Guest janni+2

Billeder brug efter bryllupet...

8 indlæg i dette emne

Hejsa Piger.

Min kæreste er af den mening at vi ikke skal betale for en fotograf til vores bryllup, da vi har to i familien som tager billeder og har det rigtige udstyr. Jeg er af den mening at jeg ikke vil bede mine gæster om at skulle sørge for at tage billeder hele dagen.

Jeg har fundet en billig fotograf som skal have 3500 kr for at være med hele dagen. Det syntes jeg er billigt.

Så snakkede jeg med min kusine som blev gift for nogle år siden. Hun sagde hun godt kunne følge kæresten om en fotograf en hel dag, for alle de billeder vil man slet ikke få brugt efterfølgende. Hun siger hun kun har brugt de parbilleder og billeder af dem selv, resten ligger bare. Det tror jeg vil blive det samme hos os så jeg kan godt se vi nok ikke skal have en fotograf til hele dagen. Men vi snakkede om at vidio optagelser ville være noget sjovere.

Her til morgen kom jeg i tanke om at hende jeg har lånt min kjole af, er fotograf i fritiden og hun vil meget gerne tage vores billeder og er også god til det.

Hun er en venindes veninde men jeg syntes super godt om hende og vil faktisk gerne have hende med på vores dag. Hun har også sagt hun vil med til min polter selv om vi ikke kender hinanden ret meget.

Men hvad er jeres tanker om billederne efter bryllupet? Til jer som er gift, har i brugt billederne særlig meget.

Jeg vil gerne have billeder fra jeg stå op, hele forvandlingen osv. og jeg ved hun helt sikkert vil gøre det for mig.

Ville i bruge sådan en mulighed eller betale de penge det koster for en fotograf???

Knus Janni

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Find de penge til den fotograf.... Vi havde det ikke, for såååå mange ville jo fotografere alligevel.

Men men men.. og suk.... vi mangler det pæne billede og jeg har ikke et billede med min kjole og slør bagfra :thumbsupsmileyanim: billeder fra fester har vi masser af. Så jeg vil anbefale en fotograf til nogle "pæne" billeder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tendens til at sige...Go for en heldagsfotograf....

Vi havde sørget for at vi havde et godt kamera herhjemme, så der kunne blive taget billeder herhjemme om morgenen og indtil jeg var kommet i kjolen og ud af døren...de eneste billeder vi fik taget var hos frisøren, men ikke et eneste af min færdige frisure :boohoo:

Min bror skulle så tage billeder i kirken.....skal lige sige at han er meget god til at tage billeder og har masser af udstyr....men han valgte at låne et kanonstort objektiv som han ikke var vant til at bruge, så har desværre heller ikke vild mange gode billeder fra kirken heller :)

Til gengæld har jeg rigtig gode billeder fra fotografen :thumbsupsmileyanim:

Fra resten af dagen har min bror taget nogle rigtig gode billeder og der er mange andre gæster som også har taget masser af billeder, som jeg så har sørget for at få.

Hvis jeg kunne gøre det om, ville jeg have sørget for en i huset som ikke selv skulle ud af døren og med til bryllup....ikke nødvendigvis en prof. fotograf men en som kunne bruge vores kamera og kun var der for det. Prof. fotografen ville jeg gerne have betalt for at være i kirken...det er trods alt billeder som ikke kan tages om. Men resten af dagen, synes jeg det var fint at det "bare" var gæsterne som tog billeder.

Vi har brugt vores billeder til at sætte i en elektronisk ramme hjemme i stuen, så kan vi se på dem der så længe vi vil og så skifte dem ud når vi ikke gider det mere. Derudover har vi kun fået fremkaldt 1 bryllupsbillede, brugt flere forskellige til at sætte sammen til takkekort og så er vi i gang med at lave en fotobog fra hele dagen. Ellers vil vi kun have billeder på PC´eren som vi så kan se en gang i mellem.

Ups...det blev lidt langt...men er trods alt en vigtig brik på den store dag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil rigtig gerne have en heldags fotograf, for at have billeder af hele dagen, men vi har ikke et ret stort budget så vi har ikke råd til at få en proff. fotograf til at tage billeder hele dagen, så vi få min storebror til det som har det rigtige grej, og så regner vi også med at dagen bliver filmet af et familiemedlem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar. Jeg ville helt sikkert fortrække en fotograf hele dagen, men desværre er kæresten ikke enig med mig og derfor har jeg tænkt på dette kompromi. Det skal sige at hun vil blive inviteret med som fotograf hele dage og jeg vil betale for hende. Jeg ved hun har mange ider og vil kunne lave nogle skønne billeder til os. Det skal siges vi også har en anden fotograf på hånden også, en min kæreste har stået i lære hos. Så han skal vi lige høre tilbage fra og så skal jeg lige fremlægge min ide for kæresten, i aften over maden.

Men tak for jeres svar, jer kan man altid regne med:-)

Knus Janni

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det skal siges vi også har en anden fotograf på hånden også, en min kæreste har stået i lære hos. Så han skal vi lige høre tilbage fra og så skal jeg lige fremlægge min ide for kæresten, i aften over maden.

Men tak for jeres svar, jer kan man altid regne med:-)

Knus Janni

Siger du dermed at din kæreste har stået i lære som fotograf og så vil spare posten væk :thumbsupsmileyanim: "Veninde" gæster eller ej så har vi før oplevet folk herinde som er kede af at de ikke hyrede en rigtig fotograf og sågar også om nogle som måtte få taget nye billeder weekenden efter (og som kan tænke tilbage på rekonstruerede bryllupsfoto's). Man kan så diskutere om man bare vil have en fotograf i 3-4 timer eller om denne skal være med helt til brudevalsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil helt sikkert anbefale en fotograf!!

Vi har rigtig mange gode billeder fra venner, som har fanget gode øjeblikke og stemningen, men en proff. fotograf leverer altså noget for pengene, som jeg synes er GULD og unikt her bagefter.

Jeg elsker at se vores billeder (ja, er nok ved at være lidt mættet efterhånden, men kun for en tid ;) ) og faktisk måtte jeg hive kleenex frem, da jeg første gang så fotografens billeder fra kirken - at man på den måde kan bevare minder er svært at sætte kr. på.

Bryllup er sådan en stor dag i ens liv og billeder er for mig en fantastisk måde at kickstarte minder på. Desuden synes jeg det er skønt at have nogle fede billeder af én, hvor tøjet og håret bare er lige i øjet.

Vores fotograf tog billeder fra kirke, til reception, on location og parbilleder. Dvs. han smuttede da vi skulle til at gå til bords. Jeg vil til enhver tid foretrække en proff. og så i lidt kortere tid end en amatør hele dagen. Jeg har det helt fint med at han ikke fotograferede til festen; der har vi mange fra gæster, men havde man uanede ressourser, kunne jeg måske have ønsket mig en video-fotograf også.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer