videre til den kommende gom :(

0

Hejsa ! ! !

Enten bliver buketterne bundet i denne såkaldte ladyholder, ellers bliver de bundet hvor man tråder dem (dvs. klipper stilkene af og tråder blåmsterne, men man kan også sagtens tage en alm. buket og evt. klippe stilkene forskudt så den bliver lettere også slutte af med at binde noget flot bånd omkring.

Jeg bandt selv dette til min venindes bryllup, buketten her er trådet.

Brudebuketten :

Brudepigebuketter, brystbuketter:

post-34838-1274712854.jpg

0