tiggi

Drømme om hus

38 indlæg i dette emne

Nu flytter vi snart til en lækker 2'er på Islands Brygge, et stenkast fra hvor jeg voksede på. Den ligger bare så lækkert, og jeg glæder mig rigtig meget til at kunne begynde på indflytningen cheerleader3.gif

Når jeg engang bliver færdig med at studere og kommer til at tjene mange, mange penge (rolleyes.gif) har vi snakket om at vi godt kunne tænke os et hus med masser af plads og have. Det må gerne være i bonderomantisk stil, men uden blå klinker på badeværelset, og hessian i soveværelsetshooter.gifDet skal være lyst og åbent. Hvis vi kunne have det helt som vi ville, skulle jeg være den, der tog på arbejde hver morgen - det med de mange pengewink.gif - og min kære mand skulle gå og ordne dyr og have i bedste bonderøven stillaugh.gif00000858.gifblush.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i et dejligt hus på 137kvm + 60 kvm kælder i anden række til fjorden (dog uden at kunne se fjorden med mindre det er vinter og bladene er væk fra genboens hæk :blush:)

Vi har køkken i åben forbindelse med stue, soveværelse, 2 værelser, 1 bad og et gæstetoilet. I kælderen er der vaskerum, fyrrum, spisekammer, en nedlagt sauna (der bruges til opbevaring) og et stort værelse (som ikke må bruges til beboelse). Det hele ligger på en grund på 1000kvm.

Vi bor en i lille landsby, 100 m fra indkøb og 1 km fra skole og hal.

Det kunne ikke være meget skønnere og dejligt som første gangskøbere at have fundet sådan et sted :thumbsupsmileyanim:

Det eneste vi har snakket om er at når vi en gang har fået børn, så kunne vi finde på at bygge en etage på for at få mere plads og fjordudsigt. :cheerleader3:

Huset blev købt mens jeg gik arbejdsløs og kæresten arbejdede. Det har været meget vigtig for os, ikke at købe over vores formåen. Altså skulle vi have råd til at sidde i huset på det "dyreste" lån (i følge banken) og med en af os som arbejdsløs.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu flytter vi snart til en lækker 2'er på Islands Brygge, et stenkast fra hvor jeg voksede på. Den ligger bare så lækkert, og jeg glæder mig rigtig meget til at kunne begynde på indflytningen cheerleader3.gif

Når jeg engang bliver færdig med at studere og kommer til at tjene mange, mange penge (rolleyes.gif) har vi snakket om at vi godt kunne tænke os et hus med masser af plads og have. Det må gerne være i bonderomantisk stil, men uden blå klinker på badeværelset, og hessian i soveværelsetshooter.gifDet skal være lyst og åbent. Hvis vi kunne have det helt som vi ville, skulle jeg være den, der tog på arbejde hver morgen - det med de mange pengewink.gif - og min kære mand skulle gå og ordne dyr og have i bedste bonderøven stillaugh.gif00000858.gifblush.gif

Velkommen hjem til dejlige Islands Brygge, hvor jeg i dag har siddet på kaj-kanten med svigerfamilien og en kold øl og snakket om bryllup.

Vi bor i en 75 kvm lejlighed på 6. sal med entre, køkken/stue i et, soveværelse, værelse og badeværelse. Vi har 2 dejlige altaner - en med morgensol og en med aftensol. Lejligheden er fra 2007 og jeg elsker at bo her. Kunne jeg lige smække 2 ekstra værelser på, tror jeg måske jeg kunne bo her resten af livet (og jeg er ellers vokset op på en gård og har minimum spist een håndfuld jord dagligt som barn).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte hus her i februar. Overtager faktisk først 1. august. Det passede sælger og os bedst.

Det er et rækkehus. Vi arbejder begge fuld tid og er bestemt ikke havemennesker, vi ville derfor ikke have en stor grund at holde, men gerne mulighed for at komme ud.

Beliggenheden var klart det vigtigste. Jeg ved jeg kommer til at skifte arbejdsplads flere gange de næste år (eller 10), derfor var det vigtigt at det transportmæssigt lå godt i området omrking kbh, både med bil og offentlige transportmidler. I cykelafstand til by og indkøb og gerne med "natur"/vand tæt ved. Derudover var vores krav at der skulle være 3 værelser + stue, gerne 2 badeværelser, bryggers og carport. Det skulle være rimelig velholdt, have fint energimærke og der skulle ikke være for meget der skulle laves. Og så skulle vi kunne sidde i det selvom en af os blev arbejdsløs.

Huset opfylder faktisk alle de krav vi havde til det. Eneste minus er at det ligger tæt på motorvejen (men man kan ikke få alt). Tror ikke vi kommer til at bo i det til evig tid, men så længe mine arbejdsforhold er som de er så er det ideelt for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen hjem til dejlige Islands Brygge, hvor jeg i dag har siddet på kaj-kanten med svigerfamilien og en kold øl og snakket om bryllup.

Vi bor i en 75 kvm lejlighed på 6. sal med entre, køkken/stue i et, soveværelse, værelse og badeværelse. Vi har 2 dejlige altaner - en med morgensol og en med aftensol. Lejligheden er fra 2007 og jeg elsker at bo her. Kunne jeg lige smække 2 ekstra værelser på, tror jeg måske jeg kunne bo her resten af livet (og jeg er ellers vokset op på en gård og har minimum spist een håndfuld jord dagligt som barn).

Er den på bryggen? Glæder mig også til at kunne nyde dage som denne i havnen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lyder som om at i alle sammen har nogle fine huse :) nogen som vil bytte :biggrin: har en 54 kvm kollegielejlighed:) her er da skønt men ville da gerne ha et hus, men må nok vente et par år.

54 kvm er da ikke så tosset, når det er et kollegie :biggrin: Min lejlighed/værelse var 15 kvm, da jeg boede på kollegie indtil for 2,5 år siden.

Jeg er siden flyttet sammem med min kæreste i en lejlighed på 65 kvm.

Mit krav til et hus (som vi forhåbentlig skal ud og kigge på en gang til næste år) er nem vej til motorvejen (kæresten arbejder i Kolding og vi bor i Odense), forholdsvis tæt på byen (inden for bybussernes ruter) og ikke for langt til indkøb eller vores håndboldklub. Det med skole og lign til børn er ikke helt så vigtigt endnu, da vi først begynder at få børn næste sommer, men det vil jo være fint hvis det lå lige i nærheden.

Derudover vil vi selvfølgelig også gerne have en lækker have :biggrin:

Udfra det der ville jeg foreslå jer at kigge i Højby :) selvom jeg self ikke ved hvor jeres håndboldklub ligger:) men det er tæt på motervejen, ganske hyggeligt, og der er indkøb og køre ofte bybusser derud :)

Højby er helt klart en mulighed, men det ligger lidt for langt fra vores håndboldklub og alt for langt fra universitetet (specielt om vinteren :blush: )

Men vi har kigget lidt i Tornbjerg og Holluf Pile området. Det er godt nok "kun" tæt på Svendborg motorvejen, men tror faktisk det er det område, hvor både jeg og min kæreste får mest muligt ud af et hus :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg engang bliver færdig med at studere og kommer til at tjene mange, mange penge (rolleyes.gif) har vi snakket om at vi godt kunne tænke os et hus med masser af plads og have. Det må gerne være i bonderomantisk stil, men uden blå klinker på badeværelset, og hessian i soveværelsetshooter.gifDet skal være lyst og åbent. Hvis vi kunne have det helt som vi ville, skulle jeg være den, der tog på arbejde hver morgen - det med de mange pengewink.gif - og min kære mand skulle gå og ordne dyr og have i bedste bonderøven stillaugh.gif00000858.gifblush.gif

Ditto. :)

- Og så må det meget gerne være et hus i to plan, da jeg har lidt svært ved at bo "på jorden". Og gerne med en lidt stor have. Brian vil gerne have køkkenhave, og jeg vil gerne have trampolin. Og når vi får unger, så vil de nok også gerne have noget :tunge:

Min storebror har købt et skønt hus i Gistrup, det kunne jeg godt drømme lidt om at gøre en dag også. Synes der er dejligt der. :) Klarup kunne også være en mulighed. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu flytter vi snart til en lækker 2'er på Islands Brygge, et stenkast fra hvor jeg voksede på. Den ligger bare så lækkert, og jeg glæder mig rigtig meget til at kunne begynde på indflytningen cheerleader3.gif

Når jeg engang bliver færdig med at studere og kommer til at tjene mange, mange penge (rolleyes.gif) har vi snakket om at vi godt kunne tænke os et hus med masser af plads og have. Det må gerne være i bonderomantisk stil, men uden blå klinker på badeværelset, og hessian i soveværelsetshooter.gifDet skal være lyst og åbent. Hvis vi kunne have det helt som vi ville, skulle jeg være den, der tog på arbejde hver morgen - det med de mange pengewink.gif - og min kære mand skulle gå og ordne dyr og have i bedste bonderøven stillaugh.gif00000858.gifblush.gif

Velkommen hjem til dejlige Islands Brygge, hvor jeg i dag har siddet på kaj-kanten med svigerfamilien og en kold øl og snakket om bryllup.

Vi bor i en 75 kvm lejlighed på 6. sal med entre, køkken/stue i et, soveværelse, værelse og badeværelse. Vi har 2 dejlige altaner - en med morgensol og en med aftensol. Lejligheden er fra 2007 og jeg elsker at bo her. Kunne jeg lige smække 2 ekstra værelser på, tror jeg måske jeg kunne bo her resten af livet (og jeg er ellers vokset op på en gård og har minimum spist een håndfuld jord dagligt som barn).

Jeg bor også på Bryggen!!! 90 m2 på 5 sal med udsigt ind til Tivoli fra vores kæmpe vinduer i stuen... Bygningen er fra 2006, og det er super lækkert at bo i noget der er så nyt. Elsker Bryggen og har ingen planer om at flytte derfra lige foreløbigt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu flytter vi snart til en lækker 2'er på Islands Brygge, et stenkast fra hvor jeg voksede på. Den ligger bare så lækkert, og jeg glæder mig rigtig meget til at kunne begynde på indflytningen cheerleader3.gif

Når jeg engang bliver færdig med at studere og kommer til at tjene mange, mange penge (rolleyes.gif) har vi snakket om at vi godt kunne tænke os et hus med masser af plads og have. Det må gerne være i bonderomantisk stil, men uden blå klinker på badeværelset, og hessian i soveværelsetshooter.gifDet skal være lyst og åbent. Hvis vi kunne have det helt som vi ville, skulle jeg være den, der tog på arbejde hver morgen - det med de mange pengewink.gif - og min kære mand skulle gå og ordne dyr og have i bedste bonderøven stillaugh.gif00000858.gifblush.gif

Velkommen hjem til dejlige Islands Brygge, hvor jeg i dag har siddet på kaj-kanten med svigerfamilien og en kold øl og snakket om bryllup.

Vi bor i en 75 kvm lejlighed på 6. sal med entre, køkken/stue i et, soveværelse, værelse og badeværelse. Vi har 2 dejlige altaner - en med morgensol og en med aftensol. Lejligheden er fra 2007 og jeg elsker at bo her. Kunne jeg lige smække 2 ekstra værelser på, tror jeg måske jeg kunne bo her resten af livet (og jeg er ellers vokset op på en gård og har minimum spist een håndfuld jord dagligt som barn).

Jeg bor også på Bryggen!!! 90 m2 på 5 sal med udsigt ind til Tivoli fra vores kæmpe vinduer i stuen... Bygningen er fra 2006, og det er super lækkert at bo i noget der er så nyt. Elsker Bryggen og har ingen planer om at flytte derfra lige foreløbigt!

Uh, så må vi jo lave et Zilla-møde på bryggen - der er ikke andet forcheerleader3.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores drømmehus er vel 150-200 m2, i udkanten af en lille landsby, og hvor børnene kan rende over vejen uden frygt for at blive kørt ned. Der skal være max 4 km til nærmeste indkøb, men vejen må ikke være en større vej, faktisk helst ikke større end at man skal ud i rabatten hvis 2 biler skal forbi hinanden. Og så skal der være min. 4-5 værelser, stor have med masser af frugttræer og bær, og selve følelsen i området skal være "Hej-vi-er-jeres-naboer-må-vi-låne-en-kop-sukker-så-giver-vi-en-kop-kaffe".

Jeg er selv vokset op på landet, og elsker tanken om at kunne lave syltetøj og saft, mens børnene render rundt med rumpen bar og manden slår græs. Virkelig ægte bonde-hygge!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer