Guest Tanja D

klokken hvad?

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

det afhænger af flere ting

1) skal der holdes reception mellem vielse og fest

2) skal man køre langt mellem de forskellige steder

3) hvor lang tid til bryllupsbilleder evt. parbilleder af gæsterne (kan sagtens tage en time)

vil foreslå dig at middagene r kl 18 og så regner du baglæns og ser hvad der passer bedst. en vielse tager ca 30-40 minutter og så riskastning osv 20 minutter, så i alt en time ca....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte at blive viet kl 15.30 herefter skulle vi og gæsterne fra Kbh til Holte.

Der var velkomstdrink fra 17.30 og fællesfotografering kl 18.00 og så gik vi tilbords ved 18.30 tiden. Det fungerede perfekt for os, for vi ville ikke have nogen reception. De fleste gæster brugte vente tiden på at chekke ind på værelserne eller tog en drink eller en kop kaffe på hotellets terrasse, hvis de ikke overnattede.

KH fru R

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fornemmelse er at de fleste vælger kl. 14 hvis de kan fordi det - reception eller ej - giver mulighed for at gæsterne kan småsnakke lidt (og parret kan blive fotograferet) inden ankomsten til feststedet. Omvendt skal man tage i betragtning af at det er en lang dag som kun bliver endnu længere hvis man starter tidligt.

Der er så også flere og flere - ikke mindst havefesterne - hvor de vælger at blive gift allerede kl. 11 og starte middagen om eftermiddagen. Ideen er slet ikke så dum. Bare se konfirmationerne. Selvom de typisk starter ved 13 tiden holder folk ofte ved helt til kl. 24. Det svarer nogenlunde til at en "normal" bryllupsfest slutter ved 5-6 tiden og der er mange af gæsterne i forvejen gået hjem hvis festen iøvrigt holder så lang tid.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min fornemmelse er at de fleste vælger kl. 14 hvis de kan fordi det - reception eller ej - giver mulighed for at gæsterne kan småsnakke lidt (og parret kan blive fotograferet) inden ankomsten til feststedet. Omvendt skal man tage i betragtning af at det er en lang dag som kun bliver endnu længere hvis man starter tidligt.

Der er så også flere og flere - ikke mindst havefesterne - hvor de vælger at blive gift allerede kl. 11 og starte middagen om eftermiddagen. Ideen er slet ikke så dum. Bare se konfirmationerne. Selvom de typisk starter ved 13 tiden holder folk ofte ved helt til kl. 24. Det svarer nogenlunde til at en "normal" bryllupsfest slutter ved 5-6 tiden og der er mange af gæsterne i forvejen gået hjem hvis festen iøvrigt holder så lang tid.

Kan klart anbefales :thumbsupsmileyanim: Vi blev gift kl 11 og kl ca 12 var vielsen slut, derefter blev vi fotograferet mens gæsterne fik en lille forfriskning ..... vi gik til bords kl ca 14 og festen sluttede kl ca 00.00 en dejlig lang dag/aften som ikke sluttede kl 4 om morgenen :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har også fået anbefalet at blive viet kl. 13.00. Så skal vi holde reception fra 14-16.30 (gommen og jeg smutter dog til fotografering kl 16) og festen fra kl. 17.00, startende med fotografering af vores gæster ;0)

Ihh, hvor jeg glæder mig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan klart anbefales :thumbsupsmileyanim: Vi blev gift kl 11 og kl ca 12 var vielsen slut, derefter blev vi fotograferet mens gæsterne fik en lille forfriskning ..... vi gik til bords kl ca 14 og festen sluttede kl ca 00.00 en dejlig lang dag/aften som ikke sluttede kl 4 om morgenen :wink:

I was there :thumbsupsmileyanim: Jeg husker det faktisk som at den sluttede senere end kl. 24 men tager måske fejl. Der har været mange bryllupsfester siden da og tiden som man ikke altid kigger på, snyder lidt når man spiller til en fest der starter tidligt eller hvor middagen ikke tager så lang tid; Fordi man er vant til at klokken ofte er 2.00 når man har spillet (dansemusik) de første par timer. Selve festen som var både hyggelig og sjov står derimod lysende klart for mig (du må endelig hilse Rita og Andrew).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan klart anbefales :thumbsupsmileyanim: Vi blev gift kl 11 og kl ca 12 var vielsen slut, derefter blev vi fotograferet mens gæsterne fik en lille forfriskning ..... vi gik til bords kl ca 14 og festen sluttede kl ca 00.00 en dejlig lang dag/aften som ikke sluttede kl 4 om morgenen :wink:

I was there :thumbsupsmileyanim: Jeg husker det faktisk som at den sluttede senere end kl. 24 men tager måske fejl. Der har været mange bryllupsfester siden da og tiden som man ikke altid kigger på, snyder lidt når man spiller til en fest der starter tidligt eller hvor middagen ikke tager så lang tid; Fordi man er vant til at klokken ofte er 2.00 når man har spillet (dansemusik) de første par timer. Selve festen som var både hyggelig og sjov står derimod lysende klart for mig (du må endelig hilse Rita og Andrew).

Det kan også godt være festen sluttede senere, lige den dag havde jeg nemlig ikke ur på, da tiden ikke var så vigtig jeg gik mere op i at nyde dagen fuldt ud :wink: Og jeg syntes det var en dejlig lang dag, så jeg kan klart anbefale at starte tidligt så man får så meget ud af den som muligt :thumbsupsmileyanim: Jeg skulle hilse igen fra Andrew og Rita :biggrin:

Dejlig dag som vi ikke glemmer og vil så lige tilføje, at vi klart anbefaler Diskobilen til både at spille til middagen og festen bagefter de er bare suveræne :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[lige den dag havde jeg nemlig ikke ur på, da tiden ikke var så vigtig jeg gik mere op i at nyde dagen fuldt ud :wink:

Og det gjorde du til fulde. Anette er et godt eksempel på det som man oplever ved langt de fleste bryllupsfester¨: Afslappede brude og Anettes datter Rita kunne snildt "springe" ud som sangerinde til bryllupsfester. :thumbsupsmileyanim:

Og tak for ordene (endnu engang).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer