PiaK

Er der en leder/chef herinde?

28 indlæg i dette emne

Man skal slet ikke have dårlig samvittighed over at skulle have børn - PUNKTUM! Og de arbejdsgivere, der forsøger at give en det, bør få slag i rumpen, og så flytte deres virksomhed til et eller andet u-land, hvor de ikke behøver at overholde etiske regler efter dansk standard.

Det man vel kan sige er at det er i sådanne situationer man finder ud af ens arbejdsgivers, herunder ens kommende arbejdsgivers, virkelige side og hvordan de betragter én. Arbejdsløshed eller ej så er det jo ikke kun et spørgsmål om hvorvidt man kan arbejde for den pågældende arbejdsgiver/chef. Det er også et spørgsmål om hvorvidt man vil arbejde for vedkommende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du ved ikke hvornår projekt baby lykkes det kan være i morgen eller om et halvt år. Du skal ikke sige noget og i skal bare fortsætte med projekt baby.

en arbejdsgiver skal ikke blande sig.

Bare husk at nogen steder er der en tidsmæssig ramme for om du har ret til løn under barsel så det kan have økonomiskekonsekvenser.

Klø I bare på og nyd dagen når det sker lige meget hvornår.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad I laver hjemme i dobbeltsengen og hvorfor ;) hører til privatlivets fred!

Jeg blev tosset, da min tidligere arbejdsgiver i første omgang var forbeholden med at give mig en bestemt klasse, fordi han vidste vi gerne ville have børn (pga. 2 tidligere ufrivillige aborter). Skal ens liv stå på standby? Det fik jeg også formidlet - og blev givet den pågældende klasse! Jeg vil have de samme muligheder som mine mandlige kollegaer! Du gør intet moralsk forkert ved ikke at ville indvie arbejdspladsen i jeres private ønsker.

Altså; hold dig inde for reglerne bl.a. ved at give besked inden for rette tid ved graviditet... Selvom jeg håber, det lykkes hurtigt for jer er gennemsnittiden ca. 8 mdr, så der kan jo både gå kortere eller længere tid; ikke en tid hvor man behøver at have chefens øjne granskende hvilende på en...

(Dejligt at høre, en havde fået job på trods af graviditet, kender desværre kun til veninder, der har oplevet det modsatte)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer