Gilmore

Gommens tøj

14 indlæg i dette emne

Hejsa,

Vi kom i aftes til at gå forbi en butik med jakkesæt osv. i vinduet.

Min kæreste peger på et hvidt sæt, og lyser helt op: Se noget lignede det vil jeg have på..

Jeg blev lidt mundlam, for jeg havde faktisk forventet at det skulle være sort/mørkt.

Jeg blev så lidt i tvivl, for han har jo ikke noget at skulle have sagt omkring kjolen, anet end at han forventer at det er en kjole, og at den er hvid.

Så mit spørgsmål er, kan jeg forvente at han lytter til mit ønske om ikke at møde op i hvidt, når det nu er det han gerne vil?

Hvad havde i gjort?

Redigeret af Gilmore
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Vi kom i aftes til at gå forbi en butik med jakkesæt osv. i vinduet.

Min kæreste peger på et hvidt sæt, og lyser helt op: Se noget lignede det vil jeg have på..

Jeg blev lidt mundlam, for jeg havde faktisk forventet at det skulle være sort/mørkt.

Jeg blev så lidt i tvivl, for han har jo ikke noget at skulle have sagt omkring kjolen, anet end at han forventer at det er en kjole, og at den er hvid.

Så mit spørgsmål er, kan jeg forvente at han lytter til mit ønske om ikke at møde op i hvidt, når det nu er det han gerne vil?

Hvad havde i gjort?

Der er meget stor forskel på hvordan folk håndterer tøj-købene.

Jeg lyttede meget til min kæreste, da jeg valgte min kjole og tilbehør. Han fik ikke lov til at se den - men jeg valgte ud fra, hvad jeg vidste han kunne lide. Jeg var med til at købe hans tøj (da han var fuldstændig ligeglad med om jeg vidste det eller ej) og derfor lyttede han jo også til min mening. (men vi var nu meget enige)

Havde jeg stået i din situation - så havde jeg sagt noget med "Det er et rigtig flot sæt - men jeg troede egentlig du ville bære mørkt". Så har du givet ham frie tøjler, men også sagt hvad du syntes. Jeg synes han selv skal have lov til at bestemme - det er ligeså meget hans dag - men derfor kan du da godt give tilkende hvad du helst ser ham i, uden at tvinge/presse ham til at ændre sit valg.

0

Del dette indlæg

Min kommende ville også i hvidt og det var intet problem for mig. Han har siden ombestemt sig men det er hans eget valg. Jeg ville aldrig drømme om at påvirke hans valg af tøj den dag. Syntes gommes tøj er hans valg og vil han gerne være i hvidt så skal han, i min verden, ha lov til det.

DEt er også hans dag og hans drøm. Så jeg syntes ikke du kan blande dig eller bør blande dig.

Min meget klare mening... :bearhug:

Mvh Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved ikke hvad det er er med de mænd og hvide jakkesæt? Måske de tænker at deres bryllup også er deres eneste chance for at komme i "det store hvide skrud" :bearhug:

Niels snakkede også om hvidt jakkesæt på et tidspunkt og selvom det ikke lige var det jeg havde i tankerne, så mente jeg at det jo var op til ham selv og så blev han faktisk enormt skuffet, for han havde kun sagt det for sjov oghavde regnet med at jeg ville være helt vildt i mod det.

Nu har han købt et morning suit, som jeg faktisk fandt og foreslog ham og han bliver bare toplækker :carrot:

0

Del dette indlæg

Måske de tænker at deres bryllup også er deres eneste chance for at komme i "det store hvide skrud" :bearhug:

Det kan da godt være det er det de tænker.

Min far var i hvidt jakkesæt til mine forældres bryllup, og jeg syntes at billederne af dem er meget hvide, hvis i forstår hvad jeg mener, der maglede lidt noget kontrast. Jeg tror måske det er derfor jeg er lidt imod det.

Redigeret af Gilmore
0

Del dette indlæg

Tjah. Min kæreste tog det nærmest for givet til at starte med, at min kjole var det, vi gik ud fra. Dvs. jeg vælger den jeg har lyst til, og så får han at vide hvad han "må og ikke må" alt efter hvad der passer. :)

Men han går så heller ikke frygteligt meget op i tøj, så når det kommer til tøjet glæder han sig mere til at se mig, end til selv at være fin. Han har DOG sagt, at han ikke vil have brunt tøj på, at han ikke vil have noget lyserødt, og at han derfor også ville være mindre begejstret, hvis jeg fandt en lyserød kjole. Hehe. Og så respekterer jeg det. :respekt:

Jeg kan godt forstå, at du ikke er ellevild med det hvide sæt til ham, men du kan da høre ham om det er VIGTIGT for ham, at det er hvidt, eller om det bare er noget, han synes er flot. Jeg tror nu godt at man kan tage flotte billeder, hvor I begge er i hvidt tøj, måske med nogle alternative og lidt mørkere baggrunde.

Nå :bearhug: Jeg synes godt at du kan tillade dig at forvente, at han ikke tropper op i hvidt, hvis det betyder meget for dig - men tag en grundig snak med ham om det, og prøv at være åben overfor det, så han i det mindste føler at du har forsøgt. Vis ham evt. billeder fra dine forældres bryllup, så du kan vise, hvad du mener. :shooter:

0

Del dette indlæg

Synes ikke man kan tillade sig at presse, beordre eller lign. Det er ok at sige hvad man synes, men ikke at jokke rundt i det, så det kommer til at virke som er pres. Vender jeg det om ville jeg blive irreteret hvis min hr kæreste havde prøvet at ændre mine valg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte min kjole før han købte tøj og da min kjole ikke er hvid (lys mocca) ville min kjole komme til at se beskidt ud ved siden af et hvidt jakkesæt.

Min kommende mand har dog hele tiden sagt at jakkesættet skal være sort, det er det eneste rigtige for ham. Jeg gav ham en stofprøve af min kjole, så han ikke købte en hvid skjorte.

Jeg synes godt I kan snakke om det og blive enige om hvad i synes er bedst, vi går i hvert fald meget op i, at vi skal passe sammen. (Men det er jo forskelligt hvordan man har det)

0

Del dette indlæg

Jeg har snakket stille og roligt med ham, fortalt og prøvet at forklare.

Men har samtidig også fortalt ham, at det ikke er noget jeg skal bestemme.

Nu må vi så se hvad det bliver til, det vigtig er jo selvfølgelig heller ikke tøjet men MANDEN :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand var i hvidt til vores bryllup og jeg synes ikke det djorde noget overhoved. Jeg synes faktisk vi passer rigtig godt sammen på billederne i vores hvide tøj.

Mandens begrundelse for at bære hvidt, var at det jo også var hans store/lykkelige dag og så ville han ikke være i mørkt/sort som man bærer til en begravelse/sorg.

0

Del dette indlæg

Jeg bestemmer!! Nu skal vi giftes - så kan han lige så godt vænne sig til at være under tøflen! :help: ;)

...eller også er det fordi han ikke selv har nogen mening om tøjet, andet end at det ikke må være pinligt :shooter:

Hvis han gerne ville komme i noget som jeg ikke brød mig om ville jeg sige det, lige som jeg har lyttet til hvad han har sagt om kjoler.

Han har godt nok sagt flere gange at han var helt ligeglad om jeg mødte op i blåt hår og badedragt da det vigtigste for ham er at vi skal giftes (kan man andet end at holde af ham når han siger sådan noget :unsure:) men samtidig har han ind imellem kommet med en lille kommentar f.eks. at han ikke er så meget til det 'store royale skrud' og at han elsker at se mig med håret sat op.

Disse kommentarer tager jeg selvfølgelig med i mine overvejelser mht. hvordan jeg ser ud - men i sidste ende bestemmer jeg.

Han ville så ud fra mine kommentarer kunne vælge hvad der var vigtigst - at jeg blev glad eller han fik det hvide sæt som han gerne ville...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer