Guest janni+2

Ej, jeg får helt stress

15 indlæg i dette emne

Hejsa Piger.

Jeg er ny herinde og har kigget lidt omkring nogle gange nu. Min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne vil giftes til næste sommer, omkring august.

Men pu ha, han har ikke været på knæ indnu og jeg går bare og "venter " på at det sker.

Vi vil gerne holde festen et dejligt sted, hvor jeg faktisk er bange for at der også er mange andre som også gerne vil være og jeg bliver mere og mere nervøs for vi er for sent ude.

Har bare sådan lyst til at ringe der ud og høre om de stadig har ledige datoer eller ej. Men syntes også det er at snyde lidt...

Men så var jeg lige inde og kigge på planlægnings side, par som skal giftes i januar 2012 er gået igang med at planlægge. Ej det ender jo med vi hverken kan få kirke eller fest sted. :-(

Gider hellerikke at blive ved med at presse på derhjemme for det skal jo komme fra ham og ikke fordi jeg siger han skal.

(Bare rolig, han vil gerne giftes, han har bare svært ved at være romantisk og de ting)

Hvor længe i forvejen gik i igang med at planlægge jeres bryllup?

kram janni

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej..

Jeg har en mand der er lige som din. Og det tager åbenbart tid for dem at komme på knæ.

Vi har snakket om engang til 2012. Men jeg føler også at jeg måske snart er nødt til at gå i gang så jeg kan godt forstå dig.

Hvad jeg mener at have læst forskellige steder booker folk det ca et år i forvejen. Men det kommer jo også an på hvor det er henne osv.

Men hvis du ved at stedet kan ske at være lejet ud så ville jeg måske også have lyst til at høre ad om datoer og så tage en snak med manden.

måske det sætter lidt skub i tingene.

Held og lykke med det hele

0

Del dette indlæg

Det lyder lidt som min mand. Jeg er kommet med små hints de sidste 3-4år om at jeg gerne ville giftes på et tidspunkt og han har stadig ikke fattet det (hvornår er det skudår? Så frier jeg).

Et års tid i forvejen er et godt estimat.

Min bor blev gift i sommers. Bruden havde en bestemt kirke i tankerne og tre måneder før kontaktede de kirken (som de ikke hører til i) og spurgte om de kunne booke den på det tidspunkt de havde inviteret os gæster til. Det fandt de så ud af at de ikke kunne. Kirken var booket op tre år frem. De huller der var var til sognebørnene....

Meget kommer an på jeres ønsker. Hvis i fx er parate til et "skævt" tidspunkt er vielsen ikke noget problem.

0

Del dette indlæg

Altså jeg havde nævnt vores dato til min kæreste i over et år og var faktisk lige ved at miste håbet da han gik på knæ. Og jeg havde jo været på BK i et årstid inden og kigget på de forskellige planlægningstråde så jeg havde en ide om hvad jeg ville have.. det kan jeg næsten forstå at du også har?

Med det samme han havde været på knæ gik forberedelserne for alvor igang og vi har de store ting på plads nu (kirke, reception og feststed)

Som en rigtig zilla vil jeg sige dig, tjek du bare op på stedet, ring og hør om de stadig er ledige på din dag, så du kan få lidt ro i sindet.

Og så må du bruge kvindelist til at få din mand på frierfødder for det er desværre først skuddag d. 24 feb 2012... :thumbsupsmileyanim:

Jeg håber det hele kommer til at gå for dig, men husk på at dagen er jeres begges så hvis han ikke er klar, ikke sys det er rigtigt osv så er det vel ligeså vigtigt at han er tilpas som du er det

Mvh

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :biggrin:

Hehe vi skal jo giftes i januar 2012, men vi er altså også rimelig tidligt ude, så det skal du ikke blive stresset over ;) Jeg kunne simpelthen bare ikke vente med at gå igang med planlægningen efter vi havde sat datoen, både fordi det er så spændende og fordi jeg godt kan lide at have styr på det hele.

Er det et bestemt sted du gerne vil have? For som NatasjaW siger, så kan du da altid lige prøve at ringe til dem for at høre om de er ledige der. Hvis de er, så er det bare med at komme igang med at få lokket manden :thumbsupsmileyanim: Hvis de ikke er, og det virkelig er det sted du drømmer om så kunne det vel være en mulighed at vente til det var muligt?

Mvh Lene

0

Del dette indlæg

Vi har haft 2 år til at planlægge og har lavet mange ting selv...... det kan anbefales at have god tid, da man kan købe lidt af gangen og købe når tingene er billigst, så mærker man det ikke så meget i den daglige økonomi ;)

Redigeret af anette.kjar
0

Del dette indlæg

Hejsa Piger.

Jeg er ny herinde og har kigget lidt omkring nogle gange nu. Min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne vil giftes til næste sommer, omkring august.

Men pu ha, han har ikke været på knæ indnu og jeg går bare og "venter " på at det sker.

Vi vil gerne holde festen et dejligt sted, hvor jeg faktisk er bange for at der også er mange andre som også gerne vil være og jeg bliver mere og mere nervøs for vi er for sent ude.

Har bare sådan lyst til at ringe der ud og høre om de stadig har ledige datoer eller ej. Men syntes også det er at snyde lidt...

Men så var jeg lige inde og kigge på planlægnings side, par som skal giftes i januar 2012 er gået igang med at planlægge. Ej det ender jo med vi hverken kan få kirke eller fest sted. :-(

Gider hellerikke at blive ved med at presse på derhjemme for det skal jo komme fra ham og ikke fordi jeg siger han skal.

(Bare rolig, han vil gerne giftes, han har bare svært ved at være romantisk og de ting)

Hvor længe i forvejen gik i igang med at planlægge jeres bryllup?

kram janni

Jeg har hørt nogle gøre det på 6 uger, mens jeg har haft 4 måneder.. Så ånd du bare roligt ud - du skal nok nå det hele :)

:biggrin:

Min mand bag mig mener det tager 2 dage at lave et bryllup :P men sådan er mænd jo.. hehe :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi brugte 8 mdr på at planlægge, og vi havde en dato i tankerne, men der kunne vi ikke få kirken, så rykkede vi det en uge frem.

Men jeg tror at hvis det ikke lige skal være en helt bestemt dato så kan det godt lade sig gøre, men kommer nok også an på hvor man vil holde festen. Vi holdte vores i et fest telt, så det var ikke et problem om der var ledigt...

0

Del dette indlæg

Jeg har hørt om nogen, der kan ordne det hele på få uger, så I skal nok nå det. :thumbsupsmileyanim:

Personligt startede vi dog planlægningen omkring 17 mdr før, hvilket jeg synes var rigtig rart, fordi jeg godt kan lide at være i god tid, og fordi jeg (/vi) ikke er så spontane og gerne vil vende og dreje alting før vi beslutter os. Der er også flere valgmuligheder, hvis I er ude i god tid.

Jeg tænker lidt om din kæreste er "med på" at du forventer at han frier? Der er jo også de par, der bare aftaler at man bliver gift, og så er det det, og hvis du så ikke vil planlægge noget før han frier... Ja, så kan der måske gå LANG tid. Der er vel heller ikke nogen, der siger at man ikke må starte planlægning før man er friet til. Jeg synes i hvert fald ikke, at det er snyd. :biggrin: Hvis I er enige om, at I vil gifes til sommer, så synes jeg bare at I skal gå igang, og så kan du håbe (og vi kan krydse fingre for) at manden kommer på knæ på et tidspunkt undervejs i planlægningen. :)

Nu ser jeg så at du har sat jeres dato til "30/7", og der vil jeg godt lige indskyde også, at hvis I vil holde bryllup i sommerferien, så tror jeg, at det er ekstra smart at få datoen på plads i en fart, så I kan melde datoen ud til gæsterne. Ellers risikerer I at de alle er på Mallorca på jeres store dag ;)

Held og lykke, jeg håber at han snart kommer på knæ! :)

0

Del dette indlæg

Det behøver vel ikke og være manden der frier. Selv spurgte jeg bare manden en helt tilfældig aften om vi ikke skulle blive gift og jo det kunne vi da godt og så valgte vi en dato. Han friede aldrig, men vi har da i næste uge været gift i 4 år.

Redigeret af Ninkaninus2000
0

Del dette indlæg

Hejsa

Min kæreste er også noget nær helt og aldeles uromantisk, og tager ikke inititativ på den front overhovedet, hvis ikke han bliver opfordret til det eller fortalt at han SKAL. hehe(ikke er mig dog)

Jeg spurgte ham, om han overhovedte havde lyst til at blive gift. For hvis han ikke havde lyst var det bare sådan. Han skulle på ingen måde føle sig tvunget til det eller noget, for vi har jo levet sammen i noget nær 7-8 år uden at være gift, så det kunne nok lade sig gøre at fortsætte sådan. Det havde han bestemt. Så spurgte jeg, hvad der holdt ham tilbage, og det var frygten for, at det ville blive for dyrt og vi så ikke havde råd til det, eller i værste fald måtte ud og låne til det.

Da sagde jeg til ham, at vi med tiden ikke ville få mere eller mindre råd, end det vi havde nu. Og at vi selvfølgelig ikke skulle giftes på et slot, og jeg ikke skulle have en kjole til 10-20.000. Også at vi(jeg) ville kigge efter gode tilbud på mad, drikke osv.

Han skulle simpelthen have ro i sindet omkring det og så selvfølgelig et kærligt spark!!!

Måske vil nogle kalde det at manipulere en smule, og det er da heller ikke alle, der er enige i, at man på den måde skal hjælpe ham på vej. Men sådan er min kæreste nu engang. At fejre årsdag, forkæle, komme med blomster osv. er IKKE en del af vores forhold, for sådan er han bare ikke. MEDMINDRE nogen minder ham om at skal være det, for det er ikke fordi han ikke vil/har lyst til det. Han tænker bare overhovedet ikke på det. Men så er der så mange andre ting ved ham, som bare er vidunderligt.

Mht. planlægning, så har vi otte mdr. til det, og har indtil videre, kirke, lokale, barnepige, servering og mad klar. Nogle ting er undevejs, som musik, kjole, og overvejelser omkring farve, invitationer osv.

Så det er hvad man gør det til tror jeg, og så hvordan man er indrettet. Som en skriver, så kan hende og hendes kæreste godt lide at vende og dreje tingene, og så er der nogen, der pejer og vælger med det samme.

Du skal skam nok nå det hele!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hørt om nogen, der kan ordne det hele på få uger, så I skal nok nå det. :thumbsupsmileyanim:

Personligt startede vi dog planlægningen omkring 17 mdr før, hvilket jeg synes var rigtig rart, fordi jeg godt kan lide at være i god tid, og fordi jeg (/vi) ikke er så spontane og gerne vil vende og dreje alting før vi beslutter os. Der er også flere valgmuligheder, hvis I er ude i god tid.

Jeg tænker lidt om din kæreste er "med på" at du forventer at han frier? Der er jo også de par, der bare aftaler at man bliver gift, og så er det det, og hvis du så ikke vil planlægge noget før han frier... Ja, så kan der måske gå LANG tid. Der er vel heller ikke nogen, der siger at man ikke må starte planlægning før man er friet til. Jeg synes i hvert fald ikke, at det er snyd. :thumbsupsmileyanim: Hvis I er enige om, at I vil gifes til sommer, så synes jeg bare at I skal gå igang, og så kan du håbe (og vi kan krydse fingre for) at manden kommer på knæ på et tidspunkt undervejs i planlægningen. :ilovebryllupsklar:

Nu ser jeg så at du har sat jeres dato til "30/7", og der vil jeg godt lige indskyde også, at hvis I vil holde bryllup i sommerferien, så tror jeg, at det er ekstra smart at få datoen på plads i en fart, så I kan melde datoen ud til gæsterne. Ellers risikerer I at de alle er på Mallorca på jeres store dag ;)

Held og lykke, jeg håber at han snart kommer på knæ! :rolleyes:

Hejsa

Tak for dit svar. Datoen som står i min profil er ikke nogen fast dato. Blot en jeg skrev ind da jeg oprettede den.

Min kæreste er helt med på at jeg ønsker han skal fri osv. Vi pjatter ofte med det og der er ingen pres fra min side, kun lidt små hints:-)

Jeg har det sådan at hvis han først frier om 2 mdr og vi ikke kan få stedet jeg gerne vil hen må vi finde noget andet. Men jeg ville nu gerne der ud hvor der er en smuk sø, park og det kunne blive en helt fantastisk sommer aften lige netop der. Men jeg håber snart han falder på knæ.

Knus Janni

Ps. har faktisk sendt dem en mail for at høre om de har ledige datoer hen på sensommeren, har bare ikke fået noget svar retur.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Min kæreste er også noget nær helt og aldeles uromantisk, og tager ikke inititativ på den front overhovedet, hvis ikke han bliver opfordret til det eller fortalt at han SKAL. hehe(ikke er mig dog)

Jeg spurgte ham, om han overhovedte havde lyst til at blive gift. For hvis han ikke havde lyst var det bare sådan. Han skulle på ingen måde føle sig tvunget til det eller noget, for vi har jo levet sammen i noget nær 7-8 år uden at være gift, så det kunne nok lade sig gøre at fortsætte sådan. Det havde han bestemt. Så spurgte jeg, hvad der holdt ham tilbage, og det var frygten for, at det ville blive for dyrt og vi så ikke havde råd til det, eller i værste fald måtte ud og låne til det.

Da sagde jeg til ham, at vi med tiden ikke ville få mere eller mindre råd, end det vi havde nu. Og at vi selvfølgelig ikke skulle giftes på et slot, og jeg ikke skulle have en kjole til 10-20.000. Også at vi(jeg) ville kigge efter gode tilbud på mad, drikke osv.

Han skulle simpelthen have ro i sindet omkring det og så selvfølgelig et kærligt spark!!!

Måske vil nogle kalde det at manipulere en smule, og det er da heller ikke alle, der er enige i, at man på den måde skal hjælpe ham på vej. Men sådan er min kæreste nu engang. At fejre årsdag, forkæle, komme med blomster osv. er IKKE en del af vores forhold, for sådan er han bare ikke. MEDMINDRE nogen minder ham om at skal være det, for det er ikke fordi han ikke vil/har lyst til det. Han tænker bare overhovedet ikke på det. Men så er der så mange andre ting ved ham, som bare er vidunderligt.Mht. planlægning, så har vi otte mdr. til det, og har indtil videre, kirke, lokale, barnepige, servering og mad klar. Nogle ting er undevejs, som musik, kjole, og overvejelser omkring farve, invitationer osv.

Så det er hvad man gør det til tror jeg, og så hvordan man er indrettet. Som en skriver, så kan hende og hendes kæreste godt lide at vende og dreje tingene, og så er der nogen, der pejer og vælger med det samme.

Du skal skam nok nå det hele!!!

Min kæreste lyder præsis som din. Han taler dog meget om at vi skal giftes osv, for han ved det gør mig helt blød når han bringer det på banen. Ang. økonomi har jeg snakket om en pris på max 70000 kr, det er mange penge men noget vi sagtens kan spare sammen. Men helt i starten syntes han det var mange penge at bruge på en fest. Men efter vi holdet min 30 års fødselsdag og han så hvilken fest og glæde det har givet er han med på det nu. Ikke at den var så dyr.

Men jeg må bare vente for han kan godt overrasket når han virkelig prøver... Men du beskriver vores kærester rigtig godt :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer