Cindiej

VIN?????

9 indlæg i dette emne

Hej med jer kære tøser :cheerleader3:

Her kommer endnu et par spørgsmål fra mig. Hvilken vin skal i have? Hvad hedder jeres rødvin og Hvidvin?

Bliver det på karton eller flaske?

Jeg overvejer selv at købe vin på karton, da det er langt billigere, også få serveringspersonalet til at hælde det op i vinkarafler, som efter min mening også er pænere at have stående på bordet end en flaske.

Så ud med det, hvilken vin servere I og på hvad? :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have en rødvin på flaske der hedder il passo. Den er bare super god...

Hvidvinen kan jeg ikke huske hvad hedder, men den er også på flaske.

Vi laver nye mærkater til dem, med vores monogram

0

Del dette indlæg

Hvis jeg var dig, så ville jeg gå til en vindhandler (eller en af de gode vinafdelinger i et supermarked) og snakke med dem - så kan de hjælpe med at finde noget vin, der passer til jeres menu (og budget). Årstiden vil også have betydning for, hvilken vin man bør vælge. Vi elsker god vin, men har fået hjælp til at sammensætte vinmenuen, da vi bestemt ikke er eksperter:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du har ret, - det ser rigtig flot ud, når man hælder vin op i karafler, men det kræver selvfølgelig at man har en masse karafler. Eller at feststedet har det. Ellers kan man jo bruge en mindre formue på at skaffe dem, og så har man ikke sparet noget overordnet set.

Men som andre også skriver, gå ned i en vin butik og smag jer frem. Og lav en aftale med dem om at I kan returnere uåbnede flasker/kartoner.

0

Del dette indlæg

vi ville helst serverer i flasker og ikke karafler, så vi har købt flaskevin...

rødvinen: cono sur, chile, 2009 (pris omkring 70 kr - dog mængderabat)

hvidvin: queens bay, new zealand, 2009 (pris omkring 50 kr - dog mængderabat)

Har købt i Superbest. mange har en stor vinafdeling der med en vin-"ekspert" ansat, så det kan anbefales, og kan levere tilbage uden problemer.

0

Del dette indlæg

Vi får med hjælp af Hotel ejer/arrangør udvalgt vine til vinarrangement/vinmenu. Der er en del vinelskere til brylluppet og min mor er selv sælger af vin så der skal noget godt på bordet. Men min H2B er ret vild med Argentinsk vin (fra da han rejste rundt derovre i nogle måneder) Og specielt en der hedder "Santa Ana -Reserve Malbec" fra 2007 til en pris a 80-100,- pr. flaske (dog har nogle supermarkeder den på tilbud en gang i mellem)

MEN MEN MEN.. Jeg er ikke selv vin drikker, så for mit vedkommende håber jeg på at kunne skaffe nogle rigtig gode øl af høj standard :D Namme naaaam :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan anbefale at købe vin gennem en vinhandler - det er helt almindeligt, at man kan returnere uåbnede flasker, og så er vejledningen jo rigtig udmærket.

Jeg var overrasket over, at det ikke var spor dyrere end at købe vin i et supermarket. Da indehaveren hørte vores menu, var hun ikke i tvivl om, at vi skulle have en vin, der passede til buffet, så det endte med at blive en forholdsvis let vin. Vi prøvesmagte vel 4-5 stk, inden vi stod og skulle vælge mellem to. Med god rabat købte vi en flaske af hver, så vi i ro og mag derhjemme kunne vælge - mens vi spiste!

Eneste ulempe: vi returnerede ikke en eneste flaske! Fordi - det var jo vores bryllupsvin! Så vi gemte flaskerne af vejen og tager en flaske frem i ny og næ, og det er stadig noget særligt at skåle og se hinanden i øjnene imens - og det er altså ikke, fordi vinen er uovertruffen god!! :griner:-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer