Guest Pullidut

Er jeg helt gal på den??

50 indlæg i dette emne

Vi planlægger et dejligt bryllup til august. Det bliver ikke et voldsomt stor bryllyp og vi har valgt at prioritere at have venner med fremfor familie da det vigtigste for os er, at få en god og afslappet fest. Der mener vi at vores venner bedst kan bidrage :-)

Mit "problem" er nu, at indenfor de sidste 2 måneder har 9 ud af 12 vennepar annonceret at de er gravide - hvilket jo er lykkelige omstændigheder! Men det betyder også, at disse 8 er ammende når vi rammer brylluppet. Vi har ikke selv børn og har derfor hele tiden sagt, at der ikke skulle børn med til brylluppet. Vi ville dog gerne tage hensyn til de ammende, så de har mulighed for at tage en babysitter med, som kan opholde sig på stedet, hvor festen skal holdes (ikke der hvor middagen skal foregå) og så kan de gå frem og tilbage imellem festen og barnet hvis der skulle være behov for det.

Men efterhånden som flere og flere har meldt graviditeten, er jeg faktisk blevet mere og mere ked af situationen. Jeg er selvfølgelig rigtig glad på mine venners vegne, men kan samtidig heller ikke undgå at tænke på, at dette kommer til at gå ud over festen, at der bliver et rend frem og tilbage, at folk ikke er til stede under talerne (stakkels toastmaster), at folk melder fra i sidste øjeblik pga. spædbørnsproblemer osv. For ikke at tale om, at min polterabend bliver krydret med et hav af barnevogne, bleskift og brystvorter.

Det er faktisk så stort et problem for os, at vi har overvejet følgende:

1) Forfølge en gammel drøm om at blive gift i udlandet - bare os 2 og en håndfuld der måtte have lyst til at tage med

2) Udskyde brylluppet 1 år

Jeg mener; vi betaler i mere eller mindre dyre domme, for at få den fest vi har drømt om, og så er næsten halvdelen ukampdygtige ifm. manglende søvn, manglende mulighed for indtagelse af alkohol m.m.

Er jeg helt ved siden af i min frustration over graviditeter vs. bryllup?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du er frustreret.. Det der med at rejse til udlandet, og gifte jer der med nogle få venner lyder som en rigtig god ide i mine ører.. Det er i hvert fald nok det jeg ville gøre hvis jeg stod i den situation.. For når børnene er så små, så kan man jo nok ikk lige bede dem om ikke at tage dem med.. Men 8-9 spædbørn er altså en hel del til et lille bryllup.. Jeg vil sige tag ud og rejs :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg kan sådan set godt forstå din frustration. Det er selvfølgelig glædeligt at dine venner er blevet gravide, men gravide folk/folk med spædbørn er bare knap så sjove at have med til fest, og jeg kan virkelig godt forstå at I gerne vil have en fest hvor flere kan give den gas.

Jeg synes begge jeres alternativer lyder gode. Så må I jo bare gøre op med jer selv hvad I vil. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg føler virkelig med jer og kan sagtens forstå, at I er frustrerede!

Det er en af de situationer, hvor der bare ikke rigtig er nogen løsning, der er helt perfekt lige nu og jeg synes det er svært at råde jer... Alternativerne I opstiller er gode, men jeg tror I må mærke efter hvad I har allermest lyst til at gøre...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg kan godt se hvad du mener. Nu har jeg selv 2 skønne børn som er 3 og 5 år. Jeg har 2 veninder som har termin i august så de skal have babs med eller en stor mave. Men sådan er det.

Havde jeg så mange som skulle have babyer med til festen ville jeg også være ked af det. Jeg havde selv min datter med til bryllup da hun var 3 mdr og sikke et løben frem og tilbage for mig. Det var selv ikke hyggeligt og jeg gik glip af "ja'et" i kirken og de fleste taler. Jeg kan sige på mødernes side at de hellere ikke får hele oplevelsen med fordi de hele tiden vil have den lille i baghovede. Er de små under 3 mdr er det ikke sikkert de bare lige kan have en barnepige med osv.

Hvis i har en drøm om at tage til udlandet, ville jeg gøre det. Så kunne man vælge at holde en stor fest senere. For når alle de mødre har gået hjemme 1 år med deres små babyer så trænger de helt sikkert til at komme ud og slå sig løs. Så får i sikkert en fantastisk fest...

Men jeg ville selv vælge en andet tidspunkt at holde festen på, men nok vente 1 år så alle igen får deres nattesøvn og er klar til at feste.

Det ville være en skam at bruge mange penge på en fest hvis det ender som en dag med eftermiddagskaffe, aftensmad og så godnat...

Jeg ville helt klare vente.

Knus janni

0

Del dette indlæg

Har I inviteret folk? I så fald vil jeg synes det er mærkeligt at lave om på planerne. Men er indbydelserne ude, må I få det bedste ud af det. Selvom jeg godt kan se at så mange små børn til en fest, kan være en udfordring. Festen kunne i så fald bestå af en rolig klassisk middag - og senere gang i den fest med drinks og høj musik (der kan småbørnsmødrene tage hjem med de små poder, der nok ikke er gearet til larm og så mange indtryk en hel dag). I kan jo holde open party efter kl 22 i stedet for reception inden?!!

Når alt det her er sagt og at jeg bestemt forstår problemet, må jeg sige at det KAN lyde lidt forkælet at invitere gæster efter hvordan det lige passer ind i festens tema. Det skal jo være de folk I gerne vil se, der skal med - uanset om de er belastede af børn, dårlig humor eller grimme arme. Ved godt du nok ikke mente dit indlæg sådan, men det kan misforstås.

Hvis invitationerne ikke er sendt ud ville jeg genoverveje hvordan alle kan få den bedst mulige dag - og stadig invitere de mennesker vi helst ville dele dagen med. Hvis I føler for det kan I også bare rejse ud i verden.

Jeg ville ikke udskyde pga gæsteproblemer.

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå du er ked af det og frustreret, det ville jeg også være, men jeg er så heller ikke særlig vild med børn i det hele taget.

Men 9 ud af 12 er godt nok mange!

Jeg ville tage ud og rejse og blive gift i udlandet hvis jeg var dig, særligt hvis I før har snakket om at gøre det på den måde. Hvis invitationerne allerede er sendt ud er det jo lidt uheldigt, men hvis I hellere vil tage et andet alternativ, så er det jo Jeres valg. I skal nok bare ikke regne med at alle forstår Jeres beslutning.

0

Del dette indlæg

Har I inviteret folk? I så fald vil jeg synes det er mærkeligt at lave om på planerne. Men er indbydelserne ude, må I få det bedste ud af det. Selvom jeg godt kan se at så mange små børn til en fest, kan være en udfordring. Festen kunne i så fald bestå af en rolig klassisk middag - og senere gang i den fest med drinks og høj musik (der kan småbørnsmødrene tage hjem med de små poder, der nok ikke er gearet til larm og så mange indtryk en hel dag). I kan jo holde open party efter kl 22 i stedet for reception inden?!!

Når alt det her er sagt og at jeg bestemt forstår problemet, må jeg sige at det KAN lyde lidt forkælet at invitere gæster efter hvordan det lige passer ind i festens tema. Det skal jo være de folk I gerne vil se, der skal med - uanset om de er belastede af børn, dårlig humor eller grimme arme. Ved godt du nok ikke mente dit indlæg sådan, men det kan misforstås.

Hvis invitationerne ikke er sendt ud ville jeg genoverveje hvordan alle kan få den bedst mulige dag - og stadig invitere de mennesker vi helst ville dele dagen med. Hvis I føler for det kan I også bare rejse ud i verden.

Jeg ville ikke udskyde pga gæsteproblemer.

Helt enig med Lena.

Kan sagtens følge dig, og det er MANGE spædbørn at forholde sig til til en fest, men jeg synes som Lena, at hvis invitationerne er sendt ud, så er det med at få det bedste ud af det.

Jeg er selv lige blevet gravid, og går et forår i møde med 7 store fester (både bryllup og runde fødselsdage) og jeg håber da, at min familie og venner stadig synes jeg kan være festlig og underholdende uden en lille champagne rus. Også når vi når til min mors runde fødselsdag hvor jeg er så langt henne at jeg kan risikere at gå i fødsel midt i forretten.

Ved godt dit indlæg nok ikke skal forstås sådan, men som Lena skriver så kan det nemt misforstås til den lidt forkælede og negative side.

Hvad jeg ville gøre? Deale med at min omgangskreds er et lidt andet sted i deres liv end jeg og få det bedst ud af det - det er jo stadig de mennesker i hele tiden har villet se, ja ligefrem tilvalgt frem for familie, og mon ikke de nok skal være lige så "large i det" når det en dag er jeres tur til at stå med ammehjerne og ildelugtende bleer til diverse fester? Jeg ville i hvert fald blive enormt ked af det hvis jeg fik nys om at jeg blev valgt fra som gæst p.g.a. baby.

Vi har sagt "save the date" til langt de fleste folk, men invitationerne er endnu ikke sendt ud.

Jeg er klar over at det er lidt underligt at skulle aflyse/udskyde og især pga. så "forkælet" en grund som "det er fordi i alle sammen er gravide".

Men jeg kan bare mærke med mig selv, at det er noget af det der vil gøre mig ked af det på min bryllupsdag, hvis 1/3 af gæsterne ikke var deltagende i arrangementet pga. renden frem og tilbage.

Det er helt klart de folk vi gerne vil se til vores bryllup vi har inviteret og derfor er den bedste løsning nok også at skyde planen et år. Jeg tror folk ville blive mere skuffet hvis vi rejste til udlandet (selvom det helt klart ligger til os at gøre sådan noget :thumbsupsmileyanim: )

Jeg synes den er meget svær. Men i sidste ende handler det vel om at følge sin mavefornemmelse ?!

*fortsat frustreret bride to be*

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja du skal helt ned i maven og mærke..... vil du have det store hjemme eller er det ok at tage ud i verden og blive gift. Inderst inde er det jo kun dig/jer der kender svaret....

Personligt ville jeg ikke undvære kirken og festen med alle venner og familie (uden børn, vores valg), så jeg ville nok udskyde brylluppet. Bare en mening blandt mange.

0

Del dette indlæg

Du er bestemt ikke gal på den. Jeg kan sagtens følge dig. 9 par ud af 12!!! Det er jo fuldstændig sindssygt :-D

Der kommer til at være 1 ammende til vores bryllup og 1 højgravid. Og det synes jeg faktisk er galt nok. Børn er ikke inviteret, dvs. babyen er faktisk heller ikke. Vi ser helst, at hvis det er muligt, må de gerne tænke i de baner at få passet babyen. Jeg GIDER det simpelthen ikke. Børn/babyer tager så meget fokus a la "eeeej se hvad han gør nu"... "eeeeej se nu spytter den det hele op".... og de altid tilbagevendende brystvorter i det offentlige rum. Det er VORES dag, og jeg er faktisk egoistisk nok til ikke at gide dele den med småfolk.

Kun hvis det har konsekvensen, at hun ikke kommer pga sit barn, vil vi bøje os mht dette.

Jeg støder uden tvivl nogen med denne sang, og min holdning til dette behøver folk jo ikke at dele, hvorfor man også ofte ser bryllupper arrangeret anderledes.

Men jeg synes, det er meget vigtigt, at den ene dag i livet bliver som man drømmer om.

Men den er jo lidt sværere, hvis de først annoncerer graviditet, efter invitationerne er ude. Du hænger jo lidt på den, for jeg synes også det er meget dårlig stil pludselig at trække invitationen tilbage pga en kommende baby.

Tricky.

Ved ikke om dette indlæg hjælper noget, men du skal da i det mindste vide, at du har min fulde forståelse mht. ikke at have lyst til at dit bryllup skal være et avanceret rum for mødregrupper.

0

Del dette indlæg

Men jeg kan bare mærke med mig selv, at det er noget af det der vil gøre mig ked af det på min bryllupsdag, hvis 1/3 af gæsterne ikke var deltagende i arrangementet pga. renden frem og tilbage.

Det er helt klart de folk vi gerne vil se til vores bryllup vi har inviteret og derfor er den bedste løsning nok også at skyde planen et år. Jeg tror folk ville blive mere skuffet hvis vi rejste til udlandet (selvom det helt klart ligger til os at gøre sådan noget :thumbsupsmileyanim: )

Jeg synes den er meget svær. Men i sidste ende handler det vel om at følge sin mavefornemmelse ?!

*fortsat frustreret bride to be*

Nu skal man også passe på med ikke at overdrive betydningen af spædbørn. Det er jo ikke sådan at begge forældre skal køre tur med barnevognen etc. samtidig. Begge forældre kan i sagens natur heller ikke amme barnet. Når børnene ikke ammes så sover de typisk. Jeg har flere gange oplevet at der har stået 3-4 barnevogne udenfor festlokalet, og at taler sange m.v. har kunnet afvikles mere eller mindre helt uforstyrret. Naturligvis er 8 barnevogne da en del og det stiller lidt krav til selve stedet men det kan da lade sig gøre.

Jeg vil da også godt, det er så henvendt til Malouski, skyde en hvid pil igennem det her med at spædbørn tager meget opmærksom i relation til festen. Det er noget jeg oplever uge efter uge i størstedelen af året og medmindre vi taler om et kolikbarn så ænser man det altså ikke.

Man skal jo også tænke frem og overveje hvordan situationen vil være om ét år eller to for den sags skyld. Det er jo næppe sådan at alt vil være løst fordi børnene måske ikke ammes mere. Vi kan jo jævnligt her læse om de problemer som forskellige bridezillas har fordi mange forventer at de bare kan tage deres 1-3 årige børn med til bryllupsfesten.

Det at få børn ændrer ens liv afgørende. De er kommet for at blive og jeg tror man må se i øjnene at når ens venner begynder at få børn så ændrer det også ens eget liv (og måde at holde fester på). Sagt med andre ord. Jeg tror I ville komme ud i samme overvejelser hvis I valgte at udskyde festen.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der kommer til at være 1 ammende til vores bryllup og 1 højgravid. Og det synes jeg faktisk er galt nok. Børn er ikke inviteret, dvs. babyen er faktisk heller ikke. Vi ser helst, at hvis det er muligt, må de gerne tænke i de baner at få passet babyen. Jeg GIDER det simpelthen ikke. Børn/babyer tager så meget fokus a la "eeeej se hvad han gør nu"... "eeeeej se nu spytter den det hele op".... og de altid tilbagevendende brystvorter i det offentlige rum. Det er VORES dag, og jeg er faktisk egoistisk nok til ikke at gide dele den med småfolk.

Kun hvis det har konsekvensen, at hun ikke kommer pga sit barn, vil vi bøje os mht dette.

Jeg støder uden tvivl nogen med denne sang, og min holdning til dette behøver folk jo ikke at dele, hvorfor man også ofte ser bryllupper arrangeret anderledes.

Men jeg synes, det er meget vigtigt, at den ene dag i livet bliver som man drømmer om.

Jeg ved ikke om jeg bliver stødt, du har ret til din holdning, men jeg synes nu at det er total pjattet at være bange for brystvorter og at din plads i spotlightet bliver taget af en ENKELT lille baby (det fylder jo slet ikke det samme som 9 små børn).

Med mindre du måske engang vælger flasken til jeres barn, vil du sætte pris på amning (inkl bryster ;) ) og måske indse at 95% af alle ammende mødre forstår at være diskrete og tage hensyn. De er faktisk meget bedre til det end halvfede teenager piger i for små bluser eller onkel Kaj med den kæmpe dellemave i en for stram gammel skjorte (og dem kan man da også sagtens leve med og ikke lade sig genere af).

Hmmm... blev nok lidt provokeret af det, man har haft denne ammediskussion sååååå tit.

0

Del dette indlæg

Diskobil: Det er så klogt sagt. Og om et år er 30% af dem måske gravide igen ;). Men ja det er da udfordrende med 9 graviditeter/babyer på èn gang

Jeg tænker jo så også:

Hvordan vil man reagere hvis man selv har udsat/aflyst sit bryllup, eller ihvertfald selve festen og der så måneden efter kommer 4 invitationer til vennernes bryllupsfester (måske endda også dem der ikke venter børn) ?

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke om jeg bliver stødt, du har ret til din holdning, men jeg synes nu at det er total pjattet at være bange for brystvorter og at din plads i spotlightet bliver taget af en ENKELT lille baby (det fylder jo slet ikke det samme som 9 små børn).

Med mindre du måske engang vælger flasken til jeres barn, vil du sætte pris på amning (inkl bryster ;) ) og måske indse at 95% af alle ammende mødre forstår at være diskrete og tage hensyn. De er faktisk meget bedre til det end halvfede teenager piger i for små bluser eller onkel Kaj med den kæmpe dellemave i en for stram gammel skjorte (og dem kan man da også sagtens leve med og ikke lade sig genere af).

Hmmm... blev nok lidt provokeret af det, man har haft denne ammediskussion sååååå tit.

Hehe ja, jeg har også haft denne diskussion ofte, og jeg accepterer, at vandene bare er delt på dette område. Sjældent jeg hører om nogen, der ikke har nogen holdning til det :-) Næsten lige så sprængfarligt område som religion og politik.

Jeg synes da egentlig, at folk generelt skal gøre, som de lyster og ikke lade sig hæmme af et snerpet sind. Men lige mht mit bryllup vil jeg have lov til at sige fra. Næsten lige som en dresscode. "Bare bryster og blenumser frabedes" :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes bestemt ikke, at du er galt på den, jeg tror jeg ville have det på samme måde - 9 nybagte mødre ud af 12 vennepar!? Så tror jeg faktisk at børnesnakken og "vi skal også tidligt hjem for junior vågner klokken 5" bliver lidt dominerende.. Spørgsmålet er så bare, om situationen vil ændre sig helt vildt meget, hvis I udskyder et år? Måske er det de sidste tre, der er gravide til den tid, og måske har mødrene til de 9 1-årige svært ved at finde pasning eller vil helst ikke lade dem være alene for længe?

Hvis du mener, at det kan passe ind i jeres venneflot at udskyde det 1 år, så ville jeg gøre det... Ellers ville jeg vælge alternativet med at blive gift i udlandet. :thumbsupsmileyanim: Det hele handler jo bare om, at det skal være den dag, som I har drømt om - og det synes jeg ikke, at det lyder til at blive med 9 babyer...

0

Del dette indlæg

Hehe ja, jeg har også haft denne diskussion ofte, og jeg accepterer, at vandene bare er delt på dette område. Sjældent jeg hører om nogen, der ikke har nogen holdning til det :-) Næsten lige så sprængfarligt område som religion og politik.

Jeg synes da egentlig, at folk generelt skal gøre, som de lyster og ikke lade sig hæmme af et snerpet sind. Men lige mht mit bryllup vil jeg have lov til at sige fra. Næsten lige som en dresscode. "Bare bryster og blenumser frabedes" :)

Vi er enige om at være uenige :thumbsupsmileyanim: (holder på at de fleste mødre vil amme i diskretion og ofte i et helt andet lokale)

Hvad med hende tanten der viser kavalergang (og har lidt for rynkede bryster i øvrigt)?

0

Del dette indlæg

Pyha Pullidut.....det er vist et lidt "farligt" emne du bringer på banen der!

Jeg kan sagtens forstå dig - det tror jeg jo egentlig alle vi kommende brude kan - vi ønsker ikke at noget eller nogen skal stjæle vores spotlight den dag. Og med 9 baby'er kan det nok ikke undgås, at der kommer lidt babysnak mellem bordene.

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg vil råde Jer til - det bliver jo i sidste ende Jeres beslutning! Men som en der selv blev valgt fra til et bryllup, fordi jeg netop havde fået en baby, må jeg nok hellere råde dig til ihvertfald at tage en snak med alle de her gravide veninder.

Allerede da jeg fortalte at jeg var gravid, blev der spurgt hvad jeg havde tænkt mig at gøre i forhold til brylluppet, for det skulle jo være uden børn!!! Og der var absolut ingen forståelse for nogle af mine holdninger (på den anden side havde jeg så heller ikke den store forståelse for deres).

Hvis du taler med alle disse gravide veninder, og fortæller dem at de er vigtige for dig/jer, og at I derfor gerne vil have dem med; men at I har det meget svært med at skulle acceptere et rend frem og tilbage, ammende kvinder under middagen osv. så kan det jo være at de selv har nogle gode forslag til løsninger. Der vil nok ikke være nogen af dem, som foreslår at I rykker brylluppet et år, men det er jo som flere andre herinde skriver, heller ikke sikkert at det vil løse problemet (du kan jo også selv gå hen og blive gravid)

Man kan sagtens have en lille baby (eller et par stykker) med til et bryllup - også uden at opmærksomheden forsvinder fra bruden/parret. Men det er svært for folk uden børn at sætte sig ind i.

Held og lykke med beslutningen -

Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan sagtens have en lille baby (eller et par stykker) med til et bryllup - også uden at opmærksomheden forsvinder fra bruden/parret. Men det er svært for folk uden børn at sætte sig ind i.

Held og lykke med beslutningen -

Anne

Der rammer du hovedet på sømmet. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg kan sagtens sætte mig ind i dit dilemma, men jeg tror at det er rigtigt, som flere skriver, at hvis I venter et år, så er der nok bare nogle af de andre par der er gravide eller også er der nogen af de nye mødre der ikke kan undvære deres barn en dag alligevel...

Til vores bryllup har vi inviteret min kærestes nevøer og niecer, den mindste kommer dog ikke, da forældrene vil have lov til at feste igennem :thumbsupsmileyanim: Til gengæld er der 4 af mine veninder der har fået/får barn inden for et halvt år før brylluppet. Den yngste kommer kun til at være et par uger, de andre kommer vist til at være 4, 5 og 6 måneder gamle til den tid. Jeg må indrømme, at jeg håber at forældrene kan arrangere pasning evt. bare om aftenen, men jeg tvivler på at det kommer til at ske med dem allesammen og så må vi jo bare finde ud af det. Nu ved jeg ikke hvor mange gæster I har inviteret, men vi har forhåbentlig inviteret nok til at eventuel dikke-dik og nååååååårh han slog en prut kan blive overdøvet :)

Ville det måske være en mulighed, at I rejste til et eller andet fantastisk sted og blev gift og så holdt en have-reception med bryllupskage og boblevand på den dag I havde planlagt brylluppet? Hvis I vælger at holde det nu kan du jo sørge for at der er et lille ekstra rum til bleskift og amning, det kan du jo altid nævne for dine veninder inden dagen, så er jeg da sikker på, at der hverken bliver åbenlyse bryster eller bleer inde til selve festen.

Jeg håber I finder ud af det på en måde, så I synes at Jeres bryllupsdag bliver helt fantastisk

Pøj pøj med det ;-)

0

Del dette indlæg

Jeg synes da egentlig, at folk generelt skal gøre, som de lyster og ikke lade sig hæmme af et snerpet sind. Men lige mht mit bryllup vil jeg have lov til at sige fra. Næsten lige som en dresscode. "Bare bryster og blenumser frabedes" :)

Vi er enige om at være uenige :thumbsupsmileyanim: (holder på at de fleste mødre vil amme i diskretion og ofte i et helt andet lokale)

Hvad med hende tanten der viser kavalergang (og har lidt for rynkede bryster i øvrigt)?

Puha, det er heller ikke godt og tyder på en del manglende selvkritiik i mine øjne. På samme måde som den 50-årige bimbo i pink minikjole, platinblond hår og silikonebryster. Og jeg har det nøjagtig på samme måde med den der frygtelige drengemode (som nu gudskelov er ved at uddø) med hængerøv i bukserne med udsigt til revnen.

Men det overtræder dog ikke mine grænser på samme måde som offentlig amning. Og det er skam ikke fordi, jeg er bange for brystvorter, eller at jeg finder det seksuelt. Og jeg hader ikke børn, synes faktisk for det meste, at de er ganske fantastiske. Men lige dette med offentlig amning er en intimitet, jeg føler mig meget utilpas ved at overvære.

Jeg ved også, at mange mødre trækker afsides, når de skal amme. Men det synes jeg jo også er meget beklageligt, da det er en særlig hyggestund for dem, man ikke kan stresse sig igennem - og man derved kommer til at savne en del af sit selskab.

Hmm men måske bliver ens syn på sine bryster anderledes, når man har født? Dette kan jeg jo ikke udtale mig om... for mig ligger det bare så fjernt at sidde med mine bryster blottede i en social sammenhæng...

Jeg forstår det bare slet ikke. På samme måde som forståelsen sikkert mangler fra jer, der synes, det er det naturligste og smukkeste i verden.

Alt i alt må vi nok bare acceptere hinandens følelser - forståelige eller ej ;-)

0

Del dette indlæg

Jeg ved også, at mange mødre trækker afsides, når de skal amme. Men det synes jeg jo også er meget beklageligt, da det er en særlig hyggestund for dem, man ikke kan stresse sig igennem - og man derved kommer til at savne en del af sit selskab.

Det er da rigtigt men alternativet er måske at de slet ikke kommer til festen, hvorved de også vil være savnet. Det er et spørgsmål om at få to ender til at mødes. Herudover er det selvfølgelig et spørgsmål om holdninger.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer