Sign in to follow this  
Followers 0
Tingtilkager.dk

Parpir der skal udfyldes;-)?

10 posts in this topic

Fra i morgen :cheerleader3: kan vi udfylde og sende de har parpir der skal udfyldes ved et bryllup......uhaa.. der er KUN 4 mdr. OG 1 dag til vores store dag :thumbsupsmileyanim:

Men hvad er det for nogen papir helt præcis??

Hvad hvis vi skal have skriftet navn( mig og det ene af vores barn) vad er det så for nogen??

Og kan man godt sende adoptionspapirne ind før vi er gift?? (jeg har et barn fra tidliger, hvor faren ikke ser hende :læs: vil ikke have noget med hende at gøre;-(

Håber der er nogen der kan svare mig.

0

Annonce ♥

Altså med navne skal i udfylde en navneformular.

For at i kan blive gift, skal i udfylde en prøvelsesattest.

Men det andet ved jeg ikke helt, men alle formulare kan du finde på borger.dk Kan se, at hvis du følger linket, så står der også om adoption. Så prøv der :)

Edited by mhahm85
0

Først skal i udfylde en ægteskabserklæring - den findes på jeres kommunes hjemmeside, og den skal afleveres på kommunen. Udfra denne laver kommunen en prøvelsesattest(kommunen sender den til Jer), som skal afleveres i jeres bopælssogn

Hvis i som brudepar ønsker at ændre navn, skal i udfylde "navneændring på bryllupsdagen" - denne formular kan i finde på personregistrering.dk Denne navneændring er gratis(op til 3 måneder efter vielsesdagen)

En almindelig navneændring - der skal i bruge formularen "navneændring" findes samme sted som den anden - denne navneændring koster 470 kr.

Navneændringsformularerne skal afleveres i jeres bopælssogn

Adoption - spørg en advokat - vil være mit bedste bud

Håber det hjalp

0

Annonce ♥

Melder mig lige på banen her: hvad med sygesikring, kørekort pas med mere? Nogle kloge hoveder der ved det?

Du skal blot gå på kommunen (Borgerservice)henvende dig vedr pas, kørekort og sygesikring og så fremvise din navneændring - hvilket du jo så ikke kan gøre før I er blevet gift og har en vielsesattest (hvis det altså er på dagen, du skifter navn). :)

Der står følgende på div. kommuners hjemmeside om pas:

Ved navneændring

Du har ret til et nyt pas ved navneændring, men du skal stadig betale for det og følge nedenstående anvisninger. Bemærk, at du ikke kan få udstedt et nyt pas med dit nye navn, før navneændringen er trådt i kraft og fremgår af den påkrævede dokumentation.

1

Så vil jeg så lige høre. Da jeg var ved at udfylde min navneændring i dag står der at man skal sende den med både fødsels- og dåbsattest... Jeg troede dåbsattesten var nok - er der nogen der har erfaring med det?

0

Annonce ♥

Fødsels- og dåbsattest er den samme attest ;)

Hvis du ikke er døbt, har du en fødsels- og navneattest

Det var også nok det jeg mente :) så var det bare deres formulering der var dum - eller også bare mig, anyways så er der ingen ko på isen jo :thumbsupsmileyanim:

0