Guest Trunterunte

Slankekur der virker!!!!

55 indlæg i dette emne

Hej ved en masse gerne lige vil smide et par kg inden den store dag, mig selv inklusiv!

Jeg har en kur der bliver kaldt 5 kilokuren, den tager en uge, men man må gerne fortsætte med den. Det er en fedt forbrændings suppe som de bruger påSecred Hart Hospital for folk der skal tabe sig hurtigt, før operation.

Jeg skriver den ned præsis som den står på mit papir........

1 dag:

alt slags frugt undtagen bananer. Honningmelon og vandmelon har mindre kalorier en andre frugter. Spis kun suppe og frugt, så meget som du har lyst til.

Drikkevare: usødet the, tranebærjuice og vand.

2 dag:

Alle slags grøntsager. Spis så meget du har lyst til af friske, rå eller frosne grøntsager. Prøv at spise grønt bladet grøntsager (uden dressing) Hold dig fra tørrede bønner, ærter og majs. Spis suppe til grøntsagerne. Ved aftensmads tid på denne dag, en stor bagt kartoffel med lidt smør. KUN DENNE DAG.

3 dag:

Spis så meget suppe, grøntsager og frugt som du har lyst til idag. ingen bananer, tørrede bønner, ærter og majs.HVIS DU IKKE HAR SNYT HAR DU TABT CA 2,5- 3,5 KG. kommer lidt and på hvor meget du vejer i forvejnen.

4 dag:

Spis 8 bananer og drik skumme mælk. Drik mest muligt vand til suppen idag. Bananer og mælk har mange kulhydrater og kalorier. Netop denne dag har din krop brug for kallium, kulhydrater, proteiner og kalcium for at mindske tranget til søde sager.

5 dag:

Oksekød og tomater. Spis 300-400gram oksekød og 6 friske tomater eller en dåse tomater i dag. Prøv at drikke 8 store glas vand for at skylle urinsyren ud af kroppen. spis suppe mindst 1 gang.

6 dag:

Bøf og grøntsager spis alt det oksekød du har lyst til idag. 2-3 steaks sammen med grøntbladede grøntsager.

7dag:

Brune ris, usødet frugtjuice og grøntsager, spis igen så meget du har lyst til. Spis suppe mindts 1 gang.

HVIS DU IKKE HAR SNYT MED DIÆTEN, VIL DU EFTER 7 DAGE HAVE TABT FRA 5 KILO.

Har du tabt mere end 7,5 kg, så hold pause i 12 dage, før du starter igen.

denne kur kan bruges så tit du har lyst. Hvis den følges korrekt, vil den rense dit system for urenheder og give dig en føelse af velvære.

Du er vigtigt du følger planen nøje, hvis du vil se resultater. Hvis du spiser suppen alene vil du lide af fejl ernæring.

KLART NEJ: brød,alkohold, sodavand også light. Hold dig til usødet the,sort kaffe og usødet frugtjuice. Ingen stegt kød eller grønt, bages i ovn eller koges. Du må gerne spise fiske eller kylling en af kød dagene. husk ingen skind.

Opskrift på suppe: 10 liter suppe.

3 store grønne løg

½ hvidkålshoved

1 dåse flåede/hakkede tomater

1 dåse grønnebønner eller frosne

1 kg gulerødder

1 stor grøn peberfrugt

½ selleri

1 stk revet ingefær på 6-7cm.

1 glas stærk tacosauce

1 dåse hakket tomat m. chili

krydder til med salt, peber, karry, frisk persille og en smule hot sauce eller tabasco.

skær alle grøntsagerne i tern, put resten at indgredienserne i, dæk til med vand. Lad suppen koge ved stærk varme i 10 min skru ned at lad suppen simre til grøntsagerne er møre.

suppen kan spise så tit du vil. jo mere suppe du spiser jo mere forbrænder du.

håber at i får nogle gode resultater og jeg glæder mig til at høre om dem. HELD OG LYKKE. nogle spørgsmål så svare jeg gerne på dem så hurtigt som jeg kan. :)

Redigeret af Trunterunte
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

... også kaldet suppekuren. Den har floreret inde i smalltalk, og der findes utallige variationer af den. Den jeg har fået fra min far siger bl.a. at hvis det er mere end 8 kg. man har tabt skal man holde 2 dages pause, ikke 12.

Jeg prøvede at gennemføre den, men synes simpelthen at suppen smager ad h..... til. ;) Men det er jo smag og behag! Min onkel har tabt sig over 20 kg på den, så den virker skam fint nok... lige indtil man holder op med den, så tager man på igen. Bare en advarsel. ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har prøvet den og vil hermed fraråde ALLE at gå på den.

Suppen synes jeg smager ok - men synes ikke den mætter overhovedet. Det vil sige min kæreste og jeg gik rundt med en konstant sult-følelse.

Allerede på 1. dag gik det galt. Om aftenen lå vi begge 2 på sofaen og var helt "døde" og uden energi. Vi havde begge 2 en dundrende hovedpine. Vi besluttede, at det ville vi ikke udsætte vores kroppe for og gik af kuren. Lige så snart vi fik noget almindeligt mad (flute med salat og kylling) fik vi det bedre igen. Jeg tror ikke kuren er sund - der er ikke specielt mange proteiner i blandt andet. Dernæst er det tvivlsomt, at du får alle de vitaminer og mineraler du har brug for. Det skal lige siges, at vi overholdte kuren fuldstændigt i løbet af dagen.

0

Del dette indlæg

;) Hejsa

Var på den for en del år siden, den har ændret sig lidt og hvad der slog mig var frisk persille, drysser man det på hver gang: for persille må jo ikke opvarmes, så kan man få en forgiftning? Jeg tabte dengang 8kg. på 14 dage. Der skulle man ikke holde pause.

Herlige hilsner fra Pia :):):)

0

Del dette indlæg

Halløj igen... :lol:

Altså personligt syntes jeg at suppen smager godt, men det er vel som sagt jo smag og behag. Jeg valgte ikke at lave suppen så stærk, da jeg ikke kan fordrage alt for stærk mad. Men jo stærkere mad jo mere forbrænder man, men for mig er der altså græn :) ser

Ja jeg er selv lige blevet færdig med kuren og den har passet glimmrende.. Min veninde og 3 af hendes arbejds kollegaer var på den samtidigt og alle har tabt sig. Jeg var den der tabte mindst, men jeg ville også kun tabe 3 kg og det var det jeg tabte...

Kan ikke forstå at Nayna skriver hun var sulten og syg... kan der have været nogle andre ingridienser i??? for denne suppe skal have præsis de ting i... Persoligt var jeg slet ikke sulten, man må jo spise alt det suppe man lyster... 2 dag var jeg meget sulten så jeg spiste også utrolig meget suppe. men der efter mærkede jeg slet ikke til sult. Foruden det så følte jeg at jeg havde meget mere energi, end jeg plejer at have. Ved at både det med sult og med energi også galte min veninde og hedes arbejs kolegaer.

Med hensyn til persillen så har jeg også hørt noget om den ikke må opvarmes i mickro ovn af hensyn til bakterier, men jeg puttede det i suppen da jeg lavede den første gang og er ikke blivet syg af det, men ellers så lyder det da næsten også bedre bare at drysse på.....

Har ikke taget mine kg på igen... nu er jeg jo så også lige stoppet i sidste uge, så hvem ved hvad der sker der.

Men min venindes kolega som vi har fået kuren af havde tabt 8 kg og har ikke taget dem på og det er 6 måneder siden.

Jeg skrev man måtte tage kuren igen.... det er fordi det ikke kun er en slanke kur, men en udrensnings kur, som er godt for kroppen. Det er faktisk det eneste minus ved kuren, efter 3 dagen får man tynd mave, :) men det er jo fordi det virker.

Hvis man skal tabe meget og har tabt mere end 7,5 kg skal man holde 12 pause, for at give kroppen lidt ro. Hvis man taber alt for meget alt for hurtigt tager man det hele på igen bagefter. Men man skal kun holde den pause hvis man har tabt så meget på En uge, ellers kan man bare fortsætte en uge til.

Jeg anbefaler den kun fordi det har virket på os 5 der har prøvet den. Jeg har prøvet alverdens ting efter jeg har født og se sidste kg har bare siddet fast.

Ja jeg har selv hoppet på den der haba life?? staves det sådan... En her inde fra er sælger af det. Jo jeg tabte mig, men jeg var konstant sult og værst af alt: ADDDDDDDD!!! føj, kan ikke anbefales + jeg tog det hele på i løbet af 14 dage.

Men jeg håber da denne kan hjælpe nogle af jer. Hvis der er flere ???? skal jeg nok prøve at svare på dem... skal nok skrive tilbage her i slutningen af ugen og fortælle om jeg har taget noget på.. skal jo giftes på lørdag så jeg håber den bare holder til det er over stået, hvis det skulle vise sig man tager på igen :)

Redigeret af Trunterunte
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg undrer mig lidt over det med oksekødet- Der står at man ikke må stege det, men hvad skal man så? Jeg tror ikke lige at jeg har lyst til en kogt steak! Nogen forslag?

0

Del dette indlæg

Jeg undrer mig lidt over det med oksekødet- Der står at man ikke må stege det, men hvad skal man så? Jeg tror ikke lige at jeg har lyst til en kogt steak! Nogen forslag?

Hej ack

Hvad med at grille kødet? Eller tørstege det? Mon ikke bare der menes, at det ikke må steges i fedtstof?

(Jeg kunne aldrig selv finde på at gå på en sådan kur - men det er jo en anden sag....)

KH Musling

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg startede i går på South Beach Diet. Jeg ved, at denne kur

har været beskrevet i Ekstrabladet de sidste par søndage.

Den er opbygget i tre faser.

Fase 1: Ingen kulhydrater - altså sukker, hvidt brød, pasta ris og kartofler.

Man skal spise på æg til morgen f.eks. omelet eller hårdkogte.

Tre hovedmåltider, to mellemmåltider og en dessert efter aftensmaden er

obligatoriske.

Mere kan jeg ikke berette i denne omgang - bliver dagligt opdateret

vedr. kren af en kollega, som har købt bogen i boghandlen.

Mange hilsner fra

Rikke (der skal til frokost nu!!!) taz

0

Del dette indlæg

Hej Rikke.

I Politikken Søndag er der en omtale af den kur du er på. Omtalen er lavet af en diætist, og den er meget negativ. Han mener simpelthen at det er rent fup! Han har fundet citater fra bogen der direkte modsiger sig selv. Måske du skulle prøve at læse det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lavede suppen nøjagtig efter opskriften og spiste til jeg havde ondt i kæberne - men jeg har svært ved at blive mæt uden kulhydrater eller proteiner. På os virkede det ikke - tværtimod. Men det er da muligt, at andre har et bedre resultat. Jeg skal ikke nyde noget af, at prøve den igen.

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg er netop kommet ud af en spiseforstyrrelse som jeg har kæmpet med i mange år. Jeg har prøvet alt, lige fra almindelige kure til sultekure osv. Jeg har lært at den bedste vej til at tabe sig er sund og varieret kost kombineret med motion (dvs. ændring af livsstil). Disse hurtigkure kan nok virke, men er usunde og virker ikke på sigt. Efter to års undervægt er jeg endelig ved at komme ud af dette sultehelvede (som det virkelig har været for mig), og nu er jeg endelig ved at nå en normalvægt, hvilket nok betyder at jeg skal have syet min brudekjole lidt ud. Dette skræmmer mig dog ikke da jeg kun er glad for at være rask igen. Jeg ved at de af jer der gerne vil tabe jer måske synes at I vejer lidt for meget, men jeg synes I skal passe på med de her lyn-kure. De har ofte bivirkning i form af træthed, hurtig vægtøgning efter kuren osv.

Jeg skriver ikke alt dette her for at skræmme nogen. Slet ikke. Jeg vil bare råde jer til at tænke lidt over hvor vigtigt det er at skulle tabe fx. 7 -8 kg på en måned. I ser garanteret godt ud som I er nu :) .

Stort knus og mange tanker Nille-pigen :bamsekram:

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg er netop kommet ud af en spiseforstyrrelse som jeg har kæmpet med i mange år. Jeg har prøvet alt, lige fra almindelige kure til sultekure osv. Jeg har lært at den bedste vej til at tabe sig er sund og varieret kost kombineret med motion (dvs. ændring af livsstil). Disse hurtigkure kan nok virke, men er usunde og virker ikke på sigt.

Hej

Jeg giver dig fuldstændig ret. Kostomlægning og motion er den bedste løsning.

Alle de andre hurtig slankkure giver kun problemer i den sidste ende, da man risikere at tage det hele på og lidt til.

Og tillykke med at du er blevet "rask" igen. det har bestemt ikke været nemt.

:bamsekram:

Helle

0

Del dette indlæg

Musling1 du spørger om kødet. Jeg tror nok de mener man ikke må stege noget i fedt stof. Jeg havde heller ikke lyst til kogt oksekød.. ADDD! *GG* Jeg tørstegte det bare.

Hej Nille pigen. tilykke med at du er blevet frisk igen, ved det er en hård sygdom at komme igennem, fra min veninde.

:mellow: YOU GO GIRL!!!

Jeg vil samtidigt give dig ret i af man skal endre sin kost til sund og erneringsrig kost, hvis man vil have en sund krop og have den rette vægt.

Jeg spiser normalt også meget sundt, men efter min graviditet var der bare nogle kg jeg ikke kunne komme af med igen... Det drejede sig kun om 3 kg. Jeg ved jeg aldrig kommer ned på det jeg vejede før, (så skulle jeg tabe 6-7 kg)men det har jeg det helt fint med.

Jeg vil absolut under streje at man ikke skal leve af suppe kuren igennem flere måneder! Brug den som udrensning af kroppen og til en start hjælp hvis du vil tabe dig, men husk samtidigt at omlægge din kost bagefter... hvis du vil have din vægt ned.

Hvis du skal tabe dig rigtigt meget, er kuren rigtig god, men hold pauser ind imellem og spis sundt og varieret, så din krop også vender sig til rigtig kost samtidig med du taber dig, ellers risikere du meget hurtigt at tage det hele på igen.

Men jeg glæder mig stadig til at se om jeg tager mine 3 kg på igen... og til at høre om det lykkes nogle af jer andre. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg vil også bare lige sige pas på!!!

Jeg har selv tabt 25 kilo siden sep. 2003.....

Men ikke ved noge vidunder kur eller sultekur!!!!

Jeg har faktis aldrig spist så meget som jeg gør nu... og husk at når man spiser som nogen af jer gør, med vidunderkure, så når i stopper, og spiser normalt igen hvad tror i så der sker?????

Jeg har selv været der har prøvet ALT, men det enste der virkelig hjalp mig var og er LIVSÆNDRING!!!!!!!

Ja jeg lyder måske lidt skrap:-) men det er jeg bestemt ikke, mener bare man skal passe på, Og nu mere du spiser (rigtigt mad) jo mere forbrander du!!!!!

Men der selvfølgelig helt op til jer selv... Jeg har faktis også selv været på den suppekur og nej tak, den supppe var ikke lige min stil :-)

Bare lige min mening :-)

Knuser Maria

0

Del dette indlæg

Ja, jeg vil også bare lige sige pas på!!!

Jeg har selv tabt 25 kilo siden sep. 2003.....

Men ikke ved noge vidunder kur eller sultekur!!!!

Jeg har faktis aldrig spist så meget som jeg gør nu... og husk at når man spiser som nogen af jer gør, med vidunderkure, så når i stopper, og spiser normalt igen hvad tror i så der sker?????

Jeg har selv været der har prøvet ALT, men det enste der virkelig hjalp mig var og er LIVSÆNDRING!!!!!!!

Ja jeg lyder måske lidt skrap:-) men det er jeg bestemt ikke, mener bare man skal passe på, Og nu mere du spiser (rigtigt mad) jo mere forbrander du!!!!!

Hej

Det samme er min erfaring jeg tabte 30 på ca 1 år.

Det kan jo heller ikke ses hvis du taber 5 kg på 1 uge inden brylluppet, det er jo bare mavens indhold og ikke det man gerne vil have væk fra lår, balle mm.

Knuz Heidi fool

0

Del dette indlæg

;) Hejsa

Var på den for en del år siden, den har ændret sig lidt og hvad der slog mig var frisk persille, drysser man det på hver gang: for persille må jo ikke opvarmes, så kan man få en forgiftning? Jeg tabte dengang 8kg. på 14 dage. Der skulle man ikke holde pause.

Herlige hilsner fra Pia :):)GP

Hejsa..........

Persille må gerne opvarmes....bare tænk på persillesovs til stegt flæsk.

Det må bare ikke GENopvarmes, så er det, at der kan forekomme toksiner, som vi bliver syge af.

Hilsen Trisse (kok)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg har også siden i søndags spist efter denne kur. Her er min oplevelse indtil nu:

De første par dage var jeg lidt mere træt end normalt, og lettere tung i hovedet. Men efter det har jeg ikke mærket noget særligt i den retning. Jeg har tabt mig ca 3 kg, og jeg ved godt, at noget hopper på igen, når man spiser normalt. Men det skal også mere tages som hvad det netop er - en udrensningskur. Jeg har lidt lårproblemer, med ophobet affaldsstoffer på yderlårene, det kan tydeligt mærkes at det er blevet mindre, og mere galt - ikke ruppet som før. Det samme i taljen.

Jeg kan ikke spise efter det alle 7 dage, vi skal til en masse i morgen lørdag. Jeg er glad for at jeg har fået renset lidt ud i systemet. Nu skal det nævnes, at jeg ikke skal tabe mig specielt mere. Vejer 64-65 kg og er 168. Et par kilo ville være skønt, men det er nok min træningsindsats der skal øges. Men denne kur har nu givet mig lidt ekstra energi og mod på at komme i gang med flere løbeture.

Men længere tid end en uge ville jeg heller ikke have lyst til at gøre, brød og almindelig mad er da for lækkert - bare det selv at kunne bestemme... Men det skulle være både fornuftigt og sundt at tage en "faste-dag" om ugen, hvor man blot spiser frugt og grøntsager og drikker vand.

HÅber I kan bruge min oplevelse til lidt.

Flikke

0

Del dette indlæg

Hejsa....jeg har selv prøvet kuren (få ændringer siden) i 1999. Jeg gav hurtig op, da jeg var ved at brække mig af den suppe....men jeg tror det er psykisk - bare det at man ved man ikke må få andet, det er nok til at man hungrer efter alt det gode.

Jeg kunne aldrig finde på at være på denne kur i mere end 6 dage (Jeg vælger altså at springe de brune ris over... :) ), men som flere andre har sagt.....det er sikkert et godt spark i rø..., hvis man trænger til at tabe sig. Hurtige resultater giver altid bold på tanden.

Jeg tror faktisk jeg vil prøve den igen........jeg mangler at smide 8 kg.

Knuz maria

0

Del dette indlæg

hej,

Jeg har brugt den lynkur ( eller udrensningskur ) i mine yngere dage Ca. 19-20 år), men den dag i dag (29, når lige at blive gift inden de 30 ; ) ) - har jeg stofskifte problemer - det er for lavt - det kan komme af for mange lynkure osv. og mine symtomper var at jeg tabte håret ( det blev vildt tyndt ) og jeg tog på, jeg skal tage medicin resten af livet og jeg har problemer med det lige nu - det er ikke særligt fedt lige 6 uger inden en bryllup ; ( - så pas på med det - det her ødelagt mit liv ....... ; ) - næsten dag - jeg skal jo giftes ; ) og har stadigvæk humor ...

fortsat god dag til alle

0

Del dette indlæg

Har ikke lige prøvet den omtalte kur/suppekur, da jeg generelt ikke er tilhænger af hurtige kure. Har en fast tro på, at en generel kostomlægning giver et langsommere, men mere holdbart vægttab.

Ensformige, hurtige kure giver også en større risiko for at kroppen kommer til at mangle livsvigtige næringsstoffer (hvilket kan forklare, at nogen beskriver de føler sig udmattede/trætte mens de er på kuren).

Har selv valgt at gå på kur for nogle måneder siden. Ikke fordi vi skal giftes, men bare generelt fordi "kampvægten" var blevet for høj.

I første omgang fjernede vi mest muligt af det usunde: Slik, kager, alkohol, fedt generelt... Det røg der 3 kilo på.

Så stod det desværre stille i en hel måned, indtil jeg fik en rigtig god bog af min mor, hvor der ikke kun fokuseres på fedt, men på ens totale kalorieindtag i løbet af en dag.

Og dét har hjulpet. I løbet af en måned er der så røget 6 kilo mere. Så nu begynder tøjet at sidde dejlig løst.

Bogen hedder "Spis dig slank" og er udsendt af Xenical (orlistat).

Dét som jeg rigtig godt kan lide ved den er, at den arbejder med et let forståeligt brik/pointsystem, som er nemt at gennemskue.

Og for det andet er der ingen løftede pegefingre og forbud. Teoretisk set må du spise hvad du har lyst til, blot man husker at det koster i dagens kalorieregnskab, og man skal overholder nogle grundlæggende regler for at sikre den nødvendig næring til kroppen.

Det skal dog lige i samme åndedrag siges, at jeg har en temmelig god forbrænding, og derfor har tabt mere pr. uge end bogen lægger op til (normalt skal man regne med at tabe mellem ½-1 kg/uge)

Men alligevel - vil hermed tillade mig at opfordre mere til at kigge på de daglige vaner. Det er svært i begyndelsen - for al begyndelse er svær. Men det er ikke umuligt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer