Guest anne_stokholm

Vores bryllup den 10.09.11

244 indlæg i dette emne

Finder så meget inspiration i jer andres planlægningstråde, at jeg da også skal have én, hvor jeg kan holde styr på alle mine tanker og små ideer... :-) Forhåbentlig kan jeg tilmed få en masse gode tips og tricks fra jer andre skønne damer ;-) :ilovebryllupsklar:

Den korte historie: Vi mødte hinanden i Aalborgs Jomfru Ane Gade en aften i 2002. Siden flyttede vi sammen i Aalborg og emigrerede derefter til København, hvor vi bor nu. Vi blev færdige med vores studier, købte lejlighed, fik jobs, og er blevet voksne sammen.. Tænk at der på vores bryllupsdag den 10. september 2011 er gået, 9 år! Det er helt ufatteligt. Og også lidt på tide...? :thumbsupsmileyanim:Læs mere om os her

Frieri: Var meget romantisk og nede på jorden. Han gik på knæ på vores køkkengulv en fredag aften på vores 100 mdrs dag (lidt tacky, men helt som det skulle være) til tonerne af den helt rigtige sang. Vi havde bord på en romantisk restaurant og kiggede hinanden dybt i øjnene hele aftenen. Det var vores lille hemmelighed den aften, og det var helt fantastisk. Først næste formiddag ringede vi rundt til venner og familie.

Vi blev ret hurtige enige om en dato - vi var begge enige om at september ville være en god måned (der hvor vi mødte hinanden, vi begge fylder år, etc.), og skulle det være inden alt for længe, skulle det være i år. Så datoen faldt på den 10. september 2011 - kun 4 dage fra vores 9 års dag.

Kirke: Jelling Kirke. Mine forældre bor i Jelling, og det var manden der foreslog, at det var ret fantastisk at have muligheden for at blive gift et så historisk sted blandt gamle konger, der grundlagde Danmark (uha!). Derudover ligger min farfar begravet der, og det betyder meget for mig, at jeg kan have ham med os den dag, på en eller anden måde.

Læs om vores møde med præsten og valg af salmer her

jelling-banner.jpg

Sang i kirken: Min dejlige dejlige gymnasieveninde og en anden god ven fra gymnasiet skal synge og spille denne sang for os i kirken. Hør den her

Reception: Hos mine forældre i Jelling. Min mor mener sagtens, hun kan have plads til 70 mennesker til reception. Jeg selv er mere skeptisk. Men det har hun vel styr på.. ;-)

Bryllupskage: Bages af min veninde, der må have været bryllups-planner i et tidligere liv. Vi er kommet frem til en superlækker kage med frugt på toppen. Læs mere her

Transport fra reception til feststed: Da festen holdes et pænt stykke ude på landet, lejer vi en bus eller arrangerer en eller anden form for transport for dem, der ikke vil have bilen med derud. Bus er lejet gennem Vejle Turisttrafik.

Middag og fest: Hopballe Mølle. Vi var dernede og reservere restauranten kort tid efter vi havde fastsat datoen, og vi fik et meget positivt indtryk. Skønt sted! Læs mere om stedet her.

Invitationer/gæsteliste: Vi var begge enige om at vi ville lægge budgettet efter gæstelisten. Altså lave en liste over alle dem, vi gerne vil fejre dagen sammen med, og ikke tænke for meget i, om der skulle være fætre og kusiner, og hvor mange studievenner der skulle med. Vi fik lavet en lang liste over alle dem, der betyder noget for os (godt 70 stykker) og så må der spares lidt på den fine vin og vælges en mere gennemsnitlig en af slagsen, hvis det er det, det kommer an på i budgettet. Vi har efterhånden fået svar fra langt de fleste - der er dog en del familiemedlemmer fra Færøerne som vi ikke forventer kan deltage, men vi har endnu ikke fået bekræftet hverken fra eller til.

Se et eksempel på hvordan vores invitationer ser ud her

Menu: Er fastlagt. Vi er ude i noget grillbuffet til hovedretten, for at holde et afslappet og uhøjtideligt tema. Læs mere her. og her

Musik: Under middagen er planen p.t. at lave en playliste med et loop af numre, der bare spiller i baggrunden.

Bandet er fundet nu, men det blev desværre ikke et band der kan spille helt til den lyse morgen.. Derimod har vi lavet en aftale med et professionelt band, der spiller til kl. 2.00 og så laver vi en KILLER playliste til at holde gang i festen derefter :cheerleader3: Bandet bliver kopimaskinen, som er booket gennem bryllupsbands.dk

Kjolen: Er købt. :super: Karim design i Holbergsgade (www.karimdesign.dk) havde udsalg i januar/februar, så der fandt jeg min drømmekjole sat 10.000 kr ned. Eller det vil sige, han syr den til mig fra bunden af, så det bliver en kombination af to kjoler. Derfor har jeg ikke noget billede... Jeg skal fittes i løbet af juni/juli måned og er super spændt! Billeder følger...!

Brudesko: Er købt hos Lilly. Se her.

Frisør og makeup på dagen: Har lavet en aftale med en organisk frisør i Jelling hvor vi skal tale lidt ideer og inspiration næste gang jeg er i Jelling. Jeg havde en god fornemmelse første gang jeg talte med hende, så jeg tror også den er hjemme. Min søster lægger min makeup på dagen. Se hårinspiration her.

Ringe: Den smukkeste ring er købt i Dubai :cheerleader3:Se den her og her

Kirkehæfter: Er færdige og klar til at blive trykt.

Menuhæfter/gæstebeskrivelser: Er i fuld gang med at skrive beskrivelserne af gæsterne - mangler dog nogle ideer til udformningen og designet. Jeg er ikke den store DIY kvinde, men mon ikke jeg kan finde noget inspiration her på BK :ilovebryllupsklar:

Flere detaljer følger løbende... :heart: Ihh hvor er det hyggeligt med de her forberedelser :biggrin:

Redigeret af anne_stokholm
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til dette skønne forum.

Du er selvfølgelig undskyldt hvis du ikke kender os så godt endnu, men vi ser helst at følgende sætning

Kjolen: Er OGSÅ allerede købt

og andre lignende sætninger opfølges med billeder. Og gerne masser af dem :thumbsupsmileyanim:

Ej, velkommen til! Forbered dig på en masse hyggelige timer i selskab med os :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :cheerleader3: Jeg har valgt at bruge salonen "Byens frisør" i Hedensted, da jeg skal være der morgenen før brylluppet, men ved ikke liiiige hvordan det ligger ift Jelling :rolleyes:

Tusind tak for forslaget. Jeg vil kigge nærmere på dem - tror dog de er lidt langt væk, men hvis man får nogle gode anbefalinger om et sted, vil jeg nok gerne køre de ekstra 15 min for det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håropsætning med blomster???

Jeg er ikke helt hooked på det med slør, da jeg følte mig lidt klæd-ud-agtig da jeg prøvede et på sammen med kjolen...

Derfor overvejer jeg lidt forskellige frisurer med en pæn, men ikke overdrevet blomst i håret, for at det stadig får et præg af at være lidt mere end bare en festlig frisure. Jeg finder bl.a. inspiration her... hvad synes I?

_AE.JPGpost_33026_1209388976.jpghair10.jpgimages-15-300x290.jpgpost_7399_1132313281.jpgbest-wedding-hair-accessories-4.jpgclassic_bridal_hair_bun_wedding_hair_stylist_nottingham_1.jpg

Mit hår er tykt og glat og lige p.t. næsten skulderlangt. Jeg forestiller mig at det er længere til brylluppet, så det er nemt at sætte op i en frisure. Jeg er vild med det lidt "løse" look, men hvor håret stadig sidder oppe i en frisure og ikke hænger løst ned.

Hvad synes I?

Redigeret af anne_stokholm
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Favour bags - Impulskøb!

Jeg har lige impulskøbt 75 favour bags med vores egen tekst til vores gæster! :fløjt: Vil gerne have nogle, hvor der er plads til lidt af hvert til dagen derpå, så har været på udkig efter nogen, der havde den rette størrelse, og ikke bare en lille æske... nu er jeg bare spændt om de så også ser ud som jeg har forestillet mig... Hmmm... :blush:

På hjemmesiden er der bl.a. dette eksempel, hvor man også fornemmer størrelsen...

party-goodie-bags-250.jpg - Bare den nu ikke er alt for stor....! :unsure:

I hvert fald fandt jeg dem på en US hjemmeside, hvor de har udsalg lige p.t. og fik derfor det hele inkl. fragt for 500 kr. Det er for mig 100 gange bedre end at få grå hår over mine manglende kreative evner :biggrin:

Super spændt på at modtage dem med posten!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update på bryllupsplanlægningen

Så må man sige at der er kommet skred i mange ting :cheerleader3:

Først og fremmest har vi endelig fundet et band til festen! :thumbsupsmileyanim: Jeg begyndte at frygte en del for at vi var for sent ude, da mange af dem vi fik anbefalet fra nær og fjern ikke var ledige på vores dato :blink: Men jeg kom i kontakt med et bookingbureau der fandt alletiders band til os! Det kommer også til at koste en del, men det har vi hele tiden været indstillede på gerne at ville betale for - så hellere spare det ekstra på den fine vin til middagen... Og så vil jeg så også sige, at vi er blevet lovet valuta for pengene :thumbsupsmileyanim: Det bliverbare så vildt fedt med et super velspillende band, og jeg glæder mig lige nu helt vildt :cheerleader3:

Til andre kan jeg varmt anbefale at kontakte www.bryllupsbands.dk og høre hvad de vil anbefale af musik! Vi endte med bandet Kopimaskinen, som vi fik et godt tilbud på!

Så er der jo håret... jeg er mere og mere sikker på hvilken stil jeg gerne vil have - der er også lige tilføjet et ekstra billede i hår-inspirations-indlægget :wink: Jeg har lavet en aftale med en frisør i Jelling næste gang vi er i Jylland for at snakke ideer og stil. Jeg fik indtryk af, at hun går efter samme "løse" stil som jeg, og jeg fik en god mavefornemmelse da jeg talte med hende :)

Vi var nede på Hopballe Mølle i påsken og drikke en kop kaffe for lige at se os lidt omkring.. Ihhh altså, det er så fint et sted! Blev kun bekræftet I at det bliver en fantastisk fest, og når vi nu har et band der sparker r...!

Om en uge rejser vi til Dubai for at købe bling til min finger!!!! :toot:nå ja.. og så lige for at besøge noget familie også.. :wink:

Nok ikke lige denne stil... dubai-jewelry.jpg

men jeg elsker denne wedding-rings-02-03-092.jpg

eller måske noget mere enkelt som 1280.jpg eller 768.jpg

Countdown! :cheerleader3:

Redigeret af anne_stokholm
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sørme længe siden sidste update....

I fredags passerede vi en milepæl - 3 mdr! Det gik pludselig op for mig, at det er lige om lidt. Selvom jeg synes 3 mdr er lang tid, så bliver 3 hurtigt til 2 mdr og 2 hurtigt til 1 md. I slutningen af juni skal vi til Jelling og tale med restauranten om menuen, og det varer heller ikke længe før jeg skal prøve min brudekjole igen! :thumbsupsmileyanim:

Vi fik købt vores ringe i Dubai..Det blev lidt dyrere end først regnet med, men resultatet er slet ikke til at tage fejl af.. :thumbsupsmileyanim: I hvert fald ville jeg aldrig have fået sådan en fin ring herhjemme.. Jeg prøver den på hele tiden og har bare lyst til at gå med den allerede :blush: Hvem siger egentlig at sådan en ring ikke også skal gås til ligesom skoene?

Jeg prøver at vedhæfte lidt billeder af ringen (håber det virker) - der er lidt genskær, men håber I kan se hvor smuk den er! :heart:

post-47677-0-29404300-1307875465.jpg post-47677-0-48542200-1307875484.jpg

Min kærestes ring er helt enkel i mat guld. Han mener selv at det vil kræve meget for ham at skulle vænne sig til at gå med ring, men jeg håber nu at han ændrer mening... Synes altså at der er noget helt specielt ved mænd med ring på,,, Personligt får jeg INGEN problemer med at vænne mig til at gå med min i hvert fald,.. :cheerleader3:

Ellers er gæstelisten også ved at tage form, og vi har kun fået et enkelt afbud fra nogle venner, som bor her i Kbh, og som på det tidspunkt lige er blevet forældre til deres første barn. De kommer måske til vielsen og receptionen, men bliver ikke til festen.. Hvilket jeg synes er helt ok skal det lige siges :wink:

Tiden går hurtigt nu, så mon ikke jeg kommer til at være lidt mere aktiv herinde i forummet som tiden nærmer sig..? :biggrin:

Redigeret af anne_stokholm
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Favour bags - Impulskøb!

Jeg har lige impulskøbt 75 favour bags med vores egen tekst til vores gæster! :fløjt: Vil gerne have nogle, hvor der er plads til lidt af hvert til dagen derpå, så har været på udkig efter nogen, der havde den rette størrelse, og ikke bare en lille æske... nu er jeg bare spændt om de så også ser ud som jeg har forestillet mig... Hmmm... :blush:

På hjemmesiden er der bl.a. dette eksempel, hvor man også fornemmer størrelsen...

party-goodie-bags-250.jpg - Bare den nu ikke er alt for stor....! :unsure:

I hvert fald fandt jeg dem på en US hjemmeside, hvor de har udsalg lige p.t. og fik derfor det hele inkl. fragt for 500 kr. Det er for mig 100 gange bedre end at få grå hår over mine manglende kreative evner :biggrin:

Super spændt på at modtage dem med posten!

Hmm.. poserne er desuden også kommet.. Desværre synes jeg de ligner lidt for meget bræk-poser :blink: fordi jeg bestilte dem i hvide... Desuden er de ogsp mindre end jeg lige havde regnet med... så jeg er meget i vildrede over om vi helt skal droppe ideen med favour bags... :unsure:

De er altså bare ikke særligt lækre, når det første man tænker på et de brækposer man får udleveret i flyet... En veninde foreslog ganske vittigt at vi skulle dele dem ud på vejen hjem, så de havde noget til dagen derpå... :thumbsupsmileyanim: ha ha ha... Det kunne jo være en mulighed, hvis det slår helt fejl... -HAHA-

Redigeret af anne_stokholm
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også lige skrive i din egen tråd...

Hopballe Mølle er da virkelig bare et helt fantastisk sted til festen! Nøj hvor er jeg misundelig!!! Fantastisk lækker mad, helt uforlignelig smukke omgivelser! Jeg køber rent konsekvent aldrig kylling andre steder end Hopballe Mølle selvom jeg skal køre 20 km efter det.

Det bliver da virkelig fantastisk!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil også lige skrive i din egen tråd...

Hopballe Mølle er da virkelig bare et helt fantastisk sted til festen! Nøj hvor er jeg misundelig!!! Fantastisk lækker mad, helt uforlignelig smukke omgivelser! Jeg køber rent konsekvent aldrig kylling andre steder end Hopballe Mølle selvom jeg skal køre 20 km efter det.

Det bliver da virkelig fantastisk!!!

Eijj hvor fedt at høre! Jeg har også kun hørt godt om det fra familie og venner - men det er vildt godt at høre fra nogle helt udenforstående at det er et godt sted :thumbsupsmileyanim: Jeg har engang i mellem tænkt lidt om det nu også kunne leve op til alle de rosende ord man har hørt... :rolleyes:

Vi skal ned og snakke med dem om menu, når vi kommer til Jelling her om et par uger, og vi vil gerne lave en slags grillbuffet ude på deres terrasse, hvor nogle af deres berømte kyllinger helt sikkert skal indgå...

Ihh hvor glæder jeg mig nu bare rigtigt meget :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det ærgerligt med favourposerne....men altså også lidt sjovt at de ligner brækposer -HAHA- Håber at du finder nogle andre du kan bruge :)

Og superfine inspirationsbilleder til frisuren!! Glæder mig til at se hvad du ellers finder på :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer