Nihina

Danske kærlighedsange

11 indlæg i dette emne

Vil meget gerne høre nogle bud på danske sange om kærlig, som man ville kunne forvente at de fleste kan synge med på, måske bare på omkvædet?

Det skal helst ikke være alt for stille sange, gerne nogle med lidt gang i.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil meget gerne høre nogle bud på danske sange om kærlig, som man ville kunne forvente at de fleste kan synge med på, måske bare på omkvædet?

Det skal helst ikke være alt for stille sange, gerne nogle med lidt gang i.

Den jeg elsker!

Du er

Smuk som et stjerneskud

0

Del dette indlæg

Hvad skal de bruges til (nu skriver du fællessang). Man kunne jo sige Kald det kærlighed med Lars Lilholt men for mange (herovre) er Lars Lilholdt ikke lige sagen. Det kommer også lidt an på hvad de skal bruges til (og hvornår i festen).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er meningen at de skal bruges som fælles sang.

I stedet for en traditionel velkomstsang ved bordet, vil vi lave en version af rejs dig og syng med (den hvor der ud for hver linje i sangen står hvem der skal rejse sig og synge) stærkt inspirereret af Missfrance herinde fra, men min kommende mand er bare ikke så glad for et par af de melodier, som de har valgt, så derfor manglede vi lige lidt inspiration til hvad man ellers kunne bruge

Så de skal være rimelig lette at synge fordi folk jo ikke skal synge mere end en linje af gangen.

Missfrance bruger nationalsangen, smuk som en stjerneskud, kald det kærlighed og så længe jeg lever, hvor vi gerne ville finde et alternativ til de to første

Redigeret af Nihina
0

Del dette indlæg

Kærlighedssangene var egentlig også bare fordi vi synes det kunne være hyggeligt med kærlighedssange som tema, men vi kunne nemlig heller ikke selv komme på så mange flere, så måske der bare ikke er så mange at vælge i mellem som kan bruges på den måde.

Men der er jo heldigvis et par måneder endnu, så mon ikke vi når at finde på noget :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

om lidt blir her stille som slut sangen inden natmaden

Det er så også den de fleste bryllupsfester m.v. slutter af med musikmæssigt hvor folk så synger til helt spontant, Der er natmaden dog ofte et overstået kapitel i vores verden og mange er også gået hjem.

Som egentlige festsange skal det jo være nogle melodier som alle folk kender. Det sætter visse begrælnsninger. Man kunne måske gå over i noget Bemse alla Vimmersvej eller I en lille båd. Tøsedrengene Sig du kan li mig kunne også være en mulighed men den er nok sværere at lave tekst til.

0

Del dette indlæg

Jeg tror nok vi vælger at have almindelige sange som velkomst og velbekomme sange.

Vi har snakket om enten:

Jeg drømte om atten svaner i nat.

En kort en kang (Findes der ikke en dansk udgave af den, jeg har kun kunnet finde den svenske tekst)

Vil du være min i nat.

som velkommen sang.

Og

Svantes lykkelige dag (om lidt er kaffen klar)

som velbekomme sang.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer