Musen!

Må jeg spørger hvad jeres buget er???

55 indlæg i dette emne

Hejsa.

Jeg er helt ny herinde, så undskyld hvis mit indlæg ligger et forkert sted.

Ja altså min kære kæreste har ikke friet endnu, men vi snakker meget om bryllup, og især fordi vores årsdag næste år ligger på en lørdag, og jeg har ventede på den dag i nogle år nu, og tror ikke der gå så længe inden det sker, eller jeg håber det. Jeg havde lovet mig selv, jeg ikke ville skrive herinde før han havde friet til mig, jeg ville ikke gå igang med at planlægge noget, osv, men synes bare det er så svært at lade være, jeg er super spændt, og vil så gerne igang, der er jo kun 10 måneder tilbage, hihi.

Når men de sidste mange dage har snakken gåede herhjemme på bryllup, og min kære kæreste siger, max 20.000 kr med alt, det mener han vi nemt kan holde det for, jeg er altså ikke helt sikker på vi kan, for når jeg sidder og kigger alle steder, så med kjole, og det der hører med der, ringe, tøj til ham så er vi jo over 10.000 der, så er der mad, leje af det sted vi skal holde, og pynt osv. Så lige nu kan jeg ikke se hvordan det kan lad sig gøre med 20.000.

For ca 6 år siden blev min veninde gift, med stor kjole og alt der hører til, fest i et forsamligshus og lavede noget af maden selv, tøj til ham, ja hvad der nu hører til et bryllup, de gjorde det for 19.500 kr, men havde dog ikke gjordt det vilde ud af pynt, og havde bare sådan et alm anlæg til musik, det var en super fed fest, men jeg er overhovdet ikke sikker på vi kan holde det under 20.000.

Sidder næsten og bliver helt ked af det, bange for at jeg ikke kan få det bryllup jeg gerne vil have, vi kan nemt spare noget mere op, ikke vildt meget mere, men omkring de 30.000, men men det synes min kære kæreste bare er for meget for en "fest", han mener vi kan holde festen hjemme, så spare vi lidt der, men det har jeg sagt nej til, det vil jeg bare ikke. Ja jewg får ham til at lyde negativ, det er han ikke, men sidder godt på sine penge, hi hi.

Når men kunne godt tænke mig at hører hvor meget i kan bruge, og om det i havde planlagt holdt/holder og hvad i har måtte "spare" på for at de kan lad sig gøre.

Hilsen en forhåbelig kommene brud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg er helt ny herinde, så undskyld hvis mit indlæg ligger et forkert sted.

Ja altså min kære kæreste har ikke friet endnu, men vi snakker meget om bryllup, og især fordi vores årsdag næste år ligger på en lørdag, og jeg har ventede på den dag i nogle år nu, og tror ikke der gå så længe inden det sker, eller jeg håber det. Jeg havde lovet mig selv, jeg ikke ville skrive herinde før han havde friet til mig, jeg ville ikke gå igang med at planlægge noget, osv, men synes bare det er så svært at lade være, jeg er super spændt, og vil så gerne igang, der er jo kun 10 måneder tilbage, hihi.

Når men de sidste mange dage har snakken gåede herhjemme på bryllup, og min kære kæreste siger, max 20.000 kr med alt, det mener han vi nemt kan holde det for, jeg er altså ikke helt sikker på vi kan, for når jeg sidder og kigger alle steder, så med kjole, og det der hører med der, ringe, tøj til ham så er vi jo over 10.000 der, så er der mad, leje af det sted vi skal holde, og pynt osv. Så lige nu kan jeg ikke se hvordan det kan lad sig gøre med 20.000.

For ca 6 år siden blev min veninde gift, med stor kjole og alt der hører til, fest i et forsamligshus og lavede noget af maden selv, tøj til ham, ja hvad der nu hører til et bryllup, de gjorde det for 19.500 kr, men havde dog ikke gjordt det vilde ud af pynt, og havde bare sådan et alm anlæg til musik, det var en super fed fest, men jeg er overhovdet ikke sikker på vi kan holde det under 20.000.

Sidder næsten og bliver helt ked af det, bange for at jeg ikke kan få det bryllup jeg gerne vil have, vi kan nemt spare noget mere op, ikke vildt meget mere, men omkring de 30.000, men men det synes min kære kæreste bare er for meget for en "fest", han mener vi kan holde festen hjemme, så spare vi lidt der, men det har jeg sagt nej til, det vil jeg bare ikke. Ja jewg får ham til at lyde negativ, det er han ikke, men sidder godt på sine penge, hi hi.

Når men kunne godt tænke mig at hører hvor meget i kan bruge, og om det i havde planlagt holdt/holder og hvad i har måtte "spare" på for at de kan lad sig gøre.

Hilsen en forhåbelig kommene brud.

Hej Musen,

Velkomme til :-)

Håber at din kæreste får ondt i knæet i weekenden på Jeres årsdag :-)

Vi skal giftes her om 6 uger og vores budget ligger på ca 85 - 90.000.

Der er incl.

Tøj til brudgom - Mine forældre har forærret mig min kjole.

Ringe

Kage

blomster

Fest,middag, drinks, på et konferencecenter incl overnatning til alle + morgenmad

Vi bliver 50 i alt og jeg vil sige, at jeg er glad for at vi har valgt at betale os fra det hele og ikke holde det hjemme hvor man lige skal holde øje med om der nu er nok wc-papir, eller kaffe m.v. men i stedet overlade det til nogle prof. også kunne nyde festen og vores gæster.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan garanteret godt holde det indenfor de 20.000, men så skal festen evt. holdes hjemme... Ulempen ved dette er, at man så selv skal stå for festen og sørge for, at festen bli'r en succes. Hvis man derimod vil have andre til det og man bare kan læne sig tilbage, bli'r det desværre omkring dobbelt så meget (måske mere).

Vi ville helst ha' en fest, som løb op på 57.000... Det var dette antal kr., vi måske kunne nå at spare op til med lidt min mor's hjælp. Desværre efter vores hovedregning bli'r det ca. 10.000 mere, end det vi havde håbet på. Vi bli'r omkring de 50... Det er slet ikke så billigt at holde bryllup!

Du vil vel helst ha' en bryllupsfest, som du kan tænke tilbage på og få nogle dejlige gode minder fra? Så er der jo kun én ting, du må gøre... Overbevis din kommende mand!

0

Del dette indlæg

Hej!

De skal nok regne med kr. 1.000,00 pr. gæst, men det er så inkl. tøj, fotograf, blomster mv.

Altså hvis I bliver 40 skal I nok regne med ca. 40.000,00 kr. til alt. I burde godt kunne holde det indenfor dette beløb, hvis I er villige til at spare på nogle områder.

Vi brugte omkring 40.000,00 kr på vores bryllup. Vi holdt reception for ca. 100 gæster og fest for 32 gæster.

Vi betalte os 100% fra festen. Der tog feststedet sig af alt på nær blomster. Vi prioriterede også liveband som vigtigt. Til gengæld ordnede vi det meste selv til receptionen. Jeg bagte bl.a. selv bryllupskage. Det var også min svigerfar som lavede brudebuket og blomsterdekorationer. Vi havde kun hyret en amatørfotograf til at tage billeder og jeg havde en veninde til at sætte mit hår og ligge make-up. Desuden købte jeg min brudekjole på Lillys lagersalg i Vejle til kr. 1.000,00 og alt tilbehøret på Ebay, så der blev også sparet en del.

Der er mange måder at spare på, hvis budgettet ikke er så stort.

Knus Tabita

0

Del dette indlæg

Det er meget individuelt hvor meget man vil bruge på et bryllup og hvordan man vil have det.

Vores budget er 130.000 for 68 gæster og jeg ved ikke helt endnu om vi overholder det. Udover det har vi fået en masse fra familie osv.. bl.a. blomster til kirken, bil til og fra vielse osv..

Jeg tror sagtens I kan holde det for 20.000 men så skal i nok ikke satse på for mange mennesker, stor brudekjole osv.. Men igen der er jo individuelt hvad man er til. Mange synes det er fuldstændig vanvittigt at vi har brugt så mange penge på det, men det var det rigtige for os og det er kun jer der kan svare på hvad der er det rigtige for jer.

Håber snart han falder på knæ, så du kan komme igang med planlægningen. Der er nogle rigtig gode værktøjer herinde til at hjælpe med det.

0

Del dette indlæg

Vores budget er 80.000 kr. og vi bliver 55.

De 80.000 kr. holder vi os inden for (satser jeg på) og det er inkl. alt (minus bryllupsrejse) og vi får ikke tilskud nogen steder fra.

Bryllupsrejsen kommer til at koste ca. 30.000 kr. Den er bestilt og noget betalt.

Penge til bryllupsrejse står øverst på vores ønskeseddel.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Musen!

Vi blev gift i lørdags og vi valgte at holde det hjemme i vores have, hvor vi havde sat telte op.

Vi havde sat 20.000 af, men det løb lidt op (omkring 25-30.000 kr. i alt.)

Vi fik helstegt pattegris og hende der lavet den sørgede også for resten af tilbehøret.

Vi var 40 mennesker og det kostede 145 pr. kuvert. (og det var super lækkert og der manglede intet!) Hun havde en hjælper med og de tog hver især 150 i timen, men de vi lavet så heller ikke en s*** andet end at nyde vores gæster.

Alt drikkelse havde vi været i Tyskland og købe, og vi havde også pyntet fint op i teltene, så det føltes som en bryllupsfest.

Min kjole + tilbehør kostede omkring 6500 og J´s tøj kostede 600 kr.

Brudebuketten kostede 400 kr. fordi de i blomsterforretningen fik lov at eksperimentere, det er farligt, men den var så smuk og anderledes fra hvad andre plejer at have.

Bryllupskagen klarede min søster og til natmad havde vi bagt boller og købt lækkert pålæg hos slagteren.

Af musik havde vi bare et anlæg, men da vi skulle danse brudevals havde vores venner som en overraskelse hyrede en musikker der kom og spillede.

Vores ringe kostede 2000 kr. Min mand sagde han ville give mig en smuk ring (den jeg har nu er smuk, meeen mon ikke det er stenens str. der hentydes til :thumbsupsmileyanim: ), f.eks. til vores kobberbryllup hvor der måske var flere penge til det.

Jeg kan godt forstå dine frustrationer over pengemanglen, og jeg synes bestemt heller ikke det så lyst ud da vi begyndte at planlægge vores, men vi havde den dejligeste dag/aften/nat, som jeg ikke vil være foruden.

Håber han snart får friet, så du rigtig kan komme igang med planlægningen som jeg vil glæde mig til at følge.

Hilsen Tine

Redigeret af Fr. KR
0

Del dette indlæg

Først og fremmest tillykke med det kommende bryllup og velkommen til herinde :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes det lyder lidt som om du forventer lidt mere af jeres store dag end han gør? Måske du skulle tage dig en snak med ham om dine forventninger og drømme, så han forstår hvad I skal lede efter.

Dernest må jeg lige påpege at din venindes bryllup jo ikke var igår men for 6 ÅR siden. Priserne stiger jo lidt hele tiden så du skal nok ligge en 4-5000 til hendes budget. :cheerleader3:

Men som alle de andre piger siger så kan man sagtens holde et bryllup uanset budgetet.

Vi inviterer 60 og har et budget på 100.000 - inkl bryllupsrejse til 20 og med et tilskud fra forældre på 10 :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi brugte omkring de 25000 for reception for 70 og middag/ fest for 43. Det var inkl fotograf, dj, mad, kage, bar, fadølsanlæg og alt det der. Tøj buket og ringe kom oven i. Synes der var meget luksus ved vores fest, så det ville være ok nemt ar

y få det endnu billigere

0

Del dette indlæg

Igen det er meget forskelligt. Vi har som sådan ikke et budget. JO vi har IKKE 20.000-100.000 kr at bruge.

Men vi bliver 40 voksne, har lejet en gildesal og regner med at vi kan gøre det for 12-15.000 kr. Men jeg har så fundet min drømmebrudekjole til 425 kr aldrig brugt og Thomas har allerede sit jakkesæt osv. Pynten bliver gamle vinglas fra genbrug osv. Hos os er det kun fantastisen der sættes grænser.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

For det første velkommen til! håber snart din kærreste falder på knæ :(

Som de fleste skriver så kommer det helt an på hvad man forventer og vil have til sit bryllup. Vi har besluttet at jo mere vi kan betale os fra jo bedre. Vi lagde budget efter hvad vi kunne nå at spare sammen på 1½ år og det blev så omkring 140.000kr, eksklusiv min kjole som mormor betaler :thumbsupsmileyanim:

Vi bliver omkring 100-120 til reception hvor vi får en slagter ud med stor grill og servere pølser og brød. Vi tager en tur til tyskland og køber drikkevarene til receptionen og skal have noget frisk frugt ved siden af.

Til selve festen om aftenen bliver vi omkring 56 pers og vi har lejet et hyggeligt kursuscenter hvor i prisen der er velkomsdrink, 3-retters menu, servering af bryllupskage, kaffe og natmad, overnatning og morgenmad til alle.

Så vores er måske lidt i den store ende, men det er vores valg at vi vil lave så lidt som muligt selv :cheerleader3:

Har hørt om mange der har haft budgetter på omkring 20.000 eller derunder, men så holder de det så også i forsamlingshus og laver en del, hvis ikke al, maden selv...

Hvad jeg siger er som jeg startede med at skrive og hvad de fleste andre også har sagt er: Det kommer HELT an på hvad man vil have og hvor meget man er villig til selv at lave... Håber i finder ud af det, men i sidste ende er det vigtigste vel at man får hinanden, eller er jeg helt gal på den? :cheerleader3:

Redigeret af ibenogallan
0

Del dette indlæg

Velkommen til....

Jeg er selv ny, så kan sagtens nikken genkendende til om, man nu har posteret indlægne det rigtige sted :-)

Vores budget til vores bryllup næste år

Max 100 gæster ( ja man er vel fra Jylland, og skal have stort traditionelt bryllup :-) )

Budget : ca. 70. 000 ( vi kan så få alle drikkevarer i Tyskland til spotpris også)

Ikke med i prisen :

Min kjole ( den er købt brugt sidste år, ja man er vel tidligt ude - så kunne jeg nemmere tvinge ham på knæ. måske du skulle overveje dette :cheerleader3: )

Samt evt forstørrelser hos fotografen ( vi har indtil videre kun bestilt en gængs fotobog m. cd rom og det )

Småkager med mere til kaffen ( har en god mor og svigermor der bager )

Brudebilen - min mors dejlige nabo har en vetranbil, og kører os gratis til og fra kirken.

Men ellers har vi fået mokket lifemusik og alt med i prisen.

Håber det måske kan give lidt ro i sjælen. Vores bryllup er ikke super fancy med al tingel tangel, men der kommer ikke til at mangle noget. :-)

Det skal jo blot blive en dejlig dag, som I begge har drømt om.

KnuZ

KiZZer :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af KiZZer
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har ikke rigtig noget budget, men vi kommer nok til at bruge omkring 50.000kr på brylluppet, det bliver kun os to. Så skal der ringe oveni som nok bliver omkring 10.000kr vil jeg gætte på (vil ikke spare på ringene, de skal jo vare hele livet) og så skal der holdes en helt uformel have/grillfest for venner og familie efterfølgende.

Så jeg vil gætte på vi ender på omkring 70.000kr eller ca. det leje.

Pengene har vi, særligt fordi vi har besluttet at udskyde huskøb nogle år.

0

Del dette indlæg

Hejsa og velkommen!

Vi har et budget på 100.000 for ca. 70 mennesker til middag og fest og ca. 100 til reception. Pt. har vi overskredet budgettet med 10.000, og vi har allerede skåret kørsel fra, ligesom vi ikke skal betale for brudekjole og bryllupskage - det gør mine forældre. :thumbsupsmileyanim:

Bryllupsrejse er uden for budget....det var lige den smarte måde at "spare" der.

Men vi kan ikke se, hvor vi ellers skal spare - vi har booket et sted til rimelige priser - ca. 57.000 for mad og drikke til alle. Men tingene løber op, når man begynder at plotte hver enkelt lille ting ind i budgettet. Ringene kostede os 10.500 kr. i USA, og gom-tøjet ca. 6.000. Reception afsætter vi 5.000 kr. til, invitationer, menukort mv. ca. 2.000 (og det kommer ikke til at holde). Dekoration og pynt: 4.000 kr. Musik til reception og fest: 7.500 kr. Fotograf: 5.000 kr (billigt sluppet). Leje af receptionslokale: 1.800. Hår og make-up: 3.000 kr. Servering til reception: 1.000 kr. Blomster og brudebuket: 2500. Smykker og øvrigt brudetilbehør: 1.600. Morgenmad til overnattende gæster: 7.000 kr. Og så er der alle småtingene.

Et bryllup kan uden tvivl gøres billigere, men vi kan bare ikke. :cheerleader3: Bemærk i øvrigt, at der kan være stor forskel på budgetterne afhængig af, hvor du bor henne i landet. Generelt er det billigere uden for Københavnsområdet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har lige holdt bryllup, vi var 64 personer til reception og 50 til middag.

Brylluppet kostede ca. 75.000 vil jeg tro. Og så fik vi det PRÆCIS som vi ønskede :thumbsupsmileyanim:

Fik drømmekjolen, kørte hestevogn og festede på et slot med 4-mands orkester...

Vi sparede MANGE penge ved at købe det meste på nettet (brudekjole, slør, brudepigekjoler, sko, vest og slips til gom og brudesvend samt alt bånd, papir og andet til de kreative projekter).

Om I kan holde så lavt et budget kommer an på jeres forventninger til brylluppet. Vi havde den helt store prinsessedrøm, men det er jo ikke sikkert I har den samme drøm.

Mærk efter, om I føler, at I kan få alle jeres drømme indfriet indenfor budgettet - for det vigtigste er jo at det bliver JERES store dag!

Redigeret af EB81
0

Del dette indlæg

Man kan jo heldigvis gøre det lige som man vil :-)

Vi har valgt at gøre det lidt anderledes af flere årsager:

Vi skal på rådhuset da jeg lige har mistet min far og min kommende mand er ikke troende.

Vi har valgt at holde et frokost bryllup hvor vi inviterer vores nærmeste ca. 25 inkl. os på en rigtig lækker italiensk restaurant. Vi sørger selv for bryllupskagen, da svigermor så gerne vil :-)

Vi kommer til at betale ca. 599,- pr. kuvert inkl. drikkevarer regner vi med for ca. 5 timer.

Derefter tager min (på det tidspunkt) mand på et lækkert hotel og hygger med frugt chokolade og evt. sushi. Dagen efter rejser vi på Bryllupsrejse i 14 dage.

Vi regner med et budget på ca. 65000 hvor bryllupsrejsen tager de 35000,- af den post inkl. lommepenge.

Kh Anja :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi inviterer ca. 50 gæster og har et budget på 65.000 kr. Det skal lige siges at det er uden bryllupsrejse og uden vores tøj (det giver forældrene) :thumbsupsmileyanim:

Vi giver også ca. 1000pr gæst for selve festen og så kommer der jo alt det andet oveni som ringe, blomster, invitationer, bil, kage osv. osv. osv. Nu må vi se om det holder - indtil videre går det meget godt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Tillykke med det "kommende" bryllup :-)

Min forlovede og jeg skal giftes næste år og vi prøver også at holde det på et nogenlunde budget (manden synes også det er åndssvagt, at bruge så mange penge på et bryllup! Men efter han har fundet ud af, hvor meget tingene koster og har forstået at det er vigtigt for mig, så er han også med på at bruge lidt flere penge :thumbsupsmileyanim: )

Vi bliver omkring 60-65 pers. til fest og så har vi reception inden i min mors have :-)

Festen afholdes i et selskabslokale, hvor vi serverer buffet og laver selv forret og dessert. Dog hyrer vi nogle unge piger til servering+opvask. Laver små sandwich til receptionen og alle drikkevarer vin+øl+vand+sprut kører min kæreste og hans far ned til Tyskland og henter med en trailer.

Til fotograf vælger vi at betale en for at være der i kirken og til de officielle billeder. Min drømmekjole er købt over dba.dk brugt for 2500 kr. (se min tråd) og min kæreste har kjole og hvidt i forvejen (så har sparet en masse på tøjet). Vi laver selv blomsterdekorationen (undtagen brudebuketten) og ellers laver vi selv en masse småting hist og her for at spare. Vi har valgt at prioritere, hvad vi vægter højest, fx valgt kørsel fra - men vi får lavet en smuk bryllupskage af en konditor, valgt live musik fra (bruger bare anlæg) - men valgt at overnatte på Marienlyst suite efter brylluppet.

Alt i alt løber det hele op i ca. 40.000 kr. (som vi synes var mange penge, da vi startede, fordi vi kun ville bruge de omkring 25.000 kr., men det løber bare op det hele... men men men... Det er jo noget, som kun bliver oplevet 1 gang ;-))

0

Del dette indlæg

Vi har brugt ca 70.000.

For de penge underholdt vi med os selv 99 mennesker som bestemt ikke gik sultne hjem.

Vi føler selv vi havde alt vi gerne ville have, men det vi fik for de 70 var:

Kaffebord i laden hjemme ved os selv med lejede borde, stole og porcelæn

Bryllupskage lavet af min chefs kone

Kørsel i hestevogn af søde naboer

Min drømmekjole som heldigvis var på udsalg og et nyt jakkesæt til min mand

Fest i forsamlingshus med mad lavet af kogekone

To musikere hele aftenen til kl 2

Frisør til os begge

Alle drikkevarer

Fantastisk brudebuket (den valgte han godt...)

Vielsesringe

Fotograf hele dagen, en amatørfotograf vi kender

Vi synes selv det var en billig fest for så mange mennesker og det kunne kun lade sig gøre fordi vi brugte hele vores netværk til at pynte, bage, køre, fotografere osv

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer