mibz

Den Der Kysserunde...

40 indlæg i dette emne

Til min brors bryllup sidste år Løb jeg forbi min farmor og lånte hendes MEGET røde læbestift og plantede et kys midt i panden af min bror.. Åh det var humor :lol:

Tror iøvrigt der var et par runder til hver, efter det lod vi dem være i fred..

Synes traditionen er fjollet og skør - passer lige til os.. :lol: Satser dog ikke på vi skal have 18 runder..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil sige jeg har lidt delte meninger.. Jovist er det dejligt at blive kysset, men jeg bliver jo gift med min kæreste fordi det kun er ham jeg vil kysse, og kun mig der må kysse ham :)

Altså, ved godt det ikke er et ordentligt smaskkys på munden man får, men det er alligevel mange forskellige mennesker der kommer meget tæt på - og måske ikke alle man har lyst til at få et kys af...

0

Del dette indlæg

Altså - kan sagtens forstå dig.. Men... :) Det jeg har set og oplevet - det har været ret "uskyldige" kys på kinden eller i panden - eller et kram.. Jeg kysser INGEN andre end min kæreste på munden (ah okay - min nevø på 4år og min niece på 2 :heart: ) - heller ikke tantekys.. Det går over min grænse - så hvis nogen forsøger på det bider jeg dem sq i læben! :griner:-

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg

Enten frabeder vi os det via invitation under info, som note i favouræske eller også går vi bare på toilet sammen HVER gang! :) Jeg bryder mig på ingen måde om at skulle blive kysset af andre mænd, så jeg magter det bare ikke. Jeg kender dog nogle som havde små røde hjerteklistermærker som gæsterne måtte sætte i hovedet på brud/gom i stedet. Fint nok, synes bare det er lidt plat :P Så vil helst gerne droppe det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De brylluper jeg har været til har der også været en del kysserundte :kiss:

og det håber jeg da også at der kommer til vores bryllup, da jeg synes at det høre til - ligesom det med at vidse strømprbånd :c166:

0

Del dette indlæg

Var til bryllup for en måned siden, og der var masser af kysserunder - begge veje.. Og efterhånden som folk fik mere vin, kom der mere læbestift frem. Og vi løb rundt om bordet og tilbage igen.. Det er sådan det skal være!!! Det var super sjovt, og det tror jeg også brudeparret syntes... På et tidspunkt hvor bruden var på vej ud, blev hun stoppet af nogle som ville snakke, og så sad vi ellers der og trippede højlydt, indtil bruden opdagede det.. Tihi!!!!

Jeg håber på mange kysserunder, og ved at min egen blære ikke er større end en ært, så er sikker på min h2b får masser af læbestift.. De fleste af mine venner/familie kunne jeg sikkert ikke holde tilbage, selvom jeg ville.. Sådan er vi bare i min familie.. Hvis h2b er utilfreds har han valgt den forkerte viv... :wink:

0

Del dette indlæg

Jeg bryder mig på ingen måde om at skulle blive kysset af andre mænd, så jeg magter det bare ikke.

Nogle (de fleste) er til det. Andre er ikke, Sådan er det og jeg syntes det er ret tydeligt at se når man kommer ud hvem der er til det og hvem der ikke er. Dvs. hvornår man skal skrue lidt op for "kiss me honey" o.l. og hvornår man bare skal lade som ingenting.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan helt sikkert anbefales at aftale med musikeren at der skal spilles noget specielt musik under kysserunderne (hvis I altså ønsker dem). Mange af vores kunder synes det fungerer rigtigt godt, og jeg synes da også at det giver kysserunden en "ekstra dimension" når der er lidt hyggelig kysserunde musik :)

Som Bent også har været inde på, tror jeg det er svært at begrænse antallet af kysserunder... hvis det skal begrænses tror jeg igen at I skal alliere jer med musikeren, så han annoncerer/spiller et bestemt nummer, når det er meningen at der skal være en kysserunde.

Alternativt skal man helt lade vær... Det er jo smag og behag - det er dog min erfaring at det plejer at være sjovt og fungere godt. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Der bliver vi så ikke enige. Det er jo ikke musikeren der skal afgøre hvornår bruden eller gommen skal på toilettet m.v. og forlade lokalet. Det er noget som sker helt naturligt og de steder hvor man kan fornemme at brudeparret og folk er til det går der nogle gange sport i om gæsterne nu selv opdager det eller skal have et hint hvis man da ikke fornemmer at det skal forbigås i tavshed. Ofte er den der forlader lokalet også med på den i form af at stille sig lige ved udgangen.

Der er mere ide i det i forhold til brudeparrets kysseri når der klirres med bestikket og trampes i gulvet men også her er det vigtigt at "initiativet" kommer fra gæsterne og ikke fra musikeren. Der kan man bruge en bestemt melodi og skrue lidt op men jeg foretrækker selv flere (velegnede) numre i forløbet - ofte flere forskellige versioner af "Kiss me Honey", Teach me Tiger, Kiss o.. netop for at undgå at det kommer til at bære for meget præg af den traditionelle suppe, steg og is musiker og for at skabe noget variation. Det vigtigste for mig at se er at man fornemmer hvordan brudeparret tager det undervejs og. ikke "provokerer" selskabet til at fortsætte hvis man kan fornemme at parret er ved at have fået nok.

0

Del dette indlæg

Njaeh... ved sgu ikke Bent.

Er enig med dig I at man ikke skal "fremprovokere" noget.. Men det er jo som alt andet i vores fag - man skal være ekstrem god til at stikke en finger i jorden :)

Desuden mener jeg bestemt heller ikke at kysserunderne som udgangspunkt skal være musiker styrede - det var KUN hvis brudeparret ønsker at begrænse det at man kan bruge den løsning..

Mht musikken... Jae.. det fungere meget godt med flere forskellige numre - vi plejer at aftale med kunden hvordan og hvorledes. Oftest synes de nu faktisk at det er meget sjovt hvis det er den samme sang som bliver spillet hver gang - så det bliver en slagt tema-sang i forbindelse med kysserunderne. hehe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I know :rolleyes: Men jeg tror du blander kysserunderne og brudeparrets kysseri på stolene m.v. sammen. Du kan aldrig som musiker eller DJ forhindre at gæsterne løber op og kysser den tilbageværende brud eller gom. Du kan kun begrænse det ved at undlade at spille med, og brudeparret kan selv begrænse det; Enten ved direkte selv at sige at de ikke er så meget til det eller via deres kropssprog og det kendskab som gæsterne iøvrigt har til parret.

Jeg må indrømme at det er sjældent jeg taler med folk om kysserunderne og brudeparrets kysseri. Nogle spørger en gang imellem til bestemte melodier, andre siger selv atdet ikke er noget de går op i eller ikke er så meget til. Men som regel er det noget man fornemmer når man er på stedet og derfor er man altid lidt tilbageholdende i starten indtil man har pejlet sig ind på hvordan brudeparret har det med det.

0

Del dette indlæg

Haha, Bent.. blander skam ikke de to ting sammen ;)

Man kan sagtens begrænse kysserunderne hvis det er det der er aftalt med brudeparret. Jeg siger ikke at løsningen er optimal - jeg siger bare at den er der. Toastmasteren kan fx proklamere at der bliver spillet den og den melodi når der er kysserunde.. en del af spontaniteten går af - men sådan er det jo hvis ikke man vil lade det være op til gæsterne selv at styre :)

Fair nok.. jeg synes ofte at jeg taler med brudeparret om det. Synes det er meget rart at være 100% clearet med hvad de ønsker, og ikke mindst, ikke ønsker til deres fest.

0

Del dette indlæg

Man kan sagtens begrænse kysserunderne hvis det er det der er aftalt med brudeparret. Jeg siger ikke at løsningen er optimal - jeg siger bare at den er der. Toastmasteren kan fx proklamere at der bliver spillet den og den melodi når der er kysserunde.. en del af spontaniteten går af - men sådan er det jo hvis ikke man vil lade det være op til gæsterne selv at styre :)

Det kan man da - Jeg mindes bare aldrig at have oplevet det ved de bryllupsfester jeg har været ude til og det er en del og ja jeg tror det vil ødelægge meget :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer