DitteWisti

Tradition for at bruden ikke må se brudgommens tøj

22 indlæg i dette emne

Forleden weekend fik jeg snakket med min mands kusine om at vi skulle have købt et nyt jakkesæt til ham, hvortil hun sagde at det måtte jeg da ikke se..

Der blev jeg lidt paf, for det vidste jeg ikke :respekt: Men jeg synes nu det er en meget fin ting for så har jeg også noget at glæde mig til (UDOVER alt det andet :thumbsupsmileyanim: )

Så jeg fik lavet en aftale med hende at hun tog med ham ud og fik købt et jakkesæt med skjorte og slips, og det skulle vist klæde ham rigtig godt (min mand er forfærdelig hot i et jakkesæt, så jeg glæder mig endnu mere :P)

Men kendte I til traditionen?

Redigeret af DitteWisti
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke så meget inde i det, men jeg troede at bruden skulle med ud og vælge gommens tøj.

Det har jeg da sagt til min kæreste at jeg gerne vil til den tid, fordi jeg har på fornemmelsen at det for ham er noget der hurtigt skal overståes.

Og jeg har da hørt flere der har været med ude og vælge mandens tøj.

0

Del dette indlæg

Det har jeg nu aldrig hørt om.

Og jeg regner da med at min htb gerne vil have hjælp til at vælge. Desuden har jeg da også set hans sko.

Egentlig er jeg ikke så sart på det punkt. Det eneste han ikke må se er min kjole. Men jeg har fx spurgt om hans mening mht. til mine sko. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lidt en ide om, at det er nogle mænd der har fundet på det, fordi de føler sig snydt og gerne vil ha noget at holde hemmeligt :thumbsupsmileyanim: Min h-t-b er osse hoppet med på den vogn, og han nyder i fulde drag at jeg ikke aner hvad han skal have på..

0

Del dette indlæg

Jeg tror bestemt jeg skal med ud og hjælpe min kæreste lidt på det område ;) Og så er jeg sikker på han finder noget der passer til min kjole :respekt: men hvis du gerne vil overraskes synes jeg da helt bestemt det er en fin ide :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det vi har gjort er at jeg har set alt det tøj han skal have på, men ikke sammen.. Vi købte jakkesættet i Lyngby storcenter.. bestilte kravat og vest i Lilly og købte skjorten i Næstvedcentret..

Så jeg kender det hele men har kun en idé om hvordan det ser ud sammen, så der er også en overraskelse til mig.

Men vi går ikke op i om man må eller ej.. Vi syntes det er lidt sjovt sådan..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det vi har gjort er at jeg har set alt det tøj han skal have på, men ikke sammen.. Vi købte jakkesættet i Lyngby storcenter.. bestilte kravat og vest i Lilly og købte skjorten i Næstvedcentret..

Så jeg kender det hele men har kun en idé om hvordan det ser ud sammen, så der er også en overraskelse til mig.

Har han så set din kjole? Eller dér følger i traditionen? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg tror ikke det er en situation som sådan, men det er godt nok også måden vi gør det på - altså jeg ser ikke HTBs tøj før kirken. Er da lidt nervøs, da han generelt ikke rigtig går op i tøj, men han tager sin søster med, så det skal nok gå... :thumbsupsmileyanim: Og jeg kan faktisk godt lide tanken om at han også har hemmeligheder og overraskelser. :respekt: - Jeg regner dog med at søsteren skal se min kjole og have en stofprøve og evt. et billede af mig i kjolen (som htb selvfølgelig ikke må se) så hun kan fornemme om det "passer" sammen i farver og sådan :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg tror ikke det er en situation som sådan, men det er godt nok også måden vi gør det på - altså jeg ser ikke HTBs tøj før kirken. Er da lidt nervøs, da han generelt ikke rigtig går op i tøj, men han tager sin søster med, så det skal nok gå... :respekt: Og jeg kan faktisk godt lide tanken om at han også har hemmeligheder og overraskelser. :bearhug: - Jeg regner dog med at søsteren skal se min kjole og have en stofprøve og evt. et billede af mig i kjolen (som htb selvfølgelig ikke må se) så hun kan fornemme om det "passer" sammen i farver og sådan :)

Ja det var da egentligt smart :D :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har faktisk godt hørt om det... Måske fordi min kæreste var med sin bedste ved ude og finde hans tøj, da vennen skulle giftes for et par år siden.

Så jeg har taget det for givet, at det nu er omvendt -. at vennen skal med min kæreste ud og finde noget tøj, som jeg ikke må se.

Og jeg glæder mig over ikke at have set det. Vi joker også lidt om, hvilken slags tøj han skal have på :-)

Mvh Sarah

0

Del dette indlæg

Jeg har faktisk godt hørt om det... Måske fordi min kæreste var med sin bedste ved ude og finde hans tøj, da vennen skulle giftes for et par år siden.

Så jeg har taget det for givet, at det nu er omvendt -. at vennen skal med min kæreste ud og finde noget tøj, som jeg ikke må se.

Og jeg glæder mig over ikke at have set det. Vi joker også lidt om, hvilken slags tøj han skal have på :-)

Mvh Sarah

Gør min *desværre* også.. Han truer med at møde op i joggins bukser og cardigan :thumbsupsmileyanim::o ARRRRH :P hehe

0

Del dette indlæg

Nej det vil han ikke.. det er kun min mor der har set kjolen..

0

Del dette indlæg

Nej det vil han ikke.. det er kun min mor der har set kjolen..

Ja ok ^^ På selve dagen får han ikke lov til at slippe :P Hehe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har heller aldrig hørt om den tradition før. Mon ikke den er nyere og som før nævnt overført fra at gommen ikke må se brudens tøj?

Men min mand mente heller ikke, at jeg måtte se hans tøj før i kirken. Så han havde sin mor med ude og købe sit sæt, hun havde set et billede af min kjole. Og jeg må indrømme, at det var lidt fedt at komme ind af kirkedøren og op af gulvet til min skønne mand og blive dejlig positiv overrasket over hans flotte valg af tøj. For her viste han, at han virkelig også havde gået op i, at han skulle se godt ud for mig. :-) så jeg kan anbefale det, at lade dem selv bestemme og købe tøjet selv, uden at vi som bruden og kvinde står og vogter over valget

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer