Lostris

Mængde vin?

8 indlæg i dette emne

Vi skal til Tyskland efter vin til vort bryllup. Men vi ANER ikke hvor meget vin man drikker til sådan en fest. Vi bliver vel cirka 25 vindrikkende hoveder, godt fordelt på rød og hvid.

Hvor meget skal vi regne med? 1 flaske rød pr næse? 2 rød + 1 hvid pr næse?

Har I nogen bud?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej, og tillykke med det forestående bryllup.

Man plejer at regne med 1 flaske vin per person fordelt på hvid- og rødvin.

Nærmere specificeret: Til forretten max 2 glas hvidvin - til hovedretten ca 4 - 5 glas og til desserten 1 glas dessertvin..

Hvis I køber 25 hvidvin, 25 rødvin og 10 flasker dessertvin (hvis I ønsker mousserende vin til desserten), burde I være på den sikre side

0

Del dette indlæg

Vi skal til Tyskland efter vin til vort bryllup. Men vi ANER ikke hvor meget vin man drikker til sådan en fest. Vi bliver vel cirka 25 vindrikkende hoveder, godt fordelt på rød og hvid.

Hvor meget skal vi regne med? 1 flaske rød pr næse? 2 rød + 1 hvid pr næse?

Har I nogen bud?

Jeg havde nok regnet med sådan ca. 20-25 flasker rødvin og 20 flasker hvidvin. Men det kommer også an på om der kommer nogen anden form for alkohol. Hvis vin er det eneste med alkohol i, så kan man jo altid købe 5-6 flasker ekstra af hver..

0

Del dette indlæg

Jeg vil også mene at man normalt regner med en flaske pr næse når det er en helaftensfest...fordelt på rød og hvid. Der bliver vel også serveret øl og sodavand?

Hvordan I skal fordele flaskerne afhænger naturligvis også af hvad I skal have at spise. Men ca en flaske til hver er ikke helt ved siden af tror jeg :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi holdte barndåb for godt 4 år siden, fik vi afvide at vi skulle beregne ½ hvidvin og ½ rødvin pr. mand. Så det er måske godt at tage udgangspunkt i.

Dog kan man altid købe at par ekstra flasker, og bliver de så ik drukket, så smider man dem på lageret hjemme.

0

Del dette indlæg

Nej det mener jeg ikke det er. Ikke at det er noget jeg lægger så meget mærke til ude ved bryllupsfesterne men min fornemmelse er at der der holdes en del fester uden spiritus. Ikke mindst havefester hvor vægten i højere grad er lagt på fadøl m.v. Omvendt oplever man også mange forsamlingshus-fester hvor folk har lavet drinkskort m.v. Men I kan gøre lige hvad I vil.

Når vi taler om sommerfester må man bestemt ikke undervurdere den faktor der sodavand. Der ryger mere end man tror.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer