Guest Rebeccakbf

Huskeliste til forsamlingshuset?

10 indlæg i dette emne

Til jer der skal holde festen i forsamlingshuset...

Hvad skal man huske at spørge dem om når man kommer og ser stedet? Vi skal se vores hus på onsdag og det eneste jeg kan komme i tanke om er, hvilke slags vaser/fade der er... Hm... Jeg ved, at der ikke er stofservietter og at det er velourduge der er i huset, så det skal i hvert fald anskaffes... Desuden er der både firkantede og runde borde...

Men er der andet man skal huske/se efter?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer der skal holde festen i forsamlingshuset...

Hvad skal man huske at spørge dem om når man kommer og ser stedet? Vi skal se vores hus på onsdag og det eneste jeg kan komme i tanke om er, hvilke slags vaser/fade der er... Hm... Jeg ved, at der ikke er stofservietter og at det er velourduge der er i huset, så det skal i hvert fald anskaffes... Desuden er der både firkantede og runde borde...

Men er der andet man skal huske/se efter?

Porcelæn. Jeg ved ihvertfald at vores ikke har champagneglas.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hør om der er toiletpapir, håndklæder, viskestykker, kaffefilter, askebægere (hvis de skal bruges- hør evt. om rygepolitik i huset), lysestager, sæbe på toiletterne. Er der opvaskemaskine (hvis I får brug for det...) Må vinduerne stå åbne når der spilles musik, evt. mål borde+rummet, så kan du indrette lokalet hjemmefra på computeren i rigtig målestok og lave bordplan. Tror nok det var det, jeg sørgede for at få på plads... Og selvfølgelig tidspunktet for hvornår man kan komme ind/ skal være ude..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange kan der sidde ved hvert bord?

Slukke tid - gå til ro tid

hvilke stik er der (musikken skal måske bruge et specielt stik)

Hvad koster det at leje en ekstra dag? De fleste forsamlingshuse kan man først komme ind i ved middagstid og på bryllupsdagen er det altså ret presset - til gengæld er de ofte lidt billigere at leje den ekstra dag, så man ikke skal give fuld pris for 2 dage.

Undersøg om toilettet er stort nok til dig og kjolen og måske en hjælper

vaser

service

skal i betale ekstra pr. kuvert - hvor meget

mål på rum osv

hvornår får i nøglen - hvornår og hvordan afleverer i?

Er der nole rum der skal gøres lidt "ekstra" ud af - grimme rum

farver på væggen

hvor skal musikken stå i forhold til stik

køkken forhold - især fryser og køleskab

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige et par ekstra ting der kan være gode at få styr på:

- hvor er flaskecontaineren (hvis der er sådan en), og er der særlig affaldssortering i forhold til pap, husholdningsaffald osv.?

- hvad er målene på bordene? (vi har haft god brug af dette, i forhold til planlægning af bordpynt, opdækning og ikke mindst størrelse på dug og eventuel bordløber)

- hvad må I bruge i forhold til oppyntning? Da vi var rundt for at kigge på de forskellige lokaler, var der stor forskel på hvad man måtte hænge op med. Må man bruge tape, tegnestifter o.l. eller må man kun bruge "elefantsnot"? Prøv evt. at kigge lidt nærmere på vægge, træbjælker o.l. - vi er så heldige at der på udvalgte steder sidder små søm og kroge (på trods af at man ikke må sætte nogle af disse i deres vægge), så dem kommer vi til at gøre brug af ;-)

OG EN TEMMELIG VIGTIG TING:

- er der overhovedet skarpe knive i køkkenet??? I vores papirer står der nemlig at vi selv skal medbringe disse. Men okay, så kan vi være sikre på at de er nyslebne, og ikke sådan nogle sløve nogle, som der mange gange er i sådanne køkkener ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en liste i forvejen og har nu tilføjet/ændret lidt i den så de fleste af de ting der er skrevet i denne tråd også er med:

Spørgsmål til feststedet

• Hvornår og hvor kan vi få nøglen?

• Hvornår og hvor skal nøglen afleveres?

• Er der stole og borde nok?

• Hvad er målene på bordene?

• Hvor mange kan der sidde ved hvert bord?

• Kaffemaskiner?

• Køle/fryseskabe?

• Service?

• Serveringsfade og skåle?

• Skarpe knive?

• serverings skeer mm.?

• toiletpapir ?

• Håndklæder?

• Viskestykker?

• Kaffefiltre?

• Lysestager?

• Sæbe på toiletterne?

• Vaser?

• Hvad er målet på festlokalet?

• Må der sættes æresport op ved indgangen? Inde og udenfor?

• hvad må vi bruge i forhold til oppyntning? Må man bruge tape, tegnestifter o.l. eller skal der bruges "elefantsnot"?

• Må man kaste ris indenfor og udenfor?

• Findes der en "Huset regler"?

• Sengetøj mm. skal det medbringes?

• Må vinduerne stå åbne når der spilles musik?

• Slukke tid? (er der sådan en)

• Hvilke stik er der? (musikken skal måske bruge et specielt stik)

• Hvor skal musikken stå i forhold til stik

• hvor er flaskecontaineren (hvis der er sådan en), og er der særlig affaldssortering i forhold til pap, husholdningsaffald osv.?

• Rygepolitik omkring huset?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
• Slukke tid? (er der sådan en)

• Hvilke stik er der? (musikken skal måske bruge et specielt stik)

• Hvor skal musikken stå i forhold til stik

Jeg ville nok i stedet spørge om der er installeret en lydalarm man skal være opmærksom på. Det kan der være særligt i nyere forsamlingshuse der er en del af et beboelsesområde. Er der restriktioner på eller krav om lukkede vinduer skal de nok selv gøre jer opmærksom på det.

Men hvor musikken skal stå er noget som I selv afgører suverænt og ofte giver det sig selv når først bordplanen er parat og der er ingen musikere som forventer sig at strømmen er lige der hvor man skal stå. De fleste musikere/dj's kan klare sig med et almindeligt strømudtag (230V/10A) når vi taler om mindre bryllupsfester. Nogle vil måske kræve 400 volt. Det bør i givet fald fremgå af de oplysninger I får fra dem og så skal I selvfølgelig sikre jer at der er det på stedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer