Meggers

Hvid vs. Ivory

24 indlæg i dette emne

Jeg valgte jo min kjole i lørdags - og jeg knuselsker den! MEN, den skal bestilles hjem, og kan bestilles i både helt kridhvid eller ivoryhvid... Og først lå det helt naturligt for mig at den skulle være i ivory, fordi det var den farve, jeg havde prøvet den i, og sådan synes jeg jo at den var superflot. Men nu er jeg faktisk i tvivl.

Synes jeg har hørt, at det helt kridhvide er bedre, hvis man er en meget lys pige? Men omvendt synes jeg at LANGT de fleste kjoler på markedet er ivory, og jeg synes jo også at kjolen var flot i den farve, jeg havde på... Og jeg har jo desværre heller ikke mulighed for at prøve den i HELT hvid, da jeg jo i så fald skal bestille den hjem (og så sender de jo nok ikke kjolen retur for at jeg kan få den i ivory, hvis jeg så hellere ville have det)

Hvad har I valgt, og tror I at HELT hvid ville være bedre til mig, end ivory? :thumbsupsmileyanim:

I får lige et par forskellige billeder af den smukke sag, så I kan se den i forskelligt lys (Sløret skal nok være langt istedet for det korte):

post-43333-1288610589.jpg

post-43333-1288610807.jpg

post-43333-1288610895.jpg

post-43333-1288610951.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

WAUW - hvor er det bare en fantastisk kjole og hvor ser du smuk ud i den. Min kjole er ivory, og syner jo "hvid", så jeg synes uden tvivl at du skal bestille den i ivory, det tror jeg netop der vil klæde dig nu du er lys, og det er nu engang bare meget pænere end den helt kridhvide. Det er for stort et sats at tage den hvide når du ikke har prøvet den, eller kan se den inden.

0

Del dette indlæg

Du skal helt sikkert vælge den i ivory! Kridhvid synes jeg er forfærdelig - det er jo hvidt og papir. Jeg så nogle helt hvide kjoler i Lucca i Sindal, og jeg synes det ser forfærdeligt ud. Ivory er for mig også hvid, men uden er være ligbleg.

IVROY!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Du er jo gudesmuk i den du prøver :thumbsupsmileyanim:

Har også hørt som du har at vi der er lyse er pænere i helt hvid, du ku jo prøve med to stykker stof et Ivory og et hvidt,

sætte det op under kæbebenet i hver side på en gang, på den måde kan du se hviken der gir mest til dit ansigt.

Jeg skal i Ivory og jeg er ligeså lys som dig ;o)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh syns det er svært - du er gudesmuk i den ivory, så måske er det bedst at holde sig til den??

Inden jeg skulle ud og finde kjole snakkede jeg med "min skrædder", og ud fra sådan noget hudtoneanalyse fik jeg at vide, at jeg skulle gå efter en kridhvid.. Men tror osse det er meget subjektivt..

0

Del dette indlæg

Det er svært at bedømme, om helt hvid er pænere til dig end ivory, når man kun har din kjole i ivory at bedømme ud fra. Når det så er sagt, så synes jeg, at du ser rigtig smuk ud i ivory, så hvorfor overhovedet overveje hvid :) Du skal nok bare lade være med at tænke så meget over det, selvom det sikkert er svært :) Og så stemmer jeg forresten også for langt slør kontra kort - Synes bestemt det vil passe godt til prinsessestilen :thumbsupsmileyanim:

:balloon: Så, IVORY it is! - Er i øvrigt også den farve min egen kjole har ;)

0

Del dette indlæg

Det som jeg har fået fortalt er at man normalt kun er flot i hvid, hvis man er af farvetypen "vinter". Det er ikke nødvendigvis så meget med om man er lys eller mørk, men mere noget med hudens undertoner. Jeg vil mene at ivory er det sikre valg :thumbsupsmileyanim:

Kan du ikke prøve en helt hvid kjole - bare for at se? - ikke nødvendigvis samme model

0

Del dette indlæg

Vinter

Vintertypen er kold og kontrastfuld i sine farver. Mørkt hår og en hud med blålige undertoner, der enten er meget bleg eller meget mørk karakteriserer vintertypen. Sydeuropæere, asiater og afrikanere er typisk vintertyper.

Dette står der om vinter:

Som vinterpige er du smukkest i stærke, psykedeliske farver med kolde undertoner. Du kan bære store kontraster i dit udtryk, og kan både dyrke helt lyse og helt mørke nuancer. Farver som sort, hvid, bordeaux og isblå i blanke stoffer står godt til dit dramatiske udseende. Du ser dejligst ud i smykker af sølv, men kan mixe med lidt guld.

http://www.oestrogen.dk/Mode/Shopping/Farv...eder%20dig.aspx

Umiddelbart virker du som sommer??? Måske derfor bør du vælge en ivory

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg melder mig i koret, jeg syntes også du skal vælge den i ivory. Mine meninger er lidt lige som ChariteK, jeg syntes også at hvid blive lidt kunstigt. Og min egen kjole er også ivory.

Og må lige sige igen, at du ser sssssåååååå fantastisk ud. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Dejligt med en masse gode og hurtige svar! :)

Måske skulle jeg egentlig bare have bekræftet, at ivory ikke så helt forkert ud til mig. :cheerleader3:

Overvejer lidt at prøve en helt hvid kjole bare for at se farven til mig, men jeg tror nu at I har ret i at jeg skal have ivory. Skrækken gik nok også på, om kjolen kom til at se "gul" ud, men har lige siddet og gloet billeder fra tråden med brudekjoler og jeg synes jo ikke at en eneste af kjolerne virker gul, selvom rigtig mange af dem vist er ivory... Bed særligt mærke i Miss-Mettes kjole, som jo er SMUKT hvid, selvom jeg helt bestemt mener at den "hedder" ivory...

Miss-Lena: God info! :) Og jeg er HELT klart ikke en vintertype! Der er ikke meget kontrast over mig, jeg er ikke til psykedeliske farver, jeg er klart en guldpige. Jeg tror måske, at jeg er en forårstype, selvom jeg ikke synes at jeg HELT passer ind i nogle af kategorierne. :bearhug:

Louisetina: Kan du forklare, hvorfor du skulle gå efter helt hvid? Efter Miss-Lenas forklaring synes jeg nemlig ikke at du ligner en vintertype? (Der er ikke meget asiat eller afrikaner over dig :balloon: )

Og tak for alle jeres søde ord om kjolen også :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bakker op om Lena.

Det handler om ens hudtone. Jeg er også lyshåret, men kunne absolut ikke have kridhvid da min hud ar gyldne undertoner. Det ser ud til at du har rødlige undertoner i din hud, og så ville jeg altså også vælge ivory. Hvid vil være alt for "koldt" til din hud.

Alle de valg, hva Mette?! ;)

0

Del dette indlæg

Bakker op om Lena.

Det handler om ens hudtone. Jeg er også lyshåret, men kunne absolut ikke have kridhvid da min hud ar gyldne undertoner. Det ser ud til at du har rødlige undertoner i din hud, og så ville jeg altså også vælge ivory. Hvid vil være alt for "koldt" til din hud.

Alle de valg, hva Mette?! ;)

Ja, jeg er slet slet ikke god til valg. :thumbsupsmileyanim:

Men ja, jeg har helt klart rødlige undertoner i huden, og også meget tendens til at rødme og "blusse" (hvilket især ses omkring mit kraveben på nærbilledet af toppen - sådan ser jeg altid ud et eller andet sted i min hud) så I har jo nok (igen-igen) ret: Det skal jo nok være ivory :balloon:

(Og det SKAL være langt slør! Har jeg netop besluttet!)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Louisetina: Kan du forklare, hvorfor du skulle gå efter helt hvid? Efter Miss-Lenas forklaring synes jeg nemlig ikke at du ligner en vintertype? (Der er ikke meget asiat eller afrikaner over dig :thumbsupsmileyanim: )

:grin2: Hæ hæ nej det har du ret i.. Det er noget med, at min hudtone er mere til "kolde" farver, lys lilla, kridhvid, grå, sart lyserød fx, vist noget med at den er mere blålig, hvor din tone nok er mere rødlig..

0

Del dette indlæg

Tja, jeg er bestemt ikke nogen vintertype. Trods det valgte jeg en hvid kjole, og jeg synes selv det var det helt rette valg :balloon:

Så jeg synes du skal prøve en hvid kjole bare for at sammenligne. Dog synes jeg den ivory er fantastisk smuk til dig :thumbsupsmileyanim:

Hehe, jamen ja... Du forvirrer mig også lidt, for synes jo at du "bryder alle farveregler" og du så jo helt fantastisk ud! Må lige overveje mulighederne for at få prøvet en hvid kjole, men ellers er jeg i hvert fald glad for at få bekræftet at ivory også er flot :)

Louisetina: Kan du forklare, hvorfor du skulle gå efter helt hvid? Efter Miss-Lenas forklaring synes jeg nemlig ikke at du ligner en vintertype? (Der er ikke meget asiat eller afrikaner over dig :) )

:grin2: Hæ hæ nej det har du ret i.. Det er noget med, at min hudtone er mere til "kolde" farver, lys lilla, kridhvid, grå, sart lyserød fx, vist noget med at den er mere blålig, hvor din tone nok er mere rødlig..

Makes sence. Synes egentlig, at jeg kan gå i de fleste farver, men der kan godt være noget om, at jeg skal tage en ekstra gang sol/pudder hvis jeg skal have f.eks. en helt hvid bluse eller lyslilla eller gråt tøj på...

0

Del dette indlæg

Jeg synes, at det kan være lidt svært at vurdere det med farver ud fra et fotografi...

Jeg er også ret lys (med tendens til rødmen), og jeg prøvede min kjole både i hvid og i ivory - og alle var enige om, at den hvide var klart flottest til mig! Men det var en silkekjole, så den var ikke helt kridhvid....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg synes kjolen ser flot ud på dig så det er måske din farve. men hvis det var mig ville jeg da lige prøve en kjole i hvid, bare for at tjekke. min kjole er "rigtig" hvid og jeg synes ikke jeg bliver helt bleg, selv om jeg også altid har sagt at min kjole aldrig skulle være "rigtig/ren" hvid men man har jo et standpunkt til man tager et nyt :)

0

Del dette indlæg

Hvilken drømmekjole!! Du er simpel hen gudesmuk!!!!!!

Hvis du er vildt meget i tvivl om farve, så løb ned i en butik og kast en tilfældig helt hvid kjole på. Bare for at se om farven er bedre til dig end den anden :)

0

Del dette indlæg

Jeg valgte jo min kjole i lørdags - og jeg knuselsker den! MEN, den skal bestilles hjem, og kan bestilles i både helt kridhvid eller ivoryhvid... Og først lå det helt naturligt for mig at den skulle være i ivory, fordi det var den farve, jeg havde prøvet den i, og sådan synes jeg jo at den var superflot. Men nu er jeg faktisk i tvivl.

Synes jeg har hørt, at det helt kridhvide er bedre, hvis man er en meget lys pige? Men omvendt synes jeg at LANGT de fleste kjoler på markedet er ivory, og jeg synes jo også at kjolen var flot i den farve, jeg havde på... Og jeg har jo desværre heller ikke mulighed for at prøve den i HELT hvid, da jeg jo i så fald skal bestille den hjem (og så sender de jo nok ikke kjolen retur for at jeg kan få den i ivory, hvis jeg så hellere ville have det)

Hvad har I valgt, og tror I at HELT hvid ville være bedre til mig, end ivory? :)

I får lige et par forskellige billeder af den smukke sag, så I kan se den i forskelligt lys (Sløret skal nok være langt istedet for det korte):

post-43333-1288610589.jpg

post-43333-1288610807.jpg

post-43333-1288610895.jpg

post-43333-1288610951.jpg

Fantastisk kljole!!!!!

Mht. farve - Hvid er mere praktisk når man skal vælge tilbehør. Kridthvid er jo bare kridthvid. Så når man skal have slør, taske osv. er der ingen risiko for at man ikke kan finde tilbehøret i samme niuance. Sådan er det desværre med de forskellige "knækket" hvide farver. Navnet afhænger af hvad producenter lige vælger at kalde deres "knækket" hvid. Man kan risikere at man få svært ved at finde tilbehøret i den ønskede model i en niuance der matcher kjolens. Men det var så den praktiske side af sagen.

Kridthvid er en koldt farve, hvor imod ivory (eller hvad man ellers vælger at kalde den anden farve) er en varmere farve. Personligt vil jeg nok vælge kridthvid fordi jeg er ret mørk selv og det klæder mig bedst, men det er jo smag og behag. Har du ikke mulighed for at hoppe i hvilken som helst anden brudekjole i kridthvid for at se hvordan farven klæder dig? Så vil du måske få nememre ved at bestemme dig.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer