Guest Synneborre

Menukort

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Menukort er vel ikke nødvendige som sådan.

Men det ser afgjort pænt ud.

Vi laver vores kombineret med bordkort.

Et omslag med navn på og med menu-kortet indeni, lige til at trække ud.

Vi laver dem i samme stil som invitationerne - tror det bliver rigtig pænt... :bearhug:

Er spændt på hvad andre synes...

0

Del dette indlæg

Vi skal have buffet hele vejen igennem, saa jeg ved det ikke helt... der bliver rimelig meget at vaelge imellem, saa tror maaske at det bliver noget boevl at skrive alt. Et pro kunne vaere, at vi maaske starter med antipasti og saa gaar over til primo og til sidst hovedretten. Nu er vores festbuffet kendt for at vaere mangfoldig, saa hvis folk sidder med antipasti og tror at det var det... ? Overvejer lidt et skilt ved selve buffetten... Men ja, synes ogsaa at det ser paent ud:)

0

Del dette indlæg

Vi har runde borde med ca 8 pers. på hvert bord kommer der 2 menukort. Vi har valgt at have menukort fordi jeg selv er ret nysgerrig og gerne vil vide hvad jeg skal have at spise, så kan jeg også se om der er noget jeg skal gemme lidt ekstra appetit til

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ligesom lenemaj synes jeg også det er rart lige at se hvad man skal have så man ved hvor meget appetit man skal gemme... derudover er jeg tit i tvivl når jeg sidder og spiser hvad det egetnlig er for noget der er gemt under sovsen eller pakket ind i dej eller... og derudover bruges vores også som festprogram og hvem er hvem osv...

0

Del dette indlæg

Hos os har vi droppet ideen om menukortbda vores kok kommer op og præsenterer retterne for os. Det hr vi valgt fordi kokken, Mads, er en gammel bekendt, der kender en del blandt gæsterne, der også er kokke, samt at han er god til at gøre det på en sød, sjov, hyggelig og personlig måde..

0

Del dette indlæg

Jeg ville rigtig gerne have haft det til vores bryllup til at starte med, fordi jeg selv tit savner sådan noget når jeg er ude, og man bliver nysgerrig efter hvad det er man spiser, og ikke mindste så man kan huske det i tiden efter (jeg er sådan én der altid gemmer sådan noget - ja ved godt det er mormor-agtigt :bearhug: ).

Men jeg blev faktisk overtalt af min mand til at lade være. Og det er jeg glad for. Men det var også fordi vi havde lidt en 'surprise' på menuen som måske kunne afskrække nogen hvis de så det på menukortet (det var svinekæbe), og så fordi vi havde en FANTASTISK kok til at præsentere hele menuen - ret for ret- Han var simpelthen genial, næsten som stand-up i sig selv.

Så derfor blev menukort lidt overflødig.

Men ellers synes jeg at menukort er en rar ting.

0

Del dette indlæg

Vi skal ik have et seperat menukort, men bestiller nogle "menukort" uden teksten på, men med tryk af vores navne og dato. Og deri vil være lidt forskelligt bl.a. menuen.

Jeg er selv typen som synes, at det er rart at vide hvad man skal have, så derfor gør vi det. Vi havde også menukort til vores datters dåb.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En anden mulighed er at lade kokken præsentere menuen eller buffeten, hvis det er vi taler om, lige i starten af middagen. Det ser man faktisk mere og mere. Der vil vedkommende normalt vis også gå mere i detaljer end man kan gøre på et menukort, herunder sige hvis noget er meget stærkt o.l. og de fleste forstår at gøre det på en festlig og humoristisk måde.

0

Del dette indlæg

Vi har købt disse fra Ikea:

post-36898-1297938680.jpg

Jeg ved endnu ikke helt om de skal på bordet... Vi skal sidde ved 10 mands borde, så der skal 2 på hver...

Ved ikke rigtig om det bliver for roddet...

Det må vi vente og se :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Menukort er ikke nødvendige - lige som favourbokse, kirkehæfter og så meget andet. Vi havde valgt menukort/mini hæfter. Jeg synes det er rart at se hvad man får at spise og drikke (selvom kokken nu også præsenterede maden). Vi havde også bordplan med hvem er hvem i de små bitte hæfter. De fungerede til sidst som en diskret pynt, på vores ellers helt upyntede borde. Men jeg ville nu ikke rynke på brynene over en fest uden menukort ;)

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Gæsterne skal på den ene eller anden måde vide hvad de skal have at spise, om det så er ved en menukort eller kokken eller anden person der fortæller hvad der serveres.

Når man er på restaurant ved man jo også hvad man får at spise, og når man er middagsgæst i et hjem fortæller værten da også lige hvad der bliver serveret - sådan er det hvert fald i min verden. :cheerleader3:

Men jeg vil klart anbefale menukort. Man glemmer hurtigt hvad kokken sagde, og så er det da bare skide hyggeligt. :) Man behøver jo heller ikke lave et til hver gæst. Hvis man fx. sidder ved runde borde kan man lave en eller to som hele borden kan se. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer