ZakitøZen

Tale til brudgommen

6 indlæg i dette emne

Hej igen igen...

Hvor syntes jeg bare at det er svært at skrive en tale, vil jo gerne have at den lige rammer plet, nogen der ved hvor man kan finde ideér til sådan noget henne af??

Jeg havde også tænkt mig måske stille mig op og synge en sang for ham, men hold da op hvor er det lige så svært at finde en tekst.. Håber der er nogen herinde der kan hjælpe med lidt gode ideér.

Hilsner fra en desperat Heidi

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kig lidt rundt på siderne - der er mange gode eksempler på taler og du kan finde alt lige fra sjove, kloge, takkende og skøre... min hører nok til det sidste (ABBA-kavalkaden).... Det kan være du finder noget som tiltaler dig.

Ellers prøver jeg lige at brygge en hurtig opskrift her:

Jeg tror du skal starte med at "brainstorme" lidt for dig selv.... Skriv det evt ned (det gør jeg altid, for så får jeg et større overblik):

-HVAD: Tale eller sang eller noget helt tredje? (hvad føler du mest for og hvad vil gøre dig mindst nervøs?)

-HVORDAN/STIL: Alvorlig (følelsesladet) eller sød eller humoristisk? (Jeg valgte det sidste, da jeg er en værre tudemarie og ALDRIG ville kunne stå der og sige at jeg elsker ham over alt på jorden uden at vræle voldsomt - og det er ikke særligt kønt at se på!)

-HVILKE "EFFEKTER": rekvisitter der passer til noget af det, du siger (billeder, eller noget andet sigende) eller måske musik til (band, CD, DJ?)? Evt. en danser, hvis han er pjattet med mavedans ... eller et lille kor dannet af nogle veninder der synger en bestemt sang... eller eller eller...

- OG TIL SIDST: hvad vil du sige med det? Ja, det er jo som regel en kærlighedserklæring, men vil du sige en tak for noget specielt han har gjort for dig, tak til hans eller din familie....?

Når man så har gjort det, vil man oftest have en mere klar ide om hvad man vil - og så prøver man at bygge videre på det.

Det var bare lige en hurtig "opskrift" herfra - måske har jeg glemt noget! ;)

Carina

0

Del dette indlæg

Hej

Min slagplan er som følger:

Jeg starter med at holde en lille tale for ham, dernæst har jeg fået vores sang oversat og der har jeg taget et par vers der skal citeres og så til sidst kommer der en duo ind og synder "den jeg elsker" med thomas helmig.

Men som criina siger, find ud af hvad du er ude efter (der er 1000 vis forskellige ting du kan gøre) og så læg en slagplan derfra, og søg/spørg endelig for mere herinde.

Håber du finder på noget.

Knuz Heidi fool

0

Del dette indlæg

Jeg har valgt at holde en tale for min kommende mand - jeg ville egentlig gerne have sunget en sang for ham, men min søster mener nu, at det er bedst at jeg lader være... ;) Jeg har fået et sød veninde til at synge for min kæreste (eller rettere sagt os alle sammen) i kirken, hvor hun enten skal synge "Du er" eller "Your Song" af Elton John - Det har jeg ikke endeligt valgt endnu!

Men angående talen, vil jeg fortælle ham om de ting ved ham, som gør, at jeg slet ikke kan lade være med at sige ja til at gifte mig med ham. Hvad det nærmere bestemt bliver ved jeg ikke endnu, men jeg regner med at slutte med et lille vers.

Håber at du finer det der er rigtigt for dig!

Knus Pernille :heppe: :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg læste et personligt digt op for min mand. Og hold da op det tog kegler. Jeg tror egentlig ingen af vores gæster havde regnet med at jeg ville sige noget, så da jeg rejste mig og så tilmed gjorde det på en lidt anderledes måde....! Det modtog jeg meget ros for!

0

Del dette indlæg

Hej wichmann.

Det kan være at du har teksten til "Du er"...?? eller ved hvor jeg kan finde den henne af...

Håber du kan hjælpe...

Og til alle I andre tak for de gode råd...*SS*

Hilsner fra Heidi

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer