Guest ibenogallan

let sommerdessert?

16 indlæg i dette emne

Vi har lidt problemer med at finde på en dejlig sommerdessert der ikke er så tung til vores bryllup næste sommer.... Vi skal have kaffe og bryllupskage ca. 1 time efter maden, så desserten må ikke være tung...

H2B vil helst ikke have noget traditionelt som frugtsalat, nøddekurv eller lign. Så hvis der er nogen der har idéer til hvad vi så skulle finde på er alle forslag velkomne!

På forhånd tak

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis I skal spise bryllupskagen en time efter I har spist dessert....... Hvad så med at sige, at bryllupskagen er dessert? Evt. sammen med friske bær/frugter?

I det arrangement vi har så er der en 3 retters middag først, som vi betaler for, så vi skal vælge et eller andet.... Friske bær som dessert har vi også snakket om, men h2b var ikke helt vild med ideen, selvom jeg syntes det ville være utrolig lækkert med en tallerken med forskelligt blandet frisk frugt....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan man ikke fravælge den 3-retters og nøjes med to retter?

Ellers Kan man lave en hjertechokoladekage med lidt friske bær, et karamelsegl, et par enkelte blåbær/brombær og lidt pisket 50% piskefløde?

Ost? (En vis procentdel af selskabet vil ikke spise det...)

Hjemmerørt is med friske jordbær...

Synes det er lidt svært med noget sommerligt, som ikke er friske bær... Især når det samtidig skal være let!

0

Del dette indlæg

Jeg synes sagtens, at I kan sige at bryllupskagen er dessert. :thumbsupsmileyanim:

Men I tilfælde af at I vil noget andet, så kigger jeg lige i min gamle dessertopskriftsbog, og ser efter noget, der ser lækkert ud... Det er bare ment som inspiration, men skriv, hvis du vil have opskrift eller billeder på noget af det. :biggrin:

- Kold frugtsoufflé: F.eks. hindbærsoufflé, appelsin- og citronsoufflé, limesoufflé.

- Citron-passionsfrugt syllabub med bær. At dømme ud fra billede og opskrift kan det vist bedst beskrives som en hvidvinsmarieneret frugtsalat med creme...

- Mini-appelsin-cheesecake (Lyder måske tungt med cheesecake, men jeg tror det er frisk med appelsinen + de er ikke så store. De ligner lidt en dessert-version af tarteletter)

- Frugtkebab (det er jo frugtsalat, men på spyd og med honning-kardemomme sirup. Så lidt mere tjekket end den typiske "abemad")

- Papaya-Lime fool (en slags Papaya smoothie, med fløde, så den er godt tyk, men sikkert meget frisk med frugten)

- Jordbær Romanoff (Jordbær i kvarte med cointreau, appelsin, sukker, fløde og flormelis - ser nemt og lækkert ud)

- Champagne-bær terrine (Ser faktisk rigtig rigtig cool ud, synes jeg. Sådan en gele-ting, hvor man skærer skiver og så er der flotte røde bær i)

- Hindbær-miroir (en meget MEGET lyserød kage, der primært består af hindbærmousse)

Og så er mousse og is jo altid godt. :)

(Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet at lave noget af det, da jeg ikke lige er så meget en ørn i et køkken, som jeg gerne ville være, så det er bare forslag ud fra billeder af hvad der så lækkert og friskt ud)

0

Del dette indlæg

Hvis din htb er imod frugt, fordi han synes det er kedeligt, så mind ham evt. om alle de skægge og anderledes frugter, man kunne putte på sådan et fad:

Babykiwier (På størrelse med hindbær og spises med skræl - smager rigtig godt!)

Stjernefrugt

Passionsfrugt

Ananaskirsebær

Litchier (også kaldet kærlighedsfrugt)

Papaya

Mango

Pitahaya (prøv at google den, den er mega flot)

Rambutan

Der er rig mulighed for at det ikke bare skal være "æbler, pærer og bananer". :thumbsupsmileyanim:

Man kunne også anrette det spændende, evt. med interessante saucer (chokoladesovs, rom/karamelsovs, diverse frugtsirupper, honningmarinader osv.)

0

Del dette indlæg

Jeg vil næsten vove at påstå, at alle desserter er lette - hvis portionen er lille nok!!

En stykke cheesecake, der kun fylder 3*3*3cm ser utrolig flot ud, hvis den er anrettet med lidt grønne blade, måske en hindbærcoulis og så ellers intet!

Ja, hvilket som helst stykke kage faktisk...

Eller måske en kold grapesuppe med lidt italiensk is?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes sagtens, at I kan sige at bryllupskagen er dessert. :biggrin:

Men I tilfælde af at I vil noget andet, så kigger jeg lige i min gamle dessertopskriftsbog, og ser efter noget, der ser lækkert ud... Det er bare ment som inspiration, men skriv, hvis du vil have opskrift eller billeder på noget af det. :)

- Kold frugtsoufflé: F.eks. hindbærsoufflé, appelsin- og citronsoufflé, limesoufflé.

- Citron-passionsfrugt syllabub med bær. At dømme ud fra billede og opskrift kan det vist bedst beskrives som en hvidvinsmarieneret frugtsalat med creme...

- Mini-appelsin-cheesecake (Lyder måske tungt med cheesecake, men jeg tror det er frisk med appelsinen + de er ikke så store. De ligner lidt en dessert-version af tarteletter)

- Frugtkebab (det er jo frugtsalat, men på spyd og med honning-kardemomme sirup. Så lidt mere tjekket end den typiske "abemad")

- Papaya-Lime fool (en slags Papaya smoothie, med fløde, så den er godt tyk, men sikkert meget frisk med frugten)

- Jordbær Romanoff (Jordbær i kvarte med cointreau, appelsin, sukker, fløde og flormelis - ser nemt og lækkert ud)

- Champagne-bær terrine (Ser faktisk rigtig rigtig cool ud, synes jeg. Sådan en gele-ting, hvor man skærer skiver og så er der flotte røde bær i)

- Hindbær-miroir (en meget MEGET lyserød kage, der primært består af hindbærmousse)

(Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet at lave noget af det, da jeg ikke lige er så meget en ørn i et køkken, som jeg gerne ville være, så det er bare forslag ud fra billeder af hvad der så lækkert og friskt ud)

Det lyder bare SÅ lækkert! Den der Hindbær-miroir og mini-appelsin-cheesecake kunn jeg godt tænke mig billede og opskrift på hvis du vil sende det i en PM til mig?

Det er godt nok svært at finde på noget når h2b syntes alt man foreslår er for suppe-steg-is-agtigt...... Men flere forslag er hjertelig velkommen! så har han lidt at vælge imllem... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg vil næsten vove at påstå, at alle desserter er lette - hvis portionen er lille nok!!

En stykke cheesecake, der kun fylder 3*3*3cm ser utrolig flot ud, hvis den er anrettet med lidt grønne blade, måske en hindbærcoulis og så ellers intet!

Nu det bare mig der er lidt dum, men hvad er en hindbærcoulis? :thumbsupsmileyanim: og du har helt ret i det med portionerne :biggrin:

0

Del dette indlæg

Nu det bare mig der er lidt dum, men hvad er en hindbærcoulis? :thumbsupsmileyanim: og du har helt ret i det med portionerne :biggrin:

Det er egentlig bare kogt, blendet og siet hindbær - evt. med lidt (flor)sukker. En hindbærsovs!

0

Del dette indlæg

Jeg synes sagtens, at I kan sige at bryllupskagen er dessert. :)

Men I tilfælde af at I vil noget andet, så kigger jeg lige i min gamle dessertopskriftsbog, og ser efter noget, der ser lækkert ud... Det er bare ment som inspiration, men skriv, hvis du vil have opskrift eller billeder på noget af det. :)

Det lyder bare SÅ lækkert! Den der Hindbær-miroir og mini-appelsin-cheesecake kunn jeg godt tænke mig billede og opskrift på hvis du vil sende det i en PM til mig?

Det er godt nok svært at finde på noget når h2b syntes alt man foreslår er for suppe-steg-is-agtigt...... Men flere forslag er hjertelig velkommen! så har han lidt at vælge imllem... :thumbsupsmileyanim:

Jeg er i fuld gang med at skrive opskrifterne til dig på PM. :cheerleader3: Du får lige billede af dem her, jeg synes i hvert fald IKKE, at det er suppe-steg-is-agtigt. :biggrin:

post-43333-1283888242.jpg

post-43333-1283888248.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kunne også få en citron-variation af tiramisu. Det har jeg desværre ikke opskriften på (men det kan sikkert findes på google) men jeg fik det engang på en restaurant, og det smagte supergodt. Frisk og sødt og så var det sådan en lille sag, så det var slet ikke tungt. :thumbsupsmileyanim:

Og så bliver jeg altså nødt til lige at billedspamme noget af det jeg nævnte før:

post-43333-1283890424.jpg

Citron-passionsfrugt syllabub (kan sikkert portionsanrettes)

post-43333-1283890432.jpg

Frugtkebab

post-43333-1283890452.jpg

Limesouffle

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer