dall

Gæstliste

8 indlæg i dette emne

jeg står i et stor problem.

mig og min kærste er ved at lave gæsteliste til bryllupet. men vi er uenige om hvem der skal med hvornår.

vi har tænkt at vi holde reception om eftermiddagen og fest om aftenen.

nu kommer mit problem. min familie er i forvejen lidt over dobbel så stor som hans.

jeg vil gerne have nogle af dem jeg har boet i lejlighed med på efteskolen. men min kærste syndes ikke de skal med.

det skal lige siges at vi har aftalt da vi gik på efterskole. at vi skulle være hinandens brudepiger.

kan jeg for det første god aflyse den aftale, med af de skal være brude piger?

jeg tænkte på om jeg kunne kun inviterer dem med til reception og ikke til festen. for det kan min kærste godt gå med til

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså hvis det er dem du vil have som brudepiger må han i mine øjne bare acceptere det. og er de brudepiger er de i efter min mening selvskrevet til bryllupsfesten.

0

Del dette indlæg

Hvorfor vil han ikke have dem med? er det fordi du skal have flere familiemedlemmer med?

I mine øjne gælder det ikke om hvem der har flest med, men at begge parter får dem med som de ønsker at dele dagen med

hvis det er dem du skal have som brudepiger mener jeg også de er selvskreven til festen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor mange år siden det er at I har gået på efterskole, men det er ikke alle mine "gamle" teenage aftaler med mine veninder omkring bryllup der holder - så er det noget i har talt om siden da? Og er du stadig meget tæt på dem? Hvis ikke - så synes jeg ikke du skal føle dig forpligtiget af en gammel "aftale".

Om de skal med til festen? Hvis de betyder rigtig meget for dig så kan jeg godt forstå at du vil have dem med til festen. Synes heller ikke at en gæstelisten kan gøres op i om man har lige mange gæster fra hver side med - det der er vigtigst - for mig - er at det er de mennesker der betyder mest der kommer med.

0

Del dette indlæg

jeg gik på efterskole med dem 2009/2010. vi ser hinanden rimelig ofte. hver 2 måndet ca. og vi snakkes sammen flere gange om ugen.

så jeg kan god tillade at inviter dem med selv om jeg har den sørste familie?

så jeg godt inviter dem der ikke er mine brudepiger, dem fra efterskolen. kun med til receptionen?

Redigeret af dall
0

Del dette indlæg

I min verden ville det være ok at invitere sine gode veninder til bryllupsfesten - medmindre det var fordi der ikke var råd til det / plads til det. Hvad er argumentet for at han ikke vil have dem med? Er det at du har en større familie?

Og ja - det er da oplagt at invitere dem man ikke er så tætte med til reception og ikke festen.

0

Del dette indlæg

Jeg synes, som en anden også skriver, ikke det handler om hvor mange man hver især har med, men hvem man har lyst til at dele dagen med, og er disse piger nogle du meget gerne vil have med, ville jeg helt sikkert tage dem med til festen, og så måtte hr mand bare acceptere at sådan er det bare.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer