Sign in to follow this  
Followers 0
Guest MHøjberg

ideer til et lille, intimt bryllup

5 posts in this topic

Hej til alle jer brides-2-be

Min kæreste har friet under en tur for nylig til New York :blush: , så jeg er nu gået i bryllups-mode og glæder mig selvfølgelig rigtig rigtig meget til det bliver min tur næste år. SÅ nu mangler jeg inspiration til, hvordan man kan holde et lille og smukt bryllup med de nærmeste (ca 25-30), og tænker det her må være det perfekte sted at vende tankerne....

Er der nogen af jer, som har erfaringer med at holde et lille, intimt bryllup a la mine tanker neden for, så vil jeg meget gerne have input :)

Jeg vil gerne have en kirkelig vielse, da det betyder meget for mig at blive gift i en kirke, få en hvid kjole, sat hår, make up mm :rolleyes::rolleyes: . En veninde holder bryllup i næste uge på rådhuset, efterfulgt af middag for den nærmeste familie. EN ide jeg synes om, bortset fra jeg gerne vil have kirken, den hvide kjole og vores venner med også....

Ingen af os to som ønsker at holde en stor fest,da vi gerne vil bruge flere penge på bryllupsrejse end på selve festen....

Jeg har tænkt muligheden for formiddagsvielse + evt. god frokost og bryllupskage.(det giver mulighed for at escape på bryllupsrejse søndag morgen ;-))

Har I ideer eller erfaringer med at holde det på en restaurant - hvor de fleste restauranter nok mest er vant til bryllupper om aftenen? Og hvordan "får man lagt stilen" ift. til de nærmeste venner om at man nærmere invitere på 'middag' end på bryllupsfest?

Vi har også snakket om at rejse væk....har nogen erfaringer med at holde et sådan bryllup i udlandet - evt. med dansk præst? - synes godt det kan virke lidt uoverskueligt at skulle planlægge bryllup i udlandet til en rimelig pris

Jeg er meget taknemmelig for at høre, om andre har gjort sig erfaringer med dette eller har ideer?

Knus fra Malene

0

Annonce ♥

Mht at rejse væk så ved jeg at min farbror tog til Thailand med min tante og de blev "gift" dernede af en dansk præst på et sømandshjem, kun hvor deres børn var med. Men selvfølgelig skal man lige runde rådhuset hjemme inden man tager afsted hvis det skal gælde..

Hvis jeg var dig ville jeg nok udse mig nogle steder og så gå ind og høre hvad de kan gøre for jer. Min kusine blev gift i kirken, holdte en familiefrokost på ca 20 mennesker for derefter ca. kl. 23 at tage ned til deres faste coctail-bar hvor de havde inviteret en masse venner, lagt nogle penge og så kunne man drikke og feste til de var brugt op, derefter var der af egen lomme.. Det var virkelig hyggeligt og ingen klagede over at skulle give lidt selv, for man vil jo gerne være med! men meget uformel og hyggelig dag.

0

Vi vil også holde et lille intimt bryllup :loveboard:

Vi inviterer familie og venner med til vielse og reception hvor vi bliver omkring 50.

Om aftenen til middag bliver vi så kun 20, kun de aller nærmeste familiemedlemmer skal med :)

0

Vi holdt et lille bryllup første gang da jeg var gravid. Det var godt nok på rådhuset men ellers var det samme tanker :) Vi var 20. I kan sagtens booke en restaurant, det gjorde vi til at starte med men de dobbelt-bookede så vi endte med at holde det hjemme.

Vi ville vies kl. 13.00 og så spise en sen frokost på restauranten og så få bryllupskage og champagne hjemme. Kl. 13. 00 gav mig tid til at komme til frisør (kl. 11) og hente brudebuket og komme i kjolen uden stress og jag :)

0

Annonce ♥