GiftesTilMaj

Dybt frustreret !

16 indlæg i dette emne

Årh jeg er ved at få pip over mine manglende egenskaber indenfor alt hvad der er kreativt !

Jeg ville mægtig gerne lave de der fine æsker I andre bare sprøjter ud som om I aldrig havde lavet andet :cheerleader3:

Men mit problem er nok mest at vi ikke aner hvad vi vil putte i æskerne endnu :shooter:

Min H2B er SÅ sweet and nice og siger at det må jeg bestemme ( kan man bruge denne :shooter: mod ham ?? ) og jeg svinger fra ideer som de fine moccakopper én herinde har som ide til bordkort...til poser med blomsterfrø....til en "first-aid-kit" med chokolade og div til hjemturen...tror jeg er forvirret fordi det absolut er første gang nogen laver det her i både min familie og omgangskreds. Og som min søde mor sagde "Tror du dine mandlige familiemedlemmer vil sætte pris på en romantisk mocca-kop ?" Og til det kan jeg kun sige "øh nej" :biggrin:

Vil det være too much hvis man laver æsker til herrene og til damerne hver for sig ?

Og når jeg tænker disse tanker kommer jeg i tanke om - NÅÅÅÅÅ JA DU KAN JO SLET IKKE FINDE UD AF DE DER ÆSKER !!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men altså, hvis du virkelig skal anstrenge dig for at finde noget fornuftigt at komme i, er det måske fordi de er "ligegyldige". Man kan jo sagtens lave andre favours, der ikke lige er gaveæsker med småting.

Hvad med brocher/badges eller noget andet fest pynt til tøjet, en pose hjemmebagte cookies, hjemmelavet hyldeblomstsaft eller noget helt fjerde. Vi havde selv et postkortstativ lige som på cafeerne :)

Tingene behøver jo ikke at kommes i æsker, men kan stå i små søde poser eller andet.

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Bare rolig, jeg har også siddet med lim på alle fingre med alt for meget og alt for dyrt papir klippet og foldet til noget virkeligt grimt. :wink:

Vi har valgt at købe æsker over nettet, der bare skal samles :wink: Du kan selfølgelig være uheldig at farven ikke er lige i skabet, men ellers er det supernemt, og jeg synes også at det kan findes til helt ok priser. Tjek evt. ebay eller www.thefavourstore.com :)

Men som Lena siger, så er der jo ingen der siger, at favours SKAL i æsker (eller at man overhovedet SKAL have nogle), men hvis du synes æskerne er pæne, så tænker jeg at noget lækkert chokolade da altid er et hit for både mænd og kvinder, og der vil du sikkert sagtens kunne finde noget, der kan være i en æske. :)

Jeg synes ikke, at det er "for meget" at lave forskellige favours til mænd og kvinder, men jeg har umiddelbart svært ved at se for mig, hvad det er som mænd gerne vil have, men som kvinder ikke vil være "misundelige" på. Altså kvinder kan jo få fine små yndige ting, hvor jeg tænker at mændenes favours formodentlig ville blive noget spiseligt (hvad skulle de ellers kunne ønske sig, som samtidig var så småt og betaleligt, at det ville fungere som favour?), og noget lækkert spiseligt vil kvinderne jo sikkert også gerne have! Uh, det bliver lidt rodet skrevet, men min pointe er, at jeg foreslår ens favours til mænd og kvinder, og at det er noget spiseligt (eller drikkeligt som f.eks. hyldeblomstsaft) :)

0

Del dette indlæg

:rolleyes: Kan godt se pointen

Og nej vi behøver dem egentlig ikke - men jeg bliver så grebet af alt det man kan nu til dags (og dér lød jeg så som en på 80) :cheerleader3:

Men god ide det med noget spiseligt....tror jeg også de fleste af vores gæster vil være vilde med - vil nu kigge lidt efter de æsker man kan købe, det ser altså

så fint ud med sådan en blærerække :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har snakket om eller jeg har bestemt må jeg hellere sige :thumbsupsmileyanim: at i vores favour æsker skal der ligge et stykke chokolade, en parfumeprøve, et regelsæt (så jeg en anden bruger har) og så køber jeg magnet papir hvor på jeg printer de der lykken er og lægger det der i. Og muligvis lidt tandstikker.

Jeg tænker lidt at det burde begge køn kunne bruge.

Du kan også lægge panodil eller tyggegummi der i.

Og så vil jeg lige sige at det link meggers kommer med er fantastisk. Har fundet vores æsker derinde

0

Del dette indlæg

Jeg blev også grebet af disse æsker i starten, og fik lavet mig en prototype.

Men kunne simpelthen ikke finde noget som jeg synes ville passe til vores fest/gæster.

Så jeg har droppet det igen.

Og har nu lavet helt almindelige flade hjerter som bordkort (æsken skulle have været bordkort også)

Og jeg er meget tilfreds med min beslutning.

0

Del dette indlæg

Jeg anede ikke, at man "skulle" give gæsterne en lille ting. Det var først efter jeg havde studeret alle de fine indlæg her på BK. Men vi har besluttet at gæsterne får en brag af en fest (forhåbentlig....), og så springer vi diverse favour æsker over. Er desuden slet ikke kreativ i nogen retning, og synes jeg har bøvl nok med bordkort osv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har snakket om eller jeg har bestemt må jeg hellere sige :thumbsupsmileyanim: at i vores favour æsker skal der ligge et stykke chokolade, en parfumeprøve, et regelsæt (så jeg en anden bruger har) og så køber jeg magnet papir hvor på jeg printer de der lykken er og lægger det der i. Og muligvis lidt tandstikker.

Og så vil jeg lige sige at det link meggers kommer med er fantastisk. Har fundet vores æsker derinde

Hvor finder du magnet papir henne? Og kan man bare printe på det i en helt almindelig printer..? :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg er også velsignet med 10 tommelfingre, derfor har jeg kastet håndklædet i ringen, og bestiller al det kreative hos Calligraphen, som er leveringsdygtige i alt, hvad en bridezilla kunne tænke sig :cheerleader3:

STD bliver en mail som består af cremefarvet tekst på kobberfarvet baggrund under vores monogram, og den sendes til alle vores gæster

Vi bestiller følgende hos Calligraphen: Invitationer, kirkehæfter, personliserede bordhæfter, tylposer, klare diamanter, gæstebog og gaver til forlover, brudeterner og toastmaster :thumbsupsmileyanim:

Min mand og jeg er så heldige, at Calligraphen kan levere alle de ting, som er i tråd med vores tema - og det bliver lige så dyrt, som hvis jeg selv skulle købe alle materialerne til mine ubehjælpsomme forsøg udi det kreative :rolleyes:

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg

Hvor finder du magnet papir henne? Og kan man bare printe på det i en helt almindelig printer..? :rolleyes:

Jeg søgte efter det på nettet og mener jeg fandt det på inkclub noget med 10 ark til 29 kr.

Ja du kan sagtens bruge det i din printer

0

Del dette indlæg

Jeg anede ikke, at man "skulle" give gæsterne en lille ting. Det var først efter jeg havde studeret alle de fine indlæg her på BK. Men vi har besluttet at gæsterne får en brag af en fest (forhåbentlig....), og så springer vi diverse favour æsker over. Er desuden slet ikke kreativ i nogen retning, og synes jeg har bøvl nok med bordkort osv.

Du skal ikke give dine gæster en lille ting. Det er helt op til dig om du har lyst til at gøre det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde små guld æsker på vores bord, (vores farvetema var guld,lilla og hvid) I vores æsker var der et stykke tyggegummi, et lille stykke chokolade med vores monogram på, et par hovedpinepillet, et par tandstikker, et plaster (vabelplaster) + en lille parfume. Vi brugte ikke æskerne som bordkort, men det der mange der gør :) Vi havde som sagt parafume i så vi havde lavet æsker til damer og æsker til mænd :) I æsken havde vi lagt et lille sjovt digt som omtalte de ting der var i æsken :)

Det er kun din fantasi der sætter grænser for hvad du kan komme i ;) Vi havde også snakket om gondomer til mændene, men der var for mange børn og par med så vi blev enige om det ikke var passene :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg er også velsignet med 10 tommelfingre, derfor har jeg kastet håndklædet i ringen, og bestiller al det kreative hos Calligraphen, som er leveringsdygtige i alt, hvad en bridezilla kunne tænke sig :cheerleader3:

STD bliver en mail som består af cremefarvet tekst på kobberfarvet baggrund under vores monogram, og den sendes til alle vores gæster

Vi bestiller følgende hos Calligraphen: Invitationer, kirkehæfter, personliserede bordhæfter, tylposer, klare diamanter, gæstebog og gaver til forlover, brudeterner og toastmaster :thumbsupsmileyanim:

Min mand og jeg er så heldige, at Calligraphen kan levere alle de ting, som er i tråd med vores tema - og det bliver lige så dyrt, som hvis jeg selv skulle købe alle materialerne til mine ubehjælpsomme forsøg udi det kreative :rolleyes:

Åh ja dét sted er altså farligt for en brud med 10 tommelfingrer :cheerleader3: Jeg har også luret derinde en del gange...men min H2B får sådan nogle sjove rynker i panden når jeg viser ham ALT det jeg absolut mener vi burde have...får jeres mænd de samme rynker :biggrin:

Men det er sandt, hvis jeg ikke kan komme på en ting jeg selv syntes var morsom eller sød at lægge i æskerne eller poserne, så er det nok fordi jeg ikke føler det er vigtigt nok.....kan man mon give tomme æsker :unsure: de så fiiiiine !!

0

Del dette indlæg

Åh ja dét sted er altså farligt for en brud med 10 tommelfingrer :cheerleader3: Jeg har også luret derinde en del gange...men min H2B får sådan nogle sjove rynker i panden når jeg viser ham ALT det jeg absolut mener vi burde have...får jeres mænd de samme rynker :biggrin:

Men det er sandt, hvis jeg ikke kan komme på en ting jeg selv syntes var morsom eller sød at lægge i æskerne eller poserne, så er det nok fordi jeg ikke føler det er vigtigt nok.....kan man mon give tomme æsker :unsure: de så fiiiiine !!

Ja, Calligraphen er svaret på bønnerne fra os, der ikke er velsignet med et kreativt gen - de har så mange smukke ting, som gør festen helt perfekt :heart: .Griner højt af din bemærkning om din mand, for min mand ser meget træt ud i ansigtet, når jeg for alvor folder mig ud med alle de ting, der bare ikke kan undværes til vores kobberbryllup :badgirl: . Heldigvis er hans argumentation i orden, og jeg kan selv se, når jeg er ude på overdrevet :blush: :fløjt:

I kan da komme blomsterfrø i jeres æsker, blomsterfrø kan fåes billigt i de fleste supermarkeder, og vil være et varigt minde for jeres gæster når blomsterne begynder at komme op ad jorden :super:

0

Del dette indlæg

Jeg var til et bryllup, hvor de selv havde foldet de små æsker af farvet kvadratisk papir, og i hver æske lå der et stykke chokolade, eks marcipanbrød, skilpade, guldkaramel. De var i forskellige farver med et lille bånd omkring. Gaven var ikke stor, men tanken var sød og nok derfor jeg husker den. Jeg tror at man som gæst bliver glad for at få selv den mindste ting.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer