Sign in to follow this  
Followers 0
tiggi

Drømme om hus

38 posts in this topic

Hej.

Jeg leger lidt med ideen om at købe hus (altså når man en gang er færdig med at læse)

og ville høre hvilket kriterier i ville ha' til et hus?

mine krav er:

Tæt på skole og indkøb

min. 5 værelser (1 soveværelse, 1 stue, 2 børneværelser og 1 kontor) (gerne 7 så man kunne ha 4 børneværelser men svært at finde)

2 badeværelser

Nyere køkken og badeværelser (behøver ikke være specielt, men skal da heller ikke være 80'er)

Og beliggenheden skal ligge i udkanten af en en af de større byer eller i en lille by udenfor en større by.

F.eks. i forhold til Aalborg kunne det være i Klarup eller sdr. tranders. (ved dog ikke hvor i landet endnu, afhænger jo af jobmuligheder)

Hvad har i andre af krav og drømme?

0

Annonce ♥

Jeg bor i Sdr Tranders - fantastisk sted. Idyl og by i et :)

Jeg ville hellere betale mindre for et hus med gammelt køkken end at vælge et med nyt køkken og betale for andres (ofte kiksede valg). De penge man sparer kan man garanteret få nyt og lækkert for efter egen smag.

0

Jeg ville hellere betale mindre for et hus med gammelt køkken end at vælge et med nyt køkken og betale for andres (ofte kiksede valg). De penge man sparer kan man garanteret få nyt og lækkert for efter egen smag.

Er rigtig hyggeligt derude :) Mangler der ikke noget ude i området?

Hvis vi skal giftes i Aalborg (har vidst lidt for mange planer oppe og vende) så skal vi giftes i sdr. tranders kirke den er så nuttet og den anden i sognet er bare så grim, ligner en bunker.

Men da vi var derude talte vi også bare om hvor fedt det ville være at bo derude.

0

Der er jo ikke langt til noget. Fakta, Brugsen og Føtex ligger inden for 1-2 km. Gigantium og snart svømmehal ligger lige ved. Busforbindelser super gode pga universitet. En del dagplejer, vuggestuer og børnehaver i Gistrup og universitets området. 3 km til skoven, 5 km til golf etc.

0

Annonce ♥

Vi bor egentlig ok her i Nordsjælland men kunne jeg vælge ville jeg nok gerne have boet tæt på vandet + i en nedlagt landbrugsejendom hvor der samtidig var driftsbygninger o.l. så vi slap for at have lager og kontorer ude i byen. Omvendt har jeg ikke tiden til at passe så stor en grund som der så ville være tale om og hvad kontorerne angår er det også fint nok at have tingene adskilt.

Som førstegangskøber (og køber iøvrigt) ville jeg klart gå efter beliggenheden + afstand til centrum, arbejde m.v. Dernæst skoleforhold og indøbsmuligheder.

0

Vi bor pt i vores 'starterhus' - et hus fra 47, murermestervilla med 3 værelser, 2 stuer og spisekøkken og 2 badeværelser i parcelhuskvarter i Viborg tæt på ALT! Vi er RIGITG glade for at bo her men det er for små (172 m2 men dårlig fordeling syntes vi) så vi skal have noget andet - drømmene for det næste er på landet, 200-250 m2, 5-6 værelser (vi vil gerne have 4 børn :)), vores soveværelser og gæsteværelse, 2 stuer, 2 badeværelser nær VAND (sø/hav), ikke for tæt på stor vej men tæt på et aktivt lokalsamfund hvor der er sport til ungerne :) Vi vil ikke give 3 mio - vi KAN godt men vi vil have råd til sjov og ballade. Vi vil gerne have der er et par 'stalde/lader' så vi på sigt kan få et par kødkvæg :)

0

Pas nu på. Det kan også blive for stort. Vi bor i et hus på 234 m2 + 120 m2 kælder som bare er dårligt indrettet pladsmæssigt. Kælderen kan eksempelvis ikke bruges til så meget. Tidligere havde vi alt gear i kælderen men med kun en indgang blev det for bøvlet at slæbe det igennem haven fremfor i dag hvor man bare kører bilen ind på lageret og læsser af. Kontorer kan det heller ikke bruges til medmindre man nedlægger vaskekælderen og så er der lige det med vandskader.

0

Annonce ♥

Vi købte hus for snart 6 år siden. Vi havde kravene, at der skulle være busforbindelse til Silkeborg og Århus. Derudover, at der var plads til børn, skole, børnehaver og indkøbsmuligheder, så vi ikke skulle være afhængig af at have 2 biler.

Vi har et lille forhøjet hus med kælder. I stueetagen har vi 2 rum udover stue, køkken, badeværelse og entre. I kælderen er der en afdeling, som er sat i stand, og 1 der ikke er. I afdelingen der er sat i stand, er der 2 værelser trappen op til stueetagen og en gang, samt walk in closet.

I delen, som ikke er sat i stand, er der plads til badeværelse, vaskerum/bryggers og kontor.

0

Jeg drømmer om et stort træ hus med porch og kæmpe grøn græsplæne (og gartner og rengøringsdame selvfølgelig :rolleyes: )

Hvis nogen har set Forrest Gump, så er hans mors hus mit drømmehus! Det er bare SÅ fantastisk :7himmel:

0

Jeg drømmer om et stort træ hus med porch og kæmpe grøn græsplæne (og gartner og rengøringsdame selvfølgelig :rolleyes: )

Hvis nogen har set Forrest Gump, så er hans mors hus mit drømmehus! Det er bare SÅ fantastisk :7himmel:

Jeg er så enig! Hus med veranda som går helt rundt - det er min drøm! Mannen min og jeg drømmer om å flytte til Danmark - siden han har vokst opp der.

Jeg har funnet drømmehuset, men det er midt ute i "ikke noe" iflg. danske standardert ;) Følger man de norsk er man tett på det meste :D

0

Vores første hus var et hus fra ´63 åbent køkken til stor stue og 2 toiletter og med en laaang fordelings gang til 5 værelser. Køkkenet var fra huset ungdom og trængte til en udskiftning men ellers var det et ganske fin hus. Tæt på indkøb, skoler, transport og sport.

Eneste minus var at det lå i et ikke særlig godt område rent socialt.

Vi valgte at sælge, flytte og bygge nyt. Nu bor vi i en lille landsby lidt uden for Næstved. Vi har fået lidt længere til indkøb, og offenlig transport er kører ikke lige ofte, men vores børn har masser af gode venner og kan lige smutte over til dem når de har lyst :)

Og det er det hele værd.

Nu har vi 181 kvm, stor stue, kæmpe køkkenalrum, 2 toiletter, bryggers og 5 værelser og en super planløsning.

Vi er super glade for at bo her, selvom det krævede lidt tilvæning i planlængningen af indkøb m.m. at flytte "på landet"

Edited by Linette160711
0

Annonce ♥

Hvad for noget skole vil børnene høre til hvis man bor i sdr. tranders?

Bor nu lige ved siden af føtex, kan faktisk se derover, så bliver nok ikke meget tættere på indkøb, men synes jeg nu er meget rart. (Altså Føtex øst) Men er jo ikke nødvendigt at bo så tæt på.

0

Lyder som om at i alle sammen har nogle fine huse :) nogen som vil bytte :biggrin: har en 54 kvm kollegielejlighed:) her er da skønt men ville da gerne ha et hus, men må nok vente et par år.

Hvad været jeres budget på første huskøb?

0

I dag er det jo billigt at købe hus. På grund af markedet sammenholdt med den lave rente. Man skal bare med rentetilpasningslån huske på at renten jo kan stige. Samtidig er den stabile rente lidt irriterende. I gamle dage hvor renten svingede meget kunne man jo nedkonvertere gælden på ejendommen via løbende omprioritering men det er slut nu.

0

Annonce ♥

I dag er det jo billigt at købe hus. På grund af markedet sammenholdt med den lave rente. Man skal bare med rentetilpasningslån huske på at renten jo kan stige. Samtidig er den stabile rente lidt irriterende. I gamle dage hvor renten svingede meget kunne man jo nedkonvertere gælden på ejendommen via løbende omprioritering men det er slut nu.

Synes det er dyrt i forhold til vi får udbetalt 9762 kr. om måneden her i huset :) men er self også på SU :)

har tidligere kigget meget på huse på Sjælland da jeg gerne vil hjem til Sjælland igen (gerne omkring Roskilde). Men er jo meget billigere at bo her oppe omkring Aalborg, så er da fristede:) ,men nu må vi jo se hvor der er jobs at få :). Har lige 3 år endnu (hvis jeg tager kandidat), så priserne kan nemt nå at stige igen, men nu må vi jo se:)

0

Huse i Roskilde er pebrede. I skal langt udenfor Roskilde for at få dem ned i pris og vi taler stadigvæk om priser som er betydeligt højere end ovre i det jyske.

Præcis det som er problemet, men er opvokset i viby sj. (nu roskilde kommune) så vil gerne derhen af igen, eller bare lignede område. Synes det havde en god afstand til kbh, og stadig var dejlig tæt på roskilde.

Når jeg kigger derovre skal vi være på 2,5-3 mio. før jeg synes det er interessant, men her omkring Aalborg kan jeg finde huse til 1½ mio. jeg godt ku bruge:) er altså en stor forskel.

Så håber da at jeg kan tjene mange penge:) og at kæresten kan få job, og ikke skal være selstændig så jeg skal forsøge ham i alt for mange år.

Nogen som har kontakter til computerspilsbranchen?:o

0

Vi bor på Østerbrp - Strandboulevarden i en dejlig herskabslejlighed med dejligt højt til loftet - Men vil da gerne flytte til en lejlighed i samme stil men mangler virkelig en altan - eller det tror jeg at vi mangler.

Men det der skal være i vores næste lejlighed er følgende: altan, min 2 toiletter, vil virkelig gerne have en pejs eller en porcelænkamin. 2 stuer, stort køkken - hvis der så kunne være et bryggers vil jeg jo elske det :) - men det skal være på Østerbro eller København K.

0

Annonce ♥

Vi bor i Skanderborg, lige ud til motorvejen. Som vinden er idag kan vi sagtens høre den, ellers ikke. Vi har udsigt over marker endnu, for den er udlagt til erhvervsområde :boohoo:

Huset er med stue og køkken, så har vi soveværelse, datterens værelse, gæsteværelse og kontor med udgang til terrassen mod motorvejen. Der bagved er Garagen på 50 m2, men plads til vores 4 køretøjer. vi har også en stor terrasse med udgang fra stuen af. Vi er 2 til daglige og har masser af plads med de 115 m2. Datteren(mandens) er hos os hver anden weekend.

Kunne ikke tænke på at flytte, vi bor på en lukket vej og her er stille og roligt... og med Århus, Horsen og Silkeborg indenfor kort køretid. Og som skrevet ligger motorvejen lige ved siden af så Tyskland ligger kun lidt over en time herfra... Der kan man jo altid lige lave en lille hyggetur ud af, når man alligevel skal ned og hente lidt øl og sodavand :fløjt:

0

Lyder som om at i alle sammen har nogle fine huse :) nogen som vil bytte :biggrin: har en 54 kvm kollegielejlighed:) her er da skønt men ville da gerne ha et hus, men må nok vente et par år.

54 kvm er da ikke så tosset, når det er et kollegie :biggrin: Min lejlighed/værelse var 15 kvm, da jeg boede på kollegie indtil for 2,5 år siden.

Jeg er siden flyttet sammem med min kæreste i en lejlighed på 65 kvm.

Mit krav til et hus (som vi forhåbentlig skal ud og kigge på en gang til næste år) er nem vej til motorvejen (kæresten arbejder i Kolding og vi bor i Odense), forholdsvis tæt på byen (inden for bybussernes ruter) og ikke for langt til indkøb eller vores håndboldklub. Det med skole og lign til børn er ikke helt så vigtigt endnu, da vi først begynder at få børn næste sommer, men det vil jo være fint hvis det lå lige i nærheden.

Derudover vil vi selvfølgelig også gerne have en lækker have :biggrin:

0

54 kvm er da ikke så tosset, når det er et kollegie :biggrin: Min lejlighed/værelse var 15 kvm, da jeg boede på kollegie indtil for 2,5 år siden.

Jeg er siden flyttet sammem med min kæreste i en lejlighed på 65 kvm.

Mit krav til et hus (som vi forhåbentlig skal ud og kigge på en gang til næste år) er nem vej til motorvejen (kæresten arbejder i Kolding og vi bor i Odense), forholdsvis tæt på byen (inden for bybussernes ruter) og ikke for langt til indkøb eller vores håndboldklub. Det med skole og lign til børn er ikke helt så vigtigt endnu, da vi først begynder at få børn næste sommer, men det vil jo være fint hvis det lå lige i nærheden.

Derudover vil vi selvfølgelig også gerne have en lækker have :biggrin:

Udfra det der ville jeg foreslå jer at kigge i Højby :) selvom jeg self ikke ved hvor jeres håndboldklub ligger:) men det er tæt på motervejen, ganske hyggeligt, og der er indkøb og køre ofte bybusser derud :)

Er jo også en helt lille lejlighed vi har med køkken, bad, gang og 2 værelser :) så er ganske udemærket, men ville da gerne ha et hus:) på et tidspunkt ihvertfal :)

0

Hej

Vi har her hjemme også snakket om hus, men det ligger et stykke ude i fremtiden.

Jeg har nemlig "desværre" noget gæld som jeg vil have banket af, inden vi overhovedet begynder at kigge på hus. Og gælden er banket af i 2013, så der er jo egentlig ikke så længe til endnu - tiden går jeg hurtigt.

Men vi har snakket om nogle krav til hus og beliggenhed. Der skal være soveværelse, mindst 2 børneværelse + ekstraværelse (til kontor og opbevaring, der må meget gerne være kælder eller loft, et stort lyst køkken og en dejlig rummelig stue. Haven er egentlig ikke så vigtig, da vi ikke er de store have mennesker, så der bliver kun enkelte bede, men der skal være plads til evt lege redskaber og til at vi evt kan få hund.

Beliggenheden: jamen i nærheden af indkøbsmuligheder, offentlig transportmidler, gode dagsinstitutioner og skoler..

Det er vores drømme bolig..

0

Hej

Vi har her hjemme også snakket om hus, men det ligger et stykke ude i fremtiden.

Jeg har nemlig "desværre" noget gæld som jeg vil have banket af, inden vi overhovedet begynder at kigge på hus. Og gælden er banket af i 2013, så der er jo egentlig ikke så længe til endnu - tiden går jeg hurtigt.

Men vi har snakket om nogle krav til hus og beliggenhed. Der skal være soveværelse, mindst 2 børneværelse + ekstraværelse (til kontor og opbevaring, der må meget gerne være kælder eller loft, et stort lyst køkken og en dejlig rummelig stue. Haven er egentlig ikke så vigtig, da vi ikke er de store have mennesker, så der bliver kun enkelte bede, men der skal være plads til evt lege redskaber og til at vi evt kan få hund.

Beliggenheden: jamen i nærheden af indkøbsmuligheder, offentlig transportmidler, gode dagsinstitutioner og skoler..

Det er vores drømme bolig..

Hvilket område og prisniveau?

0