majmaj

Syr selv kjolen

27 indlæg i dette emne

Nå da da.

Så har jeg fået min gine hjem, stoffet er købt, og så er jeg gået i gang med det sjove!

Kæresten var væk i lørdags, så jeg gik så småt i gang med arbejdet. Da jeg ikke har noget mønster, er det stadig ikke helt bestemt hvordan det færdige resultat bliver...meeen det bliver i den stil som følgende billeder viser.

Stoffet er café au lait farvet thai-silke til underskørt (under tyllet) og til foer i corsagen. Elfenbensfarvet thaisilke til corsagen, som derefter draperes med elfenbensfarvet silkechiffon, som kommer til at hænge som slæb (tror jeg).

Råhvid og syrenfarvet tyl til overskørt.

Til pynt har jeg lavet roser af gamle silkerester fra min oldemor (så er det gamle på plads!).

Den sidste nye idé jeg har fået, er at corsagen skal lukkes bagpå med snører, i stedet for i siden med lynlås, men hvem ved, der er jo stadig flere uger til, så ALT kan jo nå at ændre sig...undtagen stoffet...det er jo købt!

Altså jeg synes det er drønspænende -WOW! Dejligt projekt!

Stof & pynt:

post-42-1088419434.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Imponerende projekt :griner:-

Hvordan har du lavet tylskørtet - har du et mønster? Jeg mangler selv mit underskørt og ville egentlig gerne selv sy, men kan ikke lige gennemskue hvordan, da jeg helst skal have en enkelt "stiver" nederst? Har du nogle gode forslag??

Pøj med kjolesyning - glæder mig til at se næste skridt ;)

KH Louise

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg glæder mig meget til at følge med i dit projekt. Jeg orkede simpelthen ikke selv oven i vores husbyggeri, og jeg ville jo helst have et supergodt resultat, og det skal der altså tid til og ikke sådant noget hastværk som mit helt sikkert vil være endt med, så jeg nøjes med venindernes tøj og min taske. Men du har jo god tid - især hvis du kan tage aftener og week-ender i brug.

Jeg er meget spændt på at se hvordan det hele kommer til at se ud, det ser ud til at være nogle rigtig gode farver og materialer du har valgt. Så læg endelig billeder ind.

Rigtig god arbejdslyst, og husk at få en til at hjælpe dig. Min mormor siger nemligt, at efter gammel overtro må man ikke sy hele kjolen selv. Bare du får en til at sy en enkelt tråd, så skulle lykken være redet.

KH

Karina

0

Del dette indlæg

Øh...hehe. Nix jeg har ikke mønster på hverken det ene eller det andet, så det bliver bare sådan lidt på slump... Har dog et simpelt mønster på en corsage, som jeg går ud fra af hensyn til stivere etc. Men det kan du jo desværre ikke rigtig bruge til noget...

majmaj

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej majmaj...

Jeg har virkelig :griner:- for de brude der begiver sig ud i et sådan projekt..

WOW sikke et projekt du der er gået i gang med, jeg glæder mig meget til at følge din kreation, tror (efter det du har beskrevet) at den bliver guddommelig du ved? Sådan rigtig prinsesse agtig.. Ihvert fald pøj-pøj vil følge intenst med...

Knuz tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Corsage med drapperinger

Hej !

Det er da utroligt lang du allerede er nået med at sætte detaljer på, den bliver bare så flot. jeg glæder mig til at se det færdige resultat - men har du ikke travlt når du skal giftes den 14 august 2004 ???? - eller er du lynhurtig til sådan bare lige at slynge stofferne samme og få et fedt resultat ud af det - så selv Isabell Kristensen ville blive misundelig ??? mange hilsner Maria

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres søde svar!!! Det er dejligt at kunne vise det til nogen, for jeg bliver jo hele tiden nødt til at trække et dynebetræk ned over den når min kæreste nærmer sig.

Roserne har jeg bare lavet ved at rive silken i aflange strimler på 3*15 (lille rose) til 7*20 (stor rose) cm sådan ca. Så har jeg bare ligesom viklet stoffet om pegefingeren, og så hæftet det sammen i bunden med tråd. Rigtig godt projekt, når man skal pendle to timer dagligt hele sommeren :griner:- .

Jeg er altså ikke kommet helt så langt som det ser ud til, for jeg har kun syet grundmønsteret til corsagen, og det er den jeg har viklen chiffonen om på billedet, så jeg mangler altså at sy den rigtigt... Og jeg mangler også at sy selve skørtet! Ja og sy tylskørtet sammen... Så med pendling og fuldtidsjob indtil to dage før brylluppet har jeg nok at se til, men alt hvad i ser lavede jeg lørdag, så jeg når det nok!

Det var vist svar på det meste. Jeg skal nok lægge flere billeder ind som det skrider frem!

majmaj

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa.

Hvordan holder du så kjolen skjult for din kæreste? Eller syr du den ikke hjemme hos dig selv?

Hvor må det være fedt at kunne sådanne noget selv. :griner:-

Tilslutter mig koret. Glæder mig til at se det færdige resultat.. :heppe:

0

Del dette indlæg

Hej igen

Uha, jeg bliver helt stolt, når i skriver så mange pæne ting til mig!

Nej, designer er jeg ikke Tina. Jeg er bare ualmindelig kræsen, så ofte laver jeg selv tingene, når nu ingen andre har forstået lige præcis hvordan det skal se ud :) ....Det gælder så også denne gang! Faktisk har jeg aldrig syet noget efter mønster. Min filosofi er bare mere eller mindre, at starte med et stykke stof som er stort nok, og så sy ind til det er perfekt! Og det håber jeg så at det også bliver denne gang :) .

Vi har en treværelses lejlighed, så arbejdsrummet er OFF LIMIT. Så har han bare ikke at blive for nysgerrig! Ellers :shoot: .

Har ikke haft tid til at arbejde på den de sidste par dage, men det kribler i fingrene, og torsdag er han ikke hjemme så :mellow: så skal der syes!!!

majmaj

0

Del dette indlæg

Hej igen.

Har haft min første krise i kjolesyningen her i weekenden! Det startede med at jeg fik mig vredet ind i tylskørtet -og IKKE kunne komme ud igen! Kæresten var på vej hjem og jeg panikkede, så det endte med at jeg måtte klippe det af mig!! Heldigvis beherskede jeg mig, og klippede kun dér hvor jeg nok alligevel er nødt til at isætte en lynlås, for at jeg også kan komme ind i det på dagen...og ikke mindst ud igen :super: .

Nå, jeg fulgte krisen op med at gå i gang med at sy underskørtet i silken (jeg havde først syet den op i lærred). Da jeg havde syet den og jeg egentlig synes at det hele gik meget godt fik jeg en urovækkende mistanke...Jeg tog mine bryllupssko på, og ganske rigtigt: pludselig var skørtet for kort (dét er vi vist en del herinde der bøvler med i øjeblikket)!! Det viser sig, at lærredet var noget mere elastisk end silken og derfor gled lægere ned på hoften, derfor denne forskel... ØVØV.

Nå men jeg har fundet en løsning på det: der kommer kantebånd på forneden i stedet for det ret gavmilde oplæg jeg i første omgang havde lavet. Pyh ha!

Nu kører det igen, i aften tror jeg at jeg begynder at klippe corsagen.

majmaj

0

Del dette indlæg

Hej Majadali.

Stoffet har jeg købt i stof og stil i Tilst. Undtagen silkechifonen som er drapperet om corsagen -det er fra stof 2000. Men ja, det er virkelig noget lækkert stof!

Roserne har jeg selv lavet. Længere oppe på siden har jeg forsøgt at beskrive hvordan. Det er virkelig nemt, men ikke så nemt at forklare...desværre.

Og billeder...det må desværre vente lidt da jeg ikke selv har digitalkamera men blot låner mig frem.

majmaj

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer