Guest muskelmusen

Københavns Kommune, giftefoged

8 indlæg i dette emne

Kære alle,

Jeg skal giftes, hurra! Min tilkommende og jeg er enige om at vi ikke vil giftes i kirke og egentlig heller ikke på Rådhuset. Vi vil hellere ud i en af byens smukke haver og foretage vielsen dér. I Københavns Kommune kører BR'erne ud (afhængig af deres kalendre), og vi skal nu vælge, hvem vi gerne vil vies af ud fra en lang liste: KK BR I den ideelle verden vil vi gerne have en vielsesforretter der vil gøre vores vielse bare en lille smule personlig; som måske vil tale med os på forhånd, sige noget klogt/smukt/personligt/romantisk under vielsen, som vil bruge en time af en lørdag på at vie os og lægge øre til noget musik der kan ledsage vores ceremoni. For det er jo i virkeligheden en ceremoni vi vil have, der skal bare ikke involveres nogen "Gud".

Så, før vi begynder at sende forespørgsler til den ene efter den anden i Københavns BR tænker jeg at der måske er nogen her, der kan komme med en anbefaling?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er selv på jagt efter nøjagtig det samme - og ville sådan ønske at jeg kunne hjælpe dig.

Vi har forsøgt at få Manu Sareen ud, da han virkelig er et sødt menneske, som jeg har hørt gør lidt ekstra ud af det - men hans kalender er desværre ret booket.

Synes det er svært bare at vælge et navn i "blinde", da man jo i grunden ikke kan vide om vedkommende blot bruger de hurtige 5 min på det (eller overhovedet har prøvet det før?)... og så er ideen ligesom ikke den samme (synes jeg)...

Men af alternativer, så overvejer jeg følgende:

- hvis BR ikke vil gøre det lidt personligt, så kan vi udveksle egne løfter mellem ringeudvekslingen.

- få en nær ven/familiemedlem til at sige et par ord (desværre har vi ikke en oplagt i vores bryllupsfølge til dette).

Hvis I har råd (koster 4000-5000!!), så kan I overveje Livsceremonier: http://www.livsceremonier.dk/index.php?id=179

Har du fundet ud af, hvor I vil have det skal finde sted?

Held og lykke med det!

Jeg håber at det lykkedes for os begge at finde en god løsning:)

0

Del dette indlæg

Dengang vi blev gift sad en af vores venner i BR og hun var frisk på lidt af hvert. Hun sidder der så ikke mere men jeg ville nok tage fat i Anne Vang, Pia Allerslev, Manu Sareen eller en af de andre unge. Det er som regel dem der er mest friske.

Noget helt andet er at jeg selv - uden at der skal gå politik i det at blive gift - helt uvilkårligt nok ville følge min overbevisning lidt i mangel af andre holdepunkter. Det skal ikke tages bogstaveligt men det kan måske sammenlignes med at mange vælger præst ud fra personlighed: Jeg tror jeg ville have svært ved Pia Kjærsgaards fæller eller Bondam. Hvis ellers sidstnævnte var blevet, ville han jo nok have været særdeles villig for at styrke sit image. :rolleyes:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Sofie K. Led forretter vores vielse til sommer. Det var MEGET svært at få overtalt en af dem, da datoen d. 23. juli ligger lige i politkernes sommerferie. Fik afslag på afslag.

Men Sofie virker rigtig sød. Hun ville have en lang beskrivelse af. hvem vi er, hvorfor det lige skulle være hende, og selvom hun også har ferie, tager hun alligevel ud og vier os, fordi hun elsker denne slags opgave :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for dit svar, skønt at høre, at vi ikke er de eneste!

Ja, at Manu Sareen er godt booket kan jeg forestille mig. Han er jo også en af de mere "kendte", og dem er der nok mere rift om - både fra vordene brudepar og "4 stjerners middag". :) Og jeg er HELT enig med dig i, at det er ufedt at vælge i blinde. Vi - og det betyder nok mig... :rolleyes: - må nok hellere sætte mig lidt ind i alle de politikere, der kommer fra partier vi kan holde ud. Og så maile den ene, vente et par dage; maile den næste, vente igen *repeat until SCORE*. I mailen må vi vist hellere formulere, at vi gerne vil have nogen der vil investere lidt tid i os - så mailen må vist også hellere afspejle hvor dejlige væsener vi er, sådan at de bliver helt inspirerede!

Vi har nemlig heller ikke nogen oplagte ceremoniledere i vores følge - ud over papsvigermor, der er præst og vant til at vie folk - men jeg er ikke sikker på at hun 1) kan holde sin Gud ude af talen og 2) at vi vil bede hende "arbejde". Men det er en klar plan B-mulighed.

Tak for tippet om Livsceremonier - det er pebret, men en mulighed at tage med i overvejelserne - og ih, hvor er der mange overvejelser og muligheder når man planlægger et bryllup!

Og apropos, så nej; vi har endnu ikke besluttet hvor vielsen skal finde sted. Vi overvejer Kongens Have (Frederiksberg have eller Søndermarken kan jo desværre ikke lade sig gøre); Dyrehaven ligger lidt for langt fra centrum; Ørstedsparken er smuk (sit ry til trods) og det seneste kort der er kommet i spil er Støberiet på Nørrebro, der efter sigende skulle have en smuk gårdhave - så dem skal jeg ud at kigge på!

Har i besluttet jer for stedet?

0

Del dette indlæg

Tak for dit svar, Malouski. Jeg tror det er vejen frem, at beskrive sig selv godt - det er jo altid sværere at sige nej til nogen man kender - men især at motivere sin forespørgsel. Det kan ikke være motiverende at blive forespurgt til at gøre lidt ud af en bryllyp "fordi du står nederst på listen, og bruden mailer alle oppefra, gommen nedefra, så er vi hurtigere færdige!"

Og ligesom vi gør os overvejelser omkring lokationen for vielsen, stedet for receptionen og middagen - og menuen!, musikken og kjolen etc., så er det jo heller ikke urimeligt at vi gør os de samme overvejelser om vielsesforretteren.

Tak for tippet og "påmindelsen" om at vi som par også gør det personligt.

0

Del dette indlæg

Tak, Diskobil; det er nok meget godt tænkt at måske satse på de mere unge, der endnu ikke er blevet "firkantede" i deres approach til vielser-ud-af-huset. Og så er jeg fuldstændig enig med dig i, at den der skal vie os ikke skal være en vi er dybt uenige med, rent politisk (eller menneskemoralsk).

Tak for input.

0

Del dette indlæg

Glæder mig at I forstod hvad jeg mente for det kunne nemt misforstås af nogle. Det er nemlig ikke ment sådan at man nødvendigvis skal sympatisere med vedkommende politisk men det må godt være en person som man har respekt for og føler sig tryg ved. Hvis man ellers føler sig trygge ved politikere i det hele taget :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer