Sign in to follow this  
Followers 0
Meggers

Perler

40 posts in this topic

Det er udelukkende pga følelsen af "noget ægte", men jeg er generelt også temmelig smykkesnobbet :blush: . Ægte perler kan jo sagtens fåes til en medgørlig pris...og stod valget mellem en plastikperlekæde til 200,- og en ægte perlekæde til 1500,- så ville jeg vælge den ægte bare fordi... :rolleyes: Synes også godt man kan se og mærke forskel, men naturligvis ikke på afstand (som gæsterne formodentlig vil være). Ih altså, kan godt høre, det lyder frygteligt snobbet, men det er af et ærligt hjerte og smykker er bare en af de meget få ting, som jeg "går op i" :blush: Samtidig er jeg også totalt dobbeltmoralsk, da jeg faktisk har en højt elsket Lanvin perlekæde og det er 100% plastik-fantastik-perler (men den kostede en mindre bondegård og så er det åbenbart fint nok alligevel :unsure::griner:- ). Mht diadem, så ville det ikke betyde så meget for mig, om det var ægte perler, som fx øreringe og halskæde...det er mere i pyntekategorien for mig end i smykkekategorien (giver det overhovedet mening?). Der er også perler på min brudekjole og de er stensikkert ÆGTE plastik :biggrin:

Hehe, bare rolig, du er ikke den eneste smykkesnob. :hug: Jeg er selv helt vildt åndsvag mht. diamanter og går meget op i om de har en f.eks. en VVS-klarhed eller en SI-klarhed, selvom jeg helt ærligt ikke tror på, at nogen kan se forskel medmindre de står og betragter stenen i de der lommemikroskober som guldsmede har. Det FØLES bare dejligt at vide diamanten er af fiiiin kvalitet. :tunge: Så jeg kan helt klart godt forstå det med perlerne, og har det også selv sådan at det "føles lidt lækrere" at det er ÆGTE perler.

Og jeg kan faktisk godt følge dig i at diadem er mere pynt end smykke. Og hvis ægte perler ikke kan tåle hårlak osv, så er det nok egentlig meget smart med plastikperler i håret :rolleyes:

Men hvad så med kultur og ferskvandsperler? De er jo begge "ægte" (såvidt jeg har forstået i hvert fald) men kulturperler er MEGET dyrere... Men af de perler, jeg har set, synes jeg faktisk at ferskvandsperlerne er flottere og hvidere... Findes der slet ikke hvidlige kulturperler (jeg synes de alle er lillaagtige og grønlige)?

Jeg har et par oerestikkere, som jeg fik af min mormor, daa jeg blev bachelor. Det er enten kultur eller ferskvandsperler. Dem skal jeg have paa, hvis ikke jeg kommer til at finde nogle andre perleoereringe foer brylluppet :fløjt: Min guldring, som sidder modsat af forlovelses og vielsesring, er en ring, jeg fik af min mormor og morfar, da jeg blev 30. Det har vaeret min oldemors forlovelsesring og den er lidt ekstravagant og har en kulturperle. Ikke at jeg skal have perlehalskaede paa til brylluppet, men jeg vil RIIIIGTIG gerne eje en :loveboard: no no, jeg ville heller ikke tage plastikperler paa til bryllup....

Må vi ikke godt se den? Den lyder jo helt vidunderlig! :loveboard:

Jo, jeg skal nok lige tage billeder af den :loveboard:

0

Annonce ♥

jeg har lånt disse ferskvands perler, som er købt i skotland.

det er min bedste veninde som har lånt mig dem.

(virkelig stolt over den tillid, de er meget meget dyre)

post-44856-0-49779000-1302260405.jpg

0

jeg har lånt disse ferskvands perler, som er købt i skotland.

det er min bedste veninde som har lånt mig dem.

(virkelig stolt over den tillid, de er meget meget dyre)

Hvor er de smukke! :cheerleader3:

0

Om perlerne er ægte eller ej er ikke så afgørende for mig :)

Lige med den halskæde og armbånd jeg skal have på er det der gør det afgørende for mig at det har været min mormors og hun desværre ikke er til mere.

0

Annonce ♥

Saa er der billeder af min smukke ring, som betyder saa meget for mig, fordi det har vaeret min oldemors forlovelsesring og jeg har faaet den af min mormor og morfar til min 30 aars foedselsdag. De fik sat ny perle i til mig :loveboard:

post-46023-0-80191100-1302280098.jpg

post-46023-0-82811600-1302280110.jpg

0

PS: Og saa lige et billede, der forklarer hvorfor den ring og min smukke forlovelsesring i hvidguld skal sidde paa hver sin haand - og at min oldemors ring maa laves stoerre og flytte haand, hvis ikke forlovelsesring og vielsesring kan gaa sammen... min vielsesring bliver i stil med saettet her, bare med 3 hvide sten i forskellig stoerrelse. Jeg har et stykke guld og overvejer om saa vielsesring og oldemors ring skal sidde ved siden af hinanden eller om vielses- og forlovelsesring kan gaa sammen paa samme finger :unsure:

post-46023-0-71157600-1302280276.jpg

post-46023-0-83021200-1302280320.jpg

Edited by cmtoft
0

Uh, du spurgte jo også hvorfor. Jeg er til det klassiske, og jeg vil elske at bruge den kæde igen og igen! Har altid drømt om at eje en og det vil passe perfekt til min kjole. Min mor og jeg talte om det, og hun mente min farmor havde haft en. Min far og hende fandt den frem og den var ikke ægte, så far fandt en rigtig fin en til mig. Jeg glæder mig rigtig meget til den skal bruges - både på dagen men også til alle de outfits jeg allerede har udtænkt i hovedet!

Den lyder virkelig smuk! Må vi se billede? :cheerleader3:

Jeg skal nok lige få taget et! Må hjem til mine forældre med kamera!

0

Jeg har en del perlekæder, som jeg har arvet fra min mor, men hvordan ved i hvilken slags perler det er?

Altså er sikker på at den ene er plastik, men resten er tungere, men ved ikke hvad det betyder.

post-47455-0-16801500-1302425832.jpg

0

Annonce ♥

PS: Og saa lige et billede, der forklarer hvorfor den ring og min smukke forlovelsesring i hvidguld skal sidde paa hver sin haand - og at min oldemors ring maa laves stoerre og flytte haand, hvis ikke forlovelsesring og vielsesring kan gaa sammen... min vielsesring bliver i stil med saettet her, bare med 3 hvide sten i forskellig stoerrelse. Jeg har et stykke guld og overvejer om saa vielsesring og oldemors ring skal sidde ved siden af hinanden eller om vielses- og forlovelsesring kan gaa sammen paa samme finger :unsure:

GUD, hvor er den dog smuk, romantisk og feminin!!! (Mangler :kuller-smileyen fra babyklar, her!)

Jeg har en del perlekæder, som jeg har arvet fra min mor, men hvordan ved i hvilken slags perler det er?

Altså er sikker på at den ene er plastik, men resten er tungere, men ved ikke hvad det betyder.

Hmm... Altså jeg er jo som bekendt ret "grøn" når det kommer til perler, men da jeg kiggede perler ved vores guldsmed sagde hun at kulturperlerne var mere ovre i de lilla/grønne farver, mens ferskvandsperlerne var mere hvidlige... Så ud fra det vi jeg sige at dine hvide perler er ferskvandsperler, men det er et meget meget usikkert gæt. Og med de mørke perler har jeg NO idea.

Jeg tror iøvrigt heller ikke at mit "smykke-snob-gen" som sådan interesserer sig for om det er kultur-perler eller ferskvandsperler, i mine øjne er begge dele "ægte" perler (jeg ved så ikke lige hvorfor plastikperler ikke er ægte i mine øjne, det er jo egentlig fjollet :rolleyes:)

0

Saa er der billeder af min smukke ring, som betyder saa meget for mig, fordi det har vaeret min oldemors forlovelsesring og jeg har faaet den af min mormor og morfar til min 30 aars foedselsdag. De fik sat ny perle i til mig :loveboard:

Dét er godt bare en VIRKELIG SMUK ring!! Synes den virker meget eksklusiv og så kan rigtig godt lide at den har historie også. Lucky you! :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg har en perlekæde i stil med den her, som jeg overvejer.. Den er med ferskvandsperler, og kan godt lide, at de sidder lidt ujævnt..

Ferskvandsperler (i hvert fald denne slags) er ikke så dyre. (Halskæden her er fundet til 215 kr)

post-46194-0-24157400-1302467153.jpg

0

GUD, hvor er den dog smuk, romantisk og feminin!!! (Mangler :kuller-smileyen fra babyklar, her!)

Dét er godt bare en VIRKELIG SMUK ring!! Synes den virker meget eksklusiv og så kan rigtig godt lide at den har historie også. Lucky you! :thumbsupsmileyanim:

Tak skal I have - jeg elsker den ring og er stolt som bare pokker, fordi den er den ring, den er :heart:

0

Annonce ♥

Jeg har en perlekæde i stil med den her, som jeg overvejer.. Den er med ferskvandsperler, og kan godt lide, at de sidder lidt ujævnt..

Ferskvandsperler (i hvert fald denne slags) er ikke så dyre. (Halskæden her er fundet til 215 kr)

post-46194-0-24157400-1302467153.jpg

Jeg har nogle armbaand i den stil. Ogsaa ferskvandsperler og ujaevne. Dem bruger jeg meget og synes de giver meget og er fine. De er koebt i Foetex engang de havde dem paa tilbud og det er der ikke en sjael, der kan se :biggrin:

0

Hmm... Altså jeg er jo som bekendt ret "grøn" når det kommer til perler, men da jeg kiggede perler ved vores guldsmed sagde hun at kulturperlerne var mere ovre i de lilla/grønne farver, mens ferskvandsperlerne var mere hvidlige... Så ud fra det vi jeg sige at dine hvide perler er ferskvandsperler, men det er et meget meget usikkert gæt. Og med de mørke perler har jeg NO idea.

Jeg tror iøvrigt heller ikke at mit "smykke-snob-gen" som sådan interesserer sig for om det er kultur-perler eller ferskvandsperler, i mine øjne er begge dele "ægte" perler (jeg ved så ikke lige hvorfor plastikperler ikke er ægte i mine øjne, det er jo egentlig fjollet :rolleyes:)

Ku være man sku' overveje at ta' en tur ned til en guldsmed og høre hvad det er man har :) og evt. få renset nogle af tingene.

Har så mange smykker som jeg ikke aner hvad er fordi de alle sammen har været min mors.

Vil dog ikke foreslå at man gør det i guldsmed helbo i friss. Jeg var derinde fordi jeg ville ha gjort en ring mindre, og også lige høre hvad den var lavet af. Eneste hun ku' sige var at der stod at det var guld i den, og så et stempel hun ikke kendte. Burde man da ligesom kunne måle? og fik intet at vide om de 3 sten i den.

Derudover mente hun absolut at den sku gå fra en størrelse 57 til 51, hvilket jeg var meget betænkelig over, da jeg mente at det ville være for småt, og at jeg havde meget kolde fingre da jeg prøvede måle tingene. Men det kunne jeg slet ikke tale hende fra. Så efter jeg kom hjem og fandt nogle andre ringe som passede var de 54-55, så blev bare endnu mere bange for at få ødelagt min ring, og måtte ringe ind til dem i går morges og bede dem slet ikke at gøre noget ved den.

0

Så fik jeg et billede af mine perler. :)

Den inderste tråd skal dog pilles af, da den ellers side noget tæt på halsen - FOR tæt efter min smag. Og så fik jeg lige bekræftet af min mutti (som har lavet den) at det er ferskvandsperler.

post-41656-0-62850100-1302611766.jpg

0