sofie b

dress code

28 indlæg i dette emne

Hej Piger..

Jeg kan godt høre jeg er i den helt anden grøft end jer..

Jeg er heller ikke tilhænger af at folk skal føle sig presset til at tage ud og bruge mange penge på at købe noget nyt, men jeg vil bare gerne have de også gør lidt ekstra ud af det, så man signalerer at det ikke lige er hver dag man er til bryllup, om det så er det eller ej..

Vi har valgt at holde vores fest i et forsamlingshus og jeg oplever lidt den holdning, at nå, så er det bare sådan en almindelig fest og jeg er til det helt store men er meget kreativ og meget sparsomlig og elsker at lave det hele selv, så jeg synes jo det er lige så fint det vi har valgt som hvis vi valgte en anerkendt fin kro, udseendet bliver det samme..

Derfor har jeg overvejet hvordan jeg i indbydelsen kan skrive at jeg gerne vil have at folk gør lidt ekstra ud af det og tager noget ekstra flot på og ikke bare kommer i noget de til enhver tid ville tage på på byens diskoteker eller endnu værre på arbejde til hverdag...

Jeg gør bare så meget ud af det, at jeg ville blive ærgelig hvis folk (Nærmest) er ligeglade med vores fest.. - Det skal lige siges jeg tillige er i en face, hvor jeg føler vores bryllup bare er en døgnflue, som andre egentlig ikke ser det store i...

Jeg har tænkt på at skrive elegant i indbydelsen, fordi elegant lige er en tand flottere end festligt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er så ikke min oplevelse at folk gør mindre ud af deres påklædning fordi festen holdes i et forsamlingshus. Generelt klæder folk sig på til en bryllupsfest. Det kan naturligvis være forskelligt hvordan, men om det er det ene eller andet sted er ikke afgørende. Derimod kan der - med god ret - være noget med årstiden festen holdes på. Sort jakkesæt/smoking og en varm sommerdag hænger ikke så godt sammen.

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at skrive selskabstøj. Jeg har nemlig også ledt omkring dresscode i forskellige bryllupsbøger og bryllupssider og selskabstøj signalerer nemlig noget lidt finere end bare festligt, idet festligt kan opfattes meget forskelligt af folk.

Jeg mener nemlig også at et bryllup er lidt "mere", end en almindelig fest uanset hvor det holdes.

Flere af vores venner har spurgt hvad vi så mener med selskabstøj. Personligt har jeg den holdning at jeg er fuldstændig ligeglad med om herrerne er i jakkesæt, i smoking eller hvad de nu kunne tænke sig at tage på af den slags, men uanset hvad så som minimum et jakkesæt.

Og så har pigerne jo meget større udvalg, men jeg ville blive rigtig glad, hvis alle kom i lange kjoler eller nederdele. Min store datter på 16 har fået en rigtig hellang selskabsskjole og den yngste på 12 skal være brudepige og er dermed også i "lang".

Og netop med selskabstøj mener jeg at man signalerer "pænere" end normalt :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer