Guest Frk.Nør

Egne børn hvor skal de sidde?

13 indlæg i dette emne

Vores piger på 3 og 5 år skal med til vores bryllup som de eneste børn. Men hvor skal vi sætte dem? vi skal sidde ved runde borde (8 pers)og havde egentlig i tankerne at sidde ved 3 hold venner, men hvor skal børnene så sidde??? har også overvejet at invitere nabo pigen med som barnepige....

Hvad har i andre med børn på den alder gjort?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde vores søn på 3 år samt to nevøer på 4 og 5 ½ år med til vores bryllup. De sad ved et børnebord, hvilket fungerede fint, da de alligevel ikke blev siddende ret længe. Jeg mener ikke, at man kan regne med, at så små børn kan blive siddende under en hel bryllupsmiddag - medmindre dine piger er MEGET velopdragne :wink:

Redigeret af Mette H
0

Del dette indlæg

Hejsa , vil da lige komme med vores tanker, godt nok er vores 7 børn ikke så små , de mindste er 6 og 8 og vi snakker også lidt en barnepige, også så vi ikke hele tiden skal rende og holde øje med dem for det ved jeg vi ville gøre :rolleyes: Ang hvor de skal sidde , hvis det er muligt så ville vi vælge at sætte de mindste ved siden af en besteforeldre og så sammen med barnepigen ?? Vi vælger nok at vi sidder sammen med vores børn, også fordi vi har "flere" foreldre , så er vi ude om det med hvem af foreldrene skal sidde hvor da de alle desværrer ikke altid kan tåle hinanden

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgte at børn er inviteret med, da vi osse selv har 4 fra knap 3-12. vi bliver 14 børn i alderen 3-12 og de får deres ejet bord. med mulighed for at tegne, spille nintendo m.m. når de er færdige med at spise. så undgår vi de tomme huller ved bordene når børnene går efter 10-20 min.

Vi skal ha buffet så der er ikke ventetid som ved portions anrettede middage.

Tilde

0

Del dette indlæg

Vi vælger nok at vi sidder sammen med vores børn, også fordi vi har "flere" foreldre , så er vi ude om det med hvem af foreldrene skal sidde hvor da de alle desværrer ikke altid kan tåle hinanden

Det er godt nok utroligt. At man vælger at placere børnene så man sikrer at voksne mennesker ikke kommer til at sidde ved siden af nogle som de ikke kan tåle. Det er ikke en kritik af jer men en konstatering af at voksne mennesker nogle gange opfører sig som børn, bortset fra at de fleste børn kan med alle.

Jeg vil helt klart også anbefale et børnebord og gerne et bord som står i en ende af lokalet tæt ved indgangen så de nemmere kan komme ud og ind ugeneret.

0

Del dette indlæg

Vi vælger nok at vi sidder sammen med vores børn, også fordi vi har "flere" foreldre , så er vi ude om det med hvem af foreldrene skal sidde hvor da de alle desværrer ikke altid kan tåle hinanden

Det er godt nok utroligt. At man vælger at placere børnene så man sikrer at voksne mennesker ikke kommer til at sidde ved siden af nogle som de ikke kan tåle. Det er ikke en kritik af jer men en konstatering af at voksne mennesker nogle gange opfører sig som børn, bortset fra at de fleste børn kan med alle.

Jeg vil helt klart også anbefale et børnebord og gerne et bord som står i en ende af lokalet tæt ved indgangen så de nemmere kan komme ud og ind ugeneret.

JEPS det er godt nok utroligt at voksne mennesker kan te sig sådan, desværrer er der ret mange i min familie som har det sådan med hinanden................. så ja vi vælger nok børnene hos os og når de så smutter sidder vi jo stadig midt i det hele så vi kommer nok ikke til at mærke "tomme" pladser, er nok for optaget af hinanden :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Man hører tit bl.a. herinde nogle sige at børn ikke hører hjemme ved en bryllupsfest og er forstyrrende. Det er en individuel sag om man vil have børn med til festen men jeg vil godt skyde en hvid pil igennem det med at de er forstyrrende.

Det fik jeg igen bekræftet sidste weekend hvor jeg var ude til et bryllup her i lørdags hvor der var 4-5 børn med og de har vel været i alderen 7-10 år. Da jeg ankom var deres reception lige sluttet og flere af gæsterne og børnene var inde i selve det lokale hvor festen skulle holdes og jeg skulle stille op. Børnene kommer selvfølgelig hen og spørger hvem er du etc. og er meget interesseret i hvad jeg nu kommer med. Forældrene kommer straks hen og siger til børnene at det må de ikke etc. hvortil jeg siger at det er helt ok. Det samme efterfølgende inden middagen hvor de lige skulle prøve at scratche - Der fortæller jeg så forældrene at jeg er vant til børn og selv havde haft min søn - DJ Lillemand - med ude til bryllupsfester første gang allerede da han var 5 år (han er lige fyldt 10).

Under middagen hørte man ikke børnene overhovedet. De sad pænt ved bordet og i påfaldende lang tid. Nogle af dem kom op og snakkede lidt når det blev for kedeligt eller legede i et andet lokale. Den eneste man faktisk hørte var et spædbarn en enkelt gang + brudeparrets søn der på et tidspunkt under gommens tale fik hele selskabet til at flække af grin med en kort men kvik kommentar. Efterfølgende var to af dem med til at "styre lys" men ikke noget med at de "sloges" om at komme til.

Så der er ingen grund til at være bekymret i den retning - børn er forskellige men jeg har jo oplevet det mange gange. Det er dog en god ide sørge for at der er nogle aktivitetsmuligheder for dem og gerne i et tilstødende rum. Taler vi om et "finere" feststed hvor der kun er et lokale til rådighed og måske også er andre selskaber er det knap så oplagt at have børn med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi får 20-25 børn med til vores bryllup og har hyret barnepige til at hjælpe lidt med, så hvad vi gør kan næppe bruges til noget.

Men i jeres situation ville jeg hyre en barnepige som børnene forguder og lave et lille exclusivt bord med tegnesager og lignede til dem.

og husk, jeres forældre ønsker også at nyde jeres store dag og lige denne dag, kan man ikke forvente, at de vil passe børn og risikere at gå glip af noget som helst.

0

Del dette indlæg

Vi har to helt små med, min egen søn på 1 år og tre md. Og hans kusine som er en md ældre. Svigermor har lovet at hjælpe med vores søn og er ret sikker på at der er mange andre som gerne vil hans selskab. Desuden bliver så små jo trætte ret tidligt, så det er jo ikke hele natten. regner med at de får lov at putte i vores suite ind til festen slutter.

Jeg ved ikke helt hvor jeg sætter min egen søn. Vi skal nemlig også sidde ved runde borde og ikke alle forældre kan sammen, eller kan sidde der. Så det bliver også lidt af et regnestykke.

Diskobil- godt at høre at dine erfaringer er gode. jeg tror nu heller ikke det bliver noget problem for os, det kommer jo også an på ens egen indstilling og jeg tror ikke jeg vil føle at de to små er i vejen :loveboard:

0

Del dette indlæg

Som vores planer er nu, skal vi sidde lidt utraditionelt, men vi tager vores datter med ved det bord vi sidder. Dog har jeg overvejet, at lade hende sidde sammen med min kusine som også er barnepigen den dag.

Har aftalt med min kusine, at hun tager det overordnet blik og ansvar for vores datter, så vi kan nyde dagen, uden at skulle tænke på noget. Og min kusine og vores datter holder SÅ MEGET af hihanden, så der er ingen problem der. Hun tager hende også med hjem, når vi tager på hotel for en nat. :bed:

0

Del dette indlæg

Vi får 20-25 børn med til vores bryllup og har hyret barnepige til at hjælpe lidt med, så hvad vi gør kan næppe bruges til noget.

Det er godt nok også mange men har også prøvet det før og flere gange. Der er det svært at generalisere da der er stor forskel på feststeder og ikke mindst børn. Men i alle situationer skal man forvente at børnene går hen og bliver overtrætte ved 1-2 tiden og der er de ikke så sjove "hvis de bare får lov at rende rundt". hvad jeg også har oplevet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest tak for jeres svar. Havde glemt alt om denne tråd i alt vores bryllups haløjsa :fløjt:

Pigerne skal ikke være med til hele festen, tror de bliver hentet når hovedretten har været inde første gang. På den måde har de været med til festen men kommer også afsted før de bliver for trætte. ( de skal passes hos en pige fra børnehaven. Tror vi sætter dem på en høj ikea stol- det er en smal børne stol. på den måde kan de godt klemmes inde ved?????

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer