Guest jane-san

Polterabend til min veninde...

18 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg har en veninde, der skal giftes den 31. juli i år, og selvfølgelig inviteret med til hendes bryllup + at jeg skal sætte hendes hår på dagen.

Idag har jeg så fået at vide, at hun skal poltes I MORGEN !!! Jeg fik det at vide af min anden veninde, som også er hendes veninde - vi er et tre-kløver. Hun var også først blevet inviteret med igår.

Det er brudens svigerinde og mor, der står for polterabendet, og de ved da helt sikkert, hvem vi er. Vi undrer os lidt over, at vi først er inviteret med nu.

Det skal lige siges, at bruden og alle de andre er Indre Mission og min veninde og jeg er de eneste der ikke er, men derfor er bruden jo stadig vores veninde....

Jeg kunne selvfølgelig ikke undgå, at føle mig lidt skuffet, især på brudens vegne...hun ved jo ingenting om det, men finder jo ud af det i morgen, for jeg har altså valgt, at takke pænt nej... jeg har nemlig i flere uger haft aftalt med mine forældre, at vi kommer ud til dem og fejrer Sankt Hans i morgen, sammen med naboer og deres/vores bekendte/venner, og vi glæder os til en hyggelig eftermiddag/aften. (Og så var nej'et altså også lidt "jamen tak, fordi jeg bliver inviteret dagen før !!! Jeg har altså andre planer!!)

Var det OK at takke nej (skal lige siges, at min veninde gør det på mine vegne, da jeg jo ikke overhovedet ikke er blevet inviteret direkte fra svigerinden og moren, men af dem gennem min veninde)???

Jeg føler mig selvfølgelig lidt skuffet, men egentligt er det ikke noget jeg gider flejne ud over - hvem skulle det gavne...?

Jeg glæder mig så bare til Sankt Hans med mine forældre i morgen.. men sender selvfølgelig min veninde gode tanker om en dejlig polterabend...

Knus Jane

Redigeret af jane-san
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Jane

Jeg kan godt forstå at du er skuffet over først at blive inviteret nu og at du lidt af den årsag har takket nej. Men husk at det er din venindes dag og hun bliver sikkert skuffet over du ikke er med. Hun er jo helt uskyldig i at du først er inviteret så sent. Derfor synes jeg du skal tage med for hendes skyld, da det jo ikke er hende du er "sur" men det bliver hende du straffer. Men hvis du ikke kan melde fra de planer du har for i morgen, så må du jo lade være med at komme til polterabend for din veninde.

Marlene

0

Del dette indlæg

Det er da også for surt, for det er mindst lige så sjovt at planlægge polteren, som at holde den. :mellow:

Jeg synes IKKE, du skal melde afbud. Vis dig som et stort menneske og glæd din veninde ved at komme. Hun vil da blive ked af det, hvis du ikke er der.

Hvilke motiver mor og svigerinde har haft, kan man ikke vide, men kan vel egentlig også være ligeglad, og så på trods møde op, og gøre det en fantastisk dag for veninden. Det bliver jo skt. Hans igen til næste år- og desuden lover de regn i stride strømme = ingen bål :dragon:

Bare min mening...

/Anette

0

Del dette indlæg

Jeg havde et noget ligende problem i sidste uge.

Da gav Bøggild mig et rigtig godt råd, Hold en polterarbend til hende, kun os 2.

Hvad med at trekløveret gjorde det samme, så var det bare jer tre, på en rigtig hygge veninde dag sammen. Håber du finder ud af noget.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men husk at det er din venindes dag og hun bliver sikkert skuffet over du ikke er med. Hun er jo helt uskyldig i at du først er inviteret så sent. Derfor synes jeg du skal tage med for hendes skyld, da det jo ikke er hende du er "sur" men det bliver hende du straffer. Men hvis du ikke kan melde fra de planer du har for i morgen, så må du jo lade være med at komme til polterabend for din veninde.

Det vil jeg gerne give dig ret i, Marlene... det er ikke hendes skyld, at jeg er blevet inviteret så sent, og det er virkelig også lige en balancegang, at finde ud af, hvad jeg skulle gøre. Jeg ville selvfølgelig gerne være med på hendes dag, men er allerede inviteret ud til en anden begivenhed, og har sagt ja dertil.

Min mor har set frem til i morgen og glæder sig meget til vi kommer og omvendt, og derfor har jeg selvfølgelig heller ikke lyst til at melde afbud til mine forældre dagen før.

Min veninde kan ihvertfald ikke gøre ved det, men jeg synes heller ikke, at det er at straffe hende, istedet for hendes plter-planlæggere... Jeg synes ikke rigtig, at jeg straffer nogen. Jeg er ikke sur eller tvær, men bare lidt skuffet og ked indeni.

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Hej Jane.........

Prøv at vende det om. Hvis nu du fandt ud af i sidste øjeblik, at noget polterabend-planlægning var i gang, og din bedste veninde ikke var inviteret. Ja, så ville du vel give et vink med en vognstang - og få hende inviteret. :smash:

Ville du ikke være ked af det hvis hun ikke kom? GP

Dine forældre vil da vel forstå hvor vigtig det er for dig, at støtte din veninde?!

Sankt Hans kommer hvert år - men ikke en polterabend.

Nå men det er jo din beslutning. Vælg den som føles rigtigst i maven. :thanks:

venligst Nett.

0

Del dette indlæg

Hej Jane

Jeg vil give de andre ret i, at det er kun en dag der er polterabend hvorimod sankt hans er hvert år. Men hvis du har lovet dig bort til andre og du ikke kan melde fra her, så ville jeg også melde fra til polterabend.

Men der er et godt foreslag om at holde en lille polterabend - det var måske en god mulighed?

Marlene

0

Del dette indlæg

Uanset om Sct. hans kommer hvert år, så har du jo altså en forudgående aftale! Jeg synes bestemt ikke det er "forkert" af dig at takke nej med så kort varsel.

Jeg bliver personligt altid lidt misfornøjet når der kommer sådanne sidste-øjebliks invitationer - det lugter altid langt væk af, at folk enten er helt ligeglade med din tilstedeværelse, eller kun inviterer dig af pligt, så sent at du kun kan sige nej.

Hvem f... inviterer til noget så stort som polterabend dagen før?!?!

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til din veninde, sige det som det er: "Ved du hvad, jeg er kun blevet inviteret i dag, og jeg har desværre planer med mine forældre som jeg vil være ked af at aflyse med en dags varsel."

Du behøver jo hverken flegne ud eller kalde hendes mor og svigerinde for skældsord, men jeg bliver så harm og irriteret når andre menneskers ubetænksomhed skaber dilemmaer for en selv.

Måske er det mig der er uretfærdig, men jeg synes absolut ikke at du skylder nogen noget når det er foregået på denne måde. :thanks: Sig du bare nej med god samvittighed (især fordi de ikke engang gad kontakte dig direkte!), og så tag din veninde med på tøsetur i biffen eller noget andet sammen med jeres fælles veninde der åbenabrt også er blevet udeladt. ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg siger mange tak for jeres forskellige synspunkter og jeg har helt med mig selv taget den beslutning, at jeg tager med og giver min veninde en super-hyggelig dag.

Jeg vil af naturlige årsager ikke have så meget til overs for dem, der har planlagt dagen, men der kommer af den grund INGEN sure miner fra mig i morgen. Dagen er brudens og om jeg så er skuffet eller ej, ja, så kommer det ihvertfald ikke til syne i morgen.

TYARA: fik helt gåsehud, for du satte bare lige ord på mine følelser. Jeg er fuldstændig enig i dine ord, men har så valgt at tage med alligevel, og kun for brudens og min venindes skyld.

PS. Mine forældre var selvfølgelig meget kede af, at jeg ikke kunne komme med i morgen, men kunne også godt forstå mit dilemma. Michael tager selv derud og de skal nok få det hyggeligt, men jeg er da ked af at jeg ikke kommer med.

0

Del dette indlæg

De kære polterabends - hvor kan de dog sætte mange tanker og spekulationer igang !!!

Jeg har haft et lignende problem - ikke sådan at jeg er blevet inviteret for sent, men at jeg simpelthen synes, det ville blive alt for mange penge.

Historien kort fortalt:

Vi har et vennepar, der skal giftes i år, og i november 2003 bliver vi inviteret med til planlægningen. Allerede under 1. planlægningsmøde går det hurtigt op for mig, at det her tegner til at blive en dyr affære.

Selve dagen skulle forløbe med diverse polter-arrangementer, og så skulle dagen afsluttes med en fest for både "pigen og drengen" !! Her skulle komme kok og lave mad, der skulle købes drikkevarer så ingen manglede noget (mest sprut). Efterfølgende skulle de køres med limousine til et hotel, hvor de skulle overnatte !!

Pris 1000 kr. for mig og pris 1200 kr. for min kæreste !!!! Samlet 2200 kr. for os !!! Derudover vil komme transport hjem fra polterabend (300 kr.), gave til bryllupsfesten (300 kr), tøj til bryllupsfesten (????? kr.), og transport hjem fra bryllupsfesten (300 kr.) Altså ville deres bryllup koste os min. 4000 kr. !! Og det har vi bare ikke råd til !!!!!!!!!!!!

Derfor er vi nu 4 tøser, der er inviteret til polterabenden, der har meldt fra. I stedet skriver vi et brev til den kommende brud, som hun modtager dagen efter polterabenden, hvori hun bliver inviteret ud at spise, og derefter en tur i byen med os 4 tøser !!!!!

Det skal lige til sidst siges, at vi efterfølgende er blevet inviteret med til festen om aftenen til den nette pris af 400 kr. Men vi har ikke rigtig lyst til at komme kl. 18 om aftenen, og så høre på alle de andre, som har været samlet hele dagen !! Det vil virke underligt for os !!

Nå - sikke en smøre - bare rolig - skal nok stoppe nu !!

Knus fra Redhead

0

Del dette indlæg

TYARA: fik helt gåsehud, for du satte bare lige ord på mine følelser. Jeg er fuldstændig enig i dine ord, men har så valgt at tage med alligevel, og kun for brudens og min venindes skyld.

Så håber jeg at du/I har en rigtig hyggelig dag! :thanks:
0

Del dette indlæg

Så vil jeg lige fortælle om min venindes Polterabend igår... Hun blev bare så glad! :mellow:

Min anden veninde og jeg kom derop til gommens hus (han var allerede blevet "fanget" der). Pigerne havde været inde i byen og hente bruden, og da hun kom til gommens hus og så min veninde og jeg, blev hun bare så glad: "ej, så er i her alligevel" og der blev knus'et. Så jeg er da glad for, at jeg kom afsted for hendes skyld. (selvom jeg også skulle aflyse ude ved mine forældre, finde en bil at låne, da det var 70 km. væk, finde tøj, hvad koster polterabendet? (det blev kun 100 kr. - vildt billigt) hvad skal vi lave? (for vi havde jo slet ikke fået nogen oplysninger overhovedet) mm. altsammen dagen før... jeg havde styr på alt kl. 23.45 og vi skulle køre kl. 07.30 næste dag.)

Hendes dag forløb således fra kl. 11.00:

- TRAKTORKØRSEL MED VOGN (første gang hun prøvede det)

- SKIFTE DÆK PÅ EN BIL.

- FROKOST

- "LÆKRE" MODELBILLEDER (hun var klædt ud) TIL EN KALENDER

- MØDES MED DRENGENE OG INDSPILLE 2 NUMRE PÅ CD (parret alene og os alle)

- TOG GOMMEN MED HJEM OG TOG "LÆKRE" MODELBILLEDER AF HAM

- BRUDEN KOM TILBAGE MED DRENGENE

- LEKTION I BRUDEVALS

- AFTENSMAD (vi grillede)

Kl. var 19.30 da vi var færdige og der var ikke flere aktiviteter, så jeg tillod mig at sige: "Tusind tak for i dag. Det har bare været så hyggeligt", til bruden/veninde, og så kunne jeg lige nå med til bål med mine forældre og Michael og alle de andre... :yeah:

En lang og stresset dag, men også super hyggelig i selskab med mine 2 veninder, og jeg er bare så glad for, at jeg nåede at komme hjem til mine forældre også. :thanks:

Vedr. svigerinden, ja, så ved jeg altså ikke helt, hvor hun har haft sin fornuft med i denne planlægning!! GP Lad os planlægge polterabend en onsdag, og Sankt Hans aften, og få folk med i sidste øjeblik, for så at finde ud af, at hun selv skulle arbejde fra kl. 17.00, 70 km. væk, netop fordi det er Sankt Hans aften!!!!!!!!!!!!!!! Det er fan'me bare dårlig planlægning !!!!!!!!!! :tosset:

men nok om det, for nu er det overstået og tre-kløveret havde det bare så hyggeligt. :mellow: :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt at høre at det blev hyggeligt og at I havde en dejlig dag.

Jeg har selv meldt fra til et polterarbend fordi det blev for dyrt, det har jeg nogen gange fortrudt (især i denne tid), men situationen var en anden den gang. Gennerelt synes jeg at disse fester har det med at blive ret dyre fordi men partu skal en masse ting. Vi har ihver fald forsøgt at sige til lidt forskellige mennesker at vi ikke ønsker at det skal koste en formune for deltagerne. Men det er lidt svært når man ikke ved hvem der planlægger det...

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Hvor sødt af dig at du tog med!! Jeg har selv to veninder som meldte fra til mit polterabend. Jeg har ikke hørt fra dem siden (1½ uge siden mit polterabend) de ku da godt lige ringe men det blir nok mig som skal det øvøv. Nå men det jeg mener er, at jeg synes bare at du er en super dejlig veninder at du tog med.

Dig skulle der være nogle flere af :thanks: ''knus fra Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Hvor sødt af dig at du tog med!! Jeg har selv to veninder som meldte fra til mit polterabend. Jeg har ikke hørt fra dem siden (1½ uge siden mit polterabend) de ku da godt lige ringe men det blir nok mig som skal det øvøv. Nå men det jeg mener er, at jeg synes bare at du er en super dejlig veninder at du tog med.

Dig skulle der være nogle flere af :thanks: ''knus fra Pernille

Nej hvor tarveligt :angry1: at de ikke engang har ringet til dig for at høre om det var gået godt. Håber at det gik godt.
0

Del dette indlæg

Nej hvor tarveligt  at de ikke engang har ringet til dig for at høre om det var gået godt. Håber at det gik godt.

Ja jeg er faktisk også vildt skuffet over dem..................

men jeg havde det dejligste polterabend sammen med mine andre veninder og søster og familie. har skrevet om det inde under læserne historier..........

knus Pernille

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer