Tantalize

Kan man jeg dette - koncept er genbrug

8 indlæg i dette emne

Til mine forældres sølvbryllup for ca. 10 år siden holdte jeg en tale, hvor jeg havde lagt et omkvædfra en sang under tallerknen hos hver gæst, jeg instrueret i at når musikkeren spille skulle alle gæster synge. Jeg fortalte så en anedote eller historie fra deres liv endte hver historie med samme linie også spillede musikkeren og alle sang, så ny historie og sådan fortsatte det.

Jeg fik virkelig god response på denne tale hvorfor jeg overvejer at lave en tale efter samme koncept til mim mand - men kan jeg det når det er brugt til mine forældre og en del af gæsterne vil være de samme?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tantaliza kan du ikke uddybe den underholdning? Synes det lyder lidt skægt, så vil da gerne høre hvad det er :thumbsupsmileyanim:

Må være ærlig og sige at jeg nok ikke selv ville genbruge på den måde. Så skal du ihvertfald få det ind på en måde så alle ved at du er bevidst om det. Eller, forstår du? Noget ala "mine forældre og de har været lykkelig gift i 25 år...... start på vores ægteskab som også bliver lykkeligt bla bla bla"

Det var meget sort! Håber du forstår :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Det syntes jeg godt at du kan. Faktisk vil der jo være en rød tråd og en parallel i forhold til deres mærkedag som du måske kan bruge til noget indledningsvist: Dine forældre betød meget for dig dengang. Det gør de også i dag. Det samme gør din mand......

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tantaliza kan du ikke uddybe den underholdning? Synes det lyder lidt skægt, så vil da gerne høre hvad det er :thumbsupsmileyanim:

Må være ærlig og sige at jeg nok ikke selv ville genbruge på den måde. Så skal du ihvertfald få det ind på en måde så alle ved at du er bevidst om det. Eller, forstår du? Noget ala "mine forældre og de har været lykkelig gift i 25 år...... start på vores ægteskab som også bliver lykkeligt bla bla bla"

Det var meget sort! Håber du forstår :rolleyes:

Ja jeg vil gerne uddybe:

Jeg havde lagt omkvædet til kald det kærlighed under tallerknerne.

Alle historier endte med at jeg sagde det må man da kalde kærlihed så - også blev der sunget ..Kald det kærlighed, kald det lige hvad du vil åh uhh åh osv.

En historie er for eksempel at min far er meget festlig gerne synger og danser meget og at det er blevet et mål for ham altid at synge sammen med særligt sangerinder, når vi er til noget festligt men også at han altid skal danse med sangerinderne og min mor må altid rede disse stakkels kvinder og ligge endæmper på far, så kom jeg med en bestemt episode hvor andre af gæsterne deltog og sagde så X og Y kan i huske den gang på Oslo båden hvor.....og endte den historie med at sige, så mor er meget overbærende og forstående det må man da kalde kærlighed - så spillede musikken og alle sang.

Håber dette var til at forstå ellers spørger du bare igen.

0

Del dette indlæg

Det lyder som en super sjov og anderledes måde at holde tale på, men jeg tror nu ikke jeg ville genbruge konceptet.

Jeg går ud fra at det er mange af de samme mennesker, der kommer, og så er ideen måske lidt brugt...

Men hvis du selv synes, du kan få den "drejet", så den passer til dit bryllup, så er ideen sjov :17:

0

Del dette indlæg

Det er en fed idé til en tale, og du kan vel godt genbruge den - måske med en anden sang? Personligt tror jeg, jeg ville gøre noget andet, men på den anden side ville jeg ikke tænke nærmere over det som gæst (at du gentager succes'en).

Til mine forældres sølvbryllup havde jeg god succes med "Alle burde have en..."-talen. Det var sat som om en reklame; Alle burde have en Karlo. Sådan en kan bruges til mange ting, den er sjov og sød og dufter rigtigt dejligt. Den er god til at slå græs og spiser altid op... Den slags. I mine forældres tilfælde endte talen selvfølgelig med, at det var godt at have en FAR og godt at have en MOR, men det var allerbedst at have dem sammen, fordi....

Måske kan det bruges? Ellers så synes jeg som sagt godt du kan genbruge men med et tvist.

0

Del dette indlæg

Hehe Sys din ide er sjov CecilieJ,

Jeg synes nu også godt du kan bruge den igen Tantalize, men som en anden foreslog med en anden sang - måske et lille omkvæd på en kendt sang som du selv har skrevet?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer