muffi

Brudebuketten

15 indlæg i dette emne

Jeg ser mange skriver de selv bestiller brudebukketten.

Men er det ikke meningen at man først ser sin buket i våbenhuset når man kommer til kirken, for det er jo manden som skal sørge for den??

Jeg synes faktisk det er rigtig sødt hvis manden sørger for den. Og min skal så ikke være fra en blomsterbutik, men vi har aftalt at børnene finder blomster i haven og vejkanten og sætter dem sammen til en fin buket. Så passer den nok ikke ind i farvetemaet, men det er en måde at få børnene til at være med :thumbsupsmileyanim:

Hvad har i andre af tanker omkring buketten? Skal den være stor, bestemte blomster, laves af en bestemt??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand fik at vide at det ville passe med lill, creme og pink/rosa.

Han fik frie hænder (med hjælp fra "blomsterdamen") og 3 forslag til buketter. Her er hans resultat :boohoo:

Min smukke buket.

Den klarede han da super fint :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her vælger jeg selv..

1. Fordi jeg VIL..

2. Fordi det er min mor der laver den :thumbsupsmileyanim:

Jeg er med på traditionerne, men mange af dem ændrer jeg nu lidt som jeg lige syntes at det passer med mig, os og dem vi er som par.. Traditionelle med et tvist :)

1. Det synes jeg er en super fin grund :)

2. Ikke dårligt. Så er hun sikkert helt med på hvad du gerne vil have :boohoo:

Der er sikkert heller ikke mange mænd der har noget imod at slippe for denne "pligt". Men jeg kan nu godt lide tanken om at vi kvinder ikke får lov at bestemme det hele, at vi kan blive overrasket over noget som manden har stået for. :-)

0

Del dette indlæg

Det får Christian lov til at stå for - helt selv, han vil gerne høre hvilke blomster jeg godt kan lide og hvilke nogen jeg slet ikke kan lide, men mere kommer jeg ikke til at sige om den sag.

Grund - han ville gerne :boohoo: så må frk. kontrolfreak her altså lige tage sig lidt sammen og give ham plads :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hos os er det også HTB der står for blomsterne, for kan rigtig godt lide at have traditionerne med, men han har bedt om lidt hjælp, så jeg har fundet 7 billeder af buketter jeg rigtig godt kan lide så har han lidt til inspiration :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi har to løsningsmuligheder:

1. jeg binder den selv (måske får han lov at vælge blomster, evt sammen med børnene).

2. han står for det hele og en fælles bekendt binder den.

men ikke på vilkår om jeg vil betale en blomsterbinder for at gøre det. Dertil er jeg for nærig og kan selv (og elsker at arbejde med blomster).

Jeg skal forresten også selv lave alle dekorationerne til bordene, hvad jeg så end beslutter mig for af blomster (kommer lidt an på pigernes kjoler :cheerleader3: )

men jeg er egentlig vild med ideen om at lade børnene plukke blomsterne. :thumbsupsmileyanim:

Min svigerinde bad alle pigerne om at tage en blomst med, som symboliserede parret og så fik hun en veninde til at binde buketten sammen lige inden hun gik ned ad gulvet. Det var en fantastisk ide, til den mere vovet brud.

Redigeret af kilden
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vælger en lidt alternativ version - min kommende mand binder brudebuketten.

Personligt er jeg ikke ret vild med store fint-bundne buketter - vil hellere have en, der er lidt mere tilfældig, vild og helt sin egen. Derfor skal han binde den og det gør bestemt ikke noget, at den er lidt skæv og med mange forskellige blomster :thumbsupsmileyanim: (har dog sagt, at der gerne må være geoginer i, da de også kommer på bordene).

Ideen med at lade børnene vælge blomsterne eller lade gæsterne medbringe dem, synes jeg også er ret hyggelig og sød.

0

Del dette indlæg

Jeg tror, at min kæreste køber den. Men har igen og igen og igen og igen understreget over for ham, at georginer er min absolutte yndlingsblomst. Og det er også det, som borddekorationerne skal bestå af :thumbsupsmileyanim:

Så går ud fra, at han spiller det sikre kort :D

0

Del dette indlæg

Vi vælger en lidt alternativ version - min kommende mand binder brudebuketten.

Personligt er jeg ikke ret vild med store fint-bundne buketter - vil hellere have en, der er lidt mere tilfældig, vild og helt sin egen. Derfor skal han binde den og det gør bestemt ikke noget, at den er lidt skæv og med mange forskellige blomster :cheerleader3: (har dog sagt, at der gerne må være geoginer i, da de også kommer på bordene).

Ideen med at lade børnene vælge blomsterne eller lade gæsterne medbringe dem, synes jeg også er ret hyggelig og sød.

Det synes jeg er vildt fantastisk :thumbsupsmileyanim: Fedt at han tør kaste sig ud i det. Og fedt at du gerne vil have han gør det...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har to løsningsmuligheder:

1. jeg binder den selv (måske får han lov at vælge blomster, evt sammen med børnene).

2. han står for det hele og en fælles bekendt binder den.

men ikke på vilkår om jeg vil betale en blomsterbinder for at gøre det. Dertil er jeg for nærig og kan selv (og elsker at arbejde med blomster).

Jeg skal forresten også selv lave alle dekorationerne til bordene, hvad jeg så end beslutter mig for af blomster (kommer lidt an på pigernes kjoler -HAHA- )

men jeg er egentlig vild med ideen om at lade børnene plukke blomsterne. :thumbsupsmileyanim:

Min svigerinde bad alle pigerne om at tage en blomst med, som symboliserede parret og så fik hun en veninde til at binde buketten sammen lige inden hun gik ned ad gulvet. Det var en fantastisk ide, til den mere vovet brud.

Ideen med at gæsterne medbringer blomster synes jeg er super fed :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

En lille historie, for at fortælle, hvorfor jeg trygt overlader alle blomsterne til Keld i anledning af velsignelsen af vores kobberbryllup:

Da jeg stod af toget på Fredericia Banegård 1. gang jeg skulle møde Keld, havde han købt den smukkeste, langstilkede mørkerøde rose til mig - behøver vel ikke at sige, jeg blev glad? -HAHA-

15 år efter, fejrer vi kobberbryllup, og Keld har sagt, at den mørkerøde rose er gennemgående tema i blomsterne til vores kobberbryllup: I brudebuketten - i kirkepynten - samt i borddekorationerne :b223:

Ja, jeg er vist gift med en rigtig gammeldaws romantiker - og jeg nyder det!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer