Guest PrinsessePuk

Bryllupsrejse

17 indlæg i dette emne

Min dejlige mand og jeg havde egentlig aftalt at tage til Egypten på bryllupsrejse, men efter al den ballade der er der omkring for tiden tør vi ikke satse på det..

Vi snakker så nu om at finde en græsk ø i stedet, men der er virkelig mange og har aldrig været der omkring før.

Så ville høre om der ikke er nogen af jer der måske kan hjælpe med hvor det er bedst at tage hen?

Vi vil gerne et sted hen hvor der er noget at se (natur, oldtids-ting eller andre ting). Vi vil også gerne et sted hen med en god strand eller pool, hvor man kan slappe af, men der skal stadig også være noget at lave - hvis i forstår hvad jeg mener :) Gerne et sted hvor der ikke er ALT for mange turister, men vi overlever jo nok hvis der er.. Men et sted hvor vi kan have en romantisk og fantastisk bryllupsrejse.

Håber der er nogen der kan hjælpe med at finde det perfekte sted til os <3

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også snakket om en af de græske øer. Jeg har aldrig selv været der, men med det jeg har læst er vi nok mest til Kos by - hvilket også kan være en mulighed for jer måske?

Af hvad jeg har læst har Kos by en god blanding af de I også ønsker. Der er gammel by og historiske ting at se på og samtidig strand og pool der indbyder til afslapning. :)

0

Del dette indlæg

VI var på Kreta I 2009 på Minoa Palace Resort and Spa. Det var rigtig lækkert. (det var der jeg blev friet til)

Hotellet er fantastisk: lidt billeder:

post-39268-0-60562700-1300351907.jpg

post-39268-0-82704200-1300351908.jpg

post-39268-0-93122200-1300351909.jpg

Vi var rundt på Øen og opleve rigtig meget. blandt andet tog vi på nogle ture rundt og så en masse historie, derudover var vi på en romantisk udflugt til nogle af de flotteste strande, og vi oplevede een masse spændende natur på egen hånd. hotellet har 2 fantastiske pools og ligger helt ned til stranden. Hotellet er i den fine ende (5 stjerner) hvilket gør at det hele bare er mere luksus og vi havde i hvert fald en rigtig god oplevelse der.

Link

0

Del dette indlæg

Jeg har været på Rhodos og Kreta og det er MEGET turistpræget. Det er nogle fantastiske øer med smukke strande, hyggelige cafeer og afslapning i stor stil....men der er ikke voldsom meget at se udover Knossos (Kreta), som er en ruin af et gammelt palads. Det er til gengæld også spændende...men måske ikke nok til at basere en hel bryllupsrejse på :) Der er selvfølgelig mere kultur at se, men hvis I søger de helt store kulturindtryk vil jeg ikke vælge nogen af øerne.

Det var da lidt hjælp til at sortere nogle øer fra :wink:

Redigeret af Mallara
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op det så fint ud det hotel.. Må man spørge hvad prisen ligger på sådan ca?

Tror også vi selv har kigget på Kos, men er der ikke noget med at det er der alle de unge tager hen for at holde druk-ferie? Altså lidt ligesom sunny beach, bare lidt finere :)Ved ikke om det er rigtigt, syntes bare jeg engang har hørt noget om det..

0

Del dette indlæg

Syntes ellers jeg har læst en masse spændende om Kreta, at der skulle være en eller anden kløft ligesom Grand Canyon (bare mindre) og alle mulige andre ting man kan se, men syntes godt nok det er svært at få overblik over hvad de forskellige øer "har at tilbyde"..

0

Del dette indlæg

Jamen jeg synes faktisk det var ganske "billigt" mener vi gav omkring 18.000 for en uge, men med morgenmad og aftensmad. det afhænger meget af hvilket værelse man vælger, udsigt osv... men mellem 13.000 - 20.0000 for en uge. Vi købte rejsen gennem spies som hjalp os meget med at arrangere ture osv.

Priser på spies hjemmeisde

synes ikke der var så meget turistet her. vi gik ofte ture fra hotellet op igennem små olivenlunde og spiste frokost i bjergene, og der var vi ofte de eneste turister og kunne gå helt i fred. lokalbefolkningen var utrolig venlig! det tog ca 20 minutter med bus til Chania som er "hovedstaden" der var lidt mere turistet men vildt hyggeligt. markeder, havne, fantastiske restauranter og butikker osv, og synes faktisk heller ikke det var så slemt med turister lige da vi var der.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi var afsted kunne vi næsten ikke være nogen steder uden at være omringet af turister, men vi var selfølgelig også afsted i højsæsonen. Det kan sagtens være at det er meget bedre i august/september :)

Ang. kulturoplevelser, så handler det selvølgelig også om hvad der interesserer én. Jeg havde også læst om en masse på både Kreta og Rhodos, men stort set det hele skuffede synes jeg (Jeg har nok rimelig høje forventninger da jeg har rejst meget :fløjt: :) ) i hvert fald var det kun Knossos jeg fandt interessant...men igen handler det jo om hvad man interesserer sig for.

Begge øer har i hvert lækre strande og romantik :)

0

Del dette indlæg

Synes nu vi har rejst ret meget, er i hvert fald ude at rejse minimum 2 gange om året. og synes bestemt også man skal passe på med Kreta, det handler om at finde de gode hoteller og de gode områder for ellers kan det godt gå hen og blive lidt for meget badeferie. Har lige siddet og set mine feriebilelder igennem derfra og de eneste billeder der er andre turister på er når vi har været på nogle ture fx til chania eller knossos. når vi bare har været os og gået rundt i bjergene er der ingen andre turister på billederne. Men som Mallara siger så handler det nok også om hvornår man rejser. vi var afsted i slutningen af juli mener jeg, men jo mere man kommer hen i august og september jo færre turister er der nok. Men hehe nu bor vi i KBH og er meget vant til turister til dagligt hehe...

0

Del dette indlæg

Hmm sku mene at jeg kunne svare på dit spørgsmål, jeg har nemlig været i Grækenland hele 9 gange.

Romantik og få turister får I her:

Samos - lille ø med smuk udsigt - havnebyen Pythagorion er super hyggelig! Og en rundtur i bil på øen, er rigtig hyggelig.

Santorini - smuk smuk udsigt som bruges til alle græske poskort - usigten findes i byen Oia. Strandene på øen er desværre ikke de bedste da de er af vulkansk sand(sorte strande)

Kefalonia - nyt rejsemål for danskere - smuk ø. En af de få græske øer med rigtige hvide sandstrande og turkisblåt vand(de fleste øer har gode strande men ikke "bounty" lækre)

Rhodos er en større ø, med rigtig mange udflugtsmål og sus fra oldtiden(det har de fleste øer dog!) Vil dog anbefale at man bor uden for Rhodos by, evt. i Lindos istedet.

Kos.... har været der på druktur som "ung" to gange, fantastisk fest sted for fulde danskere..... need I say more?

Kreta. Sol, strand og turister... synes klart det er den kedeligste ø jeg har været på. Man kan sagtens tage på udflugter, men man skal være indstillet på hr. og fru badeferie og minus kultur ift. de små øer.

Og så findes der jo mange andre små øer... skorpelos skulle også være fin.

Redigeret af MH2730
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var på Kreta i august/september 2010, hvor jeg blev friet til :cheerleader3:

Vi troede at vi bare skulle ned og slappe af, vi havde ikke rigtig hørt noget om oplevelser på kreta, men må da sige vi blev positivt overrasket over hvor meget der er og se og opleve.

0

Del dette indlæg

Tak for hjælpen alle sammen.. Ved endnu ikke hvad vi finder frem til, men tror måske vi vælger at bo på en større ø og så tage på udflugter til de mindre øer.. Hvis man altså kan det..? :)

Men det har i hvert fald været dejligt at høre nogle erfaringer fra jer andre, så kan man da bedre sætte sig ind i hvad man kan forvente så man ikke bliver skuffet..

Syntes rejsebureauerne får alle steder til at lyde helt fantastiske, men det er jo også det de lever af, så man kan vel ikke forvente andet.. Men i har i hvert fald været en kæmpe hjælp.

Følger stadig med hvis der skulle komme flere inputs :)

0

Del dette indlæg

Halløj :)

Der er mange lækre græske øer. Selv har jeg været på Korfu, Skiathos, Skopolos, Allonissos og Kreta. Korfu er en forholdsvis stor ø, med en del mindre byer og hovedbyen som er pænt stor og en oplevelse værd. Der er meget at se og opleve og utroligt smukt. Skiathos, Skopolos og Allonissos er min kærestes og mine favoritter. Flere rejseselskaber tilbyder rejser hvor man vælger to af øerne og tilbringer en uge hvert sted. Specielt skopolos er fantastisk. Super fed by og det er skønt sted at lege en scooter og drøne rundt og opleve naturen. Skiathos er kendt for sine over 60 lækre sandstrande og det er der en grund til. Hvis man tager ned langs kysten kan man finde en smuk strand og have den for sig selv. Byen (der er kun en) er forholdsvis stor, men der er også mange turister - mange flere end på Skopolos og Allonissos. Har også hørt meget godt om Lesbos og Samos.

Vi har lige bestilt vores bryllupsrejse i Malaysia, som vi selv har sammensat og vi glæder os heeelt vildt:) Held og lykke med det hele :)

Dorte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været på det samme hotel som Mette Holm og det er virkelig lækkert. Jeg har rejst meget i grækenland og der er lækkert. Jeg kan også anbefale Loutraki på fastlandet ca. 40-50 km. udenfor Athen der er så lækkert og mange gode udflugtsmål også..

Var på Korfu sidste år som også er lækkert men også med mange turister.

Ellers er Sicilien rimelig billigt hvis man selv planlægger cimber.dk flyder direkte dertil mener jeg eller også er det nowegian (tjek google for stavning)

:-) Anja

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer