Sign in to follow this  
Followers 0
Ms aprilbride

Bryllupsrejsen

25 posts in this topic

Hey alle i nygifte zilllaer

Som kommende brudepar :cheerleader3: står vi jo for at skulle på bryllupsrejse.. :thumbsupsmileyanim: men er meget i tvivl mht hvilken form for ferie vi skal tage på... Ved godt at dette er er meget individuelt.. Men vi er forældre og ønsker derfor kun at være væk 1 uge.. Hvilket slf sætter sine begrænsninger- el gør det?? kunne godt brug noget inspiration..

Vi tænker at en rejse til et varmt sted kunne være dejligt.. men på den anden side kunne noget utraditionelt også være fedt.. vi gider ikke bruge over 5 timer i fly.. da vi kun vil være væk en uge...

Vi overvejer alt fra en tur til eypten til et forlænget ophold i London - som vi har været i et utal af gange men WE :thumbsupsmileyanim: IT

Håber vi kan inspirere hinanden...

På forhånd tak

Knus Michelle

0

Annonce ♥

Hvis I kan lide storbyer, vil jeg klart anbefale Rom! Der var vi på en uges bryllupsrejse i maj og det var simpelthen fantastisk! Maden er vidunderlig, vejret skønt, menneskerne flinke og der er masser af spændende ting at se på. Det tager knap 3 timer at flyve dertil.

Et billede fra toppen af Peterskirken over Peterspladsen og Rom by.

post-39073-1283450790.jpg

Edited by Melin79
0

Vi har også snakket om Egypten og er ret hooked på det. :thumbsupsmileyanim:

Men ellers, så har vi også snakket om Prag. Der er ret billigt (til at det er i Europa i hvert fald), så vi tænker at vi kunne få et lækkert hotel uden at blive ruinerede, og så synes vi begge at det er en flot og hyggelig by :thumbsupsmileyanim:

post-43333-1283453536.jpg

(Fra den gamle bydel i Prag)

Og jeg vil give Melin79 ret i, at Rom er en fantastisk by! Der kunne jeg også forestille mig en skøn bryllupsrejse. :cheerleader3: Det kunne jeg faktisk også i Pisa... Vi havde også snakket om Venedig, men dét tror jeg så at vi springer over. Jeg var der i sommers, og der var bare PROPPET med turister, så det synes jeg næsten ikke var til at holde ud (men måske hvis I skal på bryllupsrejse udenfor typisk feriesæson...)

Sevilla i Spanien synes jeg også er et skønt sted. Der er VARMT og mange smukke bygninger og flotte seværdigheder. Og man kan køre rundt i byen i hestevogn (ved dog ikke hvad det koster).

post-43333-1283453627.jpg

(Et palads i Sevilla)

Jeg vil også godt slå et slag for Wien. Det er lidt dyrere end f.eks. Prag, men der er også mange flotte bygninger, og jeg synes ikke det er så turistproppet. Og så har de et område (/park) der hedder Schönbrun (prøv at google det) der har et vildt flot slot, nogle store smukke blomsterhaver og en rigtig rigtig charmerende zoologisk have. Er dog måske ikke så varmt som f.eks. Egypten, Spanien og Italien. ;)

Zürich er også en smuk by, og god hvis man bare gerne vil gå og slappe af, og ikke har tænkt sig at rende rundt og se alt muligt (der er smukt, men synes ikke der er mange seværdigheder og turistattraktioner. Men så er der jo heller ikke så mange turister ;)). Der er bare MEGET dyrt i Schweiz synes jeg...

post-43333-1283453634.jpg

Billede af "Zürich See", hvor man kan gå lange ture langs vandet og fodre svaner. :cheerleader3:

Edited by Meggers
0

Det skotske højland er også virkelig virkelig smukt... Ikke varmt overhovedet. Men skønt folkefærd og meget meget smukt. Og lidt anderledes ;)

Vi har forresten også snakket om Irland. Vi har hørt at det er meget a la Skotland (og jeg eeeeelskede Skotland!) og ingen af os har været der før. Og så kan man sidde og hygge sig med øl og folkesange i det grønne. :thumbsupsmileyanim:

post-43333-1283453742.jpg

(Fra byen Inverness + Loch Ness søen i Skotland)

post-43333-1283453747.jpg

(Schönbrun i Wien)

Edited by Meggers
0

Annonce ♥

Dejligt med noget inspiration :thumbsupsmileyanim:

Min kommende mand foreslog hertil aften at vi skulle leje en autocamper og kører rundt i europa også evt forlænge opholdet med et par dage i hver ende... Først stod jeg helt af.. men har nu sovet på ideen og kunne måske god se det romantiske i at det bare er os to .. Vi elsker begge at kører ture...og vi kan få snakket og set ting i ikke havde forudset.. men min indre kontrolfreak.. er måske mere til egypten luksus og afslapning i solen.. DILEMMMA DILEMMA :thumbsupsmileyanim:

mvh michelle

0

Hehe, vi har også vaklet lidt frem og tilbage mellem at backpacke i Østeuropa og at tage på luksustur til Egypten ;)

Tog selv rundt omkring Europa her i sommers og der er MANGE smukke steder. :thumbsupsmileyanim:

Synes faktisk det kunne være meget romantisk at rejse rundt sammen i autocamper og bare være helt "fri" og spontane sammen :thumbsupsmileyanim:

0

Lige præcis- det er nemlig den del der tiltaler mig allermest at kunne være frie og spontane... :thumbsupsmileyanim: især fordi vi har en datter på 3 år som naturligvis og ville slf ikke have de på andre måder- optager vores tid i daglidagen.

Forestiller mig egentlig heller ikke at vi skulle se en hel masse.. syntes det er svært.. For min store drøm er New York.. men det er egentlig ikke sådan en slags ferie jeg ønsker- for kom jeg til NY ville jeg shoppe til jeg dropped.. og det syntes jeg ikke indgår i mit billede af en romantisk bryllupsrejse... :thumbsupsmileyanim:

knus michelle

0

Hmm ja hvor går bryllupsrejsen hen.............

Jo den går til Bornholm, ja det er rigtig nok.

Vi har allerde bestemt at vi vil 14 dage til bornholm sammen vores to piger, og er igang med at betille.

Det er jo overhovdet ikke særlig romatisk, men bliver super hyggeligt. Vi har i mange år gerne ville derover, men har valgt at rejse syd på de andre år, men nu skal de være, vores piger er på det tidspunkt, 2½ og 4 år, så de får også lidt ud af det.

Så har vi valgt at gøre sådan, for i år startet jeg op som privat dagplejer, og valgt derfor ikke at holde ferie i år, så det har kun været manden der har holdt ferie, og den store pige har holdt sammen med ham. Så vi har valgt at næste år, står på 3 ugers sommerfeire, med bryllup, og 14 dage til bornholm, så vi har tid til at nyde hinaden.

Så kan det være vi tager en weekendeophold senere på året, bare manden og jeg.

0

Annonce ♥

Herhjemme regner vi med at tage afsted i august måned næste år... Skal giftes i maj.

Turen går nok til Kreta, hvor vi begge aldrig har været før....

Så vi bestiller nok når det nye rejsekatalog udkommer.. Har nemlig bestemt hvem vi vil rejse med - nemlig Bravo Tours....

Glæder mig allerede..

marianne

0

Lige præcis- det er nemlig den del der tiltaler mig allermest at kunne være frie og spontane... :thumbsupsmileyanim: især fordi vi har en datter på 3 år som naturligvis og ville slf ikke have de på andre måder- optager vores tid i daglidagen.

Forestiller mig egentlig heller ikke at vi skulle se en hel masse.. syntes det er svært.. For min store drøm er New York.. men det er egentlig ikke sådan en slags ferie jeg ønsker- for kom jeg til NY ville jeg shoppe til jeg dropped.. og det syntes jeg ikke indgår i mit billede af en romantisk bryllupsrejse... :thumbsupsmileyanim:

knus michelle

Det kan jeg godt følge! Vi har også begge en drøm om at komme til Japan en dag, men vi er meget enige om at det ikke skal være på bryllupsrejsen. For det første synes vi ikke, at der er noget særligt romantisk over det, for det andet er det nok lidt dyrere end de andre steder vi overvejer, og for det tredje synes vi at et sted som Japan kræver lidt mere tid, end vi har tid til at være på bryllupsrejse i. Og jeg tænker at det kunne være det samme med New York?

0

Forestiller mig egentlig heller ikke at vi skulle se en hel masse.. syntes det er svært.. For min store drøm er New York.. men det er egentlig ikke sådan en slags ferie jeg ønsker- for kom jeg til NY ville jeg shoppe til jeg dropped.. og det syntes jeg ikke indgår i mit billede af en romantisk bryllupsrejse... :cheerleader3:

knus michelle

Det kan jeg godt følge! Vi har også begge en drøm om at komme til Japan en dag, men vi er meget enige om at det ikke skal være på bryllupsrejsen. For det første synes vi ikke, at der er noget særligt romantisk over det, for det andet er det nok lidt dyrere end de andre steder vi overvejer, og for det tredje synes vi at et sted som Japan kræver lidt mere tid, end vi har tid til at være på bryllupsrejse i. Og jeg tænker at det kunne være det samme med New York?

Lige præcis også er det svært at få rigtig tid til hnanden- hvis man har et stort og stramt program.. synes at en bryllupsrejse skal handle om os og vores kærlighed .. se hinanden dybt i øjnene stoppe op hvis der er en smuk solnedgang etc.. de ting man ofte glemmer at sætte pris på i hverdagen :cheerleader3: Japan lyder ellers også som et fedt sted at tage hen :thumbsupsmileyanim:

knus michelle

0

Kære alle

Jeg er lige kommet hjem fra den mest fantastiske bryllupsrejse nogensine. Inden vi bestilte rejsen havde vi gjort os mange overvejelser omkring hvad vi forventede af vores bryllupsrejse og hvilken type minder vi gerne ville have ud af det. Vi ville gerne have en rejse, hvor vi kunne sidde og kigge hinanden dybt i øjenene og slappe af, men vi ville også gerne have en masse minder samme og unikke oplevelser. Jeg havde overvejet meget badeferie i 14 dage, men jeg var bange for, at når vi så var kommet hjem, så ville dagene bare flyde sammen og jeg ikke ville kunne huske den ene dag fra den anden. Så vi besluttede os for den rigtige bryllupsrejse for os, var en hvor vi oplevede en masse, men også kunne slappe af og nyde at vi var nygifte og havde tid til at være romantiske.

Derfor besluttede vi os for en ferie hvor der var tid til det hele.

Vi rejse torsdagen efter brylluppet til Borneo i Malaysia. Vi startede med at sejle ud til en lille ø hvor vi først havde en hel dags afslapning. Det var ofte at vi havde stranden helt for os selv og sad hånd i hånd og kiggede ud over havet og talte om vores fantastiske bryllup. Øen blev kaldt turtle island, så formålet med besøget på øen var at se skildpadder. Om aftenen/natten der så vi kæmpe havskildpadder lægge deres æg i det fine sand. Bagefter så vi hundredevis af små babyskildpadder løbe hen over stranden og ud i havdet. Det var en fantastisk og meget unik oplevelse vi fik sammen den aften. og et af mine største ønsker blev opfyldt.

dagen efter sejlede vi tilbage og så vilde orangutanger. eller det er faktisk orangutanger de prøver at gøre vilde efter de har levet i fangenskab. Men det var så sjovt at se de smukke orange menneskeaber svinge sig rundt i træerne. Der var 7 aber i alt.

Herefter sejlede vi op af kinabatangan river og ind i junglen. Naturan på Borneo er SÅ smuk. Vi skulle bo 2½ dag i junglen. Imens vi boede her der havde vi meget tid til at slappe af. Vi boede seriøst lige midt i junglen og om aftenen kunne vi høre aber og fugle og andre jungle lyde, så hyggeligt. Vores værelser var nyrenoverede og super lækre. Men ellers så var vi på rivercruise flere gange om dagen, hvor vi sejlede rundt og så junglen. Vi så smukke fugle bla. ugler, ørne, næsehornfugle osv., aber, øgler, varaner, frøer, et par slanger (på afstand), krokkodiller (også på afstand), egern, og vilde elefanter. At se den sjældne elefantrace var en fantastisk oplevelse. Vi sad bare der hånd i hånd og betragtede det smukke dyr- og da 4 af dem hoppede i vandet kun 1½ meter fra os, ja så var dagen bare helt perfekt.

Vi tog også på nattecruise hvor det eneste der oplyste floden var guidens lommelugte. Det var så spændende og vi sad igen bare der hånd i hånd og nød det. Det var sjovt at se dyrene om aftenen og det var helt utroligt hvad vores guide han kunne spotte af dyr der sad os sov rundt omkring i træerne eller på flodens bred.

Vi var også ude og trekke i regnskoven hvor vi lånte gummistøvler og vandrede rundt i den mudrede skovbund og nød den smukke natur - sjov oplevelse. :thumbsupsmileyanim:

Vi sejlede tilbare til Sandakan igen og gik på canoupy walkways som er broer der er bygget 28 meter oppe i luften så man kan komme helt tæt på dyrelivet i trætoppene. Her så vi bl.a. et gigant-egern der havde mega lang hale og et kulsort egern med gul mave, sjovt at se anderledes dyr en dem herhjemme.

Vi så sjældre næseaber som kun lever på Borneo og oddere og lyseblå krabber, fiskeørn og meget meget mere. Vi havde ikke engang været der en uge og havde allere SÅ mange unikke og fantastiske minder og oplevelser sammen :thumbsupsmileyanim:

Inden vores rejse begyndte der havde jeg ikke rigtig nogen forventninger til Borneo, for jeg vildste ikke rigtig hvad jeg skulle forvente. Men jeg må sige at jeg elsker det land. Menneskerne er søde, naturen og dyrelivet er fantistiske og vi fik dejlig mad og så er det billigt at bo dernede. Jeg så INGEN edderkopper eller scorpioner eller andre klamme insekter (ikke engang ude i junglen), så er man bange for den slags, så skal man ikke lade sig afskrække :ilovebryllupsklar:

Herefter fløj vi til Bali hvor vi startede med at bo på Damai Lovina, fantastisk luxus hotel. Vi havde vores egen lille have med udendørs bad og EGET jacuzzi!!!! SÅ FEDT! og mega romantisk :rolleyes: Maden var bare super lækker og med i prisen var der en sunset cruise hvor vi så solnedgange, kun min mand og jeg i en båd. Vi fik også to gange massage hver. Mmmm det var bare så lækkert. Vi var også på en romantisk tur til et smukt vandfald hvor vi badede i en natursø, omgivet af høje klippevægge og fugle der sang. Vi var der alene, vores guide han gik væk så vi var der i fred. Hvis der er nogen der skal på bryllupsrejse på Bali, ja så bliver I altså nødt til at bo her. det er pengene værd. Personalet er SÅ søde og jeg overdriver ikke, der er bare fantastisk :shopping:

Resten af ferien boede vi på et hotel i Sanur, her fik vi blomsterkrans om halsen da vi kom og en "happy honeymoon-kage" - en chokoladekage hvor de havde skrevet happy honeymoon på. Det var også super lækkert at bo der, lige ved stranden og tæt på markeder og restauranter.

På Bali havde vi planlagt at vi mest skulle slappe af. Men vi havde også nogle ting vi gerne ville se, nu hvor vi var der. Vi havde i bryllupsgave fået en guided tur rundt på øen. Vi valgte at vi ville bestige Batur vulkanen, så det gjorde vi. Vi vandrede i mørke op på bjerget og så solopgangen fra toppen, fuck det var smukt - og meget romantisk :bearhug: Vi så også en masse andre ting. Vores guide kunne tale dansk og hvis der er nogen der skal derned så må I gerne få hans mail. Han var super sød.

Vi svømmede også med delfinen Frida- her var min mand og jeg og to andre nede sammen med delfinen i ca. 40 minutter. Vi måtte nusse og røre og kæle med delfinen, og det mest fantastiske var at man kunne se at den nød det. Den var ved os hele tiden, den svømmede slet ikke væk. Det er et fantastisk minde vi har fra den formiddag sammen med delfinen. og igen - et af mine største ønsker blev opfyldt.

Jeg er nok det man kalder lidt af en kylling og min mand han er lidt af en vildbasse. Så vilde ting det er ikke mig. Så jeg har siden vi blev forlovet tænkt, at på bryllupsrejsen der må vi prøve noget vildt sammen. Så jeg fik bestilt at vi skulle på riverrafting - hvilket altså er ret vildt for mig der ikke engang tøt prøve en vandrutchebane hehe. I starten var jeg noget nervøs, MEN DET VAR SÅ FEDT!! vi sejlede afsted igennem smukke landskaber, høje klippevægge hvor det ene vandfald efter det andet sprang ud. vi så rismarker og lokale folk der gik og arbejdede. engang imellem gik det tju-hej ned af vandfald. Det var sjovt og jeg faldt jo ikke ud, som ellers var min store frygt :kiss:

Vi sluttede af med at sejle ned af et 4 meter højt vandfald, uhhhh det var vildt og jeg er stadig helt oppe og ringe over at jeg turde det :( Men jeg kan kun sige at det var FEDT.

Nå men det var jo en lidt alternativ bryllupsrejse med både oplevelser og romantik. Vi havde massere tid til at nyde hinanden og vi fik så mange uforglemmelige minder og oplevelser sammen. Jeg er så glad for at vi ikke valgte at tilbringe 14 dage på en hvid sandstrand hvor alle dagene så ville være ens. For mig handler en bryllupsrejse ikke kun om at kigge hinanden dybt o øjenene, men også at skabe gode minder sammen. Og man kan jo godt kigge hinanden dybt i øjenene imens man oplever noget :(

Men med bryllupsrejser findes der jo ikke noget rigtigt og forkert, man skal bare vælge den type rejse der passer bedst til dem I er, så skal det nok blive helt fantastisk :) Bare husk at nyd hvert sekund af rejsen :)

jeg har taget over 3000 billeder så jeg kan ikke rigtig vælge hvilket jeg vil lægge ud :)

0

Annonce ♥

Vi skal 14 dage til Kreta på bryllupsrejse.

Jeg har været der mange gange og er helt vild med det. Min mand har aldrig været der, men glæder sig meget. Jeg kender mange gode steder dernede, som jeg glæder mig til at vise ham. Forrige år var vi 14 dage på Rhodos hvor vi lejede bil, det var rigtig godt, da vi ikke gider at være på stranden/poolen hele dagen. Så når turen går til Kreta lejer vi også bil. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi vil rigtig gerne på et cruise, evt i middelhavet, Grækenland, Israel og deromkring, har også set på et cruise på Nilen, lyder også rigtig lækkert.

Men vi ved ikke helt endnu, for det første er der ikke nogle ture arrangeret endnu for sidste halvår af 2011 og for det andet ved vi ikke helt om vi har råd til at tage afsted lige efter brylluppet, eller om vi måske skulle vente til nogle måneder senere.

Nogen der har cruise oplevelser?

0

Vi elsker Paris hvor vi har været flere gange og i næste weekend tager vi en forlænget weekend i Berlin på en 'før-bryllupsrejse'. Ingen af os har været i Berlin før, så det bliver spændende.

Ingen af os er til at ligge på en strand og dase men kan godt lide en god blanding af by og flot natur.

Vi har endnu ikke planlagt bryllupsrejsen, men kan forestille mig at hvis det bliver her til vinter så bliver det til de Kanariske Øer (vi har endnu ikke været på Tenerife) for at få lidt varme og godt vejr og skal det først være til foråret bliver det nok Rom som vi begge længe har ønsket at komme til.

0

Annonce ♥

Kære alle

Jeg er lige kommet hjem fra den mest fantastiske bryllupsrejse nogensine. Inden vi bestilte rejsen havde vi gjort os mange overvejelser omkring hvad vi forventede af vores bryllupsrejse og hvilken type minder vi gerne ville have ud af det. Vi ville gerne have en rejse, hvor vi kunne sidde og kigge hinanden dybt i øjenene og slappe af, men vi ville også gerne have en masse minder samme og unikke oplevelser. Jeg havde overvejet meget badeferie i 14 dage, men jeg var bange for, at når vi så var kommet hjem, så ville dagene bare flyde sammen og jeg ikke ville kunne huske den ene dag fra den anden. Så vi besluttede os for den rigtige bryllupsrejse for os, var en hvor vi oplevede en masse, men også kunne slappe af og nyde at vi var nygifte og havde tid til at være romantiske.

Vi rejse torsdagen efter brylluppet til Borneo i Malaysia. Vi startede med at sejle ud til en lille ø hvor vi først havde en hel dags afslapning. Det var ofte at vi havde stranden helt for os selv og sad hånd i hånd og kiggede ud over havet og talte om vores fantastiske bryllup. Øen blev kaldt turtle island, så formålet med besøget på øen var at se skildpadder. Om aftenen/natten der så vi kæmpe havskildpadder lægge deres æg i det fine sand. Bagefter så vi hundredevis af små babyskildpadder løbe hen over stranden og ud i havdet. Det var en fantastisk og meget unik oplevelse vi fik sammen den aften. og et af mine største ønsker blev opfyldt.

dagen efter sejlede vi tilbage og så vilde orangutanger. eller det er faktisk orangutanger de prøver at gøre vilde efter de har levet i fangenskab. Men det var så sjovt at se de smukke orange menneskeaber svinge sig rundt i træerne. Der var 7 aber i alt.

Herefter sejlede vi op af kinabatangan river og ind i junglen. Naturan på Borneo er SÅ smuk. Vi skulle bo 2½ dag i junglen. Imens vi boede her der havde vi meget tid til at slappe af. Vi boede seriøst lige midt i junglen og om aftenen kunne vi høre aber og fugle og andre jungle lyde, så hyggeligt. Vores værelser var nyrenoverede og super lækre. Men ellers så var vi på rivercruise flere gange om dagen, hvor vi sejlede rundt og så junglen. Vi så smukke fugle bla. ugler, ørne, næsehornfugle osv., aber, øgler, varaner, frøer, et par slanger (på afstand), krokkodiller (også på afstand), egern, og vilde elefanter. At se den sjældne elefantrace var en fantastisk oplevelse. Vi sad bare der hånd i hånd og betragtede det smukke dyr- og da 4 af dem hoppede i vandet kun 1½ meter fra os, ja så var dagen bare helt perfekt.

Vi tog også på nattecruise hvor det eneste der oplyste floden var guidens lommelugte. Det var så spændende og vi sad igen bare der hånd i hånd og nød det. Det var sjovt at se dyrene om aftenen og det var helt utroligt hvad vores guide han kunne spotte af dyr der sad os sov rundt omkring i træerne eller på flodens bred.

Vi var også ude og trekke i regnskoven hvor vi lånte gummistøvler og vandrede rundt i den mudrede skovbund og nød den smukke natur - sjov oplevelse. :ilovebryllupsklar:

Vi sejlede tilbare til Sandakan igen og gik på canoupy walkways som er broer der er bygget 28 meter oppe i luften så man kan komme helt tæt på dyrelivet i trætoppene. Her så vi bl.a. et gigant-egern der havde mega lang hale og et kulsort egern med gul mave, sjovt at se anderledes dyr en dem herhjemme.

Vi så sjældre næseaber som kun lever på Borneo og oddere og lyseblå krabber, fiskeørn og meget meget mere. Vi havde ikke engang været der en uge og havde allere SÅ mange unikke og fantastiske minder og oplevelser sammen :rolleyes:

Inden vores rejse begyndte der havde jeg ikke rigtig nogen forventninger til Borneo, for jeg vildste ikke rigtig hvad jeg skulle forvente. Men jeg må sige at jeg elsker det land. Menneskerne er søde, naturen og dyrelivet er fantistiske og vi fik dejlig mad og så er det billigt at bo dernede. Jeg så INGEN edderkopper eller scorpioner eller andre klamme insekter (ikke engang ude i junglen), så er man bange for den slags, så skal man ikke lade sig afskrække :shopping:

Herefter fløj vi til Bali hvor vi startede med at bo på Damai Lovina, fantastisk luxus hotel. Vi havde vores egen lille have med udendørs bad og EGET jacuzzi!!!! SÅ FEDT! og mega romantisk :bearhug: Maden var bare super lækker og med i prisen var der en sunset cruise hvor vi så solnedgange, kun min mand og jeg i en båd. Vi fik også to gange massage hver. Mmmm det var bare så lækkert. Vi var også på en romantisk tur til et smukt vandfald hvor vi badede i en natursø, omgivet af høje klippevægge og fugle der sang. Vi var der alene, vores guide han gik væk så vi var der i fred. Hvis der er nogen der skal på bryllupsrejse på Bali, ja så bliver I altså nødt til at bo her. det er pengene værd. Personalet er SÅ søde og jeg overdriver ikke, der er bare fantastisk :kiss:

Resten af ferien boede vi på et hotel i Sanur, her fik vi blomsterkrans om halsen da vi kom og en "happy honeymoon-kage" - en chokoladekage hvor de havde skrevet happy honeymoon på. Det var også super lækkert at bo der, lige ved stranden og tæt på markeder og restauranter.

På Bali havde vi planlagt at vi mest skulle slappe af. Men vi havde også nogle ting vi gerne ville se, nu hvor vi var der. Vi havde i bryllupsgave fået en guided tur rundt på øen. Vi valgte at vi ville bestige Batur vulkanen, så det gjorde vi. Vi vandrede i mørke op på bjerget og så solopgangen fra toppen, fuck det var smukt - og meget romantisk :( Vi så også en masse andre ting. Vores guide kunne tale dansk og hvis der er nogen der skal derned så må I gerne få hans mail. Han var super sød.

Vi svømmede også med delfinen Frida- her var min mand og jeg og to andre nede sammen med delfinen i ca. 40 minutter. Vi måtte nusse og røre og kæle med delfinen, og det mest fantastiske var at man kunne se at den nød det. Den var ved os hele tiden, den svømmede slet ikke væk. Det er et fantastisk minde vi har fra den formiddag sammen med delfinen. og igen - et af mine største ønsker blev opfyldt.

Jeg er nok det man kalder lidt af en kylling og min mand han er lidt af en vildbasse. Så vilde ting det er ikke mig. Så jeg har siden vi blev forlovet tænkt, at på bryllupsrejsen der må vi prøve noget vildt sammen. Så jeg fik bestilt at vi skulle på riverrafting - hvilket altså er ret vildt for mig der ikke engang tøt prøve en vandrutchebane hehe. I starten var jeg noget nervøs, MEN DET VAR SÅ FEDT!! vi sejlede afsted igennem smukke landskaber, høje klippevægge hvor det ene vandfald efter det andet sprang ud. vi så rismarker og lokale folk der gik og arbejdede. engang imellem gik det tju-hej ned af vandfald. Det var sjovt og jeg faldt jo ikke ud, som ellers var min store frygt :(

Vi sluttede af med at sejle ned af et 4 meter højt vandfald, uhhhh det var vildt og jeg er stadig helt oppe og ringe over at jeg turde det :) Men jeg kan kun sige at det var FEDT.

Nå men det var jo en lidt alternativ bryllupsrejse med både oplevelser og romantik. Vi havde massere tid til at nyde hinanden og vi fik så mange uforglemmelige minder og oplevelser sammen. Jeg er så glad for at vi ikke valgte at tilbringe 14 dage på en hvid sandstrand hvor alle dagene så ville være ens. For mig handler en bryllupsrejse ikke kun om at kigge hinanden dybt o øjenene, men også at skabe gode minder sammen. Og man kan jo godt kigge hinanden dybt i øjenene imens man oplever noget :)

Men med bryllupsrejser findes der jo ikke noget rigtigt og forkert, man skal bare vælge den type rejse der passer bedst til dem I er, så skal det nok blive helt fantastisk :) Bare husk at nyd hvert sekund af rejsen :)

jeg har taget over 3000 billeder så jeg kan ikke rigtig vælge hvilket jeg vil lægge ud :(

Det lyder godt nok helt vildt fantastisk! :thumbsupsmileyanim: Men også dyrt :thumbsupsmileyanim: Tør man spørge hvad budgettet for sådan en tur er?

0

Vi vil rigtig gerne på et cruise, evt i middelhavet, Grækenland, Israel og deromkring, har også set på et cruise på Nilen, lyder også rigtig lækkert.

Men vi ved ikke helt endnu, for det første er der ikke nogle ture arrangeret endnu for sidste halvår af 2011 og for det andet ved vi ikke helt om vi har råd til at tage afsted lige efter brylluppet, eller om vi måske skulle vente til nogle måneder senere.

Vi var på cruise i juli måned fra i Italien, til tunesien og mallorca og frankrig, det var super fedt. Det er bestemt ikke sidste gang jeg skal på cruise. Der var også et par arrangementer hvor honeymooners de blev inviteret til drinks sammen med kaptajnen :thumbsupsmileyanim: Jeg vil dog være ærlig at sige at jeg ikke oplevede cruiset sådan vildt romantisk - for der var jo proppet med mennesker og der var ikke mange steder man kunne være for sig selv. Vi rejste med Msc Cruises og der var priserne ikke så dyre. Men I skal være opmærksom på at man skal betale for drikkevarer og det kan jo hurtigt løbe op. Hvis I tager cruise som bryllupsrejse vil jeg helt sikkert anbefale jer at tage en kahyt med egen balkon så I har et sted hvor I bare kan være jer to og være romantiske.

Men jeg synes det var fedt at man kom til en ny by hver dag og der var jo nogle fantastiske solop og nedgange hver dag. Et cruise er en god måde at komme rundt og opleve en masse forskellige ting :thumbsupsmileyanim:

0

Kære alle

Vi var også ude og trekke i regnskoven hvor vi lånte gummistøvler og vandrede rundt i den mudrede skovbund og nød den smukke natur - sjov oplevelse. :ilovebryllupsklar:

Vi så sjældre næseaber som kun lever på Borneo og oddere og lyseblå krabber, fiskeørn og meget meget mere. Vi havde ikke engang været der en uge og havde allere SÅ mange unikke og fantastiske minder og oplevelser sammen :rolleyes:

Inden vores rejse begyndte der havde jeg ikke rigtig nogen forventninger til Borneo, for jeg vildste ikke rigtig hvad jeg skulle forvente. Men jeg må sige at jeg elsker det land. Menneskerne er søde, naturen og dyrelivet er fantistiske og vi fik dejlig mad og så er det billigt at bo dernede. Jeg så INGEN edderkopper eller scorpioner eller andre klamme insekter (ikke engang ude i junglen), så er man bange for den slags, så skal man ikke lade sig afskrække :shopping:

Herefter fløj vi til Bali hvor vi startede med at bo på Damai Lovina, fantastisk luxus hotel. Vi havde vores egen lille have med udendørs bad og EGET jacuzzi!!!! SÅ FEDT! og mega romantisk :bearhug: Maden var bare super lækker og med i prisen var der en sunset cruise hvor vi så solnedgange, kun min mand og jeg i en båd. Vi fik også to gange massage hver. Mmmm det var bare så lækkert. Vi var også på en romantisk tur til et smukt vandfald hvor vi badede i en natursø, omgivet af høje klippevægge og fugle der sang. Vi var der alene, vores guide han gik væk så vi var der i fred. Hvis der er nogen der skal på bryllupsrejse på Bali, ja så bliver I altså nødt til at bo her. det er pengene værd. Personalet er SÅ søde og jeg overdriver ikke, der er bare fantastisk :kiss:

På Bali havde vi planlagt at vi mest skulle slappe af. Men vi havde også nogle ting vi gerne ville se, nu hvor vi var der. Vi havde i bryllupsgave fået en guided tur rundt på øen. Vi valgte at vi ville bestige Batur vulkanen, så det gjorde vi. Vi vandrede i mørke op på bjerget og så solopgangen fra toppen, fuck det var smukt - og meget romantisk :( Vi så også en masse andre ting. Vores guide kunne tale dansk og hvis der er nogen der skal derned så må I gerne få hans mail. Han var super sød.

Jeg er nok det man kalder lidt af en kylling og min mand han er lidt af en vildbasse. Så vilde ting det er ikke mig. Så jeg har siden vi blev forlovet tænkt, at på bryllupsrejsen der må vi prøve noget vildt sammen. Så jeg fik bestilt at vi skulle på riverrafting - hvilket altså er ret vildt for mig der ikke engang tøt prøve en vandrutchebane hehe. I starten var jeg noget nervøs, MEN DET VAR SÅ FEDT!! vi sejlede afsted igennem smukke landskaber, høje klippevægge hvor det ene vandfald efter det andet sprang ud. vi så rismarker og lokale folk der gik og arbejdede. engang imellem gik det tju-hej ned af vandfald. Det var sjovt og jeg faldt jo ikke ud, som ellers var min store frygt :(

Vi sluttede af med at sejle ned af et 4 meter højt vandfald, uhhhh det var vildt og jeg er stadig helt oppe og ringe over at jeg turde det :) Men jeg kan kun sige at det var FEDT.

Nå men det var jo en lidt alternativ bryllupsrejse med både oplevelser og romantik. Vi havde massere tid til at nyde hinanden og vi fik så mange uforglemmelige minder og oplevelser sammen. Jeg er så glad for at vi ikke valgte at tilbringe 14 dage på en hvid sandstrand hvor alle dagene så ville være ens. For mig handler en bryllupsrejse ikke kun om at kigge hinanden dybt o øjenene, men også at skabe gode minder sammen. Og man kan jo godt kigge hinanden dybt i øjenene imens man oplever noget :)

jeg har taget over 3000 billeder så jeg kan ikke rigtig vælge hvilket jeg vil lægge ud :(

Det lyder godt nok helt vildt fantastisk! :thumbsupsmileyanim: Men også dyrt :thumbsupsmileyanim: Tør man spørge hvad budgettet for sådan en tur er?

Vi betalte 23.000 kr pr. person. I borneo var der fuldpension alle dage så der havde vi stort set ingen udgifter. Vi rejste med Profil rejser og de lagde et program der passede perfekt til os. Hvis I har lyst til sådan en slags rejse, så prøv at skrive til dem og få et tilbud. De er utrolig fleksible vi har været rigtig glade for at rejse med dem :)

0

Vi betalte 23.000 kr pr. person. I borneo var der fuldpension alle dage så der havde vi stort set ingen udgifter. Vi rejste med Profil rejser og de lagde et program der passede perfekt til os. Hvis I har lyst til sådan en slags rejse, så prøv at skrive til dem og få et tilbud. De er utrolig fleksible vi har været rigtig glade for at rejse med dem :ilovebryllupsklar:

Tak for tippet. Det er nok desværre langt over vores budget, men man har da lov at drømme. :rolleyes:

0

Annonce ♥

Vi var på cruise i juli måned fra i Italien, til tunesien og mallorca og frankrig, det var super fedt. Det er bestemt ikke sidste gang jeg skal på cruise. Der var også et par arrangementer hvor honeymooners de blev inviteret til drinks sammen med kaptajnen :thumbsupsmileyanim: Jeg vil dog være ærlig at sige at jeg ikke oplevede cruiset sådan vildt romantisk - for der var jo proppet med mennesker og der var ikke mange steder man kunne være for sig selv. Vi rejste med Msc Cruises og der var priserne ikke så dyre. Men I skal være opmærksom på at man skal betale for drikkevarer og det kan jo hurtigt løbe op. Hvis I tager cruise som bryllupsrejse vil jeg helt sikkert anbefale jer at tage en kahyt med egen balkon så I har et sted hvor I bare kan være jer to og være romantiske.

Men jeg synes det var fedt at man kom til en ny by hver dag og der var jo nogle fantastiske solop og nedgange hver dag. Et cruise er en god måde at komme rundt og opleve en masse forskellige ting :thumbsupsmileyanim:

Tak for din besvarelse, kan vi helt sikekrt bruge, og have i baghovedet når vi tager beslutninger.

0

Vi betalte 23.000 kr pr. person. I borneo var der fuldpension alle dage så der havde vi stort set ingen udgifter. Vi rejste med Profil rejser og de lagde et program der passede perfekt til os. Hvis I har lyst til sådan en slags rejse, så prøv at skrive til dem og få et tilbud. De er utrolig fleksible vi har været rigtig glade for at rejse med dem :ilovebryllupsklar:

Tak for tippet. Det er nok desværre langt over vores budget, men man har da lov at drømme. :rolleyes:

Ja - men man kan jo måske også nøjes med kun et af stederne, vi var jo både i malaysia (Borneo) og Bali (indonesien). SÅ der var jo en del flyven frem og tilbage, jeg sikker på at det ville være billigere kun at tage det ene sted. :shopping:

0

Vi elsker Paris hvor vi har været flere gange og i næste weekend tager vi en forlænget weekend i Berlin på en 'før-bryllupsrejse'. Ingen af os har været i Berlin før, så det bliver spændende.

Ingen af os er til at ligge på en strand og dase men kan godt lide en god blanding af by og flot natur.

Vi har endnu ikke planlagt bryllupsrejsen, men kan forestille mig at hvis det bliver her til vinter så bliver det til de Kanariske Øer (vi har endnu ikke været på Tenerife) for at få lidt varme og godt vejr og skal det først være til foråret bliver det nok Rom som vi begge længe har ønsket at komme til.

I kan godt glæde jer - Berlin er en skøn by. Jeg boede der i halvandet år, da jeg studerede, og nu er vi afsted en til to gange om året, og vi bliver ved med at finde nye, spændende steder. Vi skal derned til nytår, og jeg glæder mig allerede helt vildt :-)

Rigtig, rigtig god tur og husk at spise en currywurst og drikke noget weissbier ;-)

0

Jeg synes den tur til Borneo og Bali bare kunne ha været helt fantastisk. Vi har bestilt en tur til Thailand til februar og regner med både afslapning og jungletrekking og især snorkling.

Men ellers synes jeg Rom ville have været et fantastisk valg. Vi elsker den by :thumbsupsmileyanim:

0

Vi overvejer et par dage i Dubai og derefter en uge på Maldiverne. Det er en god blanding af storby, shopping og ren afslapning, svømme med hajer og havskildpadder og spa :thumbsupsmileyanim: MEN vi får et tilbud på rejsen til januar, og afhænger lidt af prisen må jeg nok indrømme.

post-39268-1288258099.jpg

post-39268-1288258011.jpg

0