Guest Mai+David

Bordplan.

42 indlæg i dette emne

Hvor mange af jer, holder traditionen mht. bordplan?

Jeg tænkte på, holder i traditionen, med at forlovet, ikke må blive skilt af, når man skal lave bordplan?

Vi holder faktisk kun traditionen, med høj borderet, hvor bruden og brudegommen skal sidde.

- Fordi, jeg er kommet i et dilemma /:

Min far, hans kæreste, min lillesøster og lillebror kommer ikke til festen.

Og skal derfor finde en ny at have ved min side...

Der tænkte jeg på at det skulle være min storebror, der kom til at sidde ved siden af mig...

Men, så bliver hans kæreste sur, fordi at de jo ikke må blive skilt af ! Ville I være ligeglade, eller hvad?

På forhånd tak ! (:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ville nok prøve at tale med dem og spørge om det var okay med dem, hvis hans kæreste også bare ku sidde forholdvis tæt på.

Men skal du bare gå op selv eller skal din storebror også give dig væk? hvis han skal det ville jeg da klart vælge at han sku sidde i stedet for din far.

0

Del dette indlæg

Skal din bror give dig væk også? Eller kommer din far + påhæng i kirken?

Jeg mener bestemt, at hvis din bror skal give dig væk, så er det også ham der skal have den ære, at sidde på din fars plads.

Min H2B har givet hans storesøstre væk, da de mistede deres far mens de var børn, og H2B sad på deres fars plads til deres bryllupper.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

- Jeg må prøve at snakke med dem...

Hun er meget speciel min svigerinde - og hvis hun ikke får sin vilje, så bliver hun sur...

Hun er meget "barnelig" nogle gange - hun er også kun 17 år.

I kirken, skal min far følge mig op ! Heldigvis.

Men, som sagt, de kommer ikke til festen, desværre...

Og derfor havde jeg tænkt, mig at min storebror, skulle tage min fars plads, oppe ved siden af mig.

Altså, hun bliver sur, hvis hun ikke kommer til at sidde ved siden af ham - selvom hun kender alle til den fest, vi skal holde...

0

Del dette indlæg

Hvad med din H2B's forlover...? Er han ven af jer begge eller er det noget familie eller...???

Jeg kunne godt ha forestillet mig, at jeg kunne vælge H2B forlover, i vores tilfælde bliver det måske vores fælleds kammerat som skal være forlover, og han har jeg bestemt ik noget imod at sidder sammen med.

0

Del dette indlæg

Undskyld at jeg spørg men, hvad betyder H2B ? :cheerleader3:

Det har jeg undret mig over, rigtig lang tid.

Det er selvfølgelig også en mulighed :) Den havde jeg faktisk ikke rigtig tænkt på.

Det må jeg da lige vænne med min kæreste - det er hans bedste ven, som skal være forlover.

Ja, jeg har bestemt hellere ikke noget imod, at skulle sidde ved siden af min kæreste' forlover :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

- Jeg må prøve at snakke med dem...

Hun er meget speciel min svigerinde - og hvis hun ikke får sin vilje, så bliver hun sur...

Hun er meget "barnelig" nogle gange - hun er også kun 17 år.

I kirken, skal min far følge mig op ! Heldigvis.

Men, som sagt, de kommer ikke til festen, desværre...

Og derfor havde jeg tænkt, mig at min storebror, skulle tage min fars plads, oppe ved siden af mig.

Altså, hun bliver sur, hvis hun ikke kommer til at sidde ved siden af ham - selvom hun kender alle til den fest, vi skal holde...

Jeg forstår ikke hvorfor din svigerinden ikke kan komme til at sidde ved siden af din bror bare fordi han skal sidde ved siden af dig til festen??

Traditionelt sidder man vel sådan:

Brudens mor - Brudens far - Brud - Gom - Gommens mor - Gommens far

Så tager din bror brudens fars plads og svigerinden brudensmors plads. Det er da ikke anderledes end hvis det var dine forældre? Eller er planen at din mor skal sidde på den anden side af din bror så?

Jeg kan ærlig talt godt forstå hvis din svigerinde bliver sur, det var jeg dælme også blevet. Jeg er ligeglad med hvad grunden er, man splitter altså bare ikke par op på den måde! Det er SÅ dårlig stil.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vidt jeg har læst mig til er det traditionel borddækning således:

Gommens mor - brudens far - brud - Gom - Brudens mor - Gommens far

Så vidt jeg har læst mig til, da i gamle dage var det brudens forældre der betalte for brylluppet og var derfor 2. hovedpersoner og sad ved siden af 1. hovedpersonerne( brud og gom) Så hvis de følger den traditionelle borddækning vil kæresten ikke kunne sidde ved siden af broren for der vil gommens mor sidde.

Normalt stemmer jeg også for at man ikke splitter par op, jeg hader når folk synes det er sjovt... Men til gengæld synes jeg dette er en lidt speciel situation. Hvis det var mig der havde min bror til bords, så skulle enten min mor eller gommens mor sidde ved siden af min bror, så kæresten ville blive rykket lidt længere ned af bordet. Men jeg må pointere at det kun er i en så speciel situation at jeg ville acceptere det...

Jeg håber du finder ud af det, og at du kan snakke med din svigerinde om det. Eller finder en anden løsning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes bestemt ikke at det er sjovt, at skulle splitte par ad ! /:

Vi skal sidde i hestesko - også muligvis et bord inde i midten, hvor den nærmeste familie skal sidde.

Vores bord, holder som traditionen siger - på nær at min far ikke kommer til festen.

Og selvfølgelig derfor skal have en anden til at sidde ved min far's plads.

Som sagt, er min svigerinde virkelig speciel, og hvis hun ikke får sin vilje, blive hun virkelig sur.

Men, som sagt, det er hende selv som skal blive glad igen.

Jeg ville helst hellere ikke splitte nogle af de gifte, eller de forlovede af (:

Men, det bliver vi nød til nu - fordi min far ikke kommer.

0

Del dette indlæg

Hvis du ikke synes det er sjovt at splitte par ad, forstår jeg ikke hvorfor du vælger at gøre det.. Som jeg ser det kan det sagtens undgås. På mig virker det nærmere til, at du rent faktisk ønsker at splitte din bror og svingerinde. Du lyder jo heller ikke til at være hendes største fan.

0

Del dette indlæg

Hvis du ikke synes det er sjovt at splitte par ad, forstår jeg ikke hvorfor du vælger at gøre det.. Som jeg ser det kan det sagtens undgås. På mig virker det nærmere til, at du rent faktisk ønsker at splitte din bror og svingerinde. Du lyder jo heller ikke til at være hendes største fan.

Må give ChariteK ret.....

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke nogle som kan sidde ved siden af mig, andet end min bror.

Og derfor vælger vi at splitte alle par ad, så det ikke kun er de 2 ! /:

Jeg syntes hun er rigtig sød - men hun skal ikke blive sur, over ikke at få sin vilje...

Altså, det er vores bryllup, så må hun finde sig i, hvor hun skal sidde.

Vi kan ikke gøre alle tilfredse til vores bryllup.

Og trosalt er det vores bryllup !

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

er lidt uenig her.. ja det er jeres bryllup men så snart man inviterer andre med er det også lidt deres dag, man vælger jo at DELE sin dag med dem man inviterer.. bare min mening. derudover så virker det ikke som om du har snakket med svigerinden om det, men bare går ud fra hun er sur over det fra start? hvad med at sætte dig ned med dem begge og sige at du er super ked af du ingen har at sidde ved siden af den dag og derfor gerne vil høre om du må låne din bror hvis du lover hun får en god plads eller måske hun kan placeres overfor ham?

For mig er det lige så vigtigt at mine gæster har en super dag som at jeg selv har en super dag og ville aldrig gøre noget der vil gøre en anden gæst ked af det. Men synes du skal tage en snak med dem og så tage den derfra afhængigt af hvordan de reagerer.

Men ellers synes jeg at den med at du sidder ved siden af forloveren også er genial :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig, skal de også have en super dag ! (:

Det er helt bestemt !

Jeg har lige snakket med hende om det.

Hun sagde at hun bare kunne sidde vel siden af min storebror, men det kan hun ikke, da min kæreste's mor skal sidde (: Og sådan er det.

Og jo, hun blev sur - selvom hun faktisk ikke ville indømme det.

Men, som jeg også sagde til hende, at der er faktisk ingen par, som kommer til at sidde ved siden af hinanden andet end kæresten og jeg ! (:

Så, og det skal være fair overfor alle - og som sagt, vi ville aldrig sætte hende, ved siden af nogle hun ikke kendte ! Og hun kender ALLE til den bryllupperet.

Men, jeg syntes hellere ikke at jeg skal opgive mig, og sige at jeg finder en anden, som kan sidde ved siden af mig, da det stadigvæk er vores store dag, og ikke hendes ! /:

0

Del dette indlæg

Jeg forstår ikke harmen over at splitte par ad... Jeg ville ikke have noget problem med selv at gøre det - så længe man kommer til at sidde i nærheden af hinanden eller andre man kender, og altså ikke bliver bænket fuldstændig blandt fremmede...

Kan du eventuelt snakke med din bror om det... Det kan være han kan få hende til at forstå, at det betyder meget for dig, når nu hun har set sig vred på dig?? Eventuelt kunne hun måske få lidt medbestemmelse på hvem hun så skal sidde sammen med??

Redigeret af RandiHR
0

Del dette indlæg

Jeg kan hellere ikke se noget problem, ved at splitte par ad, og det er som sagt ikke kun de 2, det er jo alle par, som faktisk ikke kommer til at sidde ved siden af hinanden...

Men, nu er problemet, fordi min storebror vil hellere sidde ved siden af sin kæreste end mig ! /:

Så det er jo fantastisk !

Men, hun er virkelig sådan, at hvis hun ikke får sin vilje så bliver hun sur, og det er ikke kun på mig ! Men også min storebror ! /:

Men, hun er rimelig sur over at hun indtil videre ikke har været med til at lave nogle af de forskellige ting, osv ! Jeg tror sku hun er jaloux ! /: - Men, sådan er hun, desværre...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så forarget over det her. Jeg kan virkelig godt forstå din svigerinde bliver utilfreds. Og jeg kan godt forstå at din bror hellere vil sidde med din kæreste.

Det kan da umuligt være en god løsning for dig længere?

Men din svigerinde har da ingen grund til at være jaloux. Din bror har jo tydeligvis valgt hende.

0

Del dette indlæg

Det er meget muligt !

Men, nu er det lige, at vi ikke holder alle traditioner, som andre måske gør.

Og som jeg har skrevet flere gang ! Det er OVERHOVEDET ingen par som kommer til at sidde ved siden af hinanden. Så må hun da også kunne accepterer det, bare den ene dag.

Så har jeg det !

Ja, det er ingen grund til at hun bliver jaloux, men sådan er dette pigebarn åbenbart.

Og det er muligt at han har valgt hende. Men, så var hun vel blevet "tøsefornermet" hvis han skulle følge mig op af kirkegulvet...

Hvis min bror havde spurgt om jeg ville sidde oppe ved ham, så havde jeg gjort det, får at vise hvor meget jeg holder af ham - istede for at sidde nede ved min kæreste.

Men, sådan er vi jo så forskellige.

0

Del dette indlæg

De fleste fester jeg er til splittes parene også ad, og om man kan lide det eller ej er jo nok en smagssag. men eftersom i har valgt den model så synes jeg slet ikke i behøver at spørge svigerinden om det er ok. Når alle andre par alligevel også splittes, så er det fair nok... selvom der er da vist en eller anden gammel tradition om at man ikke må splitte par der ikke er gift, men lad den nu ligge ;)

0

Del dette indlæg

Det sidste bryllup, som jeg var til, der sad vi faktisk på den gamle måde.

Hvor de ikke splittede forlovede og gifte !

Men, det er bliver alle par, som bliver splittede :cheerleader3: Så det hele er faktisk fair nok.

Så, der er ikke nogle som bliver snydt eller noget som helst.

Og min svigerinde, som jeg også har skrevet - hun kender alle til bryllupperet !

Så det har jo ikke noget at gøre med at vi sætter hende ved siden af en fremmede person.

0

Del dette indlæg

Syntes du skal gøre som i gerne vil have det :cheerleader3:

Jeg har løst problemet, i og med min far er død og min bror føre mig op rykker alle bare en plads op imod mig, således min mor sidder ved siden af mig, så min bror så min svigerinde osv. osv. :)

det er jo også en måde at gøre det på

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer